ברוכים הבאים, אורח

כשמגיע הזמן
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: כשמגיע הזמן 2414 צפיות

כשמגיע הזמן לפני 10 שנים, 5 חודשים #49596

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד                                               
פרשת יוסף ואחיו סתומה. אילולא חז"ל מספקים הצצה להלך רוחם של ענקי רוח אלו לא היה ביכולתנו להבין כלל ועיקר מה התרחש שם. משהו באירוע הזה נגע בי בקטנות, נברתי לא מעט במפרשים, כך התוודעתי לרמב"ן המסביר שמהלכו של יוסף עימם היה המשך ישיר לחלומותיו. ברגע שהשתחוו 'לאלומתו', למעשה הוכיחו שחלומות אמת הם, ועתידים אביו ואמו (בלהה) עוד לירד לפניו. ועל כן התנכר אליהם עד לגילוי המרעיש שהוא יוסף. ההסבר התיישב לי הייטב אך עדיין התקשיתי, כיצד לא חשש שמא הם שיזהוהו.. פלא גדול עוד יותר הוא מה שקורה עם האחים, איה תבונתם? הם הלא ידעו שמשהו לא כשורה, 'אבל אשמים אנחנו', נכנסו בעשרה שערי מצרים בכדי למצוא את יוסף... חיפשו אחר תשובות... 'מזאת עשה אלוקים לנו', כיצד לא ראו את המתרחש לנגד עיניהם?

איך זה שכשהמציאות הפכה למורכבת יותר, כשהעניינים הסתבכו אף אחד לא עצר ואמר חבר'ה יש פה משהו שכולנו מפספסים.. בואו ננסה לחשוב מחדש, בפעמיים שהם כן עשו חשבון נפש הם התקרבו אבל לא מספיק. נתחיל עם מה שרש"י מסביר על בן זקונים – "שהיה זיו איקונין שלו דומה לו" איך הם לא שמו לב שיש כאן מישהו שדומה לאביהם? נכון, חתימת זקנו שינתה את תווי פניו, אבל עד כדי שאף כאפשרות שהינו יוסף לא יעלה על דעתם? נמשיך עם אחת העובדות המפורסמות ביותר במצרים, עבריותו של 'המשנה למלך'. מרגע שיצא מבור הכלא, דרך הדרישה שימולו עצמם בתחילת שנות הרעב, ועד 'לטבוח טבח והכן' כשפרע בפניהם את בית השחיטה והוכיח בקיאות מרשימה במשפט העבריים כשניקר לעיניהם את גיד הנשה...  שלא לדבר על כך שהם ראוהו אוכל בנפרד גם מהמצריים.. הכיצד לא חשש יוסף ששמעון שנאסר רק לעיניהם יעשה אחד ועוד אחד ויגלה שהוא הוא יוסף?

מפליאה ביותר קבלת העובדות כפי שהן עם התעסקותו הלא מוסברת של 'המשנה למלך' עם מרגלים פשוטים... וכי יעלה על הדעת שבעת משבר עולמי, כשהרעב מכה בכל פינה על פני הגלובוס, כשאין מה לאכול ומכל העולם מגיעים לקנות אוכל במצריים השני בחשיבותו בממלכה יתפנה מכל עיסוקיו ויערוך הסכמים מפוקפקים עם הבאים להוכיח יושרם של הקונים את מרכולתו? הם באמת 'קנו' את הסיפור על הגביע הפלאי? הנעלם מעיניהם יחסו המשוחד לבנימין? פי חמש הוא קיבל... כמה שעות אחר כך הם עוד מתנפלים על בנימין, בלי לתת לו צ'אנס להסביר להכחיש, גנב בן גנבת... וכי לא הכניסו להם לא מזמן לשקיהם כספים לא להם? אגב, מדוע הם לא בדקו את השקים לפני שיצאו מהעיר? 

