ברוכים הבאים, אורח

בחירה – כבר לא בכי רע
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: בחירה – כבר לא בכי רע 8083 צפיות

בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #30772

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד.
התחלתי לכתוב את המאמר הזה לפני זמן, כנראה שהוא נשכח ממני כי עוד לא הגיע זמנו, היום עברתי על תיקיית 'מאמרים בתהליך' שעל המחשב שלי וראיתי אותו, נראה שהגיע כבר הזמן לסיים איתו... אתפלל לאבאל'ה אוהב שיהיו הדברים לתועלת.

האם יש בחירה למכור? מהשאלות המורכבות שיש למכורים ולקרובים להם, איך יתכן שאדם רציונלי כל כך, איש שגילה יצירתיות, יוזמה ואחריות (עד שהתפרק לו אט אט) בלא מעט תחומים, אומר כאן לא יכולתי לבחור? הנושא קשה במיוחד לאלו המגדירים עצמם כשומרי מצוות, אין להם יכולת לקבל קביעה המערערת את היסוד שעליו בנויה אמונתם. הרי אם אין בחירה כל הנושא של שכר ועונש מקבל מימד שונה לחלוטין ממה שגודלו עליו.

כהקדמה ניתן לומר למי שהנושא מטריד אותו, שלמרות שתמיהתו מובנת, לא כדאי לעסוק בכך בשלבי ההחלמה הראשוניים, וללא נקיון משמעותי, לא פעם 'הטיעונים המשכנעים' התבררו כערמומיותה של המחלה. הנסיון מוכיח - יש יותר סיכוי להשאר נקי למי שמקבל את ההתמכרות כמחלה והנושא פחות מפריע לו, במידה והוא ממשיך להיות מוטרד באופן שאינו מאפשר התקדמות בהחלמה, וישנו מאמץ חוזר ונשנה להוכיח שיש או אין בחירה, כדאי מאוד למתלבט לעזוב את העיסוק בנושא, עד לאחר שיוכל לבדוק בכנות את המניעים להתאמצותו.

סביר מאוד שהקושי גדול כי הוא בכלל עם רגשות אשמה. למכור עצמו, רגשות האשמה הם עצמיים - אם יש בחירה איך יתכן שעשיתי את שעשיתי, וכדאי להביא בחשבון גם את הפחד - אני הולך להיענש על כך... ואם הוא בן משפחה, או סתם אדם שהיתה לו הכרות לא מחמיאה עם ההתמכרות, קיים סיכוי סביר שהוא יראה באמירה, 'לא יכולתי לבחור', כבריחה מאחריות.

ולעצם העניין - הרב דסלר זצ"ל בספרו 'מכתב מאליהו' מגדיר את הבחירה הטובה (ח"א עמ' 117) - שהאדם ישים עצמו כמוכרח לעשות רצון קונו -  שאין לו ברירה אחרת. (ח"ד עמ' 109) הוא מוסיף – שהשגת היחס הנכון - הפורפורציה הנכונה הוא היסוד לבחירה נכונה - יש סטיות גדולות מפרופורציות כגון האופטימי המופרז, שמקבל כאמת אפילו 'פילא בקופא דמחטא'... וכן הפסימי הגדול המבטל כל דבר ומרחק קרובות... ומצבים אלו הם אותות לחולי העצבים.

על עצמי ברור לי מיום עומדי על דעתי שיש לי בעיה עם פורפורציות, איני מתייחס נכון לחיי, הדברים השוליים קיבלו עצימות גבוהה, מה שכן היה חשוב הועבר לרמת עדיפות משנית במקרה הטוב... כנראה שהנני חולה עצבים (או שמא יש לי בעיה במוליכים העיצביים...) ישנם מקרים שאני יכול לומר עליהם בוודאות שלא היתה לי בהם כל ידיעה או בחירה, הופניתי על ידי הבורא אל מסלול מסויים שרק בתוכו יכולתי לבחור, וגם שם לא תמיד. לדוגמא, הותקפתי מינית. לא רציתי בזה, סבלתי שם, שנים האשמתי את עצמי, הייתי משוכנע שאני הבאתי על עצמי את הזוועה הזו, רק בהמשך גיליתי שיכולתי לבחור להתנגד, כפי שבאמת עשיתי.

בהחלמה למדתי על התהליך הכימי המתרחש במוחי בזמן פעולה על התאווה הבנתי מהי מחלתי הפיזית, קלטתי את השוני ביני כמכור לתאווה לשאר בני אדם, הבנתי שתחום הבחירה שלי, מצומצם לחלקיקי שניות ממש, אם בכלל, (יש פעמים שנחשפתי לתאווה בלי שום רצון או הכנה מוקדמת, פשוט היא התפרצה לתוך עיני, היום אני יודע שבמקרים הללו קיבלתי עזרה מיוחדת מלמעלה)

ההסבר בקצרה: אצל כל אדם בזמן עוררות מינית, או אכילה של דבר מאכל מתוק כשוקולד או מלוח כציפ'ס - אזור במוח האמצעי הנקרא 'טגמנטום גחוני' ניעור לחיים, הוא מייצר חומר בשם דופמין בכמות מוגברת העובר אל המוח הקטן - 'הצרבלום', ומשם אל גזע המוח, מרכז העונג - 'גרעין האקומבנס' - האמיגדלה. שם אנחנו מרגישים ההנאה שיוצרת רצון לסיבוב נוסף, התחושה גורמת להתניה – אחזור על הפעולה, אהנה עוד...

אצל מכור לתאווה (או לאוכל) המנגנון המווסת את ייצור הדופמין 'מקולקל', הוא מופרש באופן לא סדיר, ובכמויות הללו הוא פועל כסם מרדים, למכור, תהליך ייצור הדופמין מתקצר באופן קיצוני ולא טבעי, לדוגמא, בזמן התבוננות, לא מבט חולף של חלקיק שניה, אלא ממושך יותר, או בעת העלאת תמונות מהזכרון, לא זיכרון שטחי, כשהמוח פועל באופן אקטיבי, לכיוון תאווה, מתרחש בו תהליך זהה 'להסנפת חומר', הדופמין מציף את האונה השמאלית 'קורקטס קדם מצחי', החלק הרציונלי במוח - המקום בו מתקבלות החלטות. המקום בו למעשה מתרחשת הבחירה, מורדם, חדל להוות פקטור, ואז המתאווה פועל על פי דחפים בלבד.

על סמך הכרות ממושכת עם מכורים רבים אכתוב מפורשות - אין אחד מהם שהיה מודע למלוא המשמעות של מעשיו. גם במקרים שחומרת 'העבירה' היתה ידועה, ההשלכה הפיזית לא. על עצמי אני יודע בוודאות שהייתי מכור לתאווה עוד לפני שחשתי התעוררות מינית. הריכוז העצמי הרס את אישיותי הרבה לפני שהגעתי לסיפוק מיני כלשהו. המשמעות של המידע הזה הוריד ממני אשמה רבה – אם לא ידעתי מה קורה אצלי ולא היתה לי האפשרות לדעת, רשע מרושע פשוט שאינני, שוגג שלא לומר אנוס. בהמשך, הבנתי שפשוט לא היתה לי בחירה. 

האתגר הבא היה להסביר את המקרים הלא מעטים בהם חשתי שכן היתה לי יכולת לבחור, הרי 'הצלחתי להתגבר', הספונסר האוהב שלי לימד אותי שזה גם הגיע מהמחלה שלי, לייאש אותי, כך היא הידקה את האחיזה שלי בי. הרפתה ממני למשך ימים ולמעלה מכך ואז הורידה אותי על ברכי שוב, ההגנות שלי פחתו עם כל שימוש, הייאוש הנורא הזה נועד להוכיח לי שאני רשע ששבוי בידי 'יצרו הרע'...

שאלה מתבקשת נוספת היא – אם העסק הזה בבסיסו הוא פיזי, מה שונה ההחלמה, מדוע כיום אני לא מחוייב לפעול על התאווה? האמת היא שבפיזיות אין כל הבדל, אני מתנזר מכל תאווה, אם היא תכנס לתוכי אפגע כתמיד. את התשובה המחלימה קיבלתי כתמיד מהספונסר שלי – הרובד העמוק של החולי הנפשי שלנו הוא - לחשוב שאין לנו בחירה, שלא נאמין בעצמנו, שנשתכנע שאין סיכוי שלא לפעול על התאווה, וממילא באמת אין בחירה, כיון שהמחשבה החולה - אני לא יכול לבחור, גורמת לבחור כל הזמן רק בצד אחד ואין לנו ברירה אלא להשתמש, הספונסר שלי אומר, שהמחלה שלנו כל כך קשה כי היא גורמת לנו לחשוב שאנו לא חולים. צאו וראו מה הנושא המדובר ביותר בין המכורים, כולל המאמר הזה...

בשולי הדברים אכתוב את מה ששמעתי פעם מעיוור, דברים שהפתיעו אותי מאוד, הוא סיפר שזה לא שהוא שומע יותר טוב או שיש לו חוש מישוש חזק יותר, הוא רק מייחס חשיבות רבה יותר, לחוש השמיעה והמישוש שלו ומסתמך עליהם לחלוטין, זה לא שיש לו זיכרון עודף, הוא פשוט יותר תלוי בזיכרון, הוא התרגל לדעת היכן כל דבר מונח, כי אם לא ידע, יקשה עליו למצוא אותו לאחר מכן.

כמכור הזדהיתי מאוד עם מה שאמר, תמיד ייחסתי חשיבות רבה יותר להתמכרות לתאווה, היא היחידה שנתנה לי לחוש בעל ערך, ובגלל שידעתי בתוך תוכי שיש דברים בהם הנני 'נכה', לא מסוגל, 'נסמכתי יותר' על מה שהרגיע את הכעס, הפחד, הטינה התסכול והעצבים... בהחלמה אני לומד להסתמך על הנשמה שבי, על החיבור לאבאל'ה אוהב. על עוד תכונות נהדרות שלא ידעתי על קיומן ומתגלות באופיי.

לסיכום – בהחלמה למדתי, וזו הבשורה הנפלאה ביותר של התוכנית, שהמין נתון לבחירה, היא הוחזרה לחיי כיום, לא בחירה בשליטה בתאווה, כי שם אין ולא תהיה שליטה או בחירה. נקודת הבחירה שלי כמכור נמצאת במקומות מוקדמים (יש שיאמרו נמוכים) מאשר אצל שאר בני האנוש. ישום תוכנית 12 הצעדים והחלמה רציפה מאפשרים 'להעלות' את נקודת הבחירה למקום דומה וקרוב לאנשים רגילים.

לסיום - אם חלילה האובססיה תכנס לפעולה, ומכור יפעל על תאווה בתוך תהליך החלמה, שלא ילקה את עצמו. הוא שונה במהות אדם רגיל, זו הרי מהות המחלה שלו – לחשוב שיש לו אפשרות להתאוות מבלי להיפגע... ולכן הבחירה שלו שונה. ביום יום הבחירה שלי היא האם לנקוט בפעולות שמרחיקות אותי מהתאווה ומאיבוד השליטה או לא. האם להתחבר לכח העליון או לא, האם לצאת מעצמי, לתת לאנשים זרים - אחים לנשמה, לבוא אל נפשי.

היום. עכשיו, אני בוחר. בחיים.
בוחר בנשמה שלי. בכם.
בהחלמה.

נ.ב.
בהזדמנות אכתוב על מה שמסבך את העסק - השילוב בין שלושת ההיבטים של מחלת ההתמכרות – הפיזית הנפשית והרוחנית.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #30791

  • דובי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 823
אצלי זה שנים, כמעט ואין ספק שאני חולה חסר שליטה  וכו' וכו'
אבל..מידי פעם עולה בי מחשבה, אולי אני טועה? אולי לא ניסיתי הכל בצד הרוחני שחונכתי? ,האידישקייט מהבית , אצלי למשל זה חסידות ומשפיע , עבודת התפילה וכו'
אבל כמו שכבר הסברת, ואני מאוד מתחבר לזה, חלק מהמחלה זה ההכחשה , לזה שאני חולה , לזה שאני לא יכול לבד וכו'
נהנתי מכל מילה ,
בהחלמה
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים על ידי .

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #30825

  • מנחם
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 145
במקרה שלי, אני הייתי מתייחס לכל נושא הבחירה יותר מההיבט הנפשי. כלומר הייתי ממקד את הדיון בשאלה האם הייתה לי שליטה כלשהי על עולמי הרגשי, והאם הייתי יכול לנווט אותו למקומות חיוביים יותר. כאן במקרה שלי התשובה היא לאו מוחלט. מתוך התבוננות בהיסטוריה שלי אני מבין שההיסחפות שלי לרגשות שליליים שונים היא לא החלטה ובחירה שלי בשום צורה ואופן, אפילו לא בשניות הראשונות של ההיסחפות, אלא היא רצונו של הקדוש ברוך הוא. כך הוא ברא אותי ושום אופציה אחרת לא באה בחשבון. אני זוכר סיטואציות רגשיות מגיל מאד צעיר שממחישות לי שמעולם לא היתה לי יכולת כלשהי לשלוט ברמה כלשהי ולו הבסיסית ביותר על רגשותי השליליים.

מאחר שכך, זו הדרך שלי להתחבר לנושא הזה של הבחירה, וזה מייתר לי את כל הדיון לגבי שאלת הבחירה ביחס לתאווה, כי אני אומר לעצמי: יש מקום שבו ברור לי מעל לכל ספק שלא היתה לי בחירה, וזה המקום הרגשי, אז זה מספיק לי כדי להבין שבאיזשהו אופן גם ביחס לתאווה לא היתה לי בחירה.

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #30889

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה לך דובי, אדגיש את מסקנתי ביחס אלי וזו בעצם המטרה שלמענה נכתב הפוסט הזה - יתכן באמת שהיו דברים שלא ניסיתי בעולם הדתי והאמוני שעליו גדלתי, או שהייתי ועודני צריך לנסות יותר, ברגע שאני מבין את המשמעות של החולי הפיזי והנפשי ההתייחסות לבחירה אחרת, גם הדתית.

ולמנחם היקר, אני מסכים איתך לגמרי, אין הבדל בהתבוננות, רגשית פיזית או רוחנית, מכל אחת מהן ניתן להגיע להבנה הזו, תיארתי את המסלול האישי שלי - במשך שנות השימוש לא חשבתי שעברתי איזושהי טלטלה רגשית... רק בהחלמה (אולי) קלטתי את המשמעות הרגשית של התקיפה המינית שעברתי.

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #30924

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
תודה רבה לך אסירותודה.
מאוד הועלת לי.

אחת השאלות הראשונות שצצו לי בתחילת הדרך היתה השאלה על הבחירה.
חששתי לפרסמה בפורום.
אחרי התייעצות עם הספונסר פרסמתי וקבלתי תשובה שהועילה לבנתיים.

מאז אני משתדל לעשות יותר ולשאול פחות.

תודה על מתן התשובות לשאלות שתמיד רציתי לשאול.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים על ידי .

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #30949

ההסבר בקצרה: אצל כל אדם בזמן עוררות מינית, או אכילה של דבר מאכל מתוק כשוקולד או מלוח כציפ'ס - אזור במוח האמצעי הנקרא 'טגמנטום גחוני' ניעור לחיים, הוא מייצר חומר בשם דופמין בכמות מוגברת העובר אל המוח הקטן - 'הצרבלום', ומשם אל גזע המוח, מרכז העונג - 'גרעין האקומבנס' - האמיגדלה. שם אנחנו מרגישים ההנאה שיוצרת רצון לסיבוב נוסף, התחושה גורמת להתניה – אחזור על הפעולה, אהנה עוד...

אצל מכור לתאווה (או לאוכל) המנגנון המווסת את ייצור הדופמין 'מקולקל', הוא מופרש באופן לא סדיר, ובכמויות הללו הוא פועל כסם מרדים, למכור, תהליך ייצור הדופמין מתקצר באופן קיצוני ולא טבעי, לדוגמא, בזמן התבוננות, לא מבט חולף של חלקיק שניה, אלא ממושך יותר, או בעת העלאת תמונות מהזכרון, לא זיכרון שטחי, כשהמוח פועל באופן אקטיבי, לכיוון תאווה, מתרחש בו תהליך זהה 'להסנפת חומר', הדופמין מציף את האונה השמאלית 'קורקטס קדם מצחי', החלק הרציונלי במוח - המקום בו מתקבלות החלטות. המקום בו למעשה מתרחשת הבחירה, מורדם, חדל להוות פקטור, ואז המתאווה פועל על פי דחפים בלבד.


רק מלקרוא את זה כואב לי הראש, אסירות אתה יכול להיות מרצה לכימיה.

בכל אופן תודה רבה על הפוסט, זה שאלה שאני מתלבט בה הרבה.

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #30989



שאלה מתבקשת נוספת היא – אם העסק הזה בבסיסו הוא פיזי, מה שונה ההחלמה, מדוע כיום אני לא מחוייב לפעול על התאווה? האמת היא שבפיזיות אין כל הבדל, אני מתנזר מכל תאווה, אם היא תכנס לתוכי אפגע כתמיד. את התשובה המחלימה קיבלתי כתמיד מהספונסר שלי – הרובד העמוק של החולי הנפשי שלנו הוא - לחשוב שאין לנו בחירה, שלא נאמין בעצמנו, שנשתכנע שאין סיכוי שלא לפעול על התאווה, וממילא באמת אין בחירה, כיון שהמחשבה החולה - אני לא יכול לבחור, גורמת לבחור כל הזמן רק בצד אחד ואין לנו ברירה אלא להשתמש, הספונסר שלי אומר, שהמחלה שלנו כל כך קשה כי היא גורמת לנו לחשוב שאנו לא חולים. צאו וראו מה הנושא המדובר ביותר בין המכורים, כולל המאמר הזה...



תודה רבה.
קראתי שוב ושוב את הפסקה מצוטטת כאן ולא הצלחתי להבין את התשובה לשאלה. מדוע כיום אתה לא מחויב לפעול על התאווה? ואם המחלה גורמת לנו לחשוב שאיננו חולים, איך היא גורמת לנו בו בזמן לחשוב שאין לנו בחירה?
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31007

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה לכם על התגובות, לשמואל, הכי טוב לעשות. ליהודי 25, איני מבין בכימיה בכלל, נחשפתי לתהליך הפיזי כשחיפשתי מידע נוסף על המחלה שלי, ולדוקטור, מחמיאה לי ההתעמקות. אחרי ההארה שלך אני מבין שהיה כדאי להתנסח אחרת, רציתי לקצר מחמת אורכו של המאמר.

אנסה לענות.

כל זמן שלא הבנתי את ההיבט הפיזי של המחלה שלי לא נתתי את היחס הראוי לשמירה קפדנית על כללי התנהלות נאותים. ברגע שהתפכחתי מעט. יכולתי להבין מעט יותר את הצורה הערמומית שהמחלה שלי 'עובדת' עלי, לעיתים היא מספרת לי, שאני בכלל לא חולה. בפעמים אחרות, כשאני תקוע בפנים היא מספרת לי שהלך עלי, אין לי סיכוי, מייאשת אותי כדי שאהיה שלה.

והאמת היא, שכשאני צמוד לכח עליון והתאווה לא נכנסה אלי, איני מחוייב לפעול עליה, אני במצב סיכון גבוה מאחרים אבל לא מחוייב להתאוות. 'כשהראש החולה' נכנס לפעולה ואומר לי שאיני חולה ולכן אוכל להתאוות (כג'נטלמן) לא אאמין לו, אפעל כאוטומט לפי כללי התנהלות מתורגלים. כי בזמן ההוא אני באמת משוכנע שאיני מכור.

אצלי זה עובד כך - חלקיק שניה אחרי שאני בטוח שאין לי בעיה עם 'מבטון' קטנטן, ואני נותן עיני ...  התאווה משנה אותי לגמרי, הכמיהה מתפתחת, אני רוצה עוד והמחשבה הנוראה הבאה היא  - אין לך סיכוי, זה לא בבחירה שלך עכשיו -  הלך עליך. עוטפת את כולי. והצרה היא שבשלב הזה, אני באמת מאמין שאין לי סיכוי. ומכאן הדרך חלילה לשימוש מלא קצרה. מאוד.

זו הסיבה שההגעה לאמונה והיציאה מעצמי בצעד השני כל כך קריטיים.

מקווה שיישבתי קושייתך. 

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31015

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406

האתגר הבא היה להסביר את המקרים הלא מעטים בהם חשתי שכן היתה לי יכולת לבחור, הרי 'הצלחתי להתגבר', הספונסר האוהב שלי לימד אותי שזה גם הגיע מהמחלה שלי, לייאש אותי, כך היא הידקה את האחיזה שלי בי. הרפתה ממני למשך ימים ולמעלה מכך ואז הורידה אותי על ברכי שוב, ההגנות שלי פחתו עם כל שימוש, הייאוש הנורא הזה נועד להוכיח לי שאני רשע ששבוי בידי 'יצרו הרע'...


האם אכן החיזוקים הכל כך רבים אינספור פעמים הינם מהמוטיבציה של ההכחשה? אין מקום לחיזוק רגעי אמיתי?

ומה שאני הכי לא מבין זה את היישות של המחלה!
המחלה ערמומית, היא מייאשת, גברת תאווה, היא מתוחכמת.
זו האנשה של מחלה.
מיהי אותה מחלה? האם יש לה מוח עצמאי? למה היא שונאת אותי?
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים על ידי .

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31016

  • יוסף (יהודה)
אסירותודה, תודה. הודעתך האחרונה נגעה בדיוק בנקודה.

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31023

אסירותודה, האם אפשר לנסח כך -
לפני המעידה, אני צריך לחשוב שאני חולה ואין לי יכולת בחירה ולכן אסור לי אפילו להתקרב לתאווה;
אחרי המעידה, אני צריך לחשוב שיש לי בחירה. בחירה להיכנע.
בכל פעם התאווה מספרת לי את הסיפור שיעזור לה, ואני צריך לספר את הסיפור ההפוך - כדי לעזור לי.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31031

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
אני יודע דבר אחד,
אני אדם חסר יכולת בחירה.
ומה שאני הבנתי מדברי אסירותודה זה, שבהחלט כל חיי אשאר חסר יכולת בחירה, כי מספיק לי מבטון קטנטן ואני אבוד.
אבל, אחרי תרגולת מרובה של פעולה מסויימת (הצעדים) איפה שהוא זה נהיה מובנה בתוכי. ואני מתרגל לבצע פעולות מסויימות מול התאווה, גם אם בזמן שאני מתאווה אני בטוח שאין לפעולות אלו כוח לעזור לי. או כי אני מיואש, או כי אני בטוח שאני יכול לעזור לעצמי.
וכנראה שזה גם ההסבר למה שכתוב בספר הלבן, שהזמנים שהכי טוב לתרגל בהם כניעה, זה בזמני 'קריז'. כי אם אני מורגל בפעולות הפוכות של כניעה בזמני 'קריז' אף פעם התאווה לא תתפוס אותי בלתי מוכן.
ובמילים אחרות, במקום להיות עבד של התאווה, אני הופך להיות עבד של אלוקי.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31032

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה יוסף יהודה, הושיעה יקר, שאלות מצויינות שהציקו לי מאוד בעבר. אענה לך את ההבנה שלי - אני לא יודע לגביך, האם כל חיזוק אצלי נבע ממקום חולה? לא יודע. אני לא יכול לזכור כל חיזוק. המציאות היא שזה חיזק את המחלה שלי. כי המחלה שלי תמיד רק התחזקה. הרב דסלר זצ"ל מסביר שאמת היא מה שמחזק את הכח החיובי, שקר זה כל דבר שמחזק את השלילי, זאת אומרת שיתכן שאומר - אכתוב דבר נכון והוא יהיה שקר...

וביחס להגדרת המחלה. אני הולך 'להפציץ' כאן מילים של בית מרקחת על 'היישות'.. עבורי היא גישה, יחס. דחף. מחשבה. זו אנרגיה של אשליה. מעין סוס טרויאני 'שנדבק' לכל מניע ראוי. אנרגיה בעלת אינטלגציה רבה, שמסווה את עצמה במשך זמן בתוך המאפיין החיובי. ממנה היא שואבת את היכולת להתקיים עד לשיעבוד הטוטאלי בו לא משנה פרצופה האמיתי... במשך זמן תיארתי לי אותה כגברת כועסת במיוחד שגרה לי בתוך הראש מבלי לשלם שכר דירה...

ולדוקטורה - הייתי מעדיף ניסוח דומה: אני חולה. בין עם אני חושב כך ובין אם לא. זו המציאות. וכאדם חולה יש לי זמנים, מקרים, של רגישות רבה יותר. אופיה של הרגישות הוא - שיבוש היכולת לחשוב - לבחור.

וליעקב. תודה. ברוך שכיוונתי...

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31037

  • מוישלה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1667 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • נקי בחסד אלוקים מי"ב בטבת תשע''ג 20/12/12
  • הודעות: 1007
אסירות הגברת הכועסת שלך, נשמעת לי הרבה כמו שראיתי בחז"ל, וכמו שבנוברדוק, קלם, וקוצק, הבינו מחז"ל, באופיו של היצר הרע.
מה לך, יחידה, תשבי דומם כמלך בשבי, כנפי רננים תאספי וכנף יגונים תסחבי, כמה לבבך יאבל, כמה דמעות תשאבי, דבקת ביגון עד אשר קבר בתוכו תחצבי.
דומי, יחידתי, לאל, דומי ואל תעצבי, עמדי וצפי עד אשר ישקיף וירא יושבי.
סגרי דלתך בעדך, עד יעבר-זעם חבי.

בעניין: בחירה – כבר לא בכי רע לפני 11 שנים #31039

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
מוישל'ה המתוק, זה בדיוק מה 'שהיא' אומרת כדי שאהיה שייך לה.. שים לב איך שוב היא נכסה לעצמה פוסט שדיבר על 'חולי עצבים', כיצד היא לקחה ילד מיוחד עם תסמונת והפכה אותו לרשע פושע שיקבר תחת ערימות של אשמה ויהיה לקוח קבוע לרצונותיה.

בל נשכח את הצעד הראשון. האלרגיה. זהו היסוד.

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 0.58 שניות

Are you sure?

כן