ברוכים הבאים, אורח

מה שצעקה עושה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה שצעקה עושה 1444 צפיות

מה שצעקה עושה לפני 10 שנים, 3 חודשים #53363

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד                                                   

- תזהר, אני אצעק...
- תגיד, נראה לך שזה מאיים עלי? צעק כרצונך.
- היי, גם אם אתה כעת חושב שזה לא מאיים עליך, כדאי לך לחשוב אחרת, כשצועקים יש מישהו ששומע. תמיד. וכשהוא ישמע הוא יבוא, וכשהוא יבוא, הוא יפעל.
- נכון, למעני.
- למענך? הרי אין גרם של צדק בטענות שלך...
- תראה, יש משהו במה שאתה אומר, אבל זה לא משנה. צעקה זו צעקה זו צעקה. משנשתחררה לאוויר העולם. היא נשמעת. יש לה מחיר, גם כשהושמעה בטעות או אפילו לחינם.

צעקה איננה רק אויר שנדחף מהראות במהירות ובעוצמה עובר דרך קנה צר ומתחכך בדרכו החוצה על פני מיתרים מתוחים. היא גם (בעיקר) מסר, הודעה. התוכן אמנם תלוי במקום ממנו 'היא' באה ולאן שהיא הולכת אך עדיין, זהו מסר. של פחד. של כאב. שנגרם או שעלול להיגרם, הצעקה יכולה להיות גם התרסה או אפילו הפחדה. זה לא שהנסיבות לא היו ידועות קודם, הן מקבלים באמצעותה משנה תוקף.

- - - - -

לא הבנתי מדוע בורא העולם אומר שישמע צעקת הדל הזועק שלא טוב לו. הרי הוא זה שעושה עוול בכך שאינו משיב חובו. יותר מכך, הוא הכניס עצמו לפלונטר כשלקח הלוואה שאינו יכול לעמוד בתשלומיה... עד שנתקלתי בלשון הזהב של הספורנו –' אף על פי שלא יוכל לצעוק עליך, שהרי הוא חייב לך, מכל מקום כשיצעק אלי על עניותו הגורם לו להיות ערום בלי לבוש על ידך, אתן לו קצת ממה שהייתי חונן אותך יתר על סיפוקך בכדי שתוכל לפרנס בו את האחרים. והנני חונן כל צועק כשאין לו חונן זולתי... לפיכך טוב לך שאתה הוא שתחננהו... באופן שיתמיד לך החן מאיתי, שתוכל אתה להלוות ולפרנס אחרים'.
   
אין דרך אחרת לתאר את המציאות הזו מלבד חוסר צדק, והוא בולט לעין -  עומד לו דל וצועק ומקבל את מבוקשו. אף שאינו צודק, שהלא טרם החזיר ההלוואה שלקח, ולמעשה מונע הוא מהמלווה את כספו – ובכל זאת יש לצעקתו כח להפוך את היוצרות, לגרום לבורא העולם לשמוע. הוא שומע 'את המקום' ממנו באה הצעקה. 'שמעתי כי חנון אני'. ואם לדל שאינו משיב חובו ונוהג שלא כשורה הוא שומע, לדל שזועק לעזרה, לסיוע בעשיית רצונו יתברך, לאביון שרוצה לנהוג כשורה, שמתחנן לעוד רגע אחד שפוי... שמבטיח להלוות ולפרנס אחרים...

ובגלל שכוחה של הצעקה כה גדול, פוטנציאל הנזק שלה גם הוא עצום (עשיו צעק? מרדכי גם...) הגמרא  - בבק"מ דף צג' – "אמר ר' חנן המוסר דין על חבירו, הוא נענש תחילה".. זה פשוט מסוכן מדי, איסור מסירת הדין לשמיים הוא כנגד מישהו אחר, אך לצעוק את עצמנו. למסור אותנו למעננו. כדאי. רצוי. הוא חנון, ואין ספק ששמע. אין ספק שישמע.

- - - - -

בשולי הדברים, מסקנה מרעישה מדברי הספורנו - כל מה שיש לך מעבר למה שאתה צריך, ניתן לך בכדי שתתן אותו לאחרים. אם אתה לא תתן, מישהו אחר יתן. אתה בסך הכל צינור...  נועדת לתת, לשרת. ואם אתה לא תעשה את התפקיד שלך שלא תחשוב שהוא לא יקרה,  התפקיד יעשה, איתך ובלעדיך, על ידי אחרים. רק אתה תחמיץ את ההזדמנות...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: מה שצעקה עושה לפני 10 שנים, 3 חודשים #53380

ואיך אדע מה הוא תפקידי ?
איך אדע מתי לעשות ומתי לחדול ?
זה גם רק בצעקה אליו ...
אני רק צינור - כמו שנאמר על ר' חנינא
שכל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני וכו'
ונראה לי הבעש"ט היה אומר "בשביל" פירושו בצינור של ר' חנינא.
שנזכה.
אח... זה כל כך רחוק ממני...
לתת לא ע"מ לקבל. הלוואי.
מי ייתן...
 
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."

בעניין: מה שצעקה עושה לפני 10 שנים, 3 חודשים #53475

  • העברי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 438
תודה רבה אסירותודה, תודה רבה עוזרני
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.36 שניות

Are you sure?

כן