ברוכים הבאים, אורח

פיצול אישיות מטורף
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: פיצול אישיות מטורף 360 צפיות

פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 2 שבועות #148686

  • נחמש
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 3

שלום לכולם! אני אברך בן 22 + ילד לאחרונה נכנסתי לקבוצה ואני רוצה קצת לספר על עצמי. אני נקרא אברך מוכשר אברך כולל לכל דבר ועניין התפילות שלי (כלפי חוץ) הם ממש בהשתפכות הנפש. כל מי שרואה אותי מתפלל או לומד ממש מאחל לעצמו להיות כמוני. כמובן שאם זה היה נגמר כאן לא הייתי נכנס לקבוצה המיוחדת הזו. הסיפור מתחיל שבגיל 19 נחשפתי ע"י חבר לסרטים ומאז אני מכור לזה בצורה מאד חזקה כמובן שיש תקופות קלות ותקופות קשות אבל אף פעם לא דברתי על זה עם אף אחד ולכן אף פעם לא יצא לי להיגמל בצורה מסודרת ומבוקרת. יש להבהיר שגם לפני זה היו לי ניסיונות קשים בשמירת עינים הייתי הולך בכוונה למקומות חילוניים כדי לראות מראות אסורות וכדו" והסרטים פשוט ממשו לי את הרצונות בצורה יותר קלה ונוחה. הנושא מאד מפריע לי גם כמובן בגלל שאני רוצה לצאת מזה אבל מה שמאד מפריע לי זה הפיצול אישיות שאני נמצא בו אני לא יכול לחיות כך שאני בחוץ אברך חשוב והכל ובפנים אני לא דתי כי הסרטים כמובן משפיעים על כל החיים ואני לא מתפלל ועוד דברים ביהדות שאם לא יודעים מזה בחוץ אני מדלג עליהם  בקלות

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 2 שבועות #148687

ברוך הבא חבר יקר!
הגעת למקום טוב, פה מבינים אותך
בהצלחה בדרך!
משה

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 2 שבועות #148688

  • שמואל גלבוע
  • רצף ניקיון נוכחי: 50 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 115

חבר יקר 

הגעת למקום הנכון קרא קצת באתר ותראה עוד כאלה מתמודדים כמוך 

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 2 שבועות #148699

  • nbym
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 193

הי נחמש, ישר כוח על היותך אברך כולל! 
מברך אותך על הצעד לבוא ולשתף, זה לא פשוט.
ממה שכתבת נראה כי אתה "קרוע" ע"י "פיצול האישיות" כלשונך. יש סתירה כביכול בין האדם שאתה כלפי חוץ לבין האדם מבפנים. כמו כן נראה שהסרטים שאתה מתאר השפיעו גם על ההתנהגות הדתית, ציטוט: "ואני לא מתפלל ועוד דברים ביהדות שאם לא יודעים מזה בחוץ אני מדלג עליהם בקלות". אכן יש להם הרבה כוח והשפעה.
כמו שאמרו החברים אתה כאן לא לבד. חשוב להתחיל את התהליך באתר ולראות מה יעזור ולאלו כלים אתה מתחבר יחד עם יכולת ליישם.
אשמח להציע לך זווית קצת אחרת לעניות דעתי, שאולי תעזור.
כולנו חיים עם "פיצול אישיות" כזה או אחר. זה לא חייב להיות קשור לתחום העריות דווקא, אלא גם בכל דבר בחיים. אפשר לומר שכבר מרגע לידתנו. אנחנו גוף ונשמה, קודש וחול, יצר הטוב ויצר הרע. המטרה כמובן היא לשאוף לקחת גם את הצדדים הפחות טובים ולמשוך לעבר הטוב. להפוך את החול לקודש, לרתום את הכוח של יצר הרע לעבר יצר הטוב ולהעלות את הגוף לדרגה גבוהה יותר (כפי שעניינו של יום כיפור בין השאר הוא להתעלות יום אחד מעל הצרכים החומריים ע"י צום, איסור נעילת סנדר וכו'). 
מה אפשר ללמוד מכך? ובכן זה אומר שאתה לא חייב להיות קשה עם עצמך. זה לא אומר שצריך לוותר ואני בטוח שזה לא המצב - אחרת לא היית כותב כאן ומצטרף. הנפילות אינן מגדירות את מי שאתה ואף לא אומרות שאתה לא דתי. איך אני יודע? מזכיר לך את הדברים הידועים של שלמה המלך: "כִּי שֶׁבַע יִפּוֹל צַדִּיק וָקָם". לא כתוב כי שבע יפול יוסי/שמוליק/נחמש ולא סתם. 
אני אוהב לקרוא למצב שבו אתה נמצא: "צדיק שמתמודד" כיוון שאם נפלת זה לא מוחק את התורה והתפילה והזכויות שצברת. יש התמודדות אבל אתה יכול להיות דתי יחד עם הקשיים. אתה עדיין צדיק!

אז מה בתכלס? זה אומר שאפשר לתת לעצמך קצת חמלה לעבור ולנסות לצאת צעד אחר צעד. לאט כפי יכולתך. כפי שהתשובה מתחילה ברצון, לאחר מכן וידוי, חרטה וכו'... הקב"ה אוהב אותך כבר עכשיו.

קח עצה, אל תטריד את עצמך במה שאנשים חושבים עליך. בכנות זה לא עוזר ופחות נכון לדעתי. זו עבודה פרטית שלך שאתה רוצה לעשות כי זה הדבר שאתה מאמין בו ולא כי אתה לבוש בצורה מסוימת ולומד במקום מסוים ואנשים מסתכלים עליך בדרך כזו או אחרת. במילים אחרות, "אל תחשוב מחשבות בשביל אחרים" - צריך לפעול מבפנים כלפי חוץ. לראות באילו סיטואציות יש גירוי או פיתוי לעשות מעשה ולנסות לחשוב איך ניתן למנוע ולא להביא את עצמנו לידי נסיון, לוותר על הליכה למקומות שאפשר למעוד בהם, ולהמשיך לשתף באתר וללמוד מעוד התכתבויות בנושאים שונים שאולי ידברו גם אליך.

אתה תראה שכאשר אתה תפעל למען היציאה ממיצרים ותוכל לראות גם הצלחות אז תרגיש הרבה יותר טוב, הרבה יותר מחובר לעצמך והלבטים או המחשבות על פיצול האישיות יפחתו. העיקר לא להתייאש כי אין מסע בלי נפילות, אז תזכור שאם תיפול שוב שלא תיפול רוחך. תהיה "כִּי שֶׁבַע יִפּוֹל צַדִּיק וָקָם"  קום מחדש חבר! לא לשכוח את החלק האחרון! בסוף תצליח, יש כאן לא מעט שהצליחו. תזכור שהקב"ה לא סופר ימים אלא השתדלות, וכל התקדמות קטנה נחשבת למשהו עצום! "לפום צערא אגרא" ככתוב. לא משנה כמה זמן זה יקח. קום קום קום! 
המשך ללמוד כי תוספת רוחניות תמיד חשובה וטובה. יש לך את המסגרת המתאימה בכולל, אל תקשיב לעצת היצר שאתה חוטא ואין לך זכות ללמוד או להתפלל - ההיפך הוא הנכון! התורה היא זו שמטהרת ומקדמת את האדם, והפוך - אומרים שצריך במצבים כאלה דווקא ללמוד אפילו יותר. תתפלל על זה כי יש לך את היכולת בתפילה להתחבר בצורה שאפילו אחרים רואים ורוצים להגיע לשם.
מאחל לך התמודדות מוצלחת, המשך לשתף, לכתוב ולפרוק מהלב, ומתפלל שבזכות הימים הללו, ימי התשובה תזכה לראות התקדמות ואפילו הקטנה ביותר בדרך שבה אתה מתחיל לצעוד. אנחנו כאן איתך ובשבילך. כולנו יחד. אוהב אותך יקירי.

