ברוכים הבאים, אורח

אז גם ה "רבנים" נופלים, מסתבר..
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אז גם ה "רבנים" נופלים, מסתבר.. 219 צפיות

אז גם ה "רבנים" נופלים, מסתבר.. לפני 1 שנה, 2 חודשים #145611

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 210 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1898

אני כותב כאן סיפור כואב שמבוסס על סיפור אמיתי.

השמות, הפרטים, הסדר הכרונולוגי והדמויות שונו כדי שלא יהיה ניתן לזהות מהכתוב את הנפשות הפועלות. 
כל קשר שלכאורה מובן בין דמות שכתובה כאן למישהו אמיתי הוא מקרי בהחלט.


לפני כמה שבועות נשארתי לדבר עם הרב שלי אחרי השיעור על משהו, וחבר ילדות שלי משה, שהיום אנחנו פחות קרובים גם נשאר לדבר איתו וחיכיתי שהם יסיימו לדבר כדי לגשת לרב.
כשהם דיברו, שמעתי אותם קצת, הם דיברו בקודים, אבל אני הצלחתי להבין דרך הקודים שלהם.
הבנתי שהם מדברים על איזשהו רב באיזור שכנראה עשה משהו לא ראוי, ושזה שוק גדול והם לא יודעים מה לעשות, ומשה אמר לרב אולי להוציא איזשהי אזהרה והרב אמר לו שהוא דיבר עם מישהו וכו' וכו'.... ואז הם גם דיברו על עוד איזה רב, אחר, את השם שלו הם לא טרחו להסתיר, שזה גם היה חידוש בשבילי שגם הוא כנראה מעורב בפרשיית עריות כלשהי..... בקיצור שישו ושימחו.

חזרתי הביתה מאוד מבועס באותו יום.

גם כי קשה לי לשמוע על פרשיות מיניות אצל רבנים גדולים, זה עושה לי מאוד חלישות הדעת וכאב ועצב כשאני רואה עוד סיפור כזה של אדם גדול מאוד שניצל את הסמכות שלו וסבל מאותה מחלה שאני סובל ממנה אבל לעולם לא טיפל בה נתפס מבצע מעשים מבישים.. הבזיון לתורה שיש לזה.. החילול השם.. אבל גם כי התבעסתי שהם מסתירים ממני... שהם מדברים בקודים כדי שאני לא אבין על מי הם מדברים.

שיתפתי חבר באותו ערב על הצער שלי, ונשארתי עם הסימני שאלות בראש.

בחלוף מספר ימים דיברתי עם חבר משותף שלי ושל משה, והוא סיפר לי כמשיח לפי תומו שלפני כמה ימים הוא דיבר עם משה, ומשה שיתף אותו שהוא חווה משבר מאוד גדול בחיים לאחרונה, אבל אמר שהוא לא יכול לדבר על זה. אז הסקנו שגם הוא כנראה חווה משבר בזוגיות...


כמה ימים אח"כ היה אירוע לחבר מאוד טוב שלנו. באיזשהו שלב שהייתי ליד הרב שלי שגם היה באירוע הוא פתאום אמר לי - עשה טובה תתקשר רגע למשה, ותגיד לו את המשפט הבא, אבל את המשפט הזה בדיוק - "אני לא יודע אם הרב אליהו(שם בדוי) מגיע או לא, הוא לא עונה לי". 
זהו תגיד לו בדיוק את המשפט הזה ותנתק.

הרב אליהו הנ"ל, זה הרב של הרב שלי. זה רב מוכר וחשוב, שמאוד מפורסם בשכונה שלנו, אין אחד שלא מכיר אותו, הוא מוהל הוא מעביר שיעורים לנשים הוא עוסק הרבה בשלום בית - ממש מקבל זוגות לטיפולים זוגיים וכו'.
הוא נחשב גאון עולמי בכל מה שקשור לחינוך הילדים.. בקיצור אדם משכמו ומעלה צדיק אמיתי ישר והגון ומתוקן במידות וכו'. אחד האנשים שאני באופן אישי הכי תופס מהם בתור אנשים שהם גם גדולים בתורה וגם צדיקים במעשיהם.

