ברוכים הבאים, אורח

אין חדש תחת השמש
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אין חדש תחת השמש 1525 צפיות

אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65030

שלום חברים, אני בטוח שאין במה שאכתוב כאן בכדי לחדש לאיש דבר, החיים שלי הרוסים לגמרי. אני בן 34 אב ל 4 ילדים, אברך, אני אדם עם יכולות שכליות טובות, עם הבנה ויכולת הזדהות עם הבריות, הרבה בחורים ואברכים פונים אליי לקבלת עיצות לגבי החיים הפרטיים שלהם, ואפילו בנושאים של צניעות, לכולם אני יודע לייעץ ואף עיצות טובות שמניבות פירות. אך כמובן לעצמי, אף על פי שאני יודע את האמת בעומקה ובמלא היקפה, אין לי יכולת וכח לעמוד מול התאווה.

אני מקווה שהדברים שלי לא ישמעו מוזר, בסך הכל אני מדבר אל אנשים שומרי תורה ומצוות, לא הייתי מעיז לומר דברים כאלה בפני חילוני אפילו בעילום שם.
כל חיי השתדלתי ועדיין אני משתדל לחיות בהשגחה פרטית, בהנהגה כזו גם העונשים מגיעים  מייד, ויש פה גם צד מנחם, כי הרבה מאוד פעמים עצם העונש, המכה מוכיחה על כך שאתה לא לבד יש מישהו איתך גם שכאתה נמצא בתחתית של התחתית.
אבל זה לא עוזר, אני זוכר סיטואציה אחת מלפני שנים, הייתי אז בחור, באותו היום נחשפתי לפריצות קשה שהובילה אותי את המחשב ומשם לפגם הברית (שוב פעם זה היה קיצוני), בלילה יצאתי החוצה, ישבתי על ספסל, ודברתי עם ה', בכיתי כמו שלא בכיתי מעולם, התחרטתי על הכל ובקשתי סליחה ועזרה שלא אפגום יותר בעיניים, שלא אכשל בהוצאת זרע לבטלה, שיקחו ממני את הניסיון של העריות.
תוך כדי דיבור, עם הדמעות על העיניים, הנשימה החנוקה, והחולשה הגדולה שמתלווה לאשמה הגדולה....
עברה שם מישהי שרק השטן יכול לשלוח, ושוב, תוך כדי דיבור, עם הדמעות על העיניים, הנשימה החנוקה, והחולשה הגדולה שמתלווה לאשמה הגדולה -  הסתכלתי והסתכלתי וחשקתי והתאוותי ופינטזתי ושוב נשברתי.

יש לי גישה למחשב, כמובן אינטרנט אתרוג ברמה הגבוהה ביותר, אבל גם זה לא עומד בפני התאווה, ומצאתי דרכים לעקוף את ההגנות, עולם שלם של רפש פתוח לפני. ויש ימים שלמים שאני מצליח לעמוד בפרץ, אבל מספיק יום אחד שלא ואז אני נופל שדוד, בינתיים גם מתקיים בי מאמר חז"ל לגבי העניות, איני מצליח בתחום הכלכלי ואני רואה קשר ישיר בין זה לבין הנפילה שלי בתאווה. בתקופות שהצלחתי להחזיק מעמד שבועיים ויותר, לפתע המצב הכלכלי השתפר, המינוס קטן מעט, ואז, אימת הדין שוככת ואני חוזר לסורי,
כאילו שום דבר לא קרה, אני ראיתי את הדבר הזה אצל אנשים שהם מעשנים כרוניים, לאחר התקף ניקוטין הם נשבעים שהם לא נוגעים בזבל הזה יותר, אבל אז, רק סיגרייה אחת, וזהו המסלול סלול אל ההתקף הבא. כך זה גם אצלי, הצלחתי שלא להוציא זרע לבטלה, כמעט מתחילת חודש אלול, ואז בשפיץ, עשרת ימי תשובה, אני לא מתפלל, פוגם בלי סוף, אין לי חשק, לא לומד, הכל מתפורר!!!
גם ברחוב אני סובל לא פחות, ישנם סידורים שאני דוחה לפעמים כי אני יודע שאני לא אעמוד בפיתוי.

