ברוכים הבאים, אורח

אלולא שנפלתי לא קמתי
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אלולא שנפלתי לא קמתי 673 צפיות

אלולא שנפלתי לא קמתי לפני 6 שנים, 11 חודשים #103636

  • אריה ענק משער האריות
  • רצף ניקיון נוכחי: 1699 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • נקי בחסד אלהים בעזרת 12 הצעדים מתאריך ח שבט תשע"ז.
  • הודעות: 282
חז"ל (ילקוט תהלים רמז תרכח) דרשו במדרש על הפסוק (מיכה ז, ח) "אַל תִּשְׂמְחִי אֹיַבְתִּי לִי כִּי נָפַלְתִּי קָמְתִּי כִּי אֵשֵׁב בַּחֹשֶׁךְ ה' אוֹר לִי", מה שכתוב "אַל תִּשְׂמְחִי אֹיַבְתִּי לִי כִּי נָפַלְתִּי קָמְתִּי" פירושו אלולא שנפלתי לא קמתי, ומה שכתוב "כִּי אֵשֵׁב בַּחֹשֶׁךְ ה' אוֹר לִי" פירושו אלולא שישבתי בחשך לא היה אור לי.
משמעות הדברים היא כי הקימה שלאחר הנפילה היא אל מקום גבוה וטוב יותר ממה שהיה קודם הנפילה, והאור שלאחר הישיבה בחושך הוא אור יותר גדול מן האור שהיה המאיר בתחילה לפני הישיבה בחושך.
וכך היה אומר לי הספונסר כי ההבנה שלו היום בכל מה שקרה עמו במשך כל חייו היא שהקדוש ברוך רצה לתת לו את מתנת ההחלמה ולכך הכניס אותו אל ההתמכרות כדי להביא אותו לתוכנית 12 הצעדים ואל ההחלמה, והוא מרגיש כי החיים הנפלאים שהוא חי בהם היום הם כל כך נפלאים שלעולם לא היה יכול להגיע אליהם אילו הסקסהוליזם לא היה נוגס בו.
ענין זה נוגע לשאלת האמונה והידיעה, כי אנו מאמינים בני מאמינים שכל מה שעשה ה' בעולם הכל הוא לטובה, כדי לגלגל ולסובב את כל העולם אל התיקון המושלם, ומכל מקום נתן לבני האדם את הבחירה לבחור בחיים ולמאוס ברע, ומכל מקום יש גם את החלק של הידיעה שהקדוש ברוך הוא יודע מראש כל הדברים האם האדם לבסוף יבחר בטוב או ברע, וכבר האריכו המפרשים לבאר מדוע אין הידיעה סותרת את הבחירה של האדם ואין כאן המקום להאריך, והדבר הקשור לענינינו הוא שכאשר האדם כבר בחר ברע והגביר את יצרו הרע עד שכבר אינו יכול לו, ונעשה מכור ללא יכולת בחירה, אזי על כל פנים לאחר מעשה עליו לשמוח בזה, כי בורא כל העולמים ידע וצפה אחרית מראשית, ועתה אלולא שנפלתי לא קמתי, ואלולא שישבתי בחשך לא היה אור לי, והרי עלינו להודות ולשבח למי שסיבב לנו את כל ההתמכרות הזו כדי שנזכה אל ההחלמה, על ידי תוכנית 12 הצעדים שאנו מנוהלים תחת חיים מאושרים בצל כנפיו של אלקים.
נתגלגל לידי ספר חובת האדם בעולמו חלק הבטחון ושם כתוב [עמוד 30]:

