ברוכים הבאים, אורח

מה זה החלמה?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה זה החלמה? 2879 צפיות

מה זה החלמה? לפני 11 שנים, 7 חודשים #17776

המושג "החלמה" יכול להיות מושג מאוד מבלבל כי הוא נותן אשליה של משהו שאפשר לתקן אותו באופן מושלם. אדם חטף דלקת ריאות, לקח קצת אנטיביוטיקה ואז היה כמה ימים "בהחלמה", והמחלה מאחריו. איזה כיף לו. אבל אצלי זה לא בדיוק ככה. אני חולה ומתחיל בדרך ההחלמה אבל נותר חולה. אז מה זה אומר שאני בהחלמה בכלל? הבלבול הוא רב יותר כי דווקא לפני שהגעתי להחלמה חשבתי שיבוא יום (כשאהיה בר מצוה, כשאכנס לישיבה, כשאעבור לישיבה גדולה, כאשר אתחתן, כאשר יהיה לי ילד וכן הלאה) שבו אפסיק סופית עם הבעיה הזאת והכל יהיה בסדר. הרי לא יתכן שגם כאשר אהיה אבא לילדים אמשיך להשתמש בתאווה. וגם כאשר המשכתי, אז היה "ברור לי" שזה זמני, והרי לא יתכן שכאשר אהיה סבא לנכדים אמשיך להשתמש בתאווה. אבל כאשר הגעתי להחלמה פתאום הבנתי שהמחלה הזאת הולכת ללוות אותי כל החיים.

ובכל זאת, למרות שלעתים נראה שאין בכלל החלמה מהמחלה הזאת ונותרים איתה לנצח, בפועל יש גם יש החלמה. נתחיל מהעובדות הפשוטות: חברים שנמצאים בהחלמה ועושים את הצעדים בפועל - נקיים. זאת עובדה. אני מכיר חברים ימים, שבועות, חודשים שנים וגם עשרות שנים. בשלב הראשון של דרכי בתכנית, הידיעה שישנם חברים שנקיים שנים הספיקה לי ולא ניסיתי לחפור בשאלה מהי בדיוק ההחלמה. כאב לי מהשימוש בתאווה, ידעתי שעוד קצת שימוש בה ואני מת, אז הסכמתי להיות חולה כל החיים והעיקר שלא אצטרך להמשיך להשתמש בה יותר. ואם הדרך הזאת שקוראים לה החלמה (והיא נשמעת בדיוק ההיפך מהחלמה) יכולה לתת לי את הנקיות - אני בפנים.

אבל אחר כך ניסיתי גם להבין מהי ההחלמה הזאת שכולם כאן מדברים עליה. השאלה התגברה כאשר ראיתי חברים שנקיים תקופות ארוכות ובכל זאת נפלו, מה שהוכיח שגם ההחלמה הזאת היא לא ממש תעודת ביטוח מפני נפילה אפשרית. שאלתי את הספונסר והקשבתי לחברים משתפים בקבוצות השונות ונראה לי שהבנתי קצת את המושג הזה. אגב, די ברור שישנן הרבה הגדרות שונות למושג הזה, בדיוק כפי שישנן הרבה הגדרות לשאלה מהי התמכרות.

אז בקצרה החלמה פירושה - החופש לבחור. לא, החלמה אין פירושה ביטוח מפני נפילה, והחלמה גם אין פירושה שהמחלה נעלמת, ממש לא. מצד שני החלמה פירושה שאני לא חייב להשתמש בתאווה. אני אמנם יכול להשתמש אך גם יכול שלא להשתמש. עבורי זאת החלמה וזה כל מה שאני יכול לבקש. הרי במשך כמעט שני עשורים הייתי מוכרח להשתמש בתאווה, בין אם רציתי ובין אם לא רציתי. כאשר התאווה הגיעה לביקור - היא תמיד לקחה אותי איתה בתור שבוי. הייתי אזוק בידיים וברגליים ולא היה לי שום סיכוי מולה. כל המאבקים והנסיונות להשתחרר מאחיזת החנק של התאווה רק הגבירו את הלחץ מצידה עליי. במילים פשוטות מאוד (ונגד כל מה שחשבתי כל חיי) ניטלה ממני הבחירה החופשית. ובלי בחירה חופשית - בטח שאני ממשיך ליפול כל הזמן.

בהחלמה לא קיבלתי תעודה שיצאתי מההתמכרות, אבל כן זכיתי בנס המדהים של הבחירה החופשית. לאדם שלא חווה התמכרות, אין אפשרות להסביר את הפלא העצום הזה שבו אני יכול לבחור שלא ליפול, אבל עבור מכור כמוני, זה בדיוק כמו לצאת מבית כלא לחופשי. זה עובד בערך ככה: כל יום שבו אני עושה את הפעולות הנכונות וחי חיים רוחניים, אלוקים עושה עבורי את העבודה והוא לוקח אחריות גם על התאווה שלי. אני יכול לעבור דברים שעבר היו שולחים אותי על טיל לעזאזל והיום הם חולפים לידי בלי לפגוע בלי ובלי להשאיר סימן. אין שום ספק שדבר כזה הוא לא בכוחי בשום אופן אלא פעולה שמגיעה רק בחסד אלוקים, לגמרי לא מובן מאליו. ביום שבו אני קצת "מנותק" והתאווה קופצת לביקור, עדיין יש לי שהות להגיב נכון ולהתחיל בסדרת הפעולות שיתנו לחסד אלוקים להיכנס לחיי ולגרש את האובססיה.