הסברים שונים יש לפלא הזה, מנגיעתם האישית של האחים (הגמ' בתענית דף ט' אומרת שעליהם נאמר הפסוק איוולת אדם תסלף דרכו...) ועד ל... התחברתי מאוד להסברו של 'המשגיח' ר' חצקל זצ"ל (רבי יחזקאל לוינשטיין) הוא כותב בפשטות שבורא עולם 'כיבה' להם את השכל. בדרך הטבע הם היו אמורים מיד לתפוס שיוסף עומד בפניהם. בכדי שיתגלגלו כך למצרים נמנעה מהם הידיעה. מבהיל, ההסבר לכל הצער והתמיהות שלהם מונח לפניהם, ואין להם שייכות בו, כי לא הגיע זמנו... יוסף עצמו אינו חושש כי הוא יודע שהחלומות צריכים להתגשם, מתי? הוא כבר ידע, כשיגיע הזמן...
- - - - -
לא פעם שאלתי ונשאלתי - מדוע לא נשמעו הזעקות במשך שנים? איך זה שבמשך שנים לא שמעו אותי שם למעלה... הרי גם אז התפללתי... גם אז ביקשתי והתחננתי, הבטחתי (והתייאשתי) ורציתי, מאוד. בכל מאודי שאפתי להיחלץ ממלתעות המחלה הנוראה הזו. מה התרחש היום? שאחרי שנים של חוסר תקשורת משווע, ניתוק מוחלט, פתאום הוא שומע לי ונותן לי ניקיון (כן, זו מתנה!) שלווה ונוכחות? מה לפתע נפתח ביננו, שהתפילות היום מועילות? איך זה שברגע של כאב הדבר הראשון שיש לי בראש הוא להתפלל, שככלל אני מתנהל מול הכח העליון בתחושה שיש עם מי לדבר... התשובה הכי טובה שיש לי היום היא שפשוט הגיע הזמן... ולמי ששואל איך אדע שהגיע הזמן שלי... אציע את מה שעשיתי אני, תמשיך להתפלל, שום תפילה לא הולכת שם לאיבוד, כשהגיע הזמן תדע. שיגיע. לכולנו.

תודה אבאל'ה על הכל.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: כשמגיע הזמן לפני 10 שנים, 5 חודשים #49605

תודה לך אסירותודה על הדברים המועילים.
התחברתי מאד למסר החשוב, וממשיך להתפלל שכל יום שוב ושוב יהיה ה"זמן" שלי
בהחלמה למדתי שהנסיון של הזולת הוא המפתח להחלמה שלי.
נקי בחסדו הגדול מ 3/11/11 ומתחנן רק לעוד יום נקי ומחובר.

לְךָ אֵלִי תְּשׁוּקָתִי בְּךָ חֶשְׁקִי וְאַהֲבָתִי
לְךָ לִבִּי וְכִלְיוֹתַי לְךָ רוּחִי וְנִשְׁמָתִי
לְךָ יָדַי לְךָ רַגְלַי וּמִמָּךְ הִיא תְּכוּנָתִי

בעניין: כשמגיע הזמן לפני 10 שנים, 5 חודשים #49613

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
ממש בשבילי,
אשתי יש לה טענות על הרב שלי שבכית לו כמה פעמים על בעיות של זוגיות שלנו, למה הוא לא זיהה שאני מכור? והוא היה אמור לשלוח אותי לSA!
בס"ד מצאתי חבר שהוא קשור לרב ההוא ומכיר אותי והחבר אמר לרב כמה פעמים שהוא רוצה לפתוח לי את העיינים על קבוצות SA,
הרב אמר לו "כל אחד יש לו את הזמן המיוחד שאלוקים מפגיש אותו עם הקבוצות" וזה חלק מהחלמה.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

בעניין: כשמגיע הזמן לפני 10 שנים, 5 חודשים #49615

גם הווארט הזה הגיע בזמן 

חזק וברוך, תודה רבה.

בעניין: כשמגיע הזמן לפני 10 שנים, 5 חודשים #49638

  • מתנת-הנקיון
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אל תתן לעבר שלך להרוס את עתידך.
  • הודעות: 2033
תודה. אכן ממש בזמן.

ואני אוסיף (מנסיוני האישי, כמובן) שגם בזמן יכול להיות שלבים. שלב גילוי הפתרון. שלב ההכחשה וההתכחשות לבעיה ולפתרון. שלב ההבנה. שלב המוכנות. שלב העשיה. ועוד זמן זמנים טובא.

