ברוכים הבאים, אורח

זכוכית מגדלת - נקודת מבט.
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. 2360 צפיות

זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21627

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד                                                                                                         
במשך זמן רב, שנים של שימוש בתאווה, חייתי עם כל מיני דברים לא נעימים אצלי ואצל הסובבים אותי ללא משמעות מיוחדת, ופתאום, ללא התרעה, דווקא לאחר שהתחלתי להיות נקי, פיתחתי קוצר רוח בולט לעובדה שהם בחיי. חשתי בעוינות של ממש, בחוסר נוחות גובר והולך, בושה ולא מעט אשמה, ראיתי את התהליך הזה מתרחש ביני לבין עצמי, בזוגיות, וגם בעבודה, המציאות המורכבת הזו הכריחה אותי להתבונן בדפוסי ההרגשה הללו ולהגיע למסקנה שברצוני לחלוק עימכם, הנני תקווה שיהיו הדברים לתועלת.

מעבר להבנה הפשוטה שכרגע שאני פחות 'מסומם', יותר חי ונוכח, היה לי ברור שאיני מפותח רגשית, פשוט ללא יכולת להכיל דחיה, הפכתי לאדם חסר פורפורציות – מצד אחד עשיתי הכל כדי להתחבר לחיים, השקעתי בלי סוף אנרגיות, ולמרות שהתקדמתי, עדיין כאבתי, כהוגן. זבוב הפך בחלקיק שניה לפיל, נעלבתי מכל שטות, כילד קטן נפגעתי מילדי הקטן ('המיקרובּ' רץ לחבק את אשתי, לא אותי... הבנתם?)

זה לא נגמר שם, הבוס שלי החמיא למישהו אחר, אוטומטית חשתי שאני פחוּת ערך, למה לי לא. בכל חודש חולק פרס 'עובד החודש', זכיתי, התאמצתי מאוד גם בחודש שלאחריו, וקיבלתי שוב את הפרס, בחודש השלישי, זכה עובד אחר... לא יכולתי לשאת את צריבת הכישלון. לימדו אותי שזהו הריכוז העצמי - סוג של שואב אדיר, בולען גדול מימדים שהתעלק לו על נשמתי. התפקיד שלו הוא לחסל, בתחילה את הסובבים אותי ולאחר מכן גם אותי, החור השחור שלא ניתן לאמוד את עוצמתו כי הכל קורס אל תוכו.

דרך ללא מוצא זו הכאיבה לי מאוד, חייבה אותי ללמוד להביט נכון בכל סיטואציה, בעוד דרכים מההרגל שלי, יתכן שזה נשמע לכם מובן מאליו, לי לא, כמי שהתרגל לראות את העולם דרך חרך אחד בלבד, 'האני' בשלל התגלויותיו, זו היתה תגלית משמעותית עבורי, זאת האמת שלי... (קצת משונה בשביל שקרן שכמוני לבוא ולומר שיש לו אמת משלו...)

הפעם הראשונה שהבנתי שאפשר אחרת היתה כששמתי לב לשלט התלוי מעל לראשו של המטפל שלי 'שניים הביטו מהחלון - האחד ראה בוץ, השני שמיים'. כמי שראה רוב חייו הבוגרים בוץ (אל דאגה, כשלא ראיתיהו דאגתי שהוא יהיה) האמנתי לראשונה שאפשר לראות באמת שמיים, הסיפור בסוף הספר הגדול  - רופא אלכוהוליסט מתמכר – שינה אותי לחלוטין, אני לא מדבר רק על הציניות השנונה (חבר'ה, האיש תותח) בעיקר על המסר, האיש נגע בי באופן יוצא דופן.

