ברוכים הבאים, אורח

עצה שיעזרו לכל אחד להתגבר על החטא הידוע
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: עצה שיעזרו לכל אחד להתגבר על החטא הידוע 1249 צפיות

עצה שיעזרו לכל אחד להתגבר על החטא הידוע לפני 7 שנים, 7 חודשים #93764

  • K07
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 1

בס"ד

שלום לכולם! רציתי לשתף עמכם עצה שיכול להציל את כל אחד מן החטא הידוע.

וזה העצה: כאשר היצר הרע מבלבל אותך עם הרהורי עבירה הוא מנסה לעבוד עליך כאילו הוא חבר שלך ושהוא כאילו רוצה שאתה תהנה מן החטא ותהיה לך סיפוק וכו' וכו'
אך באמת הוא רוצה להעלים ממך מה הוא רוצה ממך באמת... והוא הניצוצות הקדושות שהולכים אל הסטרא אחרא ונותן לסטרא אחרא חיות וזה כאשר משחיתים ז"ל .

כשאתה מפסיק וחושב ומתבונן היטב לכמה דקות כל יום מה התכלית של החטא הידוע שהיצר כל כך מבעיר ומחמם ומפתה את האדם להוציא ז"ל. תחשוב לעצמך שהיצר לא רוצה שאתה תהנה מן התאווה הוא רוצה שאתה תתן לסטרא אחרא חיות על ידי שז"ל (והעובדה שהוא מרמה אותך הוא שאחר שנכשלת רחמנא ליצלן הוא נותן לך עצבות ומרה שחורה ואיה השמחה שהבטיח לך!???)

וזה התכלית של ההירהורים רעים שאדם יתן חיות לסטרא אחרא על ידי זרע לבטלה.

אם רק תפסיק לדקה אחת כל יום והשבות אל לבבך ותחשוב לעצמך שהיצר הרע עובד עליך וכשאתה יודע מה הכוונה שלו שנותן לך הרהורים רעים אז יהיה יותר נקל ב"ה להתגבר על התאווה ולא ליכשל.

וזה הלשון של בעל מסילת ישרים הקדוש זיע"א סוף פרק ג:



"ואולם הנה זאת באמת אחת מתחבולות היצר הרע וערמתו להכביד עבודתו בתמידות על לבות בני האדם עד שלא ישאר להם ריוח להתבונן ולהסתכל באיזה דרך הם הולכים, כי יודע הוא שאלולי היו שמים לבם כמעט קט על דרכיהם, ודאי שמיד היו מתחילים להנחם ממעשיהם, והיתה החרטה הולכת ומתגברת בהם עד שהיו עוזבים החטא לגמרי. והרי זו מעין עצת פרעה הרשע שאמר (שמות ה): תכבד העבודה על האנשים וגו', שהיה מתכוין שלא להניח להם ריוח כלל לבלתי יתנו לב או ישימו עצה נגדו, אלא היה משתדל להפריע לבם מכל התבוננות בכח התמדת העבודה הבלתי מפסקת."




"כן היא עצת היצר הרע ממש על בני האדם, כי איש מלחמה הוא ומלמד בערמימות, ואי אפשר למלט ממנו אלא בחכמה רבה והשקפה גדולה. הוא מה שהנביא צווח ואומר (חגי א): שימו לבבכם על דרכיכם. ושלמה אמר בחכמתו (משלי ו'): אל תתן שנה לעיניך ותנומה לעפעפיך, הנצל כצבי מיד וגו'. וחכמינו ז"ל אמרו (מועד קטן ה): כל השם ארחותיו בעולם הזה, זוכה ורואה בישועתו של הקדוש ברוך הוא. ופשוט הוא שאפילו אם יפקח האדם על עצמו, אין בכחו לינצל אלולי הקדוש ברוך הוא עוזרו, כי היצר הרע תקיף מאד, וכמאמר הכתוב (תהלים לז): צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו, ה' לא יעזבנו וגו'. אך אם האדם מפקח על עצמו, אז הקדוש ברוך הוא עוזרו וניצול מן היצר הרע, אבל אם אינו מפקח הוא על עצמו, ודאי שהקדוש ברוך הוא לא יפקח עליו. כי אם הוא אינו חס, מי יחוס עליו. והוא כענין מה שאמרו רבותינו זכרונם לברכה (ברכות לג): כל מי שאין בו דעה אסור לרחם עליו. והוא מה שאמרו (אבות ג): אם אין אני לי מי לי." עכ"ל


וגם צריכים להתפלל ברצינות ובהכנעה להשם יתברך בקביעות כל יום קבוע (חמש דקות לפחות) חק ולא יעבור שהקב"ה יבטל את היצר הרע שלך להוציא זרע לבטלה. 

ובעזרת השם יחד עם העצה הנ"ל ועם התפילה בטח בעזרת השם יתברך תעלה מעלה מעלה ותכבוש את היצר הרע ואתה על במותימו תדרוך אמן ואמן

הצלחה רבה!

ידידכם

נחמיה






תגובה: עצה שיעזרו לכל אחד להתגבר על החטא הידוע לפני 7 שנים, 7 חודשים #93768

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248

נחמיה היקר, שמח לראות אותך איתנו בפורום, ספר על עצמך האם אתה סובל ממה שאנו סובלים, והאם זה שכתבת עוזר להיות נקי לכל החיים, תאמין לי למדתי הרבה ספרים בחומרת העוון, נסעתי לקברי צדיקים לבכות שאלוקים ישמור אותי, ונכשלתי לצערי הרב, הגעתי לפה והפתרון התחיל לעבוד,
נשמח מאוד לשמוע ממך אייך אתה מתחזק, וכמה זמן אתה נקי.

אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.34 שניות

Are you sure?

כן