ברוכים הבאים, אורח

כמה צריך לבנות על חסימות
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: כמה צריך לבנות על חסימות 138 צפיות

כמה צריך לבנות על חסימות לפני 10 חודשים #147185

  • yosi1986
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 2

יתכן שכבר כתבו על זה בפורום.
בדר"כ אחרי נפילות הייתי חוסם את המכשירים שברשותי, הכל לפי העניין, אם זה במחשב, או בסמארטפון. אבל נוכחתי לראות שזה גורם לי שכשפתאום יש לי גישה לאינטרנט ללא סינון אני מייד נופל.
ואני חושב לעצמי שאולי בתוכנית שלי אני צריך פחות להילחם לסנן כל דבר (כמובן שבשוטף יש לי רק כשרים ומסוננים), כי הרי בסופו של דבר לא ימלט שתהיה לי אי פעם גישה למחשב לא מסונן (ועוד יותר מכך, קרה לי באחת הנפילות שפשוט נסעתי מרחק של חצי שעה כדי לקנות סמארטפון ללא סינון...) , ובמקום שזו תהיה נפילה בטוחה, אדרבה זו תהיה התמודדות מוצלחת. 

מה דעתכם?
מקווה שהסברתי את עצמי נכון.

תגובה: כמה צריך לבנות על חסימות לפני 10 חודשים #147195

גם אני חשבתי כך במשך שנים רבות.
תמיד היו לי שתי אופציות, או לסנן את הכל, ולא יהיו לי בכלל סמרטפונים וכדומה, או שיהיה פתוח ואלחם מול זה.
אצלי אף אחד מהם לא עבד, הייתי צריך משהו אחר שיעבוד לי. ובכל אופן אני לא חושב שאני יכול לנסות להחלים מתאווה כשאני מוקף בצורה קלה בתאווה.

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

תגובה: כמה צריך לבנות על חסימות לפני 10 חודשים #147200

  • nbym
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 193

תודה על השיתוף,
לעניות דעתי - צריך לשים חסימה.
אתה כותב: "בד"כ אחרי נפילות הייתי חוסם את המכשירים שברשותי". כלומר, להבנתי לפני כן, הם לא היו חסומים/שמצאת דרך לבטל את החסימה/ שהייתה אופציה ליפול לאו דווקא במכשירים שברשותך.

ההתמודדות הזו היא חזקה מאוד. לכן ההיגיון הוא זה שאומר שטוב להיעזר בחסימה. כמו בכל דבר, יש צורך בעזרה/גדר ע"מ להתמודד בצורה שפויה. 
משל דומה לגג שללא מעקה האדם יכול ליפול בקלות. 

ברור שכאשר חוסמים היצר מתגבר, ולכן יש דגש חשוב מאוד: ליצור חסימה שלא תאפשר/תקשה מאוד לאדם ליפול שוב.

במשפט האחרון הזכרת" התמודדות מוצלחת". קצת קשה לי להבין איך הגישה לאינטרנט לא מסונן - יכולה להיות התמודדות. אני לא שופט ומבחינתי תעשה מה שאתה חושב, אבל אם הבנתי נכון - שעדיף לא להילחם בסינון כדי לא ליפול בוודאות כאשר יש נסיון - אני רואה את זה ההיפך מהתמודדות. כולנו נלחמים יום יום משום שזו הדרך לצאת מזה, יש כאלו שנלחמים יותר ויש כאלו שפחות אבל תמיד צריך להילחם כי זו התמודדות לא פשוטה.
אם אתה מרגיש שברגע שיש ניסיון אתה תיפול בוודאות - נסה לא להביא את עצמך לידי ניסיון עד כמה שאפשר. 
התשובות נמצאות אצלך - רק אתה יודע מה עלול להפיל אותך או אילו טריגרים יכולים לעורר אותך. נסה לחשוב על דרך התמודדות שתעזור. 
חסימה לדעתי היא חובה, ושוב - צריך שהיא תהיה חסימה כמה שיותר מוצלחת. אני ממליץ על נטספארק - עובד על כל הסמארטפונים והמחשבים ובד בבד נותן לך מרחב להשתמש בכל האפליקציות והרשת בצורה בטוחה ומסוננת ולא מגבילה מדי. שווה לך לבדוק. 

דע לך, שלפעמים דווקא הרצון החזק שמגיע לאחר חסימה יכול להיות יתרון, משום שברגע שאתה תמצא דרך להתגבר עליו - ההתמודדות לאחר מכן תהיה קצת יותר פשוטה. אם אתה מתגבר על רצון עז, ההקלה גדולה יותר. כלל הברזל הוא שכמובן תמצא כלי עזר שיהיה זמין בעת ההתמודדות כדי לעזור לעצמך להצליח. 

שאלה נוספת שחשוב לשאול את עצמך, מדוע אתה נופל? האם זה קורה כי אתה מרגיש ריקנות/שעמום/מצב רוח ירוד וכדו' וזו הדרך להתמודד עם רגשות אלו? תבדוק אלו רגשות גורמים לך רצון לראות וככה תוכל לזהות אותם ולתת להם מענה בצורה אחרת (לדוגמה: אם זה שעמום, תנסה לעשות משהו אחר שאתה אוהב - לצייר, לכתוב שיר, לנגן, לראות סרט. במילים אחרות, להעסיק את עצמך בדברים שיסיחו את הדעת ויאפשרו לדחף לעבור). 
תנסה לעבוד על כלל הכלים שהאתר מציע. תנסה לראות למה אתה מתחבר ומסוגל לקחת על עצמך. חזק ואמץ! 

מאחל לך התמודדות מוצלחת! אל תתייאש. 

נערך לאחרונה: לפני 10 חודשים על ידי nbym.

תגובה: כמה צריך לבנות על חסימות לפני 9 חודשים, 4 שבועות #147333

  • aviyodea
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 292

שלום אח יקר,

לדעתי מסוכן מאוד לבנות על חסימה כהגנה מפני התאווה, כי הבעיה היא פנימית בתוכינו, ואם נבנה רק על החסימה התאווה תמצא אפיק חדש שאינו קשור למדיה כמו אוננות וכדומה ואז הבעייה מסתבכת.. לכן מומלץ על עבודה פנימית כל אחד בדרך שלו.
ומצד שני מומלץ לעשות חסימה, בעיקר בתחילת הדרך, כך מרוויחים 2 עניינים, הראשון- נוצר לנו חלון זמן של התמודדות ומחשבות עד לתאווה ואינה מרחק לחיצה ממנו. והשני- עצם הפעולה לאחר מחשבה להרחיקנו מהתאווה מחזקת את הרצון.
המון הצלחה!
כתבתי מתוך מה שאני עברתי עם התאווה..

תגובה: כמה צריך לבנות על חסימות לפני 9 חודשים, 4 שבועות #147337

לדעתי חסימה זה פיתרון לכל אדם מן השורה שרוצה לשמור על עצמו.
לכולם יש רגעי חולשה והמשיכה לדבר הזה היא טבעי​ת.
כרגע חסימה בלבד לא מספיקה לי ויש לי דרך ארוכה לעבור עד שאגיע למקום כזה.
אבל לא מצליח בשום אופן לדמיין את עצמי חי ללא חסימה.

(כמובן שישנם עוד סיבות לחסום כמו דוגמה אישית או אם יש לעוד אנשים - ובמיוחד ילדים - גישה למכשיר שלך וכו').

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.43 שניות

Are you sure?

כן