מעשה בשני בחורים שקיבלו על עצמם לעבוד על מידת הבטחון, וסיכמו ביניהם כי לאחר חצי שנה של עבודה, יראה כל אחד להיכן הגיע במידת הבטחון, אחד הבחורים החל ללמוד במרץ את שער הבטחון בספר 'חובות הלבבות', בהתמדה עצומה, ואחר כך עבר לספרי מוסר ויראה אחרים העוסקים בעיניני הבטחון, והחל לרכוש ידיעה הגונה בכל הנושאין הללו.
חברו לעומת זאת, החל ללמוד את שער הבטחון, אך החל להרגיש שמהלימוד ועד המעשה המרחק עוד ארוך מאוד, ישב וחשב איך רוכשים בטחון, איך מיישמים זאת בחיי המעשה, עד שעלה בלבו רעיון. הנה מאחורי הישיבה משתרע יער ענק ומפחיד, אלך ביער ואסמוך על הקב"ה שישמרני, החליט בלבו ללכת כל לילה ביער, יום ראשון ללכת מעט, יום שני מעט יותר, וכל יום להרבות בהליכה עד שיצליח לעבור את היער בכח הבטחון.
לילה ראשון הלך מעט ביער, ועל אף ששמע את איושת הרוח לא נרתע, לילה שני הלך עמוק יותר אף שהיה חשוך ומפחיד מאוד החל לשנן בפיו ובלבו פסוקי בטחון ואמונה, וכך בכל לילה הלך יותר ויותר עד שהצליח לעבור את כל היער בחצות הלילה לבד ללא מורא ופחד, רק בכוח בטחונו בה' אלקיו, מיום ליום התחזק בבטחון עש שקראו לו בישיבה 'בעל הבטחון', כי על כל דבר היה אומר 'יש לי אבא שבשמים הוא ידאג ויטפל בכל צרכי'.
לאחר חצי שנה נפגשו שני הבחורים והחלו לדון מה השיג כל אחד במידת הבטחון, הבחור שרק הגה בספרים בצורה עיונית, אמר לחברו אני גמרתי ללמוד ולעיין בכל הספרים הדנים במצוה זו, ואני יודע את כולם בעל פה. חברו לעומתו אמר לו: גם אני למדתי, אמנם לא כל כך הרבה כמותך, אבל בחיי המעשה כמדומני שהשגתי יותר ממך. חברו החל להתווכח עמו, היתכן?!
אמר לו חברו: אם אינך מאמין בא עמי ואראה לך, לקח אותו חברו ליער בחשכת הלילה, והחל להכנס עמו ליער, אבל החבר החל לרעוד ולפחד. אמר לו חברו: מה הנך מפחד הלא מלא כל הארץ כבודו, והכל בידי שמים, והבוטח בה' חסד יסובבנו, אבל החבר רעד מפחד עד שברח מהיער. שאל אותו חברו, ידידי היכן הבטחון והאמונה שלך? אמר לו, איני יודע, אני באמת מתפלא על עצמי, הרי שיננתי לעצמי חודשים ארוכים את כל יסודות מידת הבטחון, ואיהו? אמר לו חברו, אתה למדת בטחון במח, אבל בטחון צריך ללמוד בלב, ללמוד בנשמה, ללמוד במעשה...


נראה שלכל סקסהוליסט יש יער כזה פרטי בתוך הלב, בכל פעם שאנו חסרי אונים מול התאוה, אנו פונים לאלקים ומוסרים לו את הכל ובוטחים בו שהוא מנהל אותנו ומוציא וגואל אותנו מן התאוה, וזה לא רק בכל לילה אלא כמה וכמה פעמים ביום כל אחד לפי מצבו, אם כן כמה אנו צריכים להיות מאושרים, וכמה מתאימים לנו דברי חז"ל שכתבו "אלולא שנפלתי לא קמתי, ואלולא שישבתי בחשך לא היה אור לי", כי דווקא משום שנוצר אצלנו היער הפרטי שלנו, יש לנו את הכלים הראויים כדי להרגיש את הדבקות המקסימלית בהקב"ה שזהו דבר ששום אדם אחר שאינו מכור לא יוכל להשיג, כי פשוט אין לו יער ללכת בו.
     "וַיִּקְרָ֖א אַרְיֵה עֲנָק מִשַּׁעַר הָאֲרָיוֹת וַיֹּאמֶר אָנֹכִ֞י עֹמֵ֤ד תָּמִיד֙ יוֹמָ֔ם וְעַל־מִ֨שְׁמַרְתִּ֔י אָנֹכִ֥י נִצָּ֖ב כָּל־הַלֵּילֽוֹת" (ישעיה כא, ח).



                                                       המייל שלי: arye.anak@gmail.com">arye.anak@gmail.com

תגובה: אלולא שנפלתי לא קמתי לפני 6 שנים, 11 חודשים #103656

חזק אהבתי מאוד

העיקר זה תודה והודאה.
על כל יום נקי תגיד תודה רבה לקב"ה ששמר אותך נקי.

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.77 שניות

Are you sure?

כן