מהן ההגדרות של נפילה ונקיות?

המטרה המרכזית שלנו היא כמובן להפסיק ליפול, מה שאנחנו מכנים “להחלים”. אבל החלמה היא הרבה יותר מאשר להפסיק לצרוך פורנו ולהפסיק את ההתנהגות המינית הכפייתית שלנו, החלמה פירושה לקבל סיכוי נוסף לחיים טובים יותר. אחרי תקופה של נקיות ועבודה עצמית, אנחנו מרגישים שחרור ושינוי בתחומים רבים בחיים שלנו וכמובן שההרגשה האישית שלנו משתפרת פלאים כאשר אנחנו מצליחים במקום שבו נכשלנו כל כך הרבה פעמים בעבר. לא לחינם אנחנו סופרים את ימי הנקיות שלנו כפי שסופרים יהלומים, על אף שאנחנו משתדלים לחיות עם הסיסמא “רק להיום”.

אבל כאשר אנו מדברים על “נקיות” או “החלמה”, למה אנחנו בעצם מתכוונים? ראשית כל, אנחנו לא מתיימרים לקבוע שום דבר לאף אחד, אלא רק לקבוע כללים שמתאימים עבורנו ונקבעו לאור הניסיון שלנו בתחום. כל הגדרה או קביעה שלנו נכונה רק לגבינו ואין לנו שום דעה בנוגע לאנשים אחרים, בדיוק כפי שאין לנו דעה בנוגע לאף נושא שאינו הנושא שלשמו התכנסנו כאן: ההתמודדות שלנו (או אולי נכון יותר לומר – חוסר היכולת שלנו להתמודד) עם הנפילות.

הגדרות הנקיות שלנו קובעות כי להיות נקי פירושו הימנעות מצריכה מכוונת של כל חומר פורנוגרפי, כולל סרטים ותמונות, סיפורים אירוטיים, שיחות אירוטיות, התכתבויות וכיוצא בזה, וכן הפסקה של כל פעילות מינית כפייתית, או פעילות מינית שלא נעשית כחלק מפעילות אינטימית בריאה, בין אם היא לבד או עם שותף, במציאות או בצורה וירטואלית. בנוסף לכך עלינו לוודא שאנחנו חווים ניצחון גובר והולך על ההתנהגות הכפייתית ועל האובססיה המחשבתית שלנו.

אל הקביעה הזאת הגיעו החברים הראשונים בקבוצות אחרי שניסו דרכים אחרות להגדיר את הנקיות (למשל שרק פעילות מינית כפייתית תיחשב לנפילה, אך לא צפייה בפורנו) והם גילו שזה פשוט לא עובד עבורם. העניין הוא שאנחנו פשוט לא מצליחים להתחיל חיים נורמליים ומשוחררים מהתאווה כל זמן שאנחנו עדיין מזינים אותה במקומות אחרים. עבורנו זה “או הכול או כלום”, ואם אנחנו נותנים לעצמנו להיסחף מעט לריגוש מיני ווירטואלי, זה תמיד נגמר בנפילה כואבת.

חשוב מאוד שלכל אחד תהיה כנות כדי לשאול את עצמו האם הוא עומד בהגדרות הנקיות או שהוא חורג מהן בתחומים שהם אפורים כביכול. למשל חבר שמתחיל לצפות בתמונות או סרטונים בעייתיים שאינם פורנו ‘מפורש’ כי הוא לא רוצה “לאפס את הספירה שלו”, יגלה במוקדם או במאוחר שהוא למעשה לא נקי וכדאי לו לכלול גם אותם בהגדרות הנקיות, כי אחרת הוא יישאר “נקי” בספירה, אבל ימשיך לסבול. בנוסף, ברור שצריכה מכוונת של כל תוכן מיני, לא מסתדרת עם ההגדרה של “ניצחון גובר והולך על ההתנהגות הכפייתית ועל האובססיה המחשבתית שלנו”. לעומת זאת קיום יחסים הנעשים כחלק מפעילות אינטימית בריאה לא נחשבים כמובן לנפילה, אולם גם פעילות זו דורשת תשומת לב שלא תיעשה מתוך כפייתיות ואובססיה.

