ברוכים הבאים, אורח

שלום חברים אני חדש פה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: שלום חברים אני חדש פה 1682 צפיות

שלום חברים אני חדש פה לפני 11 שנים #33262

  • 22guy
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 2
אספר קצת על עצמי, אני בן 22 עובד כרגע, חילוני
אני לא חושב שאני יכול להגדיר את עצמי כמכור, אני מאונן פעמים שלוש בשבוע
עד עכשוו כל הפסקה שלי הייתה הכי קצרה חודש והכי ארוכה 5 חודשים.
הבעיה שלי היא כשאני מגדיר לעצמי יעד זאת אומרת שאני אומר לעצמי 40 יום אל תאונן אבל אחר כך כן אז יש לי למה לצפות
אבל המחשבה של לא לעשות את זה אף פעם משגעת אותי כי זו בכל זאת 5 דקות של הרגשה טובה (ואחר כך באסה מטורפת) שהפסקתי ל 5 חודשים, החודש הראשון היה קשה בטירוף אבל אחר כך הפכתי אפטי עד שנפלתי שוב
מבקש טיפים איך להתנתק מהמחשבה הניצחית ולא לקחת את זה כזיכרון טןב? עד עכשוו ניסיתי תוך כדי המעשה לחשוב על ההרגשה הרעה שזה יתן לי בסוף אבל לפעמים זה היה מאוחר מידי.



שאלה נוספת... אחרי חודש של הפסקה מתחיל קרי לילה ואז עולה לי השאלה מה ההבדל בין קרי לילה לאוננות שלפחות באוננות אני נהנה


תודה למגיבים !!
יופ נעים

בעניין: שלום חברים אני חדש פה לפני 11 שנים #33274

  • יוסף (יהודה)
אין קשר בין תדירות ביצוע הפעולה האובססיבית או הכמות לבין התמכרות. ישנו מונח תקופתיים (המיוחס בעיקר למכורים לאלכוהול)- אנשים שלא פחות מכורים ולפעמים אפילו יותר, אבל יכולים להפסיק לתקופות אולי אפילו ארוכות.
הדרך היחידה שאני מכיר לצאת מהתמכרות היא חוויה רוחנית.
לצערי הרב אני לא מכיר דרך להפסיק פעולה אובססיבית אצל אדם שלא מכור, כך שכנראה לא אוכל יותר מדי לעזור לך. ייתכן שחוויה רוחנית תעזור גם פה, אך אנילא בטוח לגבי זה.

בכל אופן, ההסתכלות צריכה להיות "רק להיום". כן, באופן כללי אני לא מפסיק, אבל רק היום אני מעוניין להיות מחובר לחיים באמת ולמסור את חיי ורצונותיי לכוח עליון.
זה ממש לא קל, אבל עם הזמן התחלתי להבין שבאמת לא משנה העתיד והעבר והכל שייך לכוח העליון והדבר היחיד שיש ברשותי זה את היום. לא במון שיש בכוחי היום ליפול או לא, אלא יש בכוחי לעשות היום את הפעולות או לא. אם אני עושה אותן ומוסר את חיי ורצונותיי לכוח עליון היום, הכל טוב, מושלם. גם אם נפלתי וגם אם כל היום היה נורא- זה לא משנה, עשיתי 100% וזה מה שחשוב.

בקשר לקרי לילה אני לא יודע לענות לך, זה תלוי איך אתה תופס את האוננות ומה מפריע לך בה (חטא, איבוד שליטה, סתם הרגשה רעה אחרי, הרגשה של ניתוק וכו'...).
מכל הדברים שכתבתי וכל מה שעולה בראשי ברור ההבדל בין השניים, אשמח לשמוע מה לך מפריע בזה.

בעניין: שלום חברים אני חדש פה לפני 11 שנים #33278

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
יוסף (יהודה) תכננתי לכתוב בדיוק את מה שאתה כתבת. תודה.
אוסיף בשולי דבריו של יוסף יהודה:
המילה 'מכור' היא מילה כבדה כזו, שלופתת את הבטן הרכה שלנו, את התחושה של השליטה והרצון.
אני לא מכיר אותך, אני לא יודע מה הסיפור שלך. יש באתר 'עשרים שאלות' שמנסות, באופן סכמטי מאוד, לתת כיוון כללי לשאלה האם אני 'בשליטה' או 'לא בשליטה'. האם אני יכול להפסיק או לא.
אני ממליץ לך לעיין בשאלות האלה.
המין האנושי ממציא התמכרויות הזויות. ניתן להתמכר גם לאוננות, כמו שניתן להתמכר לספינינג או לאוכל.
כל מה שאני מציע לך הוא לבחון את השאלה הזו כמה שיותר בראש פתוח, תוך ניסיון לנטרל את כל הערכים הליברליים או השמרניים שקיימים בחברה.
השאלה אינה כיצד אדם אמור לחיות חיים נורמליים - אם אוננות או בלעדיה. השאלה היא האם אתה, או בהקשר הזה, אני, סובלים מאובדן פרופורציה, אובדן שליטה, וחוסר יכולת לווסת את עולמנו הפנימי באופן שמחייב אותנו להיעזר בחומרים חיצוניים (או בגירויים חיצוניים) על מנת לתפקד.

