ברוכים הבאים, אורח

19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו 1327 צפיות

19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 2 חודשים #70796

"ואתה את בריתי תשמור" (בראשית יז, ט)

שאלה: מה יעשה האדם לזכות לקדושה באמת???
19 תנאים ו-19 תפילות המסיעיים מאד לשמירת הקדושה באמת:


בקיצור: א. אפשרי, ב.רצון, ג. החלטה, ד.תורה, ה.תפילה, ו. התחדשות, ז.שמחה, ח.אין יאוש, ט.תודה, י.שמירת העיניים, יא.שמירת הלשון, יב.שמירת המחשבה, יג.קריאת שמע, על המיטה יד.מקווה, טו.תיקון הכללי, טז.שלום בית, טוב.לזכות הרבים, יח.התקרבת לצדיקים, יט.יקדים להתחתן.

באריכות:
א. אפשרי: הבורא יתברך שמו, ציונו בתורתו הקדושה "קדושים תהיו". (ועיין שו"ע אבן העזר סימן כג) אמנם היצר הרע מנסה להטעות את האדם, וטוען שבדורנו אי אפשר לשמור ברית קודש. וזה שקר גמור, שהרי התורה היא נצחית. ועוד שאם לא אפשרי לא היו מצוות כאלו, וכמו שאבא לא יתן לבנו הקטן לסחוב 26 דליי מים בבת אחת שהרי זה לא אפשרי - כך השם יתברך לא יצווה דבר שלא שייך לקיימו, למי שרוצה באמת

תפילה: רבונו של עולם זכני בכלל עמך ישראל הקדושים, לשמירת הברית באמת. וזכני לעת בידיעה ברורה שגם בדורנו אפשר לזכות לשמירת הברית קודש, ולא אחשוב לרגע להפך, וזכני להאמין שאם ארצה באמת - אזכה לשמירת הברית בתכלית.

ב.רצון : כי בלי רצון לא יזכה לכלום. והרצון בא על ידי יראת שמים (כמו שמרומז בפסוק "רצון יראיו") והיראת שמים באה על ידי לימוד המוסר. ופסק המשנה ברורה (סי' א ס"ק יב) שחיוב ללמוד ספרי מוסר כל יום.  והרצון צריך להיות אמיתי וחזק ללא שום פשרות, עד כדי מסירות נפש ממש.

תפילה: אבי אב הרחמן, זכני בכלל עמך ישראל הקדושים, לקיים מה שפסק במשנה ברורה ללמוד בכל יום ספרי מוסר, ועל ידי אזכה ליראת שמים אמיתית, ותזכני לרצות ולמסור נפש ממש על קדושת הברית, ועל ידי כך אזכה לקבל סיעתא דשמיא עצומה ממך, ואתחזק ברצונות יותר חזקים בפרט כשנפלתי בחטא.

ג. החלטה:  החלטה חזקה בעקשנות: אני יותר לא נכשל! יהיה מה שיהיה אפילו פעם אחת! וכמו שברור לי שלא אשתחווה לפסל חלילה, כך ברור לי 100 אחוז שלא אכשל בפגם הברית חלילה. (נוח לו שיכרתו ידיו ולא היה עושה דבר זה. ספר סדר היום) ואז מגיעה לאדם סיעתא דשמיא כמן שכתוב בגמרא הקדושה (יומא לח:) הבא ליטהר מסייעים אותו.ובאר האר"י הקדוש (בשער הגלגולים הקדמה א בשם מדרש הנעלם מכתב יד) מתעברים בו נשמות הצדיקים לסייעו בעבודת השם.

תפילה: רבונו של עולם, זכני בכלל בניך אהוביך, להגיע ברגע זה להחלטה חזקה ואמיתית בעקשנות, שיותר לא אכשל בפגם הברית קודש בשום אופן בעולם ואפילו פעם אחת! ותזכני לקיים  ההחלטה. וכמו שברור לי שלא אשתחווה לפסל חס ושלום גם אם אקבל אלפי זהב וכסף, כך - אזכה למסור נפש ממש למען קדושת הברית.
ד. תורה: נאמר בגמרא במסכת ברכות:.

" לעולם ירגיז אדם יצר הטוב על יצר הרע, נצחו מוטב.
ואם לאו - יעסוק בתורה.
נצחו מוטב, ואם לאו - יקרא קריאת שמע.
נצחו מוטב, ואם לאו - יזכיר לו יום המיתה".( שיחשוב איך הוא פתאם ברגע קט נפטר לבית עולמו ואיך קוברים אותו וכמה צער יש למשפחה ולילדים ואיזה עונשים וצער יש לנשמה שהולכת למסור דין וחשבון על כל רגע מחייו)

כל הנזכר לעיל לא יועיל כל כך בלי עמל התורה וקביעות עיתים לתורה, וביאר המשנה ברורה: שלא יבטלנו בשום אופן גם אם חשוב להרויח ממון הרבה.

והרמב"ם (פכ"ב הכ"א מאיסורי ביאה) שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה. ובמסילת ישרים פרק ה' כתב: "ומי שיחשוב להנצל (מהיצר הרע) זולתה (בלי לימוד התורה) - אינו אלא טועה" עכ"ל וכשיזכה להרגיש מתיקות התורה הקדושה ואהבת השם - לא יחפש הנאות אחרות. ובכלל זה לימוד זוהר הקדוש, ומשניות בעל פה, ויחשוב  בהם וישנן אותם בכל שעה בכל יום ובפרט בלכתו בדרך.

תפילה: אבא רחמן, זכני בכלל בניך אהוביך, לקבוע עיתים לתורה "חוק ולא יעבור", ולא אבטל הקביעות בשום אופן, ותזכני להרגיש עריבות נעימות מתיקות התורה הקדושה  בכל אות. ותזכני ללמוד משניות בעל פה ולחשוב בהם בכל יום, ובפרט בלכתי בדרך. ותזכני על ידי זה לזכות לקדושת הברית.

יראת השם:  "שויתי ה' לנגדי תמיד" יחשוב בדעתו כי הנה ה' יתברך אשר מלא כל הארץ כבודו עומד עליו ורואה במעשיו ויעורר לבבו  ליראה את השם הנכבד והנורא, ויחשוב כמה גדול העונש על פגם הברית. ויצייר בדעתו את עונשי הגיהנם.
תפילה: אנא אבי האב הרחמן תעורר לבי ליראה אותך יראת העונש ויראת הרוממות, והצילני מלעבור אפילו עבירה קלה, ותזכני לצייר בדעתי תמיד אותך לנגדי תמיד, ולהנצל מהחטא ע"י פחד ה'.

ה. תפילה: לאחר לימוד התורה הקדושה - יתבודד ויתפלל מקירות ליבו בלב נשבר ונדכה בלשון תחנונים ובדמעות שיעזרהו השם יתברך על דבר זה לזכות לתיקון הברית. ויבקש בלשון ובשפה שלו, כגון: "אבא תשמור עלי! אבא תציל אותי! זכני לשמור ברית קודש,  הצילני ממקרה לילה ח"ו

אבא תעזור לי למסור נפש למען קדושת הברית "(ויכול לחזור על אותה בקשה מאה פעמים ויותר ) ויבקש מהשם יתברך שישלח לו דיבורים לבקש בעניין זה, וכן בתפילות הקבועות יכוין ויתחנן מאד באומר "הצילני מיצר הרע" וכן במילים "וכל הקמים והחושבים עלי רעה מהרה הפר עצתם, ובכל המקומות שמתפלל על הצלה מחטאים, ובפסוקי התהילים (טז,א. כה,ז. כה,כ. נט,ב. ע,ב. עז,ב. קב,ב. קיט,לז. קמב,ב.) יכיון על זה מאד, וכן בספר הקדוש ליקוטי תפילות (עיין במפתחות אות -  ברית) ויתמיד בזה בבקשות והפצרות  ריצוי ופיוסים לפחות חמש דקות בכל יום ויום.

כי ההתבודות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל  ויתמיד בזה בכל יום ויום חוק ולא יעבור, ותזכני לבקש על כלל ישרא בתפילותי, ותשלח לי דיבורים חדשים בכל פעם, לרצוות ולפייס אותך שתקרבני אליך באמת, על ידי שתזכני לשמירת הברית קודש בתכלית השלמות, ותזכני להתפלל בכל יום את כל הי"ט תפילות המובאים כאן. (אי"ה בימים הבאים)

אהבת השם: יתבונן בכל יום במעשיו וברואיו הנפלאים של השם יתברך ויתבונן חסדי השם על כל מה שגמל איתו מאז שנברא ועם ישראל מיציאת מצרים וכמה שהשם אוהב אותם ואותו ועל ידי זה ימלא לבבו באהבת השם, ויחשוב: איך אחטא להשם הגדול והנורא אבי אוהבי, שגמל איתי כל כך הרבה חסדים, איך אהיה כפוי טובה? ובאהבת השם יסיר ממנו אהבות זרות.

תפילה: אנא אבי האב הרחמן, זכני בכלל ישראל עמך בניך אהוביך, להתבונן בכל יום במעשיך ובבריותך הנפלאים, ולהתבונן בכל החסדים שעשית עמדי, ולא להיות כפוי טובה, ועל ידי זה תצילני מן החטא. ותזכני שתבער בי אש אהבתך, ותסיר ממני כל אהבות רעות.

ו.התחדשות: גם אם נפל פעמים רבות -  לא יפול בדעתו, ויתחיל בכל פעם מחדש התחלה חדשה, ואפילו אלף פעמים ביום אחד מבלי לחשוב על עברו, ויחשוב כאילו אין לו אלא יום אחד ושעה אחת ונסיון אחד לשמור, וזה יסייעו בעז"ה בשמירת הברית, כי לשמור רק פעם אחת קל יותר מלחשוב על שמירת הברית לכל חייו. (עיין ליקוטי מוהר"ן ח"ב סימן מ"ח וח"א סימן ער"ב)

תפילה: רבונו של עולם אבי האב הרחמן, זכני בכלל בניך אהוביך, עמך ישראל הקדושים, להתחדש בכל יום ואפילו אלף פעמים ביום אחד מבלי לחשוב על העבר, ולחשוב ולהרגיש כאילו אין לי אלא יום אחד ושעה אחת ונסיון אחד. ותזכני על ידי זה לשמירת  הברית קודש כרצונך הטוב.

שמירת העיניים והמחשבה: אי אפשר לזכות לשמירת הברית קודש, בלי שמירת העיינים והמחשבה וכל פגם הברית נמשך מזה, כידוע. חייבים לשמור את העיניים שלא להתסתכל בנשים כלל, ושלא לחשוב בהם כלל, ועל ידי זה יהיו שמורים מן החטא.

תפילה:אבי האב הרחמן, זכני לשמור את העיניים ואת המחשבה בתכלית השמירה, והצילני מראיות אסורת ומהסתכלויות אסורת, ומכל מיני מחשבות רעות והירהורים לא טובים, ותגרש ממני את כל המחשבות אשר אינם כרצונך, ותזכני על ידי זה לשמירת הברית בתכלית השלימות.

ז.שמחה: צריך להתגבר מאד בכל הכוחות להיות אך שמח תמיד, לשמוח בה' יתברך, ובעצם יהדותו שזכה להיות מזרע ישראל, ועל כל פעם שזוכה לעמוד בנסיון ישמח מאד מאד, וישמח שזכה ללמוד את התורה הקדושה אפילו אות אחת. ובקיום כל המצוות אפילו על מצווה קלה ויזכור ששורש כל החטאים הוא העצבות, והשמחה מביאה לקדושה. (ליקוטי מוהר"ן ח"א סוף סימן קסט) על כן ישתדל בכל כוחו להיות בשמחה תמיד. ובפרט יזהר להיות בשמחה על עצם יהדותו לאחר שנפל בחטא ח"ו, כי אז הוא בסכנה גדולה להיות בעצבות, המזיקה מאד בעבודת השם. (עיין ליקוטי מוהר"ן ח"ב סימן כד וסימן מח)

ו.שמחה: רבונו של עולם, זכני בכלל עמך ישראל הקדושים, להיות בשמחה תמיד, ואזכה לשמוח בך, ולשמוח על שזכיתי להיות מזרע ישראל, ואשמח על כל פעם ופעם שזכיתי להתגבר על היצר הרע, ואשמח שזכיתי ללמוד את התורה הקדושה אפילו אות אחת ובקיום כל המצוות ואפילו על מצווה קלה, ובפרט אזכה להיות בשמחה בעצם יהדותי לאחר שנפלתי בעבירה ח"ו.

"ותהון קדמי חביבין מכל עממיא.. ואתון תהון קדמי מלכין קטירי כלילא וכהנין משמשין ועם קדיש"
וידבר ה' אל משה וכו' קח את הלוים. קחם בדברים, אשריכם שתזכו להיות שמשים למקום!
(רש"י במדבר ח)
אשרי הגבר אשר הוא יהודי - שמחה בוקעת ארצות  ושחקים תמלאהו ! לו יחפץ הגוי לעבוד את אלוקינו,  אלוקי השמים והארץ אלוה כל בריות אדון כל תולדות,  המהולל ברוב התשבחות - בתורה ומצות – לא יוכל אף כי יתן מלוא ביתו כסף וזהב !
אשרינו אשר אנו מאמינים בני מאמינים  ויודעים ומכירים באמת הצרופה יש  אדון לבירה !
רוב העולם יושב במחשכים חייהם אינם חייהם ! אין אושר בעולם כאושרו של יהודי !
ומברכים על כך כל יום ברכה בפני עצמה : ברוך שלא עשני גוי ! לא רק שנשמתי אינה נשמת גוי ח"ו אלא אף חומרי ובשרי - דם יהודי זורם בעורקי !
והיצר הרע בזה יכול לגבור עלינו להשפילנו לשכוח את מעלתנו אשר אנו בני אברהם יצחק ויעקב
ובזה פתח פתוח להורידנו עם יורדי בור ואת נשמתנו לקבור....
אל תשמח ישראל אל גיל כעמים (הושע ט,א)
לעמים אין באמת שמחה אין זו אלא שמחה חיצונית רגעית מהולה בעצב בלא סיפוק פנימי ואינם יודעים כלל את סוד השמחה האמיתית ואושר מהו. אך אצל היהודים השמחה מנת חלקם. ועל כן ראוי לנו ורתוי לשמוח כי לנו נתן הבורא ית"ש את הכלים האמיתיים להשגת השמחה האמיתית הנצחית השלימה ע"י השלמת נפשנו.

לפעמים מפיל היצה"ר לאדם עצבות יומם ולילה שהוא רשע ח"ו ואין מניח לו לשמוח במצות הש"י כי מראה לו הפרש שבינו ובין הצדיקים הגדולים ומעשיהם הטובים לזאת יראה וישכיל ההפרש שבינו ובין עכו"ם, אשר הוא יודע את הבורא אמת ועושה מעשיות אף בלי כונה ישמח בגורלו וידחה העצבות מלבו ועבוד הש"י בשמחה עכ"פ במה שזוכה לעשות רק בלבו יקנא לצדיקים שעושים במעשיהם הטובים קישוטים לשכינה הק': (ר' מנדל מליסקא זלה"ה)
כשהאדם מישב את עצמו, שהוא בערום וחוסר כל מתורה ומצוות, ואין לו עוד במה לחזק את עצמו, אזי יחזק את עצמו בזה, שעכ"פ טובים מעשיו מעשו וישמעאל, וכנגד מעשיהם נאים מעשיו ומתוקנים, ולא יתעצב כלל רק להיות בשמחה, כי הוא דבר גדול לעבודת הבוי"ת. (ר' שמעון מירעוסלאב זלה"ה)
איש יהודי המברך ברכת 'שלא עשני גוי', צריך להרגיש כי הוא האיש הכי מאושר בעולם מלבד זכייתו בעוה"ב, כי אם גם בחיי העוה"ז. כי אין שמחה ותענוג בעולם הזה כאשר שמחת איש יהודי. (ר' ירוחם הלוי ליוואוויץ זלה"ה, דעת תורה – במדבר)
וסיפרו על בעל אורים ותומים [ר' יונתן אייבשיץ זלה"ה], שהאזינו אחריו שלא ברך שלא עשני גוי, ונשאל ע"ז והשיב כי בקומו ממטתו ונזכר שהוא יהודי נתרגש באהבה ובהגבהת הלב לשמים עד שלא עצר כח להמתין בברכת שלא עשני גוי לאמרה בתוך סדר הברכית ואמרה תיכף (שם משמואל שמות)

ידוע שעצבות היא מדה מגונה מאד, וצריך להתרחק ממנה מאד. וראוי לחיות ולהרים עצמו. כי ידע שכל תנועה והעתקה שאדם מניע ומעתיק עצמו כשנכנס לעבודת השם, היא יקרה מאד בעיני השם. אפלו הוא מניע עצמו רק כחוט השערה. כי מחמת שהאדם הוא בגוף, בעולם העשיה, קשה מאד עליו כל תנועה והעתקה. על כן היא יקרה מאד בעיני השם:
ומעשה היה בצדיק אחד, שנפל עליו עצבות וכבדות גדול. והעצבות והכבדות כשמתגברת על הצדיק, היא קשה מאד עליו, כי עליו מתחזקת יותר ויותר. עד שנפל עליו עצלות וכבדות כל כך עד שלא היה אפשר לו כלל לזוז ממקומו ממש. מחמת גדל הכבדות והעצבות שהתגבר עליו מאד. ורצה לשמח עצמו ולהרים עצמו, ולא היה אפשר לו בשום דבר לשמח ולהרים עצמו. כי בכל דבר שרצה לשמח עצמו מצא לו הבעל דבר בתוכו עצבות. עד שלא היה אפשר לו בשום דבר לשמח את עצמו. כי בכל שמחה שרצה לשמח ולהרים עצמו, מצא לו עצבות בתוכה. והתחיל לשמח עצמו בשמחת "שלא עשני גוי":

וזה בודאי שמחה גדולה שאין לה שעור. כי אין לשער ההפרש וההבדל, אלף אלפי אלפים הבדלות, שיש בין קדושת ישראל, הפחות שבפחותים, לבין זוהמת טומאת העובדי כוכבים וכשיזכר היטב חסד השם יתברך עליו, שלא עשהו גוי, בודאי ראוי שתגדל שמחתו מאד. והיא שמחה שאין עליה עצבות. כי בשלמא כשמשמח עצמו בדבר שעשהו הוא עצמו, על זה אפשר למצא עצבות על כל שמחה. כי ימצא לו חסרונות בכל דבר כדי שלא להניחו להרים ולשמח עצמו. אבל בזה, שלא עשני גוי, שהוא רק מהשם יתברך, שהשם יתברך עשה כך וחמל עליו ולא עשהו גוי, איך אפשר למצא חסרון בזו השמחה מאחר שהוא רק מעשה השם יתברך. כי בודאי איך שיהיה. על כל פנים הוא הפרש גדול בינו לבין עובדי כוכבים, אשר אין שעור וערך:

והצדיק הנ"ל התחיל לשמח עצמו בזה. והתחיל לשמח ולהרים עצמו מעט מעט. ובכל פעם הרים ושמח עצמו ביותר, עד שבא לשמחה גדולה כל כך, עד שהגיע להשמחה שהיה למשה רבנו, עליו השלום, בעת שעלה לקבל הלוחות. (סיפורי מעשיות)

א. ההולך ביושר לבב- תהיה בו שמחה שנאמר "ולישרי לב שמחה " (תהילים צז : יא ) ולהיפך כשהולך בעקלקלות – ידכא וישפל. כי דרך הישרה היא דרך ה', וכשמתדבק בו – ישמח, כי "עז וחדוה במקומו"  (דברי הימים א טז). וכשעוזב הדבקות בו ית' – יעצב. ועל ידי שמחה ינצח את הצר הצורר בקרבו , ויעבור את הרי החושך בדרכו לתכלית,לאור באור החיים , ויטעם בעוה"ז מעין שמחה שלעתיד לבא  , אשר שם צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנין מזיו השכינה. (ברכות יז.)  ויהי חלקנו עמהם.

ח.אין יאוש: אחת התחבולות הכי גדולות של היצר הרע: לייאש את האדם מיהדותו, ורבי אלעזר בן דורדיא יוכיח שאף אם עבר עבריות חמורת כל חייו - תמיד השם יתברך מקבו בתשובה. (עיין בגמרא הקדושה מסכת עבודה יז. ובברכות י. אפילו חרב חדה מונחת על צווארו וכו'

תפילה: אבא רחמן, זכני בכלל עמך,ישראל הקדושים לזכור תמיד שאין שום יאוש בעולם כלל, ואף אם עברתי ושניתי בחטאים פעמים רבות ח"ו, לא אפול ליאוש בשום אופן, רק אדע כי אתה אב הרחמן, ולרחמיך הרבים אין גבול, וימינך פשוטה לקבל שבים.

ט.תודה: יודה להשם יתברך על כל פעם ופעם שזכה לעמוד בנסיון וישמח בזה מאד, וזה יביא לו בעז"ה כוחות חדשים להמשיך לעמוד בניסיות.

תפילה: רבונו של עולם זכני בכלל בניך אהוביך, להודות לך על כל פעם שאתה מזכני לעמוד בנסיון, ולשמוח בך מאד.
י.שמירת העיניים: לא להסתכל על שום אשה בכלל, 'וחיוב להביט למטה כפי האפשר, כשהולך בשוק '(אגרות משה או"ח ח"א סי 'מ) והשמירה תהיה בשלות נפש ביראה ובשמחה, בלי לחץ המזיק מאד. ומי ששומר את העיניים הוא המאושר באמת, ושווה לאדם כל חייו, בשביל התגברות אחת. וישתדל למעט ביציאה לרחוב, ואם מוכרח - יכין דברי תורה לחשוב בהם בדרך, כי גדר גדול בשמירת העיניים הוא: דביקות המחשבה בתורה, ובפרט בלכתו בדרך. וקודם יציאתו יתפלל להשם יתברך ישעזרהו לשמור את עיניו, ובפרט יזהר שלא ילך במקומות שהנסיונות שם גדולים. וצריך תפילות רבות לזכות לשמירת העיניים, ויזהר מאד לא להביט בעיתונים או מכשירים (לקבל טומאה) לא כשרים, ואפילו לזמן מועט.

תפילה: רבונו של עולם, אבי האב הרחמן, זכני לשמור את העיניים בתכלית השמירה, ולא לראות שום מראה אסור שבעולם ושום הסתכלות אסורה ח"ו, וזכני לדבק מחשבתי בתורה הקדושה תמיד, ובפרט בלכתי בדרך, ותעזרני להביט למטה תמיד ותזכני על ידי זה לשמירת העיניים, וזכני על ידי זה לאושר ושמחה ותענוג אמיתי בעבודתך, ותזכני להתפלל בל יום לפחות 5 דקות שתזכני לשמירת העיניים, ולא אביט ח"ו בשום אשה אסורה  שבעולם או בעיתונים או מכשירים לא כשרים אפילו לרגע קל. וזכני לשמור עיניים בשלוות נפש ובשמחה גדולה, ובזכות זה תזכני לשמירת הברית קודש בתכלית השלמות שאין שלימות אחריו במחשבה דיבור ומעשה.


יא.שמירת הלשון: כתב מרן החיד"א זיע"א (ציפורן שמיר סימן ז' אות קא) ששמירת הלשון ושמירת הברית קשורים זה בזה עד כאן תוכן דבריו. ולשמירת הלשון זוכים בעיקר על ידי לימוד בספרים חפץ חיים ושמירת הלשון, ובכל מילה נברא מלאך המזכירו לא להכשל (זוהר הקדוש וישלח קסה ע"ב עה"פ כי מלאכיו יצווה לך)
תפילה: רבונו של עולם, אבי האב הרחמן, זכני בכלל בניך אהוביך, לשמור פי ולשוני מכל הדיבורים האסורים, וזכני ללמוד בקביעות בספרים חפץ חיים ושמירת הלשון, ולהיות בקי בהם. וזכני לעולם לא לא להכשל בדיבורים האסורים על שום אחד מישראל הקדושים, ובזכות זה תזכני לקדושת הברית, במחשבה דיבור ומעשה.

יב. שמירת המחשבה: כמה חשוב ונחוץ מאד לשמור את המחשבה. שלא להרהר שום ענייין חלילה שהוא נגד רצון ה' יתברך לא שייך שמירת הברית אם לא יעמול לזכות לקדושת המחשבה. ולזה זוכים על ידי עמל התורה, וקביעת עיתים לתורה. ולחשוב בדברי תורה תמיד.

  והם החומות המגינות בפני המחשבות שאינם טובות. ורצוי ללמוד זוהר הקודש, ולחזור על תיקון מ"ח בעל פה. וללמוד משניות בעל פה ולחזור עליהם בפה ובמחשבה, ובפרט בלכתו בדרך והוא תיקון גדול לפגם הברית, (כמו שאמר המגיד למרן הבית יוסף זיע"א) והשל"ה הקדוש כתב (שער האותיות אות ל בשם מהר"ם קורודבירו זיע"א) שהפסוק "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה" מסוגל לטהרת המחשבה שאם בא לידי נסיון יאמרנו פעמים הרבה ע"כ. גם טבילה במקווה מועילה לשמירת זכות המחשבה. ואם היה יודע כמה נחת רוח עושה לבורא יתברך כששומר על מחשבתו ואפילו רגע אחד היה שמח ורוקד מאה עשרים שנה.

תפילה: אבי הרחמן, זכני בכלל בניך אהוביך, לדבק מחשבתי בתורתך תמיד, ותזכני ללמוד הרבה זוהר הקדוש ומשניות בעל פה, ולחשוב בהם בכל שעה ובכל יום, ובפרט בלכתי בדרך, ותחזקני על ידי הידיעה שמי ששומר על מחשבתו גורם לך, תתברך - נחת רוח עצום. וזכני על ידי זה לקדושת המחשבה ולקדושת הברית באמת כרצונך הטוב.
יג.קריאת שמע על המיטה: יזהר לקרוא קריאת שמע על המיטה קודם חצות, וכפי כוונתו כך תועלתו. ולשכב רק על צידו השמאלי.

תפילה:אבא רחמן! זכני בכלל בניך אהוביך לקרוא בכל יום קריאת שמע שעל המיטה קודם חצות ובכוונה, ולשכב רק על צידי השמאלי, ועל ידי זה זכני לשמירת הברית באמת.

יד.מקווה: אשרי מי שרגיל בטהרה זו תמיד, ויועיל ליטהר מטומאת העבירות, ויבא לטהרת הלב.(השל"ה הקדוש) ויכוין להמשיך על עצמו טהרת המחשבה, ומנהג החפץ חיים היה לאמר לפני טבילתו: "הנני טובל לכבודך השם יתברך, אנא הערה עלי רוב טהרה."(ספר מאיר עיני ישראל) ויזהר מאד שלא ידבר שם, וכן יזהר בשמירת עיניו.
תפילה: אבי האב הרחמן, זכני בכלל בניך אהוביך לטבול בכל יום, וזכני שלא לדבר במקווה ולשמור על עיני, וזכני על ידי זה לטהרת הלב, לקדושת המחשבה, ולקדושת הברית.

טו. תיקון הכללי: ישתדל לומר בכל יום את התיקון הכללי שגילה מוהר"ן מברסלב זיע"א, (ליקוטי מוהר"ן ח"ב סימן צב)  [פרקי התהילים: טז, לב, מא, מב, נט, עז, צ, קה, קלז, קנ] ואמר: "אני חזק בכל הדברים שלי, אך בזה אני חזק ביותר, שאלו העשרה מזמורים הם תיקון גמור ומועילים מאד מאד." ורצוי להוסיף ולומר את התפילה שאחרי התיקון הכללי בהתעוררות גדולה. (התיקון והתפילה מובאים להלן)

תפילה: רבונו של עולם, זכני לומר בכל יום את ה"תיקון הכללי" עם התפילה שאחריו בכוונת הלב, וזכני על יזדי זה לשמירת הברית באמת, כרצונך הטוב.

טז.שלום בית: יזהר מאד בשלום הבית על ידי עבודה ותפילה תמידית על: 'יגיעת התורה, אהבת ישראל, שמחה, אמונה, בטחון, ענווה, נתינה, הבנה, הכרת הטוב, הקשבה, התחשבות, כף זכות, שכל ישר.' ועל ידי זה יזכה לשמירת הברית. (עיין בליקוטי מוהר"ן ח"ב סימן פז)

תפילה: אבא רחמן, זכני לשמור מאד על שלום ביתי, ובפרט על ידי עבודה ותפילה יום יום על: יגיעת התורה, אהבת ישראל, שמחה, אמונה, בטחון, ענווה, נתינה, הבנה, הכרת הטוב, הקשבה, התחשבות, כף זכות, שכל ישר.' וזכני על ידי זה לקדושת הברית באמת, כרצונך הטוב.

טוב.לזכות הרבים: שיזכה אחרים בשמירת הברית. כמו שנאמר: "שובו והשיבו מכל פשעיכם" (יחזקאל יד, ל) א. שיתפלל על כלל ישראל הקדושים שיזכו כולם לשמירת הברית בתכלית. (כמו שכתוב בליקוטי מוהר"ן ח"א סימן ה') כי צריך כל אדם לומר: כל העולם לא נברא אלא בשבילי (סנהדרין לז.). נמצא כשהעולם נברא בשבילי, צריך אני לראות ולעין בכל עת בתקון העולם. ולמלאות חסרון העולם, ולהתפלל בעבורם.)

ב. שיחזק אחרים (גם על ידי הפצת הספר הזה) על ידי דיבורי התחזקות מהספרים הקדושים. (כגון: ראשית חכמה שער הקדושה, טהרת הקודש, בריתי שלום, ובריתי תשמור) ובאבות נאמר (פ"ה מכ"א) 'כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו'. ובגמרא הקדושה (בבא קמא צב.) 'כל המתפלל על חבירו והוא צריך לאותו הדבר - הוא נענה תחילה', ואותו הדבר כשמזכה אחרים, מהשמים מזכים אותו תחילה שהוא לא יכשל בזה, וזה שכתוב בתהילים (פרק קו) "אהרון קדוש ה'", ומדוע נקרא כן? אלא כיון שהשכין שלום בין איש לאשתו, עזר לאחרים להיות קדושים (שבלי שלום בית קשה לשמור על הקדושה) לכן נקרא קדוש
.
תפילה: רבונו של עולם, זכני לזכות אחרים בשמירת הברית: א.שתזכני להתפלל על כלל ישראל הקדושים שיזכו לשמירת הברית ב.שאדבר דיבורי התחזקות מהספרים הקדושים. ועל ידי זה זכני לשמירת הברית באמת, כרצונך הטוב.

יח.התקרבות לצדיקים: יזהר מאד לקיים דברי המשנה באבות (פ"א מ"ז) 'הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע', שהרי חברים רעים יכולים להפיל את האדם מקדושת ישראל, ועל ידי אמונה וקרבה לצדיקים האמיתיים (ובפרט להתקרב לצדיק האמת אור האורות  צח הצחצחות רבנו נחמן מברסלב זצ"ל, והוא עלי ידי ללמוד ספריו ולקיימם ) יזכה לקדושה באמת.
תפילה: אבא רחמן, זכני לדבק עצמי בחבורת הצדיקים האמיתיים הדבוקים בך תמיד, (ובפרט להתקרב להצדיק הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ) והצילני מחברים רעים מעתה ועד עולם. ותזכני על ידי זה לקדושה באמת.

יט.יקדים להתחתן:ישתדל מאד לקיים את פסק השולחן ערוך "מצווה על כל אדם שישא אשה בן י"ח" (אבן העזר  סי' ס"א ס"ג) ועיין בגמרא הקדושה (קידושין כט:) אמר רבי חסדא אני עדיף מחברי לפי שנישאתי בגיל שש עשרה, ואילו הייתי נישא בגיל ארבע עשרה הייתי אומר לשטן: "חץ בעיניך".

תפילה: אבא רחמן, זכני בכלל בניך אהוביך, לקיים את פסק השולחן ערוך, לישא אשה בגיל י"ח, ותזכני על ידי זה לקדושת הברית באמת כרצונך הטוב.

אבא! זכני בכלל בניך אהוביך, להתפלל בכל יום ויום את כל הי"ט תפילות המובאות כאן בכל ליבי ונפשי!

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 2 חודשים #70871

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
תודה ועד ההצלה
אשמח אם תוכל לשתף אותנו בכנות בנסיון האישי שלך,
כמה זמן הייתה בנפילות?
כמה זמן אתה שמור?
בברכה
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 2 חודשים #70883

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תגיד, הדברים האלו זה אתה כתבת או שזה העתקבק?

אני שואל כי למרות שזה פורום ציטוטים, נראה לי שהיה יותר מועיל אם היית גם מספר על עצמך משהו ומעדכן אותנו למה אתה כאן. אם כתבת את הניסיון שלך והדברים האלו עבדו בשבילך - אז אחלה, ובטוח זה יעבוד טוב יותר אם גם תספר לנו את הדרך שעברת. אם זה סתם ציטוטים, אז נראה לי קצת חסר תועלת. אין כאן אף אחד שצריך "חיזוק בשמירת הברית", כולם כאן מכירים את הענין ומחפשים דרך שתעזור להם. האיומים וכל העסק הזה לא עבד עבורנו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 2 חודשים #70885

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
סוד היקר, שאלה לבירור,

האם בפורום ציטוטים ורעיונות לא יכול כל אחד לצטט חומר חיזוקי כאוות נפשו?

אולי נגדיר מראש שהמדור הזה שייך רק לחוטאים ולא לחולים, ואז איש איש ובחירתו?
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 2 חודשים #70886

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
לא כתבתי שאסור להביא כאן העתקבק אלא שלי באופן אישי זה נראה קצת חסר תועלת. כן, אני מדבר גם על מי שאינו מכור. הרעיון של פורום הוא לא להעתיק לכן ספר שלם אלא לתת לאנשים בעצמם לדבר. אז נכון שבאופן יוצא מהכלל יש מקום שמתאים לציטוטים, אבל נראה לי שהרעיון הוא לתת לאנשים אפשרות לצטט, ולא להפוך את זה להיברו-בוקס.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 2 חודשים #70914

  • מוישלה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1667 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • נקי בחסד אלוקים מי"ב בטבת תשע''ג 20/12/12
  • הודעות: 1007
תודה רבה וועד עצות חינם על ההשקעה
אשתף מהניסיון שלי
בקשר למין. רבים מאתנו היו צריכים תיקון יסודי בקשר לכך. אבל מעל לכל ניסינו להיות הגיוניים. כה קל לרדת מהפסים. כאן אנו מוצאים שהדעות האנושיות מגיעות לקיצוניות – אולי קיצוניות מגוחכת. קבוצה אחת קוראת שמין הוא תאווה של\הטבע הבזוי שלנו. משהו שדרוש רק להתרבות. אבל יש גם קולות שקוראים בעד מין ועוד מין, שמצטערים על מוסד הנישואין. שחושבים שניתן למצוא את השורשים של רוב בעיות הגזע בסיבות מיניות. הם חושבים שאין לנו מספיק מין, או שאין מהסוג הנכון. הם רואים את חשיבותו בכל מקום. אסכולה אחת אינה מרשה לאדם לתבל את מזונותיו, והאחרת רוצה שנחייה על אוכל מפולפל ביותר. אנחנו רוצים להישאר מחוץ למחלוקת הזו. איננו רוצים להיות השופטים של ההתנהגות המינית של כל אחד. לכולנו יש בעיות מין. לא היינו בני אנוש אם לא היו לנו בעיות. מה אנו יכולים לעשות בקשר אליהם.

סקרנו את ההתנהגות שלנו במשך השנים שעברו. היכן היינו אנוכיים לא הגונים או בלתי מתחשבים? במי פגענו? האם עוררנו קנאת חשד או מרירות ללא הצדקה? היכן שגינו, מה היינו צריכים לעשות במקום זאת? רשמנו כל זאת על דף והתבוננו בכתוב.

בדרך זו ניסינו לגבש אידיאל שפוי והגיוני לחיי המין שלנו בעתיד. העמדנו כל קשר שהיה לנו למבחן זה – האם הוא אנוכי או לא? ביקשנו מאלוקים לעצב את האידיאלים שלנו ולעזור לנו לחיות לפיהם. זכרנו תמיד שכוחות המין שלנו ניתנו ע"י אלוקים ולכן הם טובים ואסור לנו להשתמש בהם בקלות ראש או באנוכיות, ואסור לנו לבוז או למאוס בהם.
ולומר שלוש פעמים ב... בי...  ביל ווילסון על רגל אחת בעמידה על בקבוק ריקן של יין הונגרי
וזה סוד הגולש פפריקש ...
מה לך, יחידה, תשבי דומם כמלך בשבי, כנפי רננים תאספי וכנף יגונים תסחבי, כמה לבבך יאבל, כמה דמעות תשאבי, דבקת ביגון עד אשר קבר בתוכו תחצבי.
דומי, יחידתי, לאל, דומי ואל תעצבי, עמדי וצפי עד אשר ישקיף וירא יושבי.
סגרי דלתך בעדך, עד יעבר-זעם חבי.

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 1 חודש #71094

  • יוסי כהן
  • רצף ניקיון נוכחי: 1094 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 429

הכלל היחיד כאן הוא שיח מתורבת.‏ ‏
נשתדל כולנו לשמור על הכלל הזה.‏ ‏


שלום חברים יקרים,
אודה כי לא קראתי את כל העצות שנכתבו כאן ולא אביע את דעתי לגביהם.
רציתי רק להגיד שלי לא עובד לעשות צחוק מהאחר. לרגע אני מעליו והערך שלי עולה, אבל זה לא שווה את ההרגשה הרעה שאחרי.
בהחלמה.
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 1 חודש על ידי .

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 1 חודש #71618

נדמה לי שזה סיכום מסויים מספר של הרב לוגאסי.
יישר כוח על הרצון הטוב להועיל!! בטוח הועיל למשהו!

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 1 חודש #71624

לא יודע.

מצאתי את הדף הזה והקלדתי אותו, בחסדי השם, נא להפיץ כמה שיותר!!!!

בעניין: 19 עצות נפלאות לשמירת הברית - כנסו לפני 9 שנים, 1 חודש #71632

  • יוסי כהן
  • רצף ניקיון נוכחי: 1094 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 429
יישר כוח.
העצות האלה עוזרות לך?
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.84 שניות

Are you sure?

כן