ברוכים הבאים, אורח

קשיים של תחילת דרך
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: קשיים של תחילת דרך 1105 צפיות

קשיים של תחילת דרך לפני 9 שנים, 4 חודשים #68996

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד                                                   
למה? דווקא עכשיו? בדיוק כשאני מתחיל להאמין שהשינוי יכול להתרחש? מה, לא מספיק השתדלתי? רגע אחרי שספרתי קבל עם ועולם על הכוח הגדול והעצום שלך, אתה מפיל אותי? הופך אותי לחוכא ואיטלולא מול כולם? דווקא אחרי שהתחלתי להיחשף... לספר על הכול... הבאת אותי לתהומות שלא הייתי בהם מעולם.. מה יהיה? איך נאסוף את עצמנו? איזה ערך יהיה לדברים שאספר עליך מעכשיו? זו התוכנית "הנפלאה" שלך? ת'אמת, לא בא לי הדבר הזה. לא נעים לי, שלא לומר מסריח ממש...

ממתי ששמעתי בקולך רק חטפתי. שום דבר ממה שאמרת שיקרה לא קרה. ההפך, המצב נהיה רק יותר גרוע. הניסיונות קשים יותר. ההתמודדות תכופה יותר. מה אני צריך את כל זה?! לי ולאחרים, כן, אני מרשה לעצמי לדבר גם בשביל אחרים. היה עדיף המצב הקודם. אין אפס, שכנעת אותי. הסכמתי, וזו האחריות שלי. אבל בשיא הרצינות, חבל ששמעתי לך. הלכתי אחריך בעיניים עצמות, וטעיתי. לא סתם, זו אחת הטעויות הגדולות ביותר שעשיתי בחיי. מראש אמרתי לך שאני לא רוצה חלק בקרקס הזה..

לא. הדובר אינו חבר חדש הזועם על המתחזה הנקרא ספונסר, 'שהפיל אותו בפח'. גם לא על השרלטן המתכנה 'חבר ותיק' שבמתק שפתיו דיבר 'על עצמו', והוליך שולל את הקרבן התורן. המשפטים דלעיל אינם שייכים גם למכור אכול שנאה עצמית שלא מוכן לקחת אחריות על שומדבר ועסוק נון סטופ בהאשמת כל מכיריו בבעיותיו. למען האמת, הדובר הוא משה רבינו. רגע אחרי שפגש בשוטרי בני ישראל המוכים מחמת הכבדת שעבוד פרעה שמנע מהם אף את הקש, פונה משה לקב"ה ושואל אותו, למה?! אבא יקר, למה? למה ככה? למה אני? והכי כואב, למה עכשיו?

התחברתי לפירושים השונים על 'הלמה' של משה ועל 'הככה' של הקב"ה - המגיד מדובנא מסביר שמטרתו של משה היתה 'להכעיס' את בוראו על פרעה. לשם כך הוא מדגיש את "בשמך", כל זמן שדברתי בשם עצמי לא קרה מאומה. ברגע שהזכרתי את שמך הוא התחיל 'להשתולל'. מיד ענה לו הקב"ה, "עתה", עכשיו כשיש חילול השם, תראה מה יקרה לו... הרש"ר הירש זצ"ל מבאר את ששליחותו הראשונה של משה הוכשלה במכוון על ידי הבורא - נשלחת לבדך... כדי שתדע למה אתה מסוגל לבד..."עתה", עכשיו, כשברור לך מה התוצאות הכי טובות שלך תראה למה אני מסוגל.

שמחתי מאוד למקרא דברי 'הכלי יקר', חשתי שאני מתבונן במציאות שלי. יקירי, עכשיו, אחרי שהגיעה ההכבדה, הגיע גם הזמן שלך לראות את אשר יקרה לו.

"כי מהידוע שכך היא המידה שבכל יום סמוך לעלות השחר החושך מחשיך ביותר מן חשכת הלילה, ואח"כ אור השחר בוקע ועולה... וכן בימות החורף, סמוך לעליית השמש הקור הולך וגובר ולסוף הוא מנוצח מן השמש... וזה דבר טבעי. כי כל דבר טבעי המרגיש שבא כנגדו איזה דבר הפכי לו הרוצה לבטל מציאותו, אז הוא מתחזק ביותר כנגד מתנגדו. וימאן לענות מפניו ופועל בטבעו כל אשר ימצא בכוחו לפעול ולסוף הוא מנוצח כי גבר על ההפך"...

אז אחי, אם התחלת את התהליך, ואתה מרגיש שדווקא מאז החושך מעמיק והקור גובר, תירגע. תתעודד. יש לך סיבה להיות אופטימי – אתה כנראה בכיוון הנכון. עוד מעט תחוש בחום... תראה את הזריחה...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: קשיים של תחילת דרך לפני 9 שנים, 4 חודשים #68997

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
וכעי"ז כתב בספר הגדול (עמ' 11):
"כולם היו בטוחים שיכלאו אותי באיזה שהוא מקום,
או שאמעד בצעדי לעבר הסוף האומלל,
כמה חשוך החושך לפני השחר!

במציאות זו הייתה ההתחלה של הבולמוס האחרון שלי.
בקרוב אזרק לתוך מה שאני קורא
"המימד הרביעי של הקיום".
עמדתי להכיר אושר, שלווה ותועלת,
בדרך חיים שנעשית יותר נהדרת ככל שהזמן עובר". עכל"ק.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

בעניין: קשיים של תחילת דרך לפני 9 שנים, 4 חודשים #69002

  • שלומקה
  • רצף ניקיון נוכחי: 53 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 275
יפה מאוד.

הכלי יקר קורא לתופעה הזאת "סוד ההפך". והוא מזכיר אותה בעוד כמה מקומות. ברשותך אצרף עוד ציטוט שלו:

"כי כל דבר טבעי המרגיש שבא כנגדו איזה דבר הפכי לו הרוצה לבטל מציאותו אז הוא מתחזק ביותר כנגד מתנגדו וימאן לענות מפניו ופועל בטבעו כל אשר ימצא בכוחו לפעול ולסוף היא מנוצח כי גבר עליו ההיפך, כך הוא בכל הדברים שהזכרנו, כמו כן מה שהרע פרעה לישראל עכשיו יותר ממה שעשה לשעבר זה מופת חותך שקרב קיצו, ושזמן הגאולה קרובה לבטל כל פעולותיו של פרעה על כן הוא רוצה להתחזק בפעולותיו"

עשיתי פעם מחקר קטן בנושא ומצאתי עוד כמה מקורות חשובי שתוקפים את הנושא  מנקודות דומות. ברשותך אצרץ את המקורות הללו, למקרה והם יהיו לעזר.


צדקת הצדיק קע: כשהקדוש ברוך הוא רוצה להיטיב לאדם ורוצה רק שיתפלל האדם על הדבר אז מזמין לפניו צער או פחד מעין דבר זה וכדרך שאמרו ז"ל (יבמות ס"ד א) מפני מה היו אמהות עקרות וכו'. או רואה אחר מעונה באותו דבר ומבקש רחמים עליו כדי שיהיה הוא נענה וכמו שנאמר (איוב ג' כ"ד) פחד פחדתי וגו'. כי כל דבר שהשם יתברך רוצה להביא לעולם או לאדם היא מתפשטת לכמה גוונין ויש בה ההיפך גם כן חס ושלום וכדרך שאמרו (שמות רבה ל' י"ג וזוהר ח"ג רט"ז ב) בדור המבול שהיו מעותדים לקבל תורה אילו זכו. וכן בכל דור ובכל אדם. ולכך כשמתעורר מדה זו לטובה מתעורר גם כן ההיפך גם כן חס ושלום ומרגיש פחד ומתפלל ובא הטוב. אבל לעולם הוא בא הדבר שמתפחד רק שבא ההיפך דהיינו כל מיני טובה שבדבר זה.
וזה ענין מה שאמרו (בראשית רבה ס"ו ד') צדיקים תחילתן יסורין וסופן שלוה פירוש בכל דבר וכל מדה טובה וענין טוב תחילת הכניסה בו הוא בצער כטעם (תענית י' ב) כל התחלות קשות [על דרך שאמרו (גיטין מ"ג א) אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן וכו'] וכדרך שאמרו פרק קמא דברכות (ה' א) שלוש מתנות טובות וכו' וכברייתו של עולם ברישא וכו' (שבת ע"ז ב). לפי שהעולם הזה רובו רע כידוע ולכך כל דבר שמתעורר בו רואה הוא מקודם כח הרע שבו ומצטער ועל ידי הצער ממתיקו ומיד סופו שלוה:

גבורות ה' למהר"ל, פרק ה: ומה שנולד אברהם באור כשדים הוא עניין נפלא, כי לפי שהיה אברהם תחילת העולם, ולפניו היה הכל תוהו ואין בהם בריאה כלל, לכך הצטרף אברהם אל כשדים שהם בריאה שאין בהם ממש. כי כל התחלה לפניה וסמוך לה העדר שבשביל כך הוא התחלה, ולפיכך לא היה אברהם נולד בארץ אחרת, שאם כן לא היה התחלה. ומפני שאברהם הוא התחלה, היה נולד במקום שראוי להיות התחלה, שקודם התחלה הוא ההעדר...
ולא עוד שלא די שאין לאברהם התקשרות וייחוס לאביו, אך כי מזכיר מיתתו והעדרו ואח"כ מזכיר אברהם מפני שכן נותן הדעת: כי ביאת האור הוא סילוק החושך וכאשר האור זורח נסתלק החושך. הנה לא  היה יחוס אברהם אל תרח אלא כמו יחוס האור אל החושך...
והתבאר לך כי היה אברהם וישראל שוים בעניין זה שהיה גידול שלהם באומה שהוא הפך להם, אף כי יש חילוק בטעם של כל אחד, מכל מקום בזה משותפים ושוים.

הרב קוק, עולת ראיה ב, עמ' רסב: הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. שני דרכים ישנם להתעלותו ורוממותו של כל כח חיים מעשי, שצריך לצאת אל הפועל בתוקף ורב חיל. הדרך האחד הוא ההרוחה, ונתינת החופש למרוצתו ושטף זרמו, למען ילך ויגדל ילך וירחיב את השפעתו במרוצתו ושטף פעולתו. והשני הגורם לו, אע"פ שהוא הפכו, הוא כח העוצר, הדוחק והמונע, הלוחץ בעד הכח המוכן לצאת להתפרץ ולהתרחב, שלא יצא, שיהיה כלוא ונסכר, שאז בבא עתו יוסיף הלחץ הקדום, שהיה ההיפך מחוקו ותכונתה לו חופש ועצמה להגדיל מעופו ועז חיי התנשאות פעלו. מה שהחורף מכלה וסוגר את השפעת כח הצמיחה והגידול. בארצות שתנאי החיים הנם צריכים לזה, מוסיף עז לבד הכח המקובץ המתאסף מהחסכון ומרעות התפזרות הכחות, עוד נוסף ע"ז מכח והתפרצות שכנגד המועקה המלחצת על שיא החיים של היקום. והדבר ניכר ביותר על הכחות הנפשיים, החיוניים, המוסריים והשכליים, בכ"א לפי ערכו ותכונתו. וכמו שהוא בחיי היחיד, כן הדוגמא נמצאת בשלמותה בחיי הכלל ובחיי האומה הכוללת את הצביון של כללות הרוחניות והקדושה של כלל האדם, "אתם קרויים אדם", עם ד' ועם קדוש, אשר כח חיים אדיר איום ונפלא אצור בקרבה מראש מקדם מהתחלת מטעה...
הכח המחנק והלוחץ הזה היתה ממלכת מצרים הגדולה והחזקה, שהיתה אז עומדת ברום עז תוקף הקולתורה העולמית, שהיתה היא כמו העולם כולו בניגוד גמור מכל החפץ העליון של השאיפה האלהית, של הנשמה הישראלית.
 
ואני מצרף גם חיתוך של מקור בקובץ המצורף מתוך עין איה שבת חלק ב, פרק ח פסקה ט.
רק להיום זה מה שנותר
לא הצלחת תנסה מחר

העולם יתן לך מתנות בשפע 
לא כתוב בשומקום שלנסות זה פשע...

(מבוסס על  השיר "רק לעלות", של "קפה שחור חזק")

בעניין: קשיים של תחילת דרך לפני 9 שנים, 4 חודשים #69006

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה חברים. טהרני יקר, נשמרתי מלכתוב באותו מאמר את אותם המילים, אבל זה באמת אחד המקרים המופלאים של דברי תורה קדושה צרופים שנאמרו באותם ההקשרים ובאותן המילים ממש על ידי גוי שאין לו שמץ של מושג. בתחילת דרכי בהחלמה דברתי על כך עם הספונסר שלי (אלכוהוליסט מפוכח כעשרים שנה, חילוני גמור שהזמין אותי בגאווה לישב בסוכה שהקים בתוך עץ הגפן המרהיב שלו) על הרוחניות היהודית שאני מוצא בין דפי 'הספר הגדול', בלי לחשוב פעמיים הוא אמר לי שאין לו ספק שמלמעלה 'לחשו' על אוזני ביל... אין מצב שאלכוהוליסט עם אגו כמו שלו יוציא תחת ידו משהו שמתקרב לזה...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 4 חודשים על ידי .

תגובה: בעניין: קשיים של תחילת דרך לפני 8 שנים, 4 חודשים #81437

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
והיום חשבתי שלפעמים 'תחילת הדרך' מתפרסת על פני זמן ארוך ממה שניתן לחשוב מלכתחילה. זה לא אומר שנפסיק להתכונן לזריחה... אמן.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

תגובה: בעניין: קשיים של תחילת דרך לפני 8 שנים, 4 חודשים #81441

אסירות, יש לך כישרון מיוחד להעלות מהאוב פוסטים טובים
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.43 שניות

Are you sure?

כן