אז נכון שאני יכול להפסיק לעשות את הפעולות הנכונות ואז אפול בלי ספק, אבל יש לי את החופש לבחור וזאת החלמה.

בעניין: מה זה החלמה? לפני 10 שנים, 7 חודשים #45234

אני לא מצליח לתפוס את זה- שלפני שהכרתי את האתר נשללה ממני הבחירה חופשית !!!
פשוט לא מבין ! איך זה יכול להיות ! אוף !  >
רבש"ע אני לא מבין אותך ! לא מבין !
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."

בעניין: מה זה החלמה? לפני 10 שנים, 7 חודשים #45240

  • Or
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 112
מה בדיוק מפריע לך? ואת מה אתה לא מבין?

לכל בן אדם בדברים מסוימים אין לו בחירה !

כי העבודה שלו היא בדרגה מסוימת ובדרגה הזו יש לו בחירה ,
ועל זה הוא יקבל שכר או עונש,  על מה שאין לו בחירה הוא לא יקבל עונש! (אא"כ הוא הכניס את עצמו למצב הזה).

אם העונש לא מפריע לך ומה שמפריע לך זה שאתה מרגיש שהקדוש ברוך הוא דפק אותך עם מחלה -
תסתכל על הדברים הטובים (ואני יודע שזה קשה - מניסיון)  -
בן אדם שקשה לו נמצא קרוב לה'  -  בן אדם שקל לו שוכח את ה'  (על פי רוב) ,
תסתכל על האנשים פה בפורום - יש פה הרבה שחיים עם ה',  שחווים את זה שהוא נותן להם הכל ושהכל ממנו - הם הגיעו לדרגות האלו רק בגלל המחלה שלהם !

בעניין: מה זה החלמה? לפני 10 שנים, 7 חודשים #45275

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
תודה אור.
התחברתי.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".

בעניין: מה זה החלמה? לפני 10 שנים, 6 חודשים #47759

  • להבות אש
הרב אליהו דסלר במכתב מאליהו מסביר שיש נקודה מאוד ספציפית שיש לאדם בחירה חופשית, שזה כמו מלחמה, שאולם כל 2 הארצות הם המלחמה, אך קו האקשן, ששם עכשיו מתנהל המלחמה בפועל, שם בלבד יש מלחמה עם הרג וכו', כלומר, לאדם אין בחירה לרצוח, לאדם נורמלי, ומה? אין לו בחירה חופשית? יש לו, אבל פשוט זה לא באיזור הבחירה שלו, שזה כמו שאתה אוכל, יש לך בחירה, אבל זה לא שאלה, הכוונה של יש או אין בחירה זה אם יש שאלה או לא. אין שאלה שאני אשים ציצית בבוקר, זו לא בבחירה שלי כי זה ברור, כבר ניצחקתי את היצר הרע שם וכבשתי שטחים מזמן, אבל בנושא הוצאת זרע, אז הייתי במלחמה והיה ברור שהוא ינצח כל פעם כי זה לא היה בבחירה שלי כי הוא "כבש" את השטח הזה, אך אם עובדים על זה ניתן "להחזיר" את הבחירה ע"י המלחמה לאט לאט, כמו אדם גזלן אין לו בחירה אם לגנוב או לא, אבל הוא יכול לבחור אם לגנוב לילד הקטן את הכמה שקלים שבא לקנות איתם ברד או לעשיר שלא ישים לב באמת, ואסז לאט לאט עולה לו הבחירה וכבר לגנוב לילד קטן זו לא שאלה שלא יגנוב ממנו וכך הלאה.
אני מקווה שאני מספיק ברור, במכתב מאליהו זה כתוב יפה וזה מאוחר בלילה וקשה לי ניסוח הלילה,
שבת שלום!

מדהים לפני 10 שנים, 4 חודשים #50711

כל המאמרים והשיחות קודש של כל צדיקנו ז"ל מדברים על העניין של הבחירה, ואתה פשוט מייסם את זה.
התאווה לעולם לא תלך כל עוד אנחנו בעולם הזה, ואתה באמת איש המלחמה והכוונה.
אני גאה לשמוע על איש גדול כמוך ולא רק מספרים אלא מהמקומות הכי נמוכים שלי.
תודה לך!

בעניין: מה זה החלמה? לפני 10 שנים, 4 חודשים #50938

  • שי_
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 173
תודה רבה על המסר פשוט מדהים - הסבר מפורט לתפילת השלווה.

אני עדיין לא מעכל את העובדה שבמשך 25 שנים הייתי שבוי.

תודה ריבונו של עולם על עוד לילה נקי, רק להיום אני מבקש עוד יום ולילה נקיים.

בן
מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. אֲדֹנָי, שִׁמְעָה בְקוֹלִי: תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ, קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל, תַּחֲנוּנָי

בענין עזרני לפני 10 שנים, 4 חודשים #50944

כותב האבן עזרא אם הייתי מבין את השם הייתיו היינו שהייתי לבד יכול להיות השם ודאי שאנחנו עפר ואפר רמה ותולעה ואתה רוצה להבין? אתמהה

בעניין: מה זה החלמה? לפני 10 שנים, 4 חודשים #51352

להייליג - אלו תחושו שעלו בי ועולות לעיתים.
מתפלל שהם יקרבו אותי אליו...
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.41 שניות

Are you sure?

כן