ברוכים הבאים, אורח

חוטא - חולה! # 2
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: חוטא - חולה! # 2 7202 צפיות

חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18044

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד                                   
לא מעט 'רעש' היה כאן מסביב למאמר הקודם חולה חוטא, הרגשתי צורך להעמיק ולהרחיב את הנכתב, אנסה להיות ממוקד גם הפעם, מראש אדגיש שאת ניסיוני האישי אני רושם, את הלבטים ההתחבטויות והמסקנות, את מסעי הפרטי, מי שחש הזדהות מוזמן למסע ומי שלא, מוזמן לכתוב את מסעו שלו. הנני תפילה לשוכן במרומים שיהא עימי גם כאן כתמיד.

למדתי המון מהספונסר שלי, אחד המשפטים החזקים ביותר שלו בתחילה בלבל אותי, מאוד, הוא נהג לומר לי 'תהפוך את זה', 'תלך עם זה אחורה'... פעם אחר פעם, במיוחד כששאלתי בנוגע לרצונו של אלוקים ממני, נכון, התוצאות שייכות לו, אבל אם תדע מה המטרה תוכל לבחור בדרך. כיום אני לומד שהדרך היא המטרה...  כמי שחי את רוב חייו הבוגרים ללא מטרה וללא דרך, אנסה בעזרתו יתברך, למצוא אותה איתכם, וללכת יחד, מהסוף להתחלה, אחורה. ממה שהפך אותי לנקי לסיבה בגללה התחלתי להשתמש...

מיום עומדי על דעתי לא הייתי נקי מעל חודשיים, וגם חודשיים אלו נרכשו בדם, תוך מאבק מכלה ציפורניים כשכל החודשיים תשוקה מטורפת הטריפה אותי, תמיד התרסקתי. מפורק הבטחתי לבוראי שלא עוד ואז שוב מצאתי את עצמי שם, עוד פעם. לא תמיד, אבל היו לא מעט פעמים שניסיתי בכל כוחי לחזור בתשובה באמת, התחרטתי, עזבתי, התוודיתי (בהתחלה על הכל, בהמשך, פחות) תמיד קיבלתי לעתיד, רק שהוא הסתיים במהירות והפך להווה מתסכל ולעבר כואב. צמתי שני וחמישי של השובבי"מ  וברביעי שלאחריו כבר הייתי משומש...

סיגפתי עצמי בתענית הראב"ד לא פעם (למי שלא יודע, הרעיון הוא לאכול כמעט עד הסוף. להשאיר את הביס האחרון בצלחת...) קיבלתי הוראות מפורטות מצדיקים וגדולי דור, וללא הועיל, איני מפקפק חלילה במאומה ממה שהורוני, גם לא על מה שנהגתי כהצעתם בשמאל שהתברר למעשה כימין, ולא נשארתי נקי, ידעתי רק שברון לב תמידי, יכולתי לעשות יותר, תמיד, אך במונחים של בן ישיבה סטנדרטי, בכנות, עמלתי בכדי להפסיק את השימוש, הייתי מוכן להתבזות בנישואין מוקדמים שלא כמנהג משפחתי, לקחתי לאישה את הראשונה שפגשתי, למרות ספקות מהותיים בדבר התאמתה למודל שחיפשתי, ובהזדמנות הראשונה חזרתי לשימוש... מחמיר והולך.

דווקא כשבאתי מנותץ לחלוטין, רק כשהפנמתי את התובנה שההתמכרות היא מחלה, כמציאות, התחלתי להיות נקי. לא יום או חודשיים, שנים. זו לא תיאוריה או חקירה בעניין מהות תפקיד האדם בעולמו, לא מדובר כאן בהתפלמסות נוספת בעניין בחירה, צדיק ורע לו... זו עובדה. הסברה שלי היא, שניתן לס"א (ר"ת סקסוהוליסטים אנונימים - תוכנית 12 הצעדים...) כח מיוחד על מנת להצילני... כדי שאוכל לספר שאין כה' אלוקי ישראל...