בתחילה לא הבנתי מה הקטע שלו, הוא לוקח את אשתו למחלקה סגורה, והוא זה שנשאר שם... בכיתי כשקראתי על המוקסינים שלו, צחקתי עד דמעות כשתיאר את המפגש הראשון שלו עם פרנק האלכוהוליסט, בלעתי את הסיפור כולו בשקיקה, כממתק אהוב במיוחד, כשקראתי את מה שכתב על 'הקבלה' של המציאות, זה היה נשמע לי תלוש, רחוק מאוד מהמקום בו הייתי (זו התרופה המדוייקת לכל בעיותי היום)

אבל יותר מכל התחברתי עם מה שכתב על 'המוח המגדיל' - מיקוד תשומת הלב בבעיה, הפך אותה לחמורה יותר, זה אני, כמי שהתרגל לפתור בעיות קטנות ולהשכיחן עם חמורות יותר, חשתי שהוא כותב עלי, רציתי את המשקפיים החדשים שהוא סיפר שרכשו עבורו ב A.A.  – להתמקד בפיתרון, בטוב. בגלל שבכל פעם שהתמקד במגרעות אופי של אשתו או של אחרים הם גדלו, כשהתמקד בתשובה, היא גם גדלה.

הבנתי הייטב על מה הוא מדבר, זה דיבר אלי במיוחד, כילד אהבתי מאוד לשחק עם זכוכית מגדלת, הייתי ממקד את אור השמש לנקודה צרה ככל האפשר וכך הייתי שורף את שמי (לא אסירותודה) על גבי קרשים (כן, גם של ספסלים ציבוריים) גם כשגדלתי ביולוגית המשכתי עם 'הזכוכית מגדלת', אבל זה לא היה משחק. כמניפולטור מומחה רכשתי מיומנות בזיהוי נקודות חולשה של בני אנוש והגדלתן, אשתי ניזוקה כהוגן, כשהכרתיה, לא חששה להשמיע את דבריה בקול רם, היא פרחה, לאחר נשואינו הייתי עובר על כל מילה, מעיר על משפט, מוציא לה את החשק להתארח, לא מתוך רוע, כך הרגשתי, פשוט הגדלתי את חוסר הטאקט שלה למימדים שכל בן אנוש היה נבוך מהם...

בנהמת ליבה זעקה, לא באמת משנה מה אומר וכיצד אנהג, בשבילך, זה תמיד לא יהיה טוב, ובתוכי ידעתי שהיא צודקת, כמה השתדלתי להסביר לה, לשנות אותה, משוכנע שאם היא רק תתפקד יותר טוב ארגע, והיא, עשתה מעל ומעבר, לא יודעת שאינה יכולה לרצות את מי שלעולם לא יהא מרוצה. לא קל היה לרכוש את נקודת המבט הנוספת, (בל"נ ארחיב עוד בפוסט שאפרסם– 'אומץ לשנות') להאמין ולהבין שהאינטרס שלי מאיר את נקודת המבט אישית, שתתכן עוד אמת, שהיא לא שלי, אבל היה משתלם.

ברגע של חסד קיבלתי החלטה שאעשה מאמץ, אמיתי, שאחתור לשינוי. רצון להיטיב תמיד היה לי, רק שלא ידעתי איך, נכונות ביקשתי מהכח העליון וקיבלתי, כעת משהסבירו לי מה עלי לעשות, כשהיתה לי הכוונה לפעולה, יצאתי לדרך. כתבתי, המון. ערימות של ניירות יש לי בבית, מכל הסוגים, דפי דפדפת, דפי חשבונות (מינוס) בנק, קבלות של ניקוי יבש, 'בורשורים', ומעל לכל, מפיות נייר של בית הקפה 'ארומה'...       

לאחר כל התרחשות שטלטלה אותי רגשית התיישבתי לכתוב מה קרה, עובדות, הייתי נחוש להפיק לקח מחלים מהאירוע, לקח לי זמן אבל החיים שלי עברו למסלול אחר, הכתיבה לימדה אותי לחיות, להגיב, להרגיש. את עצמי ואת הסובבים אותי. בעשור השלישי לחיי, עם שערות על הפנים, אבא (לפחות בתיאוריה) תירגלתי מה שאנשים נורמלים יודעים לעשות אוטומטית - הפנמה של אירוע והסקת מסקנה שפויה ודרך פעולה נכונה תוך כדי תנועה - מה לעשות. זה אני. כדאי לי לקבל את המציאות.