כשזכיתי לגלות את האתר עדיין לא הייתי בשל לקבל את העובדה כי מדובר במחלה. זה היה תהליך. לקח זמן. כשהגיע הזמן ההוא עדיין לא הייתי מסוגל להתקדם מעבר לספירת ימים. עד שהגיע הזמן לספונסר. לאחמ"כ לטיפול פסיכולוגי. ועד שהגיע הזמן להתחיל בצעדים בצורה רצינית.

תודה לך אבא מקדש ישראל והזמנים.
----------------------------
נ.ב.
ציטוט של: אסירותודה על דצמבר 01, 2013, 05:00:12 PM
ונותן לי ניקיון (כן, זו מתנה!) כן, זו מתנה!
משתדל לזכור:
שהנקיון הוא מתנה
שלא מקבלים אותה בחינם
שדרושה עבודה רצינית עקבית וממושכת לזכות בה
שהיא מגיעה ללא חומר משמר
שצריך להמשיך בעבודה ע"מ לשמרה
"שיהא עסק זה לי לרפואה שלימה"
זכני, אלוקי, ל"מתנת-הנקיון"
נקי ברחמיו המרובים, לא בכחי, מאז יום ה לפרשת לך לך ו' מרחשוון ה'תשע"ד 10 אוקטובר 2013

בעניין: כשמגיע הזמן לפני 9 שנים, 4 חודשים #68605

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
אתמול חשבתי שיוסף הושלך לבור עם הנחשים והעקרבים מתוך מטרה ברורה ששם הוא יסיים את חייו, והעובדה שהאחים לא קלטו שהנחשים לא מזיקים לו ושלמעשה הוא עטוף בהגנה מלמעלה, היא בגלל שעדיין לא הגיע זמנם להבין את טעותם. בנוסף, יכולת האיפוק שלו (עד שכבר לא יכל יותר להתאפק) מול האחים בלתי נתפסת. רק מי שמשוכנע לגמרי 'שעדיין לא הגיע הזמן' להתוודע אליהם יכול להמתין ולהבליג עד שברור לו מעל לכל ספק שכן הגיע הזמן. 

בתפילה שכשיגיע זמנינו, נדע.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: כשמגיע הזמן לפני 9 שנים, 4 חודשים #68641

תודה על הדברים המדהימים.
לאחרונה אני בקושי דורך כאן, אך איני שוכח את המקום שהציל את חיי לפני שנה, ונכנסתי לכאן הערב, והרי תגובתי:


בנוסף, יכולת האיפוק שלו (עד שכבר לא יכל יותר להתאפק) 

חשוב לזכור שרש"י מפרש על "ולא יכול יוסף להתאפק" - שלא יכול היה לסבול שמצרים יהיו נצבים עליו ושומעים שאחיו מתביישים, אך לא במשמעות שכאן כבר נגמרה לו יכולת האיפוק.
כלומר שיוסף היה בשליטה עצמית כל הזמן, וההתוודעות שלו לאחים, לא הייתה מכח חוסר יכולת להתאפק יותר, אלא רק משום שהיה: 

ברור לו מעל לכל ספק שכן הגיע הזמן.

וגדלותו היא, שגם כשהיה ברור לו שהגיע הזמן, לא איבד עשתונות, ולמרות שהיה על סף "ויתן את קולו בבכי", זכר לדאוג לאחיו שלא יהיו נכלמים.
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014

בעניין: כשמגיע הזמן לפני 9 שנים, 4 חודשים #68683

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה לך על תגובתך. חבל שאתה בקושי "דורך" כאן. יש פה לא מעט שזקוקים לך ולמה שקיבלת מהשהות בפורום. אותי לימדו שמה שאתן זה מה שישאר ברשותי... ולגופם של דברים. אכן, רש"י פירש שלא יכל לסבול שיכלמו אחיו. אך ישנם מפרשים אחרים. לדוגמא הרמב"ן האומר שלא יכל יוסף לסבול עוד את דברי המצרים שצידדו בתחנוניו של יהודה... כדאי לעיין באבן עזרא, ברשב"ם, וכמובן, באור החיים.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

תגובה: כשמגיע הזמן לפני 8 שנים, 4 חודשים #80445

מדהים.

הסתדר לי היום משהו שהיה תקוע המון זמן מסיבות כלשהן, ופתאום זה הסתדר כהרף עין.

התרגשתי. נזכרתי בזה. כשמגיע הזמן.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן