מה ההבדל בין תשוקה לאהבה?

צורה של לב מידיים

לאסקימוסים יש עשרות מילים שונות כדי לתאר את המילה שלג, שכן בעולם שלנו יש דברים שנראים ומרגישים מאוד דומים ומשיקים, אבל בפועל יש ביניהם הבדלים לא קטנים. אחת הדוגמאות המצוינות לכך היא הרגשות של אהבה ותשוקה. הן מעוררות תחושות דומות זו לזו, הן קשורות זו לזו ומקיימות יחסי גומלין, אבל באופן בסיסי הן לא אותו הדבראינן אותו הדבר. בשפה העברית יש לא מעט מילים שמטרתן לתאר תחושות דומות לאהבה ותשוקה כמו כמיהה, חיבה, ערגה ועוד. אם כך, מה ההבדלים בין שני המילים האלה ואיך הן קשורות אחת לשנייה? במאמר שלפניכם ננסה לענות על השאלות האלה יחד ולעמוד על ההבדלים ביניהן.

מהי תשוקה?

תשוקה היא במובן הפשוט שלה היא כמיהה חזקה מאוד לדבר מסוים. אפשר לדבר על תשוקה במובן הפיזי, תשוקה מינית אל בן או בת זוג אחרים או תשוקה לסיפוק עצמי. אפשר לדבר עליה גםתשוקה במובן של תאווה למזון או לכסף, תשוקה לכוח ולשליטה. תשוקה להצלחה ולצמיחה בחיים ואפילו תשוקה לחיים. בעצם, תשוקה היא כל דבר שגורם לנו למשיכה פיזית,  ולעוררות ולרצון חזק לבצעו. 

איך מרגישה תשוקה?

תשוקה היא רגש שנותן בגוף אותות פיזיים חזקים. היא יכולה להיות תשוקה מתונה ובריאה, רצון חיובי לעשות את הדבר בתדירות נכונה. רצון שבא לידי ביטוי בעוררות קלה, שמחה לקראת הדבר וחדווה בביצוע הפעולה. אך מהצד השני, תשוקה גם יכולה להיות חזקה מאוד ולעיתים גם לא נעימה ובלתי נשלטת. אנשים בעלי תשוקה מופרזת לעבודה למשל, יכולים לעבוד באופן במשך שעות ארוכות ואף לפגוע בתחומי חיים אחרים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בעליית חום גוף, תחושת פרפרים בבטן, דפיקות לב מואצות ועוד. צריך לזכור שאצל כל אחד תשוקה יכולה לבוא לידי ביטוי באופן שונה וזה תלוי באדם ובמושא התשוקה שלו. 

מהי אהבה?

רבים וטובים שאלו את השאלה הזאת וברור שכמו בשלג של האסקימוסים, גם כאן יש המון תשובות נכונות. ואם בכל זאת ננסה להציע הגדרה, אפשר לומר שאהבה היא תחושת חיבור עמוקה וחזקה, מחויבות וסינרגיה שבני אדם חשים ביחס לדברים מסוימים בחיים שלהם. זוהי יכולה להיות אהבה בין בני זוג כמובן, אבל גם בין אחים, הורים וילדים, אהבה של אדם לתחום העיסוק שלו או מה שהוא עושה בחיים וכן הלאה. אהבה כרוכה במתן משמעות לדברים בחיים, בהתחייבות ובחיבור אמיתי לשורש הנשמה שלנו. כמובן שהדוגמהא המובהקת ביותר היא אהבה בין בני זוג וכשיש אהבה וחיי נישואין על פי ההלכה, זוהי קרקע פורייה לחיים בריאים וטובים. 

איך מרגישה אהבה?

גם כאן מנעד הרגשות הוא שונה בין אדם לאדם בהתאם לסיטואציה. כשמדובר באהבה רומנטית בין בני זוג, התחושה היא של חיבור עמוק, קרבה, חברות הדדית, אכפתיות ושיתוף פעולה. היא מורגשת בכל הגוף ובאה לידי ביטוי במגוון ביטויים פיזיים. אהבה יכולה לבוא גם כן במובן הפיזי והאינטימי ולהוביל לעוררות מינית. תשוקה בפן הזה היא חיובית בהחלט שכן היא מתרחשת במסגרת ההלכתית והבריאה. וזה מובילביא אותנו להבדלים המהותיים בין אהבה לתשוקהשני הדברים. 

מהם ההבדלים בין תשוקה לאהבה?

תשוקה בבסיסה היא לרוב דחף רגעי לרוב ואינסטינקטיביואף אינסטינקטיבי, רצון לבצע פעולה בצורה חזקה, הרבה פעמים מבלי להביא בחשבון את ההשלכות. במובן המיני, תשוקה יכולה לדחוף אדם לכדי סיפוק עצמי או לאקטים שאינם במסגרת זוגיות בריאה. אהבה, מנגד, היא רגש עמוק ומתמשך של חיבור ושותפות, רגש של אכפתיות וקרבה לאדם או לדבר. כשמדובר בתשוקה, ההנעה לפעולה קשורה בדחפים חייתיים ובסיסיים, לעומת זאת, באהבה היא קשורה לרוח ולרצון לחיים בעלי משמעות ולא רק כאלו מלאי ריגושים ריקים. 

איך נזהה אם זו אהבה או תשוקה?

כדי להבין אם אנחנו חשים תשוקה רגעית או אהבה אמיתית, חשוב לשאול את עצמנו מהו המקור של הרצון שלנו. בפן הרומנטי למשל – האם אנחנו נמשכים לאיש או אישה הזו מבחינה פיזית גרידא או שאנו רוצים קשר משמעותי ובלעדי איתהעם אותו אדם? האם הדחף שלנו קורא לנו ליצירת קשר עמוק שהוא מעבר להיבט הפיזי או למענה מיידי וקדמוני? ואכן, זה יכול להיות מבלבל, אבל אל דאגה, . ברגע שמבינים שאלו הם שתי התחושות היכולות להתקיים יחד, קל יותר להבחין ביניהן ולפעול נכון.

אהבה ותשוקה יכולות להתקיים יחד?

אז כן, אתם כבר יכולים להבין ששתי התחושות האלה בהחלט יכולות להתקיים יחד. למעשה, כשהן מתקיימות יחד, זהו הביטוי האולטימטיבי לחוויה הרוחנית האנושית. תשוקה כשלעצמה בלבד יכולה להיות לא בריאה ולפעמים גם הרסנית. עם זאת, כאשר התשוקה היא ביטוי של אהבה וחיבור עמוק, היא יכולה עוד יותר להעצים את הקשר. 

הדרך לזוגיות בריאה: זוגיות מלאת תשוקה או אהבה? אולי גם וגם?

הבסיס החשוב ביותר לזוגיות בריאה הוא אהבה בין בני הזוג שיכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות לאורך השנים. האהבה על שלל דרכיה מעניקההמשותף הוא תחושת ביטחון והדדיות, חברות ואמון. זהו בסיס טוב ויציב גם במקרה שהתשוקה היא אינה המרכיב המרכזי. כמו שכבר הבנואידיאלית, זוגיות שיש בה גם אהבה וגם תשוקה היא הבריאה ביותר שכן היא מאפשרת את החיבור העמוק ביותר בין בני זוג, גם ברמה הרוחנית והנפשית וגם ברמה הפיזית והרגשית. כמובן שתשוקה בהיותה דבר דינמי ונקודתי ואפשר לייצר אותה ולהצית אותה במידת הרצון. לעומת זאת, זוגיות המבוססת על תשוקה בלבד היא אינה יציבה, שעלולה להיגמר ברגעכ ששני הצדדים יבואו על סיפוקם. 

איך להפוך תשוקה לאהבה? האם זה אפשרי?

הרבה מאוד אנשים סובלים בגלל תשוקות מיניות שאינן קשורות לאהבה. מערכות יחסים מחוץ לנישואים ומפגשים מיניים לא בריאים, התמכרות לפורנו ולאוננות ועוד. למרבה המזל, אפשר להפוך את התשוקה לאהבה ולנתב את התחושות הפיזיות ליצירת זוגיות בריאה ואמיתית. בעזרת הכוונה וכלים נכונים, כמו אלו שיש לנו באתר, תוכלו ללמוד איך לנתב את התשוקה הגדולה שלכם לאהבה גדולה עוד יותר ולהגיע לכדי מימוש רוחני. 

לסיכום

תשוקה ואהבה הן תחושות שקל מאוד להתבלבל ביניהן. אך תשוקה יכול להיות הרסנית ולא בריאה, כשהיא מגיעה לבדה בצורה שלילית, אבל מהצד השניך גם חיובית כשהיא באה מתוך האהבה במידות הנכונות ובמסגרת הנכונה. , ואף אפשר לנתב אותה לאהבה בריאה וטובה.  ואפילו היא תומכת ומשלימה את האהבה, שבלעדייה מרגישה קצת חסרה.

בחן את עצמך

בדוק איפה אתה על הרצף בין נפילות להתמכרות בעזרת 7 שאלות פשוטות (3 דק'), וקבל המלצות אישיות בדרך שלך לחופש מפורנוגרפיה.

אנונימי

חינמי

מוכח מחקרית

התחל עכשיו

רוצה להשקיע בשינוי?

מחקרים מראים שהרבה יותר קל ויעיל להפסיק צפייה קבועה בפורנוגרפיה בעזרת כמה כלים ממוקדים.

מה תקבל?

  • תקבל בחינם: תוכנית מקיפה ומקצועית
  • תלמד: לזהות את הגורמים
  • תלמד: לצמצם את האתגר
  • תלמד: להתגבר גם על דחף חזק
  • תקבל בנייה הדרגתית ויציבה של היכולות שלך

כולל בונוסים בשווי מאות דולרים:

מעקב יומי

מדיטציות

סרטונים

דפי עבודה

סטטיסטיקות

הירשם בחינם

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי:

משימה יומית חדשה
העקרונות הכי חשובים
בלי בזבוז זמן
התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה
חינם!
מידע נוסף

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי

משימה יומית חדשה

העקרונות הכי חשובים

בלי בזבוז זמן

התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה

חינם!