ברוכים הבאים, אורח

מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה 1453 צפיות

מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #74941

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
השבוע פורסמה כתבה בעיתון מקור ראשון אודות תכנית 12 הצעדים. ראוי לציין כי הכתבה היתה מאוזנת, ודברי המתנגדים לתכנית הובאו באופן מכובד וראוי.

כתבתי תגובה לכתבה (נקווה שהיא תתפרסם בשבוע הבא...), ומכיון שהנושא כעת עלה על הפרק, חשבתי שמן הראוי לפרסם את התגובה גם כאן, ואולי יהיה מי שיקבל ממנה תועלת.

____

גילוי נאות: חיי ניצלו בזכות תכנית 12 הצעדים, וכך גם חיי אשתי וילדיי. באותו אופן ניתן לומר שבמעגלים הנוספים ישנם מרווחים רבים נוספים מהשתתפותי בתכנית, כולל המעסיק שלי, עמיתים לעבודה ואפילו חברים בבית הכנסת (שכעת מדברים עם אדם מפוכח ולא שיכור מין). אז די ברור שאני משוחד לטובה בנושא.

האם זוהי בהכרח בעיה? תשפטו בעצמכם. בהנחה שאתם סובלים מהבעיה של התמכרות לתאווה, החיים שלכם עומדים להתפרק, וכעת אתם שוקלים להצטרף לתכנית הצעדים. האם הייתם מעדיפים לגבש דעה אודות התכנית בעקבות מידע מאדם שהשתתף בה וחייו ניצלו, או בעקבות מידע מאנשים שמכירים את התכנית במקרה הטוב מקריאת התכנים שלה, ובמקרה הרע ממידע שגוי או מוטעה בכוונה תחילה?

אבקש להתייחס לשני נושאים שעלו בכתבה: אחוזי ההצלחה ומקור התכנים בתכנית.

הגעתי ל'שמור עיניך' לפני מספר שנים, אחרי שניסיתי כל דרך להפסיק את ההתנהגות ההרסנית שלי. זה התחיל עוד לפני החתונה, אך מספר חודשים אחרי החתונה אשתי גילתה ממצאים מזעזעים במחשב שלי, ומאז במשך שש שנים חיינו את העליות והירידות של ההבטחות, הנסיונות להפסיק, הנפילות החוזרות, ובעיקר ההחמרה במצב. אם בתחילה זה היה פורנו - הסיום היה רחוק משם. למרות הבושה שבחשיפה, פנינו לרבנים וקיבלנו הדרכה צמודה אבל ללא הועיל. גם פניה לאיש מקצוע שמתמחה בתחום הספציפי הזה לא עזרה, וכך הגעתי אל התכנית כמוצא אחרון.

עבורי, הטענה לפיה לתכנית הצעדים ישנם אותם אחוזי הצלחה כמו לשיטות גמילה אחרות, היא כמו לומר לאדם החולה בסרטן שעבורו כימותרפיה לא הצליחה שאין לו מה לנסות טיפולים אחרים כי לכל הטיפולים יש אותם סיכויי הצלחה. גם אם הטענה הזאת נכונה, הרי שהשימוש בה מקומם. אני לא טוען שאין שיטות אחרות לגמילה, אלא שעבורי - ועבור כמעט כל מי שאני מכיר - הצעדים הם מוצא אחרון לאחר שכל שאר השיטות נכשלו. (במאמר המוסגר אציין כי אין עדיין מספיק נתונים מבוססים כדי לאשר או להפריך את הטענה בדבר אחוזי ההצלחה של שיטות לגמילה מהתמכרות למין ותאווה, אבל ככל הנראה, לפחות בהתמכרות הספציפית הזאת, האחוזים של הצעדים גבוהים לאין שיעור מאחוזי כל שיטה אחרת).

וכעת למקורות התכנית. שמעתי בשם הרב ד"ר אברהם טווערסקי (שאגב, משתתף בקבוצות הצעדים כבר למעלה מארבעים שנים, וכתב עליהם עשרות ספרים, כולל ספר שמסביר את מקורותיהם ביהדות: Self Improvement? I'm Jewish, 1995), שהוא עבר על כל הספר הגדול (ספר הבסיס לתכנית הצעדים) ומצא לכל רעיון המופיע בו את המקור היהודי בספרי חסידות ומוסר, מלבד קטע אחד בודד (לפיו אל לאדם להתפלל עבור עצמו אלא רק במקרה שתהיה מכך תועלת לאחרים).

הרעיון הוא פשוט בתכלית: במקום לחפש האם יש "ניחוח" לא יהודי לספרות התכנית (התשובה חיובית), נעבור על הרעיונות עצמם של התכנית, ונבדוק אותם אחד לאחד באמצעות שאלה פשוטה: האם הם קודם כל רעיונות יהודיים או קודם כל רעיונות נוצריים? המשימה הזאת היא קלה כיון שמדובר בסך הכל בשתיים עשרה רעיונות, והמשימה למצוא כל אחד מהם במקורות היהדות (הרבה לפני המקורות הנוצריים שלהם) יכולה להתבצע גם ללא השקעת מאמץ רב.

כאשר נעבור בצורה זו על הצעדים, נצטרך להחליט האם הרעיונות הפשוטים של מסירת החיים לידי אלוקים (צעדים 1-3), עריכת חשבון נפש (צעדים 4 ו- 10), "עשה לך רב" (צעד 5), תפילה לאלוקים (צעדים 6, 7 ו-11), בקשת מחילה ממי שפגענו בו (צעדים 8 ו- 9), ועזרה לזולת (צעד 12) הם רעיונות יהודיים או נוצריים. אם הם רעיונות יהודיים - התכנית הינה קודם כל יהודית (שנכתבה על ידי נוצרים). אם הרעיונות הללו הם נוצריים - אזי מן הראוי שכולנו נפסיק לקיים אותם, גם מי שאינו משתתף בתכנית הצעדים.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #74974

בהודעתך אתה לא מפרט האם ניסת כמה דרכי טיפול ללא הצלחה?.

אתה כותב שניסת כמה פעמים, זה יכול להתפרש כנסיון לבד, וזה לא ראיה, פניה לרבנים זה גם לא דרך טיפול, מה שנשאר זה דרך אחת שניסת, שפנית לאיש מקצוע, שגם כאן לא ברור מה הדרך שלו.

אני רוצה להבהיר, ללא ספק שלהיות מכור למין זה דבר הרסני, וכל שיטה שעוזרת בעניין היא מבורכת עד למאוד, ואני מאמין שכל שיהיו יותר שיטות זה יותר טוב, כי לא כל בני האדם שוים ולא לכולם מתאים אותו דרך טיפול, כמו כן שיש כמה דרכים ניתן ליצור מתוך הדרכים עצמם הקיימים סינתזה מסויימת של שיטה בפני עצמה, אבל, הנקודה הזאת האם השיטה הזאת היא יותר טובה מאחרות היא חשובה מאוד.

ודוקא הנקודה הזאת לא מודגשת כאן בפורום, יתכן שיש כאן כאלו שניסו דרכי טיפול אחרים מוסמכים ורצינים, אבל מהקריאה שלי לא ראיתי את זה, לפי מה שאני קורא , הנקודה העולה שוב ושוב היא הנסיונות העצמיים של המכור לעזור לעצמו והנפילות שלו שזה תהליך מוכר לכל מכור[משחק מילים...],אבל לא קראתי כאן על מי שכותב ניסיתי דרך זו ולא עלתה בידי.

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #74975

שלום חבר,

כן.

אני ניסיתי, [אומנם לא לאורך זמן,] את השיטה השניה הידועה בעולם שיכולה לעזור בבעית ההתמכרות למין. השיטה נקראת CBT. זוהי שיטה חשובה מאוד ומאוד בונה.
לי זה לא עזר במאומה.במאומה.במאומה.
למה??
הסיבות הינם רבות מלפרטם כאן. מה שאני יכול לכתוב זה שההבדל בו אתה יושב מול מטפל שמגיע לעזור לך מרום מעמדו ומנסה להסביר לך איך לעבוד על עצמך, ולהתגבר, ולרדת לשורש הבעיה וכו' ושאף פעם לא הצליח [יצליח] להבין מהי הרגשתו הנוראית של כל מכור סטנדרטי.
ואת זה קיבלתי כאן ורק כאן.
את הרגש ההזדהות מעמקי מעמקי הלב של כאילו שבאופן חיצוני אין להם כלום איתי ועם השקפת עולמי אבל באופן פנימי אני מרגיש מחובר איתם ברגש כ"כ פנימי, והם אומרים לי שהם אומנם היו איתי באותו מצב