ברוכים הבאים, אורח

ה-כ-ל טוב
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: ה-כ-ל טוב 1803 צפיות

ה-כ-ל טוב לפני 9 שנים, 5 חודשים #66730

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
במבט מהיר נראה שמסלול חייה של שרה אמנו היה לא משו, בלשון המעטה. הסבל החל בחווית היתמות בגיל צעיר, המשיך דרך חיי הנדודים שבמהלכם נחטפה פעמיים, גם מנחת לשונם של הלשונות 'הטובות'. והגיע לשיאו בבשורה הנוראה, שבנה יקירה בו זכתה לאחר 89 שנות עקרות, איננו בנסיבות איומות.

במשך כל הזמן הזה, היא חוותה בלי סוף עצב צער כאב בושה פחד אשמה תסכול קנאה ייאוש ובעיקר המון המון בדידות. בתוך זמן קצר, רוב מוחלט של חברותיה כבר נשאו עוללים בחיקן, והיא נשאה רק את כאבה, בדומיה. המשיכה לעשות את שלה, גם כשהגיורות שלמדו בבית מדרשה נישאו ובדרך כלל זכו במהירות בפרי בטן משלהן.

אחרי עוד עשר שנים של חיים לא פשוטים (הרעב, הנדודים, וכמובן 'הבילוי' בארמונו של פרעה) בארץ המובטחת, כשגם הפירוד מהאח לא הקל עליה, היא החליטה ללכת על כל הקופה. מבחינתה השהות הממושכת ללא צאצאים גרמו לה להבין שכלו הקיצין. בשלב הזה היא כבר היתה מוכנה לעשות הכל בשביל ללכת אחרי עגלת תינוק משלה, מתוך כמיהה גדולה להיות אם היא ויתרה על בלעדיות בבעלה הגדול וביקשה ממנו שיתחתן עם שפחתה, מתוך תקווה שלפחות הוא יזכה לצאצא, ואולי, רק אולי, בזכות הויתור הזה תזכה גם היא.

הנסיון אמנם כשל, אך גם האכזבה הזו לא הכריעה אותה. שנים אחר כך, כשהצחוק הפך למציאות הנשמעת מעוללה, אין לה כל מניעה להניק בנים רבים כדי להשתיק את הלחישות הרמות אודות 'הזכות' שנפלה בחיקה - להוליד את בנו של אבימלך לאברהם - מיד כשזיהתה את פוטנציאל ההרסני של בן השפחה, היא נוקטת בפעולה, בניגוד גמור לדעתו של בעלה הגדול היא דאגה להפריד לחלוטין בין בנה לפרא האדם.

למרות שאין במקרא פרטים מדוייקים ביחס לשלושים ושבע השנים האחרונות לחייה הדעת נותנת שהם היו השנים הטובות ביותר שלה. עת שזכתה לראות לנגד עיניה את העולל שכל כך ציפתה לו גדל והפך לאיש, ממלא אחר שאיפותיה הטהורות בדייקנות. רש"י סבור אחרת; "שני חיי שרה", כולן שווין לטובה". כי אצל האמא, כל מה שקורה הוא טוב. תרח. נמרוד. אבא הרן. הנדודים. פרעה. לוט. העקרות. הגר. ישמעאל. אבימלך והעקידה. לא בהכרח היא שמחה וצהלה באותם הזמנים, סביר בהחלט שהיה לה כואב. אבל באותה המידה היה ברור לה לגמרי, שזה טוב. כי שום דבר לא קורה בעולמו של אבא בטעות.

כ-ו-ל-ן שווין לטובה.

- - - - - - -

אני לא אמא (גם אבא אין לי מושג איך להיות) ואין לי מושג קלוש מי היתה אמנו.  אבל לא לחינם טרח רש"י להזכירנו גדולתה. לדידי נכתבו דבריו בכדי למתוח איזשהו אופק, רבותי, אפשר להאמין שהכל לטובה. כן, חייב אדם לברך על הרעה כטובה כי אין לו מושג אמיתי מהו טוב.

ניסיתי. משתפר לי. אני היום יכול להודות על היותי מכור. בהחלמה. תודה אבאל'ה על מחלה שקירבה אותי אליך. שחיברה ביננו.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 5 חודשים על ידי .

בעניין: ה-כ-ל טוב לפני 9 שנים, 5 חודשים #67157

המסר ברור וחזק.
לגופו של ענין, אפשר לפרש כולן שוים לטובה, ללא חטא, וסמך לכך מדברי הרמב"ן על אתר.
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014

בעניין: ה-כ-ל טוב לפני 9 שנים, 5 חודשים #67172

תודה, אהבתי.

אשרי מי שזוכה להבין שהכל לטובה עוד לפני גיל 127...
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן