ברוכים הבאים, אורח

כמה חשוב להתחזק מכל הצלחה שלנו קטנה כגדולה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: כמה חשוב להתחזק מכל הצלחה שלנו קטנה כגדולה 156 צפיות

כמה חשוב להתחזק מכל הצלחה שלנו קטנה כגדולה לפני 1 שנה, 9 חודשים #143281

בחיים שלנו אנחנו מתמודדים עם מצבים לא פשוטים שקורעים אותנו מבפנים. בדרך-כלל מדובר במאבק בין מה שהטבע שלנו מצווה אל מול מה שהתורה ציוותה. וזה מאבק איתנים, וזו מלחמה קדושה. אבל גם לאחר שניצחנו, גם כשעמדנו בניסיון, יצר הרע לא יוותר כ"כ בקלות, כי הוא יודע שאמנם את ההישג עצמו הוא לא יכול לקחת, אבל הוא כן יעשה כל מה שהוא יכול כדי לקחת לנו את ההתלהבות ואת התחושה שאנחנו מתקדמים בדרך, מכיוון שהשמחה ותחושת ההישג על כל ניצחון קטן שלך היא כל כך חיונית להצלחה שלך בהמשך, יצר הרע ינסה לצנן ולהרוס את ההתרגשות שלך. הוא יודע ששם התחמושת הכי כבדה שלך נגדו - השמחה שלך שאתה בכיוון הנכון, התחושה הנהדרת הזאת שאתה מתחזק ומתקדש בכל פעם שאתה מצליח לנצח אותו ולהתעלות מעל הטבע שלך. לפעמים, הוא ינסה לשכנע אותך שאם אתה גאה בהישגים שלך, אתה חוטא בגאווה. אבל זה שקר מתוחכם שרק מנובל כמו יצר הרע יכול לרקוח, כי יש דיבור שבהחלט נגוע בגאווה בסגנון: "הנה תראו אותי, אני בעל תשובה אמיתי, בדרך להפוך לצדיק הדור" דיבור כזה הוא קליפתי ומרחיק אותך השם. אבל דיבור אחר שמבטא אהבה והערכה עצמית ופירגון וטפיחה לעצמך על השכם על כל הצלחה והצלחה בסגנון "ברוך ה' שאוהב אותי ונותן לי כוח להצליח ועוזר לי להתחזק בקדושה ולנצח את הטבע והתאוות שלי, ובוודאי שמח וגאה בי" הוא דיבור שייתן לך הרבה כוחות להמשיך ולדעת שאתה על הדרך הנכונה. ולכן כל דיבור טוב על עצמך וכל עין-טובה שלך על עצמך, כל עוד אתה זוכר שהשם נותן לך את הכוח לנצח, הם כלי נשק אדירים במלחמה שלך. בפעמים אחרות, יצר הרע יפעיל טקטיקה שונה וינסה לגרום לך להרגיש ששליטה עצמית היא לא משהו מיוחד כי הרי לשם כך נבראת, אז ממה אתה מתלהב - אתה הרי סה"כ עושה את מה שמצופה ממך, אז "תרגיע חבר, אפשר לחשוב כבר מה עשית". הוא גם ינסה להראות לך שגם אם הצלחת, לא הצלחת בשלמות, בכל זאת יכולת להזיז את המבט שבריר שניה קודם, בכל זאת יש לך עדיין הרהורים ותאוות, יכולת לקיים את המצווה הזו ביותר הידור, עם יותר כוונה, עם יותר שמחה וכו'. היא יגיד לך שיכולת להתמודד טוב יותר ואתה יכול להרגע ומהר.

הקול המעצבן הזה בראש שלך, יצר הרע הזה שמנסה כל פעם לגנוב לך את ההצלחות, יעשה הכל כדי להסוות את עצמו ולהישמע כאילו הוא הקול שלך. אתה תשמע את עצמך חושב: "אסור לי להתרגש מההישגים שלי, מההתגברויות שלי, זו תהיה יהירות. וממילא אין ממה להתרגש, הרי הייתי חייב לעשות את זה וזה המינימום שהשם מצפה ממני בכל מקרה. כשמדברים על כמה חשוב לחגוג כל הצלחה והצלחה, הם בטח לא התכוונו להישג פעוט וחסר חשיבות כמו זה".

אתה חייב להבין שלמרות שזה נשמע כמו הקול שלך, זה יצר הרע שיושב ו"חופר" שם. אתה חייב לנטרל את כל הטיעונים שלו ו כן להתלהב מעצמך על מה שהשגת. זכור, אם יצר הרע משקיע כ"כ הרבה מאמצים כדי להרוס לך את השמחה, ויעשה הכל כדי למנוע ממך להתלהב מהנצחונות שלך, זה חייב להיות נשק מרכזי בלהביס אותו. אם ככה, עבודת השם שלך בעניין הזה היא לא ליפול לתחבולות היצר, ולהביא שמחה והתלהבות על כל שמירת עיניים, שמירת הפה מלשון הרע ורכילות, תהלים שאתה קורא, טבילה במקווה, צדקה, שמע ישראל, שמירת שבת, אכילת חמין בשבת, לשיר שירי שבת, שמירת הברית, להסתכל בעין טובה על המשפחה והחברים, ללמוד תורה, לעשות מעשים טובים. אתה חייב להבין איזה אוצרות של חיי נצח הישגת עם כל תנועה "קטנה" אל עבר הקודש, כדי שתצבור התלהבות ותרגיש טוב עם ההליכה בדרך האמת. במיוחד בדור שלנו עם ההסתרה הדחוסה והנוראית שיש על האמת והקודש, כל צעד קטן בכיוון הנכון, זה עושה רעש למעלה כמו קידוש השם אדיר שצדיקים עשו בדורות הקודמים, אולי אפילו יותר. כמו שכותב רבי נחמן: "כָּל כָּךְ יָקָר בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ תְּנוּעָה וְהַעְתָּקָה קְטַנָּה שֶׁאָדָם מַעְתִּיק עַצְמוֹ בְּזֶה הָעוֹלָם אֲפִילּוּ פָּחוֹת מִחוּט הַשַּׂעֲרָה ... שֶׁבְּעֵינָיו לא נִתְרַחֵק כְּלוּם כִּי זֶה אִי אֶפְשָׁר לְשַׁעֵר רַק הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, עִם כָּל זֶה, שָׁם בְּעוֹלָמוֹת עֶלְיוֹנִים נִתְרַחֵק כַּמָּה וְכַמָּה אֲלָפִים עוֹלָמוֹת וּפַרְסָאוֹת" (מעשה מצדיק שנפל לעצבות).

לעומת זאת, אם תקטין או תתעלם מהניצחונות ה"קטנים" שלך אתה תאבד את תחושת ההתקדמות והאמונה בעצמך שחשובים מאוד כדי להצליח לעמוד בנסיונות הבאים שלך. זו הסיבה שיצר הרע משקיע כל כך הרבה מאמץ כדי למנוע ממך להרגיש טוב עם ההצלחות שלך.

לעתים קרובות, אנחנו לא מבינים שאנחנו צוברים הישגים יקרי ערך בקצב אסטרונומי. "גנב האוצרות" גורם לנו להתמקד במה שפישלנו ולא במה שעשינו נכון. אנחנו אפילו מאשימים את עצמנו בדחפים שלנו, מתנהגים כאילו אנחנו יצרנו אותם. אלה כולן תחבולות היצר. אבל איך נדע האם זה יצר הרע שמטריד אותנו או שזה באמת קול לגיטימי שסה"כ רוצה לעזור לנו להשתפר בעבודת השם שלנו? הדרך הכי טובה והכי בדוקה לדעת - היא לשים לב לתחושה שהקול הזה גורם לנו: אם הדיבור הזה מחליש אותנו, וגורם לנו לאבד ערך עצמי ולהרגיש פחות טוב עם עצמנו - זה סימן שזה יצר הרע שמדבר. אבל אם זה קול מחזק, שאמנם לא עיוור לנפילות שלנו, ולמקומות בהם אנחנו יכולים להשתפר, אבל הוא מדבר בשפה ותדר חיוביים ומחזקים של "אני על הדרך, אני רוצה קדושה, אני לא מושלם אבל אני כן מצליח" - ברור לנו שזה הקול הנכון שמקרב אותנו להשם ולתכלית שלנו.

בכל ניסיון שאנחנו מנצחים בו, אנחנו כמו פנחס הכהן - שלא עמד מנגד ולא השלים עם הטומאה, אלא לקח רומח ונלחם את מלחמת השם נגד יצר הרע. גם אתה, כשאתה מצליח להזיז את המבט שלך מהסתכלות אסורה, באותו רגע אתה נלחם את מלחמת השם בטומאה, ביצר העריות הבהמי שאומר לך "אכול ושתה כי מחר תמות, אין משמעות ותכלית לשמירה על הקודש". ואתה עם חוצפה קדושה עילאית בוחר להזיז את המבט, ואומר בלבך "ואף על פי שיש בי יצרים חזקים ורצון עז להסתכל, אני יהודי ושייך לקודש ובוחר להתעלות מעל הטבע שלי" - באותו רגע אתה עולה למדרגה של גוי קדוש וזוכה באוצר נצחי בעולם הזה ובעולם הבא. ואת תחושת ההישג הזה יצר הרע מנסה לגנוב. בעזרת השם נתחזק כולנו בשמחה על כל הצלחה והצלחה שלנו.

(מבוסס על הודעה שקיבלתי בווצאפ של  https://guardyoureyes.com)
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.44 שניות

Are you sure?

כן