ברוכים הבאים, אורח

רואים רחוק, רואים שקוף (לל"ג בעומר)
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: רואים רחוק, רואים שקוף (לל"ג בעומר) 1333 צפיות

רואים רחוק, רואים שקוף (לל"ג בעומר) לפני 9 שנים #73428

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
כבר בתחילת הסיפור על רבי שמעון בר יוחאי, בולטת מאוד אחת התכונות שלו: הראייה למרחוק, להיכן עתידים הדברים להתגלגל.
בעוד רבי יהודה משבח את הרומאים את בניית השווקים, המרחצאות והגשרים, שמביאים תועלת ליהודים. רבי שמעון מזהה את "סוף המעשה" שהיה "במחשבה תחילה", ומבהיר ש"כל מה שתקנו לא תקנו אלא לצורך עצמן". יכול להיות שיהודים ייהנו מקניות זולות בשוק, אבל הרומאים התכוונו לכך שיהיו להם שם שירותי תאווה מוסדרים ונוחים. יכול להיות שהיהודים ייהנו ממקלחת טובה, אבל הרומאים התכוונו לפנק את עצמם. ויכול להיות שהיהודים ייהנו מקיצור הדרך בצורה משמעותית, באמצעות הגשר שבנו הרומאים, אך הרומאים בנו אותו כדי לגבות מיסים מן העוברים בו.
בהמשך הסיפור, רבי שמעון מבין שעתידים לענות את אשתו, ומן הסתם תגלה היכן הם, ולכן הוא נמלט מבית המדרש בו הסתתר.
כשהוא ובנו מגיעים למערה, רבי שמעון מבין שככל הנראה במהלך שהייה ארוכה במערה, שייתכן שיידרשו לה - בגדיהם יתבלו, ולכן הם פושטים את בגדיהם כבר למן היום הראשון (הם משתמשים בהם רק במהלך התפילה, הדורשת גוף מכוסה וכוללת תנועות גוף הכרחיות כהשתחוויה).
במידה מסוימת, גם את ההרס שיוצרים רבי שמעון ובנו בצאתם מהמערה, ניתן לראות באופן כזה שרבי שמעון רואה את מידת הדין הנוקבת העתידה לבוא, בסופו של דבר, על אותם אנשים המניחים חיי עולם ועוסקים בחיי שעה, וכבר מופיע את העתיד בהווה.
וכאשר נשאל רבי שמעון "איזו היא דרך ישרה שידבק בה האדם?" הוא משיב "הרואה את הנולד"! (אבות ב,ט. ראו גם תמיד לב,א).

***

בניתוחים ספרותיים מקובל לזהות בסיפור דמות משנה ניגודית, דמות משנית ל"גיבור" המרכזי של הסיפור, שתכונותיה מנוגדות בצורה בולטת לזו של ה"גיבור" ובכך מחדדות ומבליטות את התכונות של הגיבור, באופן של קונטרסט. גם בסיפור על רבי שמעון בר יוחאי קיימת דמות כזו: יהודה בן גרים.
יהודה בן גרים הולך ומספר את דברי החכמים, מבלי לזהות את התוצאה הבלתי נמנעת, מבלי להבין שבשלב כזה או אחר יישמעו הדברים למלכות. וגם בסופו של הסיפור, כאשר רבי שמעון (שכילה כמה וכמה דברים במבט עיניו, וביניהם גם אדם אחד, לאחר יציאתו מן המערה) מסתובב בשוק, יהודה בן גרים אינו מזהה את הסכנה המקרבת, ממציא עצמו לפני רבי שמעון, ומסיים כתוצאה מכך את הקריירה בתור "גל של עצמות".

***

במסגרת תהליך ההחלמה שלי, חשוב מאוד שאדבק בדרכו של רבי שמעון, ואראה את הנולד, אראה להיכן הדברים מובילים.
זה חשוב מאוד לצעד הראשון שלי - לא להסתכל רק על מה שעשיתי, אלא להסתכל על התהליך שהתפתח אצלי במרוצת השנים, ולהיכן הוא עשוי להוביל אותי. הרי לפני עשר שנים ממש לא חשבתי שאהיה במשבצת הזו, אז באיזו משבצת אהיה עוד שלושים שנה, אם לא אחלים? כשאתבונן כך על הדברים, זה יכול לעזור לי יותר פשוט "ללכת על זה".
זה חשוב מאוד גם להמשך הדרך שלי בתוכנית, כאשר אני מבין שהכאב כתוצאה מפגמי האופי שלי הוא ש"זורק" אותי לשימוש בתאווה. כשאני משאיר אצלי טינה (או תאווה) במינון נמוך, אני לא יכול להסתכל רק לטווח הקצר. אני חייב להבין שאם לא אפנה לעזרה שמיימית ואעשה ביחס לזה את הפעולות הנדרשות במסגרת התוכנית, לטווח הארוך זה ייגמר רע, רע מאוד. גם יהודה בן גרים מצא את עצמו "גל של עצמות" רק לאחר למעלה משלוש עשרה שנה...
אני צריך להיזהר מאוד מדרכו של יהודה בן גרים, שמזלזלת בתוצאות הצפויות לבוא לאחר זמן, כדי שלא אחוש כמת מהלך בעודי חי, כדי שלא אהיה בבחינת "גל של עצמות".