צריך להבין, הקב"ה חנן אותי בהדרת פנים, אני גבוה ובולט בקהל, ועם אותה הדרת פנים אני מסתכל על נשים המתלבשות בפריצות כמעט ללא שליטה, נכון פיתחתי עם השנים את שיטת המבט החטוף, כאילו אתה רק עובר עם העינייים בדרכך להביט על משהו אחר, אבל כמה אתה עובר עם העיניים במשך 10 דקות של נסיעה באוטובוס? מה עם חילול השם, "תראה את החרדי הזה, שנראה כמו רב, מסתכל על הבחורה עם המיני, סוטה, צבוע שיוריד את הכיפה" לך תסביר לחילוני שמולך, שאתה מסכים איתו!!! רק שאתה אנוס וחסר אונים.
זה צורם לי, היו תקופות של שיא בהם פגמתי בוקר צהריים וערב, וכמאמר חז"ל גם הילדים היו חולים כתוצאה מההתנהלות שלי, ופלא מיד כשקיבלתי על עצמי להפסיק (כמובן עם הרבה דמעות ואשמה עצמית) הילדים הרגישו יותר טוב, והשתחררו מבית החולים.
אל אישתי אני לא יכול להתקרב, לא יכול לגעת, זה קשור גם לדברים אחרים, אבל גם לעצם העניין הזה. והתיסכול גם בתחום הזה הוא גדול מצידה וגם מצידי.

אלה הם חיי, ממש בקיצור, סבל בלתי פוסק, רגשות אשמה תמידיים, כלפי אישתי וכלפי הילדים, כלפי בורא עולם, הלא יוצלחות שנוצרת כתוצאה מהשיפלות והמעשים, היאוש שאופף אותי "טוב לי מותי מחיי" ואני מייחל כן לעצמי ולעיתים אף מבקש שיקח אותי, שלא אוסיף עוד להרע בעולם הזה שהוא גם ככה עכור.

אני חושב שזו הפעם הראשונה שחיי שאני חושף את הדבר הזה, ואני יודע שאולי יקראו את מה שכתבתי, אני קצת מפחד.

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65036

אחי היקר ! קודם כל ברוך בתיבעשית צעד יקר וחשוב בחיים שלך. הגעת אחרי שנות סבל לחוף מבטחים. ברוך הבא.
דבר שני - ממש אני מזדהה עם כל מילה בסיפור שלך. האשמה , הניסיונות להפסיק,הפחדים שלא נגמרים והתסכול שאוכל אותך מבפנים. גם עם תחושות הייאוש אני נורא נורא מזדהה איתך.
- אני הגעתי לפה לפני כשנה ומאז אני נקי תודה לאבא שבשמים ולחברים הנפלאים.
דע לך פיתרון למחלה שלנו. וזו מחלה.
כדאי לך לבוא לקבוצות עם חברים. יש בהרבה מקומות בארץ. תמצא חברותא של ממש . לכל החיים. יש תקווה. יש פיתרון.
בהצלחה.
(שלחתי לך משהו בתיבת דואר אישי...).
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65037

  • bhelpful
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • במעבר מחוסר שפיות לחוסר אונים...
  • הודעות: 158
שלום חבר יקר,
יש דרך שיכולה לעזור לך. לי היא עוזרת כל יום מחדש.
שולח לך מסר בפרטי...
אוהבים אותך.
"וירדו חיים שאולה" - שגם בשאול חושבים שהם חיים.
הברכה ב"וירדו חיים שאולה", כמו [שאמרו חז"ל] "בני קרח לא מתו - מקום נתבצר להם ועשו תשובה", כי התשובה מועלת רק כל עוד שהוא חי, וזוהי הברכה, שגם בשאול יהיו חיים ויוכלו לעשות תשובה (היום יום כ'ו סיון, אדמו"ר מליובאוויטש).