אתן דוגמא – בני הראשון דהר, חציו לבוש מהמקלחת, נרגש, אבא, למה לא סיפרת לנו שקנית תוכי... ראיתי את ההתרגשות האמיתית שלו ולכן לא גיחכתי למראהו – עיניים קרועות לרווחה, גרב אחת לרגלו וחולצה בשלבי פרימת כפתורים מתקדמת, ונכנסתי אחריו לחדר האמבטיה, שם היבטי אלי עוף מדהים, קוקטייל מרשים רגוע לגמרי עם עין חצי פקוחה, ישב לו על המדף, לא מודע לחלוטין לדרמה שחולל בכניסתו הלא רשמית לביתנו.

שמחתי, מאוד, זה זמן שרציתי שתהיה לנו איזו חיית מחמד בביתנו, כמי שגדל בין בעלי חיים בשנות חייו הראשונות, התגעגעתי למגע ציפורניים עדינות על כף ידי... אשתי לא, בכלל לא, תעיף את 'הדבר הזה' החוצה מהבית סיננה (תבינו 'הדבר הזה' עולה כסף, בין 180 – 250 ₪) אין לי כח למחלות, כינים, ועוד שלל מרעין בישין, העפתי.

למורת רוחם של ילדי, הבנתי את נקודת מבטה השונה. בזמן אמת. במקום להתכתש עימה סנגרתי עליה באוזני הילדים, ברגשות מעורבים, הודיתי לכח העליון שהפנה עבורי את 'זכוכית המגדלת' לכיוון הנכון - אני אוהב בעלי חיים, מה שבשבילי חיית מחמד (או כסף), בשבילה הוא צרה, חשתי את כאבה, פחדה, חוסר רצונה הואר, וגדל יותר מרצוני.

הזכוכית הגדילה אותי. תודה אבאל'ה.

נ.ב היום אני מסוגל לראות שמיים, תכולים, ללא רבב.

- - - - - - - -

מצורף קובץ בשם נקודת מבט, הנכם מוזמנים להוריד ולהדפיס ולהתבונן מנקודת המבט
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21674

  • אֵינְאוֹנִימי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • ניצחון - דרך חוסר אונים - בחסד אלוקים
  • הודעות: 678
וואו, איזה פוסט עשיר! תודה רבה!
זה מחזק אותי לשמור על נקיון, כדי להגיע בסוף לרמה הזאת!
"עם כל עוול שכיפרנו עליו, נשר מעל כתפנו עוד מהמטען הנורא של רגשי האשמה"

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21680

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה לך, התוכנית עובדת כשעובדים אותה. ברגעים אלו אני נזקק שוב לזכוכית המגדלת, היתה לי עוגמת נפש רבה -  נסיתי לתקן משהו בביתי, בדרך התקלקל משהו אחר.

אני יכול להתמסכן על הנזק הכלכלי (מאות שקלים)  או בתחושת הכישלון שמציפה אותי. אהיה צודק, בחסדי הבורא יש לי תוכנית שלימדה אותי להיות נוכח. למקד מבטי בטוב. בחסד. וגם פה הוא קיים -  למרות שמעדתי, לא נפגעתי בגוף. לא האשמתי איש, גם לא את עצמי.
- - - - - -
אם הורדת את הקובץ המצורף תוכל לראות  קישקוש חסר משמעות וצורה, אם תתבונן מהנקודה, תמצא את מהות התוכנית ועקרונותיה. בהצלחה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 4 חודשים על ידי .

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21681

תודה אסירות.

אכן, דברים עשירים בתוכן. עזרו לי להרחיב את נקודת המבט על נקודת המבט.

מאד הזדהיתי עם הפגיעות שנהיות מפלצתיות כשאני מתמקד בהן.
למדתי מהדברים שלך שהתמקדות בנקודת מבט חיובית היא סוג של פעולה הפוכה בגישה.

לפעמים אני משתמש בזה מול יחסי עם ילדים, בבית ובעבודה. למשל במקרה של מעשה עזות או הפרעה, במקום להתיחס למעשה היבש ולהעיר/לגעור/להתחכך, לפעמים אלוקים שולח לי הארה, להאיר פנים, לתת את תשומת הלב החסרה (צומי...) ולהפוך את המקרה להזדמנות להפגנת חיוביות מההורה המחנך לילד.
(ובמיוחד לגבי חינוך, שמעתי פעם שחינוך הוא ללכת עם לא ללכת נגד. ובזה העיקרון הזה עוזר מאד).

האמת, אני עוד לפני העבודה של "אומץ לשנות". אני במקום של "אומץ לשנות" - לקבל שיש לי בעיה בנקודת המבט שלי. מקווה להמשיך בפעולות ולבקש אומץ לעשות אפילו את הקשות שבהן.

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21686

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה 'נחוםתקום', אני צריך ללכת לקבוצה...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21727

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
ראיתי כאן תגובה שנמחקה, לא יכולתי להגיב מיידית כי נאלצתי לצאת, ורציתי להגיב מתוך מחשבה לא אימפולסיבית, חבל שהיא נמחקה, אני מניח שהכותב חש שהיא מגיעה אצלו ממקום כאוב, חבר יקר, לטעמי נהגת כשורה כשכתבת את הדברים, מבחינתי נכתבו שם דברים באופן מכובד והם ראויים לדיון ולתגובה. ועל כן אשיב, אתפלל שזכוכיתי לא תשרוף גם הפעם.

נשאלו שם שאלות שנשאלתי לא פעם, כיצד ניתן לדעת האם מי שנמצא במרומי האולימפוס לא ממשיך לשרוף בזכוכיתו... האם פעילות ביקורתית שכזו לא דומה לפעילות חולה על תאווה המצריכה הינזרות מוחלטת. שאלות טובות. אקווה שהתשובות תהיינה טובות גם הן.

ביקורת 'ממרומי אולימפוס'  שורפת, חובה על אדם מחלים להינזר ממנה לחלוטין. מי שסובל מהתסמינים האמורים לא יכול לדעת בזמן אמת מהיכן הוא פועל. זו מחלה ערמומית מבלבלת ורבת עוצמה. זו הסיבה שלא כדאי לו לעשות לבד. כלום. מאידך, כשם שלא ניתן להימנע מיחסי אישות לחלוטין למשך כל חיים, ההחלמה תצריך מצב בו המניע אינו תאווני חולה, כך העוסק בצעד ה 12 – הדרכה מעשית, הצבת מראה נוקבת – יכתוב, יאמר, דברים העלולים להתפרש כביקורת, עליו לבדוק ללא הרף את מניעיו.

ובאופן אישי, הנני משרת שזכה לאמון, זו לא מליצה, כך אני רואה את שהותי כאן, ממתי שנתבקשתי להיות יותר פעיל כאן בפורום, כמי שסובל מזכוכית מגדלת ששורפת,  ישנם מספר כלים שקיבלתי על עצמי, לדוגמא, לא לפרסם כל פוסט או תגובה הנוגעת באנשים אחרים (כולל שורות אלו) מבלי להראותה למאן דהו שאני סומך עליו, לפני, לא פעם אני עובר איתו על הכתוב מילה במילה. אני לא סומך על עצמי. למרות שיש לי כבר נסיון במה ובאיך לכתוב.

אני משתדל להימנע מפעולות תגמול או ויכוחים. לכתוב על עצמי, לא להעיר מבלי שנתבקשתי, את נסיוני,למרות שקיבלתי אחרת, פוסט 'שתופס' לי את המחשבה, אמתין, לא אגיב אוטומטית עד שאתייעץ, חשוב לי לא להגיב באופן שונה מאוד בתוך פוסטים של אחרים, ואם כן לידע את פותח הפוסט לפני כן בפרטי, לשאול האם מעונינים בתגובה פרטית או פומבית, גם לפני 'צינזור' מילים מיניות בוטות, אני מתייעץ.

צינזרתי את עצמי לא מעט, ולמרות זאת, לא פעם שגיתי, לשם כך יש את צעד 10 – 'המשכנו בחשבון הנפש, וכאשר שגינו'... לא אם שגינו, כמכור בן אנוש בהכרח אשגה, אשתדל לכפר, לא תמיד, ע"ע הפוסט 'סליחה, הפעם לא אבקש סליחה'.

ולסיום, בנימה אישית. אני יודע שיש החושבים שאני ביקורתי (צודקים, ה' עזר ויעזור) המתבונן בהם 'מגבוה', זו תפיסתם. אני לא מרגיש כך, ההפך, לא פעם אני חש חולה מחברי, בעבר הלקיתי את עצמי כהוגן, חשתי שמה שחושבים עלי, הם פני הדברים באמת. בהחלמה למדתי שאם אני מתייעץ לפני, פועל בשיקול דעת בצמוד להוראות כנראה שההיסטוריה של הזולת גורמת לו לחוש כך.

הספונסר שלי אומר כל הזמן: הכי חשוב - מה חושב עלי הבורא.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21733

אסירות, כל הכבוד.
גדול האחרון יותר מן הראשון (לדעתי).

קל לי לומר שאני יודע שיש לי פגם מסויים. הרבה יותר קשה לי לומר שאני עדיין סובל ממנו ויכול להפגע ולפגוע.

אכן, לי יש את הבעיה הזו. כשאני מזהה את אופי הפגמים שלי, אני מרגיש במרומי האולימפוס. כלומר, "בסדר, יש לי פגם של ביקורתיות (לדוגמה), אני יודע, אבל עכשיו אני צודק!".
זיהוי הפגמים יכול למנוע ממני לעשות את הפעולות כדי להמנע מהם!

אז ודאי שחשוב מאד לזהות ולהגדיר את פגמי האופי, אבל יותר חשוב עבורי לדעת שאני צריך יותר להזהר ולהשמר. כי המחלה שלי (המורחבת) היא ערמומית יותר ממני.

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21740

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
שלום
איזה כיף לחזור ולקרא פוסטים מחלימים ותגובות מחכימות שכאלו, תודה לכם.
בחוויה הפרטית שלי השתמשתי בכל הכלים האפשריים כדי להוציא עובדות מפרופורציות.
כילד היה לי מיקרוסקופ, למדתי להתמקד במיקרו ולהגדיל ולהגדיל עד שהמציאות מיטשטשת ,
    כך במחלה אני נתפס לפרטים הקטנים השוליים והלא חשובים ומגדיל אותם לכאב בלתי נסבל.
כילד היה לי טלסקופ (באמת) ומפות של הירח, ניסיתי להתמקד במאקרו ולכבוש את הקוסמוס,
    כך במחלה אני מנסה להכיל עוד ועוד ועוד, אני רוצה לקטוף את הירח, ואם לא אז כל זה איננו שוה לי.
כילד היה לי משקפת, (להציץ לשכנים, גם) רציתי ללמוד על הטבע והציפורים, אבל לא לחיות את ה"כאן" וה"עכשיו,
    כך במחלה אני משקיף ומציץ אל העולם שאינו שלי , אל החיים שלא אצטרך לחיות במציאות, לא כאן ,לא עכשיו.
כילד היו לי משקפיים, עשרים שנה הם היו הפוכות.
כילד היה לי זכוכית מגדלת , עדיין יש לי ....
כילד לא היה לי מפוח, אבל לא הייתי צריך ,
אני הייתי המפוח בעצמי,
ה"עצמי" שלי למד להשתמש בכל דרך אפשרית לנפח את הבלון עד שהוא התפוצץ,
ואז אבא אוהב, הושיט יד מלטפת, אל ילד תועה, ונשא אותו על כפיו,
ל"שמור עיניך"
תודה
מוטי
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 4 חודשים על ידי .

בעניין: זכוכית מגדלת - נקודת מבט. לפני 11 שנים, 4 חודשים #21777

  • בן אהוב!
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • כן אני יכול!!! לשעבר
  • הודעות: 146
תודה רבה על פוסט פשוט נהדר!
אסירות, ממש נגעת בי עם תיאוריך ועל החלמתך הנפלאה.
אני מודה לה' ששלח לנו משרת שזכה לאמון. תודה
מתפלל להיות נקי רק להיום! תודה אלוקים על הדרך ותן לי את הכוח להמשיך לצעוד!
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.56 שניות

Are you sure?

כן