***

"היום ל"ג בעומר"!
יהי רצון שתבער בנו האש העדינה הנעימה והמחממת, אש הלהט הפנימי לתקן ולהתקרב.
ויהי רצון שלא תבער בנו האש המכלה כל חלקה טובה, שלא נצלה במדורי הגיהינום אש התאווה.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים על ידי .

תגובה: רואים רחוק, רואים שקוף (לל לפני 7 שנים, 11 חודשים #88856

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
מקפיץ לרגל המועד(ת)
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 11 חודשים על ידי טהרני.

תגובה: רואים רחוק, רואים שקוף (לל לפני 7 שנים, 11 חודשים #88861

תודה רבה
אותי אישית זה מפחיד. אולי גם לכן אני פוחד להיות 'סקסוהוליסט'.
הידיעה שזו מחלה שהולכת ומתדרדרת, אפילו בהחלמה (כך הבנתי. שהמחלה לא נעצרת), מפחידה נורא. הרי גם אם אחלים למשך 5 שנים, ויום אחד אחליט 'רק' לבדוק, אני עלול להתרסק עמוק הרבה יותר ובו בעת גם לקחת איתי אולי אישה וילדים. אולי זה לא דיל טוב להתחתן עם סקסוהליסט?

תגובה: רואים רחוק, רואים שקוף (לל לפני 7 שנים, 11 חודשים #88902

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
זה דיל מורכב. סקסוהליסט בהחלמה זה דבר ייחודי, אבל סקסוהליסט בשימוש זה דבר כיחודי...

הזכרת לי שבכנס שהיה לפני כשנתיים ובו היו גם חברים מחו"ל אמרה אשה אחת מחו"ל (באנגלית) שהיא מודה לאלוקים שבעלה סקסוהליסט, כי רק כך היא הצליחה לגלות גם את פגמי האופי שלה. אחריה ביקשה אשה נוספת לדבר (ג"כ באנגלית) והדגישה שהיא מודה לאלוקים שהיא נשואה לסקסוהליסט בהחלמה. לא אשכח איך הדגישה זאת כמה פעמים (ועם כמה כאב): "אין ריקאוורי!"

כשאני מתחיל לפחד מה יקרה בעתיד, לפעמים אני אומר לעצמי: יכול להיות שבעתיד הכל יתפרק ואהיה בגיהינום, אבל רק להיום רק לעכשיו אני יכול לזכות למתנת הניקיון. יש לימי החסד האלה ערך גם אם אחר כך תהיינה תקופות של סבל, ושלא אתנסה. מקווה שזה נחשב שסבלתי מספיק, כי המינון הבא נראה לי קטלני. מלחיץ.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תגובה: רואים רחוק, רואים שקוף (לל לפני 7 שנים, 11 חודשים #88916

אתה, או כל אדם נשוי, זו כבר עובדה מוגמרת.
אבל אדם רווק, סקסוהוליסט, האם זה לא דיל רע להניח את כספה על קרן הצבי שעלול יום אחד לשאת כנפיים ולעוף?

אבל אולי זה סתם מקום לא בריא אצלי השאלות האלה. 

תגובה: רואים רחוק, רואים שקוף (לל לפני 7 שנים, 11 חודשים #88925

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
זו החלטה שלה אם לבחור חתן מיוחד כמוך עם כל המעלות והחסרונות ולקחת גם את הסיכון או לא.
אסירות תודה, היא לא ממש מבינה בהתחלה על מה מדובר, ואחר כך היא בדרך כלל היא מתרגלת לרעיון...

"משום מה, נראה שאנו המכורים יש לנו הכשרון לבחור את הנשים הנפלאות ביותר בעולם. מדוע שהן תהיינה משועבדות לעינויים שאנו גרמנו להן? לכך אין לי הסבר..." (הספר הגדול, עמ' 139)
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תגובה: רואים רחוק, רואים שקוף (לל לפני 7 שנים, 11 חודשים #88929

  • יוסיפונוס
  • רצף ניקיון נוכחי: 160 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 360

 "אין ריקאוורי!"
 


Doesn't sound good in Hebrew
מסביבי יש דיבור כזה נגוע/שאני צבוע/ ומה פתאום חזרנו לדבר

רק אתה רואה ת'לב שלי ויודע/כשאני דומע/ אותך לא יכולתי לשקר

איך הסתכלתי רק על מה שאין/ הולך ומתרוקן/ איבדתי את הדרך

מה שקלקלתי תן לי לתקן/ מתחנן/ כמו בן/ רק תפתח לי דלת.(חנן בן ארי, אדון הסליחות)
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 11 חודשים על ידי יוסיפונוס.

תגובה: רואים רחוק, רואים שקוף (לל לפני 7 שנים, 11 חודשים #88939

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
It didn't sound so great in English either. She was from Holland and had a terrible accent
טוב, אבל מסכנה. זה באמת לא מצחיק להיות אשת מכור, לא פעיל ולא מחלים.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 11 חודשים על ידי טהרני.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.48 שניות

Are you sure?

כן