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65045

סיפרת חלק גדול מהסיפור שלי.
תפסת אותי עם המשפט טוב מותי מחיי. זה משפט שכתבתי לאחד מהרבנים הגדולים בערב ראש השנה של שנה שעברה.
הוא בירך אותי ואלוקים שלח אותי לכאן מצאתי את האתר הזה שהכרתי קודם אבל קיבלתי נכונות לכתוב לשתף ופתיחות לקבל.

היום טוב חיי ממותי אני מת על החיים ומודה לאבא שלי שנותן לי נשמה כל בוקר.
קרו לי פה ניסים מטורפים ואני נקי 318 ימים בחסד אלוקים אוהב.
מאחל לך שמכאן רק תצמח ושתקבל את כל המתנות שאני קיבלתי.

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65050

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
שלום חבר יקר וברוך הבא,

אין הרבה אנשים בעולם שיכולים להזדהות איתך ועם הדברים שכתבת, כפי שאנחנו כאן יכולים. כל אחד כאן יכול לספר את הסיפור שלך - במילים שלו. כולנו עברנו את אותו תהליך, כאשר רק הפרטים שונים מעט. כאשר אתה כותב על הכאב - אנחנו יודעים על איזה כאב אתה מדבר. כאשר אתה כותב על החרטה - אנחנו מרגישים בדיוק את החרטה שלך. כאשר אתה כותב על התסכול - זה התסכול שלנו.

היינו שם, או בעצם נכון יותר לומר - אנחנו כאן. ההתמודדות הזאת שאתה מתאר היא ההתמודדות של כל אחד מאיתנו, גם אם נפל היום וגם אם נקי שנים. זה הסיפור האישי שלנו. על כרטיס הביקור שלי, עוד לפני השם הפרטי שלי, לפני המקצוע שלי או מקום המגורים, כתוב "סקסוהוליסט". זה מי שאני וזה מה שאני.

רק כאן, בין חברים שעברו את אותו דבר ומכירים את הכל בעצמם, אני יכול לקבל תמיכה, קבלה והבנה. כאן יש הזדהות והמון אמפתיה, שהינם כל כך נצרכים בהתמודדות הקשה הזאת.

כשקראתי את הדברים שלך, תפס אותי המשפט בו אתה מתאר כיצד התחננת לאלוקים שיקח ממך את התאווה, וכשזה לא התרחש - אתה מבקש כעת שאלוקים יקח אותך מהעולם הזה. זה תפס אותי כיון שזאת הבקשה הקלאסית שלנו מאלוקים - אנא קח ממני את ההתמודדות הזאת. הענין הוא שזאת בעצם בקשה שגויה. אלוקים לא רוצה לקחת ממני את ההתמודדות הזאת, וככל הנראה הוא גם לא יעשה את זה כל עוד אני חי על האדמה. עד זיבולא בתרייתא התאווה תלווה אותי. אבל מצד שני - זה לא אומר שאין משהו אחר לבקש ממנו, בקשה שהוא מוכן להיענות אליה.

הבקשה שלי היא שיתן לי אפשרות להתמודד. לא שיקח ממני את התאווה אלא רק את חוסר האונים מולה. למעשה אלו הן שתי בקשות הפוכות לחלוטין. אפשר לבקש ממנו שיקח ממני את התאווה כך שלא אצטרך להתמודד איתה, או לבקש ממנו שיתן לי להתמודד איתה. כפי שאתה מתאר, המצב שלי כמכור הוא שאין לי בכלל אפשרות להתמודד עם התאווה, ולא משנה כמה אנסה - תמיד אפול ואכשל, אז כעת אני מבקש מאלוקים שיתן לי אפשרות להתמודד, במקום המצב בו אין לי בכלל התמודדות כי אני תמיד מובס.

הבקשה הזאת דוקא כן עובדת. לא סתם "בקשה" בחלל הריק בלי שום עשיה, אלא כחלק ממכלול כמובן, אבל יש כאן הרבה חברים שזה עובד עבורם. עבורי זה עובד 1014 ימים, בחסד אלוקים - לגמרי לא מובן מאליו.

ומילה לסיום. באת לכאן ושפכת את הלב, זה לא משהו קל. כעת יש כאן חברים שישמחו לעזור לך. אל תפספס את ההזדמנות. תישאר איתנו ותממש את ההזדמנות שלך לחיים טובים יותר.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 7 חודשים על ידי .

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65053

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
אני מודה לאלוקים שכיוון אותי לפה היום, כדי שאכתוב לך, מהנסיון שלי,
מצאתי את המקום הנפלא עם רגשות כמוך,
חובות של ......... בגלל שאני פוגם,
שני ילדי עברו ניתחון קטן......... בגלל שאני פוגם,
וכשהייתי נקי, לא הייתי צריך לגלגל כל כך הרבה כסף, וכשנפלתי לא ישנתי בלילה מרוב גולגלוי כספים,
הגעתי לפה אמרו שאני חולה, ואלוקים לא מעניש אותי, וכל הדברים הלא טובים שקראו לי, הפחד שלי מביא את זה עלי,
תחשוב טוב יהיה טוב, זה לא משפט זו מציאות שגם לא סותר את היהדות, אלוקים אוהב אוצנו ורוצה לתת לנו כל טוב בכל מצב שאנו נמצאים,
ואפי' שלא הצלחתי להביא בהתחלה ימי נקיון, "אלוקים הפסיק להעניש אותי"

בכל מקרה תמשיך לבוא תהיה איתנו, ולאט לאט בעז"ה תמצא את המקום שלך, ואייך מתקדמים הלאה,
שלחתי לך בפרטי,
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65084

תודה רבה לכולם על התגובות החמות, באמת יש כאן הרגשה של מישהו שמבין מה אתה באמת עובר, וזה מאוד מנחם ומשחרר לדעת שאתה לא החולה היחיד בעולם אלא יש עוד כמוך שמתמודדים ובהצלחה עם המחלה הזו שלקחה לך כבר נטח גדול ומובחר מהחיים.

עדיין לא התחלתי שום תוכנית והיום אי"ה אני אצור קשר ראשוני טלפוני, אבל כבר אני מרגיש יותר טוב, פחות להוט, יש ריח חדש באויר של התחדשות, אני מלא תפילה שזה יחזיק.
תודה רבה,
התגובות שלכם באמת עוזרות!!!

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65085

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
אוהבים אותך חבר יקר!

ברשותך אעתיק כאן קטע שאנחנו קוראים ביחד בכל מפגש שלנו..

מחוטאים לחולים.
מגיל צעיר למדנו וידענו שאוננות או צפייה במראות אסורים הם החטאים החמורים ביותר, העבירות שמבטאות את ההיפך מכל אורח חיינו ומאמונתנו. ידענו וזכרנו את זה, ואכן רצינו בכל מאודנו להפסיק. עשינו כל שביכולתנו, כך בין היתר צמנו, נדרנו נדרים, נתנו צדקה, למדנו על חומרת "העוון הידוע", טבלנו במקווה, אמרנו תיקון הכללי, התפללנו בקברי צדיקים, עברנו לאינטרנט כשר, התנתקנו מאינטרנט לגמרי, ועוד. הבטחנו אין ספור פעמים לעצמנו ולאחרים ש"הפסקנו לעולמים" ושהנפילה הזאת הייתה הנפילה האחרונה. כל הזמן ניסינו להפסיק: לשבוע, לארבעים יום, עד יום כיפור הקרוב וכן הלאה, אבל שוב ושוב מצאנו את עצמנו חוזרים לשימוש בתאווה - נגד רצוננו והחלטותינו. ככל שהתאמצנו יותר להפסיק, ככל שרגשות האשמה היו גדולים יותר, וככל שהחלטתנו הייתה נחושה יותר, כך קרסנו מהר יותר אל תוך השימוש. כשנפלנו, ניסינו "לפצות את עצמנו" על התקופה שבה התאפקנו בכל הכוח, ומצאנו את עצמנו במפולת נוראית, חוצים קווים אדומים שהצבנו לעצמנו. לאחר מכן ניסינו לפצות על השימוש בהתחזקות דתית, וחוזר חלילה. לפעמים נגררנו אל תקופות של אדישות, שבהן חיינו חיים כפולים: עובדי ה' ותלמידי חכמים ביום, ורודפי תאווה בלילה. הרגשנו צבועים, מושחתים, רמאים. הרגשנו שאין בעולם כולו אנשים גרועים מאתנו. החיים הכפולים קרעו אותנו. כעסנו על עצמנו, זעמנו על האינטרנט והרחוב, התרסנו כלפי מי שברא אותנו והכניס אותנו למצב הבלתי אפשרי הזה. הצעד הראשון בהחלמה היה כשהבנו שהבעיה לא הייתה בכוח הרצון שלנו – היה לנו שפע של רצון. וגם לא נפלנו מפני שלא היינו חזקים מספיק – בתחומים אחרים בחיינו גילינו עוצמות ויכולות מרשימים. במקום זאת הסכמנו להכיר בכך שאנחנו פשוט חסרי אונים מול התאווה, שהשימוש שלנו חורג מהציר של חטא ותשובה. הפסקנו לחפש אשמים במצבנו והתחלנו לבקש פתרון. למדנו שכשאנחנו מתייחסים אל ההתמכרות שלנו כמחלה, ולא כחטא, מתאפשר לנו לקבל אותה ולהודות בה. אנחנו מסוגלים לוותר על משא רגשות האשמה, הבושה והשנאה העצמית, בלי להשתמט מהאחריות שלנו להחלמה. כשהכרנו בכך שאנחנו פשוט אלרגיים לתאווה, שהיא פועלת בתוכנו באופן שונה מאצל אחרים, יכולנו להיפטר מהאשליה ש"הפעם נצליח". הבנו שאין בכוחנו להצליח בשום אופן, שאנחנו מוכרחים לפנות לקבלת עזרה חיצונית, ולבקש מאלקים שיציל אותנו.  אנחנו מנסים לצאת מזה למעננו, כדי לחיות, ולא כדי להימנע מאיסורים או לקבל שכר בעולם הבא. בפעם הראשונה היינו מוכנים לוותר על התאווה, אבל לא כדי להפוך מרשעים לצדיקים, אלא כדי להפוך מחולים למחלימים.

עצם זה שאתה כאן מראה שאבא אוהב אותך. ונענה לזעקותיך האילמות. וגזר עליך שנה של חיים. . בא תחיה איתנו.

אלוקים שומר עלי במשך שנתיים וחודש. ממש לא מכוחי ולא מחכמתי. אין סיבה שזה לא יקרה גם לך לקבל מתנות מאבא.

אתה מוזמן להתכתב איתי. או לשוחח.

בהחלמה
אוהב
הושיעה
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65087

הדברים נכנסו ללב כמו חץ משונן, ודמעות ממלאות את עיני,
תודה
אני מתחיל להבין.....

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65601

  • גבע
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 23
מאוד הזדהיתי איתך אחי אשריך על הפתיחות. מאוד אהבתי את האמונה התמימה שלך בדבר ההגשחה המיידית.
התבאסתי איתך על החוויה על הספסל קיוויתי שהסוף שלה יהיה אחר.. חח גם הזדהיתי עם הקטע בראשית דבריך על הייעוץ אני חושב שגם שם גנוז הפתרון.. ספר לחברותא שלך בישיבה ספר לאשתך תמצא אוזן קשבת תמיכה רבות הפעמים שדיבור על התמודדות משחרר ונותן הרבה כח להתמודדות בכלל אם אתה מייעץ בנושא זה גם כן אני חושב שזה מאוד מחזק לחזק מישהו אחר בתחום שאתה צריך חיזוק פתאום אתה מוצא בך אנרגיות להלחם.
מכל מקום אחי שיהיה בהצלחה בתור בן תורה ואברך הכי חשוב לעניות דעתי זה לשנן ללא הרף שאתה אדם טוב שרוצה להיות חייל של קוב"ה אדם שמוסר נפשו על ת"ת אדם שרוצה לעשות תשובה אדם שעושה חסד עם סביבתו בעצותיו אדם טוב! עיקר אזור ההתמודדות הוא בהכרה של מי אתה ומה הזהות שלך וברגע שתהיה בטוח בה כבר לא יענין אותך צדדים נמוכים ושפלים שאינם אתה. אחי רבים מבני התורה דווקא מתייאשים אך תדע שהלימוד שלך אמיתי לגמרי וד' אוהב אותך למרות נפילותיך כי הוא יודע מי אתה באמת! רק חזק ואמץ ועלה מעלה בתורה ותשובה שד' יפתח לך שערי תשועה ושערי שלום בית!
נקי ומאושר מאז אב התשס"ט. יש תקוה!
forum.gye.org.il/index.php?topic=6070.0

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65769

אוהבים אותך. שמח בשבילך שהתרגשת והתחברת, הישאר איתנו

וקיפאון

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65815

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172

ספר לחברותא שלך בישיבה ספר לאשתך תמצא אוזן קשבת תמיכה רבות הפעמים שדיבור על התמודדות משחרר ונותן הרבה כח להתמודדות.

רק להעיר שזה לא תמיד נכון, וצריך לעשות דבר כזה בזהירות גדולה. ישנם חברים ששיתפו את נשותיהם מוקדם מידי או לא בצורה הנכונה וזה פגע מאוד בתהליך ההחלמה שלהם. לפעמים הרצון לרוץ לספר הוא כדי להוריד את המשא מהכתפיים שלנו ולזרוק על האישה, אבל לא בהכרח מהסיבות הנכונות.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 7 חודשים #65848

  • יוני הדר
  • רצף ניקיון נוכחי: 80 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 124
יש על זה דיונים ברחבי הפורום.
מה שברור זה שאין צורך לעשות צעדים פזיזיים וחד צדדיים. הכל ביישוב הדעת, שום דבר אינו בוער.

ההיפך הגמור של ההתמכרות הזאת זה היישוב הדעת, וזה מה שאנחנו צריכים, לכן, לפרוק במיידית כלפי כל הסביבה, לא תמיד בריא.
סוף מעשה במחשבה תחילה, חבר נאמן שאפשר לסמוך עליו.
אוֹדְךָ ה' אֱלֹקַי בְּכָל לְבָבִי, וַאֲכַבְּדָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם. כִּי חַסְדְּךָ גָּדוֹל עָלָי וְהִצַּלְתָּ נַפְשִׁי מִשְּׁאוֹל תַּחְתִּיָּה.

בעניין: אין חדש תחת השמש לפני 9 שנים, 6 חודשים #66298

  • special
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 44
אח יקר!
אין יקר ממך בעולם!!
מזדהה מאד עם הכאב עם הסבל עם הכפיתיות...
אל תיסוג!!
ברגע שתפתח פתח מובטח שתמצא מוצא!!
אגב גם אני בערך באותו סרט בלהות שאתה חי בו...
בהצלחה
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 1.15 שניות

Are you sure?

כן