כשאנחנו שומרים על הגדרות הניקיון האלו אנחנו יכולים לומר שאנחנו נמצאים במצב של “מפוכחות מינית” (בהשאלה מהאלכוהוליסטים שניקיון מביא אותם למצב של מפוכחות). מפוכחות מינית היא הדרך היחידה שאנו מכירים לחיים שפויים שבהם אנחנו חיים בשלום עם עצמנו, עם א‑להים ועם האנשים שסביבנו. אנחנו לא טוענים שזה מתאים לכל אדם בעולם, אלא רק שזה מה שעובד עבורנו. אנחנו גם לא טוענים שמפוכחות מינית פותרת לנו את כל הבעיות כבמטה קסם, אלא רק שהיא צעד הכרחי כדי שנוכל להתמודד עם החיים בצורה נורמלית.

יתרה מזו, אנחנו אפילו לא טוענים שמפוכחות מינית תמיד מביאה מיד להקלה בקשיים, לעתים יש חברים שחווים קשיי גמילה (בדרך כלל זה מתבטא בדכדוך ומועקה רגשית, אך לעתים גם תסמינים פיזיים) כאשר הם מפסיקים את הנפילות, וזה יכול לכאוב. אבל אנחנו יודעים שלאורך זמן, השמירה על מפוכחות מינית היא מה שמעלה אותנו על דרך ההחלמה ופותח לנו את הדרך לאושר שלא יכולנו להגיע אליו בשום אופן כאשר אנחנו ממשיכים ליפול.

כדי להצטרף אלינו אין צורך בשום דבר מלבד לעמוד בדרישה אחת ויחידה: רצון כן להפסיק את הנפילות. אין אצלנו דמי חברות ואין שום דרישות לתשלום כזה או אחר, כמו שגם אין דרישות לקבל שום הנחת יסוד. כל חבר שרוצה להפסיק יכול להחשיב את עצמו כחבר “מכורים לפורנו אנונימיים”. נוסף על הרצון להפסיק, חשוב שיהיו בינינו כנות, פתיחות ונכונות, כיוון שאלו יעזרו לנו מאוד בתהליך ובלעדיהן דרכנו תהיה מלאה מהמורות וקשיים.

בחן את עצמך

בדוק איפה אתה על הרצף בין נפילות להתמכרות בעזרת 7 שאלות פשוטות (3 דק'), וקבל המלצות אישיות בדרך שלך לחופש מפורנוגרפיה.

אנונימי

חינמי

מוכח מחקרית

התחל עכשיו

רוצה תמיכה אבל חושש?

רבים רוצים לעשות צעד קטן לפני שהם יחליטו ללכת לקבוצות תמיכה.

מתנדבים מתוך קבוצות 12 הצעדים ישמחו לעשות איתכם שיחת התאמה לתוכנית, לענות על שאלות בנושא, ולפזר את הערפל

כדי שתוכלו להתקדם יותר בקלות לדרך שמתאימה לכם.

מידע נוסף

רוצה להשקיע בשינוי?

מחקרים מראים שהרבה יותר קל ויעיל להפסיק צפייה קבועה בפורנוגרפיה בעזרת כמה כלים ממוקדים.

מה תקבל?

  • תקבל בחינם: תוכנית מקיפה ומקצועית
  • תלמד: לזהות את הגורמים
  • תלמד: לצמצם את האתגר
  • תלמד: להתגבר גם על דחף חזק
  • תקבל בנייה הדרגתית ויציבה של היכולות שלך

כולל בונוסים בשווי מאות דולרים:

מעקב יומי

מדיטציות

סרטונים

דפי עבודה

סטטיסטיקות

הירשם בחינם

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי:

משימה יומית חדשה
העקרונות הכי חשובים
בלי בזבוז זמן
התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה
חינם!
מידע נוסף

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי

משימה יומית חדשה

העקרונות הכי חשובים

בלי בזבוז זמן

התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה

חינם!