בתגובות למאמר הקודם נשאלו שאלות טובות והועלו טענות משמעותיות, לדוגמא, היה מי שביקש שנמצא מקורות בחז"ל לכך שהתמכרות לתאווה היא מחלה, התחלתי לאסוף מקורות, פניתי לתלמיד חכם גדול שהסכים 'להרים את הכפפה', מצאתי. עד שהספונסר שלי עצר אותי, אתה מחפש במקום הלא נכון. אמר. זו שאלה לרופא. לא לרב, פסק.  מי שיש לו שפעת או כאב שיניים הולך לדוקטור. מי שבכל אופן רוצה יוכל לשאול, מה דעתו של הרב על רופא מסויים...

אבל שאלו אותי איך יתכן שהמחלה הזו הופיעה רק בעת האחרונה, מה, פעם לא היו מכורים... המשכתי להקשות, לאחר שתיקה קצרה הוא ענה, המצאת כבר את מחלות הסרטן לסוגיו כתובות בתוה"ק? את האיידס? מחלות הלב למיניהן? (לא הלב הרגז...) למה לא מפריע לך שיש מחלות פיזיות קשות הממיתות עשרות מיליונים מדי שנה ברחבי הגלובוס ולא נמצא להן פיתרון כתוב בתורתינו? ומה עם מחלות הנפש השונות? הדיכאון, המאניה דיפרסיה, הסכיזופרניה? (מי אמר שאול המלך? חבר'ה, הרוח הרעה שהיתה מבעתת אותו כמעט גרמה לו להרוג את בנו אהובו.) המצאת אותן ופתרונן כתובות בתוה"ק? מדוע אינך מתרעם על הפסיכיאטרים שהמציאו מחלות 'חדשות' שאינן כתובות בתורה?

בדור שלנו יש שאלות בסוגיות שלפני דור או שניים לא היו נידון, ואנחנו מקבלים את העובדה שהמציאות אחרת מפעם בשוויון נפש, לדוגמא שבת, אנו שומרים את אותה השבת ששמרו ישראל במדבר, אך ברור לכל בר דעת שכיום יש גם נתונים טכנולוגיים שצריכים לבוא בחשבון הלכתית, או אכילה ושתיה בצום אצל מעוברות, בדורות עברו לא התירו להן כמו היום, אותו הדבר ביחס למניעת הריון, (הרב אמר שנחלשו הגופות וקרוב הדבר יותר לפיקוח נפש מפעם...)  זה חלק מירידת הדורות וההתפתחות הגלובלית, אז למה מול ההתמכרות לתאווה כל כך קשה לנו?

נראה שהאתגר להודות שמשהו לא בסדר מורכב במיוחד אצל מכורים, כמו אדם שלקה בליבו ועדיין מנסה להמשיך בסדר יומו הרגיל, מסרב להאט את הקצב, למרות שבהגיונו הוא יודע שהדבר עלול להזיק לו... למרות האירוניה אנו מעדיפים להאשים את עצמנו, להתייחס אלינו כרשעים, כי קשה לנו לקבל שאנו אנשים שונים וחולים, כאדם של"ע נכרת לו אבר והמציאות לא נקלטה עדיין במוחו, הוא עדיין מנסה להניעו ('כאבי פאנטום') אולי בגלל שחשנו אחרים מקטנות, יש בנו עדיין איזו תקווה סמויה שנהיה כמו כולם.

בהתמכרות לתאווה הבלבול גדול עוד יותר בגלל תחושת אשמה וייסורי מצפון דתיים הנובעים מלא מעט קוים מקבילים בין חטאי התאווה לבין ההתמכרות לתאווה. בהזדמנות אפרסם מאמר בשם - מחלת ההתמכרות, מחלה פיזית - שם אביא מאמרים ומחקרים בנוגע להתמכרות הפיזית, היא פשוט פגם חמור בייצור מולכים עצביים במוח כדוגמת, סרוטונין, אפינאפרין, ודופמין, אזורי ההנאה והגמול במוח מוצפים במולכים עצביים, והם מציפים בהם גם את האונה הקדם מצחית - החלק בו מתקבלות החלטות על בסיס מחשבה והגיון, ספוג 'בסם', והוא למעשה מורדם, ואינו מהווה גורם משפיע על הפעולות.

הגם שסביר להניח שכל אדם שיחשף לאורך זמן 'לסם', יתמכר, ישנן 'אלרגיים' יותר, אני למשל, כאלו שהיו בקבוצת סיכון משמעותית יותר, שמהפעם הראשונה שנחשפו, הפכו למכורים, רק שהם עדיין לא ידעו על כך, כי המוח שלהם עוד לא דרש את הכמויות המוגזמות של הדופמין שנדרשו לריגוש והנאה. אבל חשוב להדגיש: גם מי שחושב שהחשיפה שלו לנושא לא נעשתה בשגגה, עדיין שגג בחוסר ההבנה המוחלט של מי שהוא ומה שהוא מעולל לעצמו, לא היתה לו הידיעה שמעשיו, בהכרח יובילו אותו לנקודה עצובה זו.

ולמי שתהה כיצד תוכנית רוחנית לא מופיעה בחז"ל, היא כן. כל פתרונות 12 הצעדים מושתתים על יסודות היהדות (זה לא הפוסט המתאים, בהזדמנות אכתוב על התהליך כולו - מההודאה בחוסר האונים ועד למסירת רצוננו וחיינו למי שאנו מודים לו במודים על חיינו המסורים בידך) למעלה 8 שנים אני מכיר את הצעדים ולמרות שאיני בקי גדול בתורה לא נתקלתי בדבר הסותר את התוה"ק. הספונסר שלי דמות תורנית - נקי כמעט 20 שנה - ואומר שגם הוא לא נתקל בסתירה כלשהי. להפך, הכל יידישקייט.

לסיכום: ברור לי לחלוטין שאני חולה, חולה שעושה מעשים שעבור אנשים רגילים נחשבים כחטאים חמורים, וכשהזמזום הטורדני שמערער על הקביעה הזו, מתעורר מחדש ומתחיל להציק. יש לי תפילה שעוזרת לי מאוד - אבאל'ה שבשמיים עזור לי לעבוד על התוכנית בלי לחשוב על החטאים, כי האשמה הזו גורמת לי לעשות אותם שוב, וכשיגיע זמני להתמקד בתשובה, עזור לי לעשותה ללא קשר להתמכרות.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18046

  • mi ani
  • רצף ניקיון נוכחי: 1568 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1618
בס"ד
לאסירותודה היקר!
באמת תודה רבה
זה נשמע כבר כמו הפוסט ה"נצחי" של הפורום הזה...
אך למרות הקושי שלי בהודאה ב"מחלה"
ככל שקוראים על כך יותר זה יותר ויותר מחלחל...
אז אל תפסיקו
(ומי שזה כבר נדוש בשבילו יכול פשוט לדלג...)
כי נפלתי קמתי! כי אשב בחושך ה' אור לי!
הסיפור שלי
forum.gye.org.il/index.php?PHPSESSID=a76822ede5e4cf190e1b2fdb3243da39&topic=1081.0

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18047

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
אסירותודה,

תודה שוב על פוסט נפלא.
האם תוכל להרחיב מעט בנושא ההליכה מהסוף להתחלה?
מה המשמעות?
ואיך מיישמים?

אני חושב שזה יכול מאוד להועיל.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18064

  • דובי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 823
שלום לך אסיר תודה היקר
       
        יישר כוח גדול על הדברים ,
כמו תמיד אתה כותב בצורה מדהימה , ואני נהנה לקרוא .
    הנושא חשוב מאין כמוהו במיוחד לחדשים שבינינו , ולפי דבריך גם לוותיקים השאלה יכולה לעלות
              מהמקום שלי אומר שגם לי השאלה עלתה מפעם לפעם , אולי לא ניסיתי מספיק את הדברים שכתובים בחז"ל .
אבל העובדה שהשנים עוברות ואני חוזר לאותה נקודה של לכלוך וזוהמא , ושנאה עצמית וכו'.
    ולא הכרתי עדיין אף אחד שעבר מה שעברתי ובדרך התורה המוסר והחסידות נרפא .
  מה שאומר שהמחשבות האלו, "חוטא או חולה"? מהיצר מקורם , הוא מעדיף שאמשיך לשקוע בבוץ וביאוש .


ולאדם ידידי היקר ,
נראה לי שגם אם יבוא לפה איזה דמות רבנית שיחתום על היותינו חולים ,
לצערינו לא כולם מאותו מגזר , ואין מצב שזה ישכנע את כולם (לאלה שמסתפקים בענין)
       
 
 
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 6 חודשים על ידי .

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18066

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
למי אני, ולדובי תודה, זה לא רק רבני 'מגזר', זו המחלה, האמן לי, לפני חמש שנים הלכתי עם חבר יקר שהייתי הספונסר שלו לאחד מגדולי הדור הליטאיים, ר' מיכל יודא לפקוביץ' זצוק"ל, הוא אמר לו לעשות בדיוק את מה שאני אומר... יומיים אח"כ הוא השתמש, הסברא המדהימה שלו היתה, שמע, לא הצגת את הדברים מספיק נכון, רגע, אתה לא דברת רוב הזמן, הקשיתי, ובנוסף למה לא אמרת את זה אתמול?  התשובה שלו היתה, כי עכשיו אני רואה את זה יותר נכון... דרך אגב, האיש משומש עד העצם, הוא מצא רב (אמיתי) שאמר לו שה' רוצה שהוא יאונן...

תודה גם לך שמואל,  התכוונתי לכתוב על זה פוסט בנפרד,  הרעיון הוא,  לא לעשות סתם, בתור עפיפון ללא חוט שזז לכיוון אליו נשבה הרוח אני זקוק לעוגן, אמר לי הספונסר שאחד הדברים שאוכל להשתמש בהם כעוגן הוא לשאול את עצמי כל הזמן מה המטרה. מה אתה מחפש? הפעולה הנוכחית מקדמת אותך לשם? וכן הלאה על זה הדרך. בהזדמנות אכתוב יותר.

תודה גם לאדם יסודו. 'הקונפליקט התמידי', ב"ה לא אצלי, בימי הההחלמה הראשונים כן, זה זמן שלא. אחזור שוב על מה שאמר לי הספונסר, היחס הוא ממש כמו רופא שיניים, השגיאה היא בלחשוב שזה לא כמו רפואת שיניים. יש לא מעט רבנים שאומרים בפה מלא שזו מחלה, מגיפה קוראים לזה, כולל גדולי דור (תלוי אם אתה מהסניף הירושלמי או הבני ברקי...) וזה עדיין לא מרגיע, כי מה שמציק למכורים הם לא יסורי המצפון הבריאים.

זו אחת הדרכים בהם מחלת הנפש שלנו שואבת אותנו למגרש שלה, לסכיזופרן היא מראה דמויות לא מציאותיות, את הפרנואיד היא מפחידה בביעותי שווא, ואת הסקסוהליסט היא מושכת למטה עם יסורי מצפון, ההפחדה הנוראה על הגיהנום הלוהט. כך רוצה למשוך אותנו למטה. להשאיר אותנו משומשים. היא לא תתן לך להשתחרר בקלות מהאשמה הבושה והפחד.

לדוגמא כותב הרב פלדמן (יש שם רבנים והסכמות למכביר, אני מכיר באופן אישי עוד רבנים שחורים סרוגים ומסולסלים, ומה שבניהם...) באתר שהוא עבר על כל התכנים שהתוכנית מציעה (כולל 12 הצעדים) ושזהו הכלי היחיד שיש בדור שלנו, שזו התמכרות - לפי כל הרפואה הקיימת התמכרות היא מחלה.  וזה לא מספיק, כי אולי לא הציגו לו... אולי לא לזה הוא התכוון... תבין, מורכב להשפיע עם שכל על הרגש, למכור המושפע מכימקלים זה מורכב עוד יותר.

מנסיון אישי, קבל את העבירה כמחלה, תמשיך להיות נקי, תתפלל להכוונה, ואז תחוש שאתה איש חולה שמחלים. לא חוטא.

ככה זה עבד אצלי.

בהצלחה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 6 חודשים על ידי .

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18068

  • mi ani
  • רצף ניקיון נוכחי: 1568 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1618
בס"ד
לחברי הפורום היקרים המקבלים את העניין כמחלה נטו...
האם בזה שאומרים שזה "מחלה" זה פוטר מעונש?
אנסה להבהיר...
לו הייתה לנו סנהדרין היום
וסקסוהוליסט היה נתפס עם "נערה מאורסה"
האם הוא היה נפטר מסקילה בגלל שהוא מכור?  ???
לתשובתכם אודה!
ואל תגידו לי "זה לא מעניין אותי"... כי זה תשובה מתחמקת...
כי נפלתי קמתי! כי אשב בחושך ה' אור לי!
הסיפור שלי
forum.gye.org.il/index.php?PHPSESSID=a76822ede5e4cf190e1b2fdb3243da39&topic=1081.0

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18070

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
התשובה היא: כן !!!
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18075

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
נערה מאורסה או נער מאורס, אם הוא היה אומר שאינו חולה אז אולי... ועכשיו ברצינות,  לפני הידיעה שיש פיתרון, תוכנית שעוזרת, פשיטא  שלא יענש. ע"ע תינוק שנשבה.

בדיני אדם הוא לא יענש. נקודה. כי גם לאחר הידיעה שיש פיתרון, כדי שסנהדרין יענישו, צריכים עדים והתראה (צעד 2?...) ומי שבאמת חולה והוא רוצה להחלים במידה ויוצע לו הפתרון סביר להניח שיקח את הצ'אנס, שהרי חולים אנו... ובאמת רוצים להיטיב..

ולמי שמתייסר מדיני שמיים, שזה העיקר, שהרי אין לנו כיום סנהדרין, קרא בפוסט הייטב שוב - ההוכחה הטובה ביותר בבי"ד של מעלה היא - התובנה הזו עזרה לי להיות נקי.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18077

  • דובי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 823
לדעתי העונש הקשה ביותר לנו המכורים
לא נמצא בעוה"ב , גיהנום , וכל התיאורים ............
אלא כאן בעוה"ז מי שנופל בתאווה מרגיש מת חי, וסבל , וייסורים , וכו' וכו'
למה ללכת רחוק

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18097

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172

יש לי תפילה שעוזרת לי מאוד - אבאל'ה שבשמיים עזור לי לעבוד על התוכנית בלי לחשוב על החטאים, כי האשמה הזו גורמת לי לעשות אותם שוב, וכשיגיע זמני להתמקד בתשובה, עזור לי לעשותה ללא קשר להתמכרות.


הרב שהחזיר את הוריי בתשובה היה איש דגול שבעצמו גדל כחרדי, ירד מהדת ואז שב אליה. כאשר הוא חזר בתשובה, הוא ביקש ממורו ורבו תיקון על התשובה אך רבו ענה לו שכאשר יגיע הזמן - הם יתעסקו בכך וכעת ענינו הוא רק לעבוד את ה' בשמחה.

מידי שנה היה מנצל הזדמנות לשאול האם הגיעה העת לעשות תשובה והרב היה עונה שעדיין לא. כך חלפו 24 שנים, ורק אז ביאר לו רבו באריכות את נושא התשובה המוטלת עליו.

כשהוא היה מספר זאת, הוא היה מדגיש שהדבר החשוב הוא לא התשובה אלא עשיית הדבר הנכון, ואם עשיית התשובה היתה מפריעה לו בכך - אז אין זו תשובה.

אני מספר זאת כיון שגם אם יש מחשבה של "חוטא", אז ברור שזה לא הזמן לטפל בכך.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18104

  • mi ani
  • רצף ניקיון נוכחי: 1568 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1618
בס"ד
שמואל היקר!
מצטער, אך נראה לי
שאם בתקופת הסנהדרין היו תופסים אדם כזה
המצב לא היה נגמר בטענה "אני מכור"
לאסירותודה דובי וסוד הכניעה היקרים!
תודה רבה לכם, הארתם לי עוד נקודות מענינות...
כי נפלתי קמתי! כי אשב בחושך ה' אור לי!
הסיפור שלי
forum.gye.org.il/index.php?PHPSESSID=a76822ede5e4cf190e1b2fdb3243da39&topic=1081.0

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18108

  • דבוק בה'


ולאדם ידידי היקר ,
נראה לי שגם אם יבוא לפה איזה דמות רבנית שיחתום על היותינו חולים ,
לצערינו לא כולם מאותו מגזר , ואין מצב שזה ישכנע את כולם (לאלה שמסתפקים בענין)
       



למורות שאנחנו לא מאותו מגזר אבל בענייני התאווה אנחנו כן, ועוד איך..
אולי הרב טווערסקי, שאמנם אני לא מכיר אותו אישית, אבל שמעתי שהוא מומחה גדול בתחום ומקובל על כולם.

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18114

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
מיאני היקר,

דווקא נהפוך הוא.
לרבנים היום אין את הכוח שהיה לגדולים בתקופת הסנהדרין לפסוק שאני פטור.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18134

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה לכולם, למי אני, כתבת - נראה לי - זהו שזה לא עניין של נראה לי. יש לי חבר שפנה לרב אבינר, הוא מספיק בשבילך? יש לך מושג מה הוא יאמר לך? שאתה חולה. ותפסיק להתעסק בביצי תרנגולת שעדיין לא הוטלו.

וכמו הרב אבינר יש את הרב טווערסקי, ואת הרב פלדמן ואת הרב לוין, ואת הרב ויין, הרב שפירא, ועוד רבים וטובים. (תלוי איזה אורך זקן 'פראק' כיפה והשקפה יש להם)  האם מי מבין 'המיוסרים' פנה אליהם? יש כאן. באתר. שלנו. רבנים שיודעים מהו הדבר הזה. למה לא לפנות אליהם. או לפחות לקרוא את מה שהם כתבו בהסכמות שלהם.

התשובה היא, ואין לי בעיה להמשיך ולכתוב את אותם המילים עוד אלף פעמים, כי זו האמת: שהמחלה שלנו רוצה אותנו מיוסרים. ככה היא שולטת בנו,  היא משתמשת בצידוקים הלכתיים הגיוניים ובפלפולי סנהדרין כדי להחזיר אותנו לשימוש.

ולשמואל, אהבתי, אכן כח דהיתרא עדיף שלא לומר שבי"ד שהיתה הורגת פעם בשבעים שנה נקרא קטלנית... או שמא לא היו אז חוטאים אלא רק מכורים...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: חוטא - חולה! # 2 לפני 11 שנים, 6 חודשים #18162

  • כנוע
  • רצף ניקיון נוכחי: 3 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 334
תודה רבה אסירותודה על הפוסט הזה.
אמנם אני משוכנע רק חלקית דהיינו ברור לי שאני חולה אך לא ברור לי שאני לא חוטא אך זה לא מפריע לי להתקדם (אולי חסרון ביראת שמים, ואולי בגלל שהורגלתי בזה מגיל צעיר) ואני חושב שזה מה שחשוב.
אבל אני קצת מבולבל. כתבת:

כשיגיע זמני להתמקד בתשובה, עזור לי לעשותה ללא קשר להתמכרות.
על מה תשובה אם אתה לא חוטא?
בנוגע למה שכתבת:

כל פתרונות 12 הצעדים מושתתים על יסודות היהדות (זה לא הפוסט המתאים, בהזדמנות אכתוב על התהליך כולו - מההודאה בחוסר האונים ועד למסירת רצוננו וחיינו למי שאנו מודים לו במודים על חיינו המסורים בידך)
מהמעט שאני מכיר בצעדים אני רואה עבודת המדות שלא היתה מביישת קלם סלבודקה או נובהרדוק.יתירה מזאת גם שיטת העבודה- ספונסר, קבוצה...- גם היו קיימים שם גם אם לא בדיוק באותה צורה.
אני מחכה לפוסט שאתה מדבר עליו ואני בטוח שכרגיל לא אתאכזב. שוב תודה!
עֲנֵה עָנִי שְׁפַל כָּל הַשְּׁפָלִים        וְשָׂא חֶטְאוֹ מְקַבֵּל הַתְּפִלּוֹת
וְהַאֲרֵךְ נָא בְּרַחֲמֶיךָ שְׁנוֹתָיו         וְצַוֵּה כָּל שְׁאֵלוֹתָיו לְמַלֹּאת
וְתַחְשׁוֹב כָּל תְּפִלּוֹתָיו קְטֹרֶת          לְפָנֶיךָ כְּקָרְבָּנוֹת וְעוֹלוֹת
וְהָאֵל הַמְּקַבֵּל הַתְּפִלּוֹת       שְׁמַע קוֹלִי אֲשֶׁר יִשְׁמַע בְּקוֹלוֹת
  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 0.62 שניות

Are you sure?

כן