נערך לאחרונה: לפני 7 חודשים, 2 שבועות על ידי nbym.

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 2 שבועות #148707

  • תשבי
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 89

טוב אז nbym כמו תמיד מילה בסלע.
ולך נחמש היקר המון אהבה
אני גם אברך יום שלם כבר בגיל ה30+ מבין אותך לגמרי כמוני כמוך.
תמשיך לעלות בתורה ובאותה נשימה תמשיך להתמודד.
תחזיק חזק אוהבים אותך

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 1 שבוע #148823

  • נחמש
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 3

תודה רבה על כל התגובות מחממות הלב. רציתי לשאול שאלה מעניינת שמתי לב שדוקא בימים גדולים יש לי רצון עז לראות סרטים לדוגמא יום לפני ר"ה היה פרנציפ לראות סרטים ולצערי נפלתי. אני לא מבוסס בבוץ אבל נפשי בשאלתי למה זה קורה לי דוקא בימים כאלה? אשמח מאדדדדדד לתשובה.....

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 1 שבוע #148824

  • nbym
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 193

קטונתי מלענות תשובה מעצמי, אבל חז"ל אמרו לנו שדווקא בימי התשובה ובימים גדולים היצר יותר חזק. הוא יוצא מגדרו כדי להפיל אותנו. כדי לגרום לנו לא להאמין ולא לנצל את הימים הללו.
כלומר, ההתמודדות שלנו גדולה כגודל היום. דבר שניתן לעשות הוא דווקא יותר להעמיק במשמעות היום. להוסיף רוחנויות ולנצל את ההכנות לצמיחה. מובן שיש ניסיונות, ויש נפילות.
אבל למרות כל זאת, אסור להתייאש כי זה בדיוק מה שיצר מנסה להשיג. שמעתי משפט יפה, שאומר: "היצר לא מתעסק עם אנשים חלשים". אצלם הוא לא ירוויח הרבה, אלא דווקא אצל אנשים שיש להם מה להפסיד. 
אתה אדם חזק, שיש לו הרבה זכויות במיוחד אחרי כיפור שבו נפתח דף חדש. היצר לא אוהב את זה. אל תתן לו את מה ששייך לך. את החוזקות שבך. 

אתה מתאר התמודדות מאוד נפוצה, אבל ממליץ לך מאוד מאוד לחסום את הדרכים בהן אתה יכול ליפול. כל עוד יש אפשרות אז ההתמודדות תמשיך להתקיים ותפתה אותנו ליפול במיוחד בימים שבהם אנחנו מרגישים חלשים ובמצב רוח ירוד. אל תתן לעצמך להתמודד בעצמך. תחשוב על תחבולות ועזרה שיכולים להפוך את הניסיון לחלש יותר. לאפשרי יותר. 
במילים אחרות: "קשה להילחם בדרקון גדול, אבל קל קצת יותר כשיש חרב ושריון". תיצור לך חרב ושריון - חסימות, אינטרנט מוגן, עיסוק חיובי ויש עוד דרכים רבות שמופיעות באתר ובעצות של האנשים הנפלאים כאן. מאחל לך הצלחה בדרך. תאמין בעצמך! 

נערך לאחרונה: לפני 7 חודשים, 1 שבוע על ידי nbym.