צהריים טובים
נתן במתנה
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: שלום חברים אני חדש פה לפני 11 שנים #33282

  • 22guy
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 2
יוסף ונתן במתנה היקרים תודה רבה על התגובות אני הבהיר את מצבי אני נכנס למקומות האלה רק במצבי שיעמום וגם אז לא תמיד
לגבי שאלתך יוסף אני תופס את האוננות כחטא שגורם לזרע לבטלה אחרת לא ההינו מנסים להיגמל לא ?
לפני כמספר חודשים עברנו אסון משפחתי זה היה בדיוק בתקופת בין המצרים , שמעתי מחבר שבתקופה הזו הור רוצה להפסיק לאונן והחלטתי שגם אני עד 9 באב הפסיק. לאט לאט קראו לנו ניסים במשפחה ואני כן חושב שזה בעיקבות ההתחזקות שלנו.
ומפה נוצר הצורך שלי להפסיק לאונן. ואז בתקופת הסליחות החלטתי שוב להפסיק עד יום כיפור ואז כל פעם שאוננתי הרגשתי שאני מתרחק מהרצון להתקרב לדת, ומשם הפסקתי לחמישה חודשים עד שהנפילה הייתה לפני שבוע.
תודה לעוזרים ולמגיבים

בעניין: שלום חברים אני חדש פה לפני 11 שנים #33308

  • יוסף (יהודה)
לשאלתך בקשר הקרי לילה- כיוון שאתה תופס את האוננות כחטא, ברור שקרי לילה הוא אינו חטא. הרי על מה אנחנו נענשים? רק על מה שבידנו לעשות, רק על בחירות שעשינו לא טוב. לכן קרי לילה, שהוא לא בבחירה אישית שלנו, אינו נחשב חטא לאף אדם. זה דבר טבעי לחלוטין. מה שכן, אם בגלל שהיו לך הרהורים ביום ו\או שאוננת ו\או שצפית בדברים לא צנועים היה לך קרי לילה בזמן שבאופן טבעי לא היה קורה, אז כמובן שזה נחשב לחטא, אך הוא פחות חמור מאוננות ממש. בכל אופן, אם אתה מכור, אפילו זה לא יחשב לך חטא ואפילו לא אוננות ממש, כיוון שמכור אין זה בשליטתו ובכוחו להפסיק והוא לא בוחר לעשות זאת, אז כמובן שאם אין בחירה אין חטא ואין עונש.

בכל מקרה, אם הסיבה להפסיק התמכרות היא רק בגלל חטא, אז למה לאדם שמכור לאוכל להפסיק לאכול בצורה מוגזמת? למה לאדם שמכור לאלכוהול להפסיק לשתות? למה לאדם שלוקח סמים להפסיק לקחת? למה לאדם שמכור להימורים להפסיק להמר? לכל אחד מהם יש את התרוצים שלו (כמו שהשמנה היא מאוד מסוכנת לבריאות או איבוד של כל הכסף בהימורים וכו'...) אבל לא שמעתי (והספר הלבן מעיד שאין כמעט כאלו) על אנשים שהצליחו לצאת מהתמכרות בגלל אותם תרוצים. ברור שכולנו באים להחלמה לא ממניעים טהורים לגמרי וכנראה רובנו פה באו בגלל החטא, אבל לאט לאט אני הבנתי שזה כלל לא קשור לחטא, שהרי זה אפילו לא נחשב לי חטא שהרי אין לי בחירה.
העניין פה הוא איבוד שליטה על החיים. העניין פה הוא מצוקה נפשית עצומה שיש לי ואני לא מודע אליה שבגללה אני בורח לאוננות. העניין פה הוא ניתוק מעצמי, מהחיים ומאלוהים (לא במובן של חטא. גם אם אהיה פתאום בעל כוחות להפסיק לאונן, עדיין אהיה מנותק ממנו).
לכן הבעיה היא אני, הבעיה היא בי. הבעיה היא לא אוננות.

האוננות, כנראה כמו כל התמכרות אחרת, היא פתרון. זה פתרון לא מוצלח לבעיה פיזית-רוחנית-נפשית. אני מנותק מעצמי, מהחיים ומאלוהים בגלל פגמי האופי הרבים שלי (טינות, פחדים, רצון להיות נאהב, רצון לכוח ושליטה, רצון לרצות וכו'...). בלתי אפשרי כנראה לחיות לאורך זמן בניתוק, לכן אני חפשתי את החיבור. כך מצאתי את התאווה. היא לא סיפקה לי את החיבור, אבל היא נתנה לי את התחושה שעוד רגע אני משיג אותו. לכן המשכתי ללכת לשם פעם אחר פעם ולהתאכזב מחוסר ההצלחה פעם אחר פעם. האכזבה הגדילה לי את המצוקה הנפשית והגדילה לי את הבעיה, כך שיצא שהתרופה שלי, הפתרון שלי, בעצם הגדיל את המחלה ואת הבעיה. כאשר הרגשתי שהבעיה הולכת וגדלה והמחלה מחמירה, הבנתי שאני במצוקה נוראית ורצתי מהר לקבל תרופה. אבל איפה מקבלים תרופה? המקום היחיד שהכרתי היה בתאווה. לכן הלכתי לשם שוב. כך פעם אחר פעם, כאשר אני חוצה עוד קו אדום ועוד אחד. כך איבדתי את השליטה על חיי והכנסתי את עצמי לבור עמוק מאוד ללא יכולת לצאת.

בנס, ה' ריחם עליי והראה לי את הדרך החוצה- את התוכנית המופלאה של 12 הצעדים לגמילה מהתמכרויות. התוכנית בעצם מטפלת בעצם הבעיה- בצד הנפשי-רוחני של הבעיה שלי. לצערי הרב אני עדיין משתמש ואני לא נקי, אבל אני אסיר תודה לה' על כך שלפחות אני מכיר את הדרך ואני מלא תקווה שגם אני אצעד בה היום.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.38 שניות

Are you sure?

כן