אז גם פתאום קלטתי שמשה לא הגיע לאירוע, שזה הזוי! למה שלא יגיע? הוא חבר מאוד טוב של אותו אחד אין מצב שהוא מחמיץ אירוע שלו... התקשרתי ואמרתי לו מה שהרב שלי ביקש, הוא היה נשמע מהורהר מאוד... "אמממ טוב אוקיי... אמממ... הרב לידך? תגיד לו ש... טוב בעצם לא משנה". שאלתי אותו למה הוא לא הגיע הוא אמר כן היה לי משהו..... בקול שמאוד מסתיר משהו. אמרתי לו משה הכל בסדר אחי? הוא אמר כן אחי יהיה בסדר... ושמעתי על הקול שלו שמשהו קורה... שהוא מתחמק.

היום דיברתי עם הרב ושאלתי אותו תגיד מה קרה למשה, הכל בסדר איתו? והוא אמר לי מאיפה אתה יודע שקרה משהו? אמרתי לו את כל מה שכתבתי כאן עד כה, ושאני מבין שגם לו יש בעיות בשלום הבית. הרב אמר לי לא לא ברוך השם הכל בסדר אצלו בשלום בית בפרנסה בבריאות ברוך השם. הבעיה של משה לא קשורה לשום דבר שכזה, היא קשורה בכלל לאישתו ולצד שלישי... לא קשור לשלום בית...

עדיין לא קלטתי בשלב הזה את כל הרמזים, אני לא יודע אם אתם קלטתם עד עכשיו את כל הרמזים, אבל האובססיה להבין ולפענח מה קרה למשה לא הניחה לי...

התקשרתי לחבר לשתף איתו, התחלתי לספר לו את כל הדברים כהווייתם, ופתאום נפל לי האסימון... וכמעט נפלתי לרצפה מבהלה...

משה, החבר ילדות שלי, היה גם מאוד קרוב לרב אליהו, אישתו של משה הייתה מתייעצת איתו תדיר, אני זוכר פעם אחת שהוא אמר לה משהו שמשה מאוד מאוד לא אהב, והוא התרעם על זה מאוד - איך הוא אומר לה דבר כזה?! אני זוכר שחשבתי באותו זמן שמשה טועה, שמשה לא יודע לקבל ביקורת, זה היה לפני שנים... משה לא מגיע לאירוע? הרב אומר לו שהרב אליהו אולי לא יגיע? משה לא יכול לדבר על מה שקרה לו? זה קשור לצד ג שעשה משהו לאישתו?

עשיתי אחד ועוד אחד ועוד אחד ועוד אחד, וכן.. יצא לי ארבע.


אישתו של משה כנראה הוטרדה מינית ע"י הרב אליהו, כשהוא עשה להם "שלום בית".......

לא יכלתי לקבל את זה. נכנסתי לפאניקה. לקחתי את זה קשה... לא רציתי להאמין.

התקשרתי לחבר ההוא שדיבר איתי ושאמר לי על משה, הוא רמז לי משהו על זה שגם הוא שמע משהו על זה שיש שמועות שאיזה רב באיזור התנהג שלא כהוגן... זה רק חיזק אצלי את הטענות...

החלטתי שדי, הרמתי את הטלפון, והתקשרתי למשה.

כאן הייתי אמור לעצור ולהגיד לכם - המשך בפרק ב'.
אבל מה ששנוא עלייך לא תעשה לחבריך, אז אמשיך

בהתחלה דיברנו על דברים מסביב, על הקושי שלי, על הקשיים בשלום בית וכו'... ואז התחלתי לנתב את השיחה למקום הזה. היה לי כבר את התסריט בראש, אז ידעתי היטב איך להגיע לאן שאני רוצה. 
התחלנו לדבר, ולגשש, ושאלתי אותו על הרב אליהו והוא אמר שהוא כבר לא בקשר איתו.. המשכנו לדבר... ואז שאלתי למה הוא לא בקשר עם הרב אליהו... והוא השתתק. וחשב.. והתחיל לגמגם... ואז הוא אמר שהוא לא הכי כשר במעשים שלו.. והוא לא רוצה לפרט, אבל הוא כבר לא בקשר איתו בכלל, וזהו.

שם נפל לי האסימון.. שכל מה שחשבתי באמת קרה.

המשכנו לדבר, ולאט לאט הוא נפתח אליי יותר ויותר... והבנתי באמת את הסיפור הכואב..  
למזלו של משה, הסיפור יצא לאור לפני שהרב אליהו הטריד את אישתו מינית בפועל או נגע בה וכו'... הוא רק התחיל להגיד כל מיני דברים מיניים מרומזים.. דברים שברורים לכל בר דעת שאיש תורה במעמדו של הרב אליהו (ולא רק) אסור לו להגיד אותם... באחת הפעמים הוא ניסה להגיד לה שכדאי לה לשקול אולי קשר כלשהו עם גבר אחר כאמצעי לשיפור הזוגיות... ואני מזכיר לכם שמדובר על רב גדול ועל זוג חרדים מבני ברק..

כאב לי מאוד בפנים, מאוד, על החבר שלי. וגם על הרב אליהו..
כאב לי מאוד כי אני יודע היטב מהו טיבה של המחלה, לאן היא מגיעה בסוף לאן היא לוקחת כל אחד ואחד שלא מטפל בה, שלא מתמודד איתה... שמרים ידיים שזורם איתה...
לשם.

לאותו מקום שגם כנראה אני הייתי מגיע אם אלוקים לא היה מזכה אותי ברגשות אשמה המטורפים האלו, ובתפילות ובאמונה החזקה, ובכל רגע ורגע שדיברתי איתו ופניתי אליו והתחננתי לעזרה, שנים על גבי שנים של תפילה שלא איבדתי תקווה... עד שהגעתי לאט לאט אל המקום שעזר לי ועדיין עוזר לי לצאת מזה.

אני לא יודע עדיין כ"כ שום דבר מעבר, העניין ממש ממש נמצא בחיתוליו, אני לא חושב שתראו על זה בחדשות בשום מקום.. זה לא עד כדי כך מעניין (כי זה לא רב ברמה ארצית או משהו כזה) 
אבל כמו החבר שלי, וכמו אישתו, יש נשים אחרות, זוגות אחרים, שמזלם לא היטיב להם כמו אצל החבר שלי ... ושהדבר הזה התגלה רק אחריי... הרבה אחריי... או שלא התגלה בכלל...
שהאישה צריכה לחיות עם איזשהו סוד נוראי, על משהו שמטפל או "רב" עשה לה...

כמה סיעתא דשמיא צריך בבחירת מטפל.. בבחירת רב.. וכמה עיניים צריך לפתוח ולהשגיח...

וכאן אני כותב לכם אולי את המסרים שאני מפיק מכל הסיפור הזה בסופו של דבר, איפה אני לוקח את זה אליי.
1. זה לאן שהמחלה לוקחת כשלא מטפלים בה.
2. הרב אליהו השתמש בטכניקות הפחדה על אישתו של משה, שגרמו לה "להיכלא" אצלו רגשית, לפחד לדבר עם בעלה על זה, המטרה שלו והדרך שהוא פעל הייתה מאוד מאוד מתוחכת, לנטרל את היכולת של הסביבה להשפיע עליה, להיות מחוברת ומקושרת אך ורק אליו, לא לספר לנפש חיה את הדברים שבינהם, שוב בטכניקות מאוד מתוחכמות ומפחידות ותוך ניצול הסמכות שלו וההערכה הרבה שהייתה לה כלפיו. - זה יכול לקרות לכל אחד. לכל אחת. אם אתם הולכים לטיפול זוגי, תכינו את האישה מראש, מטפל שאומר לאישה או גורם לה באיזשהי דרך להסתיר את הדברים שנאמרים בינו לבינה מכל נפש חיה בעולם, משהו רוב הסיכויים מסריח שם וזה צריך להיות נורת אזהרה, וצריך להיות מודע לזה כשמתחילים טיפול.
3. תשתדלו תמיד, שיהיה לכם יותר מ "כוח גדול" אחד. אם יש לכם רב- מעולה! תדאגו שיהיה לכם עוד דמות כלשהי לשתף איתה. רב, אבא או אמא, מטפל, מדריך, חבר מאוד קרוב שאתם סומכים עליו, ספונסר, כל דבר, העיקר שלא ייצא מצב שאתם לבד מול בנאדם אחד ורק מולו. במיוחד במיוחד לאישה.

אני שולח תפילה לכל פגועי ההתעללות המינית בארץ ובכלל, לכל אלו שזכו שצדקתם תצא לאור, ולכל אלו שלא, ולכל אלו שעדיין שם סובלים, שאלוקים יישלח להם את הנחמה והישועה, אמן.

אוהב אותכם ותודה שאתם איתי בדרך ! 

תגובה: אז גם ה "רבנים" נופלים, מסתבר.. לפני 1 שנה, 2 חודשים #145622

  • שפע-רב
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 70

מזעזע.

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.39 שניות

Are you sure?

כן