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 1 שבוע #148834

אח יקר!
אני ממש מבין את התיסכול שלך!
הדבר הראשון שהבנתי אחרי שקלטתי שאני מכור
זה שאני בורח ממשהו לתאוה
ולכן זה פשוט ומובן מאוד
שבימים כאלה שיש הרבה לחץ - רוצים לברוח
אני אישית ממליץ יותר מאשר לשים סינון 
לנסות לרפאות את הכאבים שמבריחים אותנו לתאוה
באהבה משה

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים, 1 שבוע #148840

  • 9625
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 203
נחמש כתב on 27 ספט' 2023 09:14:

תודה רבה על כל התגובות מחממות הלב. רציתי לשאול שאלה מעניינת שמתי לב שדוקא בימים גדולים יש לי רצון עז לראות סרטים לדוגמא יום לפני ר"ה היה פרנציפ לראות סרטים ולצערי נפלתי. אני לא מבוסס בבוץ אבל נפשי בשאלתי למה זה קורה לי דוקא בימים כאלה? אשמח מאדדדדדד לתשובה.....


היי חבר יקר!!!
בודאי ידוע לך, שרוב מחלות החורף לא נגרמות מהקור השורר באויר אלא משהות ממושכת בחללים ציבוריים סגורים.
היתה לי שאלה קרובה לסגנון שלך, איך יתכן שיש בעולם יותר נשים בתקופת החגים מאשר בימי השגרה?
כמובן, שהשאלה מגוחכת. אין יותר נשים בעולם. יש יותר יציאות מהאזורים הרגילים, וכיון שנשים נוכחות יותר מגברים [אצלי.... ונראה לי שאצל עוד רבים...] זה נראה כאילו יש יותר נשים בעולם.
בהשוואה למחלות החורף אני יכול לומר, ההיוצרות הראשונית של החיידקים לא משתנה. תנועת החיידקים בין האוכלוסיה היא זו שמשתנה.
וזה יכול להסביר [אם כי לא להצדיק] את הנפילות בימים אלו, ולהזכיר לנו להזהר יותר.
בנוסף אני יכול לזרוק עוד רעיון.
אני לא יודע מה אופי אזור מגוריך. אני כן יכול לומר לך, שאצלי יכול להיות טריגר מאוד חזק לראות נשים חילוניות תופסות "חיזוק" לקראת ימי הדין. 
אין לי דרך להסביר, אבל אני מרגיש שזה יותר מטרגר אותי מאשר לראות אותן ביום-יום.
בשרשור "פה אשב כי איויתיה" בהצג את עצמך, נכתבו כמה דברים על תקופת החגים. 
הרבה הצלחה און א גיטן יום-טוב!
אפי
9625fe@gmail.com

הסיפור מאחורי תמונת הפרופיל:
אחד הכלים להתמודד עם תאווה, הוא לזהות את הנקודה שלפני נקודת האל-חזור.
להגיע לנקודת האל-חזור ואז להלחם, זה גם קשה וגם מתיש.
לצורך דומה לזה בכביש קיים תמרור מס' 623.
לא תמיד התמרור ברור כמו בכביש, לפעמים הוא קצת נמוך, לפעמים הוא קצת מטושטש, אבל תמיד הוא קיים.
אם אשכיל לזהות את הנקודה הזו, יהיה לי הרבה יותר סיפוק והרבה פחות נפילות.

נערך לאחרונה: לפני 7 חודשים, 1 שבוע על ידי 9625.

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים #148899

היי רציתי רק לשתף אותך ולהגיד לך בצורה ברורה שאתה לא היחיד בדחף הזה.
אני אישית הרגשתי את זה מיד אחרי כיפור שבא לי דוקא עכשיו להכשל בדברים חמורים. יצא לי לדבר על זה עם חברים והבנתי שיש עוד כאלו שמרגישים את זה

תגובה: פיצול אישיות מטורף לפני 7 חודשים #148912

  • שבי1
  • רצף ניקיון נוכחי: 2485 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1118
איתכם לגמרי , בחמש שנות הנקיון הראשונות שלי , חשבתי איך אפשר ליפול אחרי כיפור. 
השנה חויותי מעידה קשה שממש הגעתי לפני התהום. 
אסירות תודה שזה לא קרה , אך זה גרם לי לדאון רציני .
כיום מרגיש יותר טוב .
תודה לאבא.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.67 שניות

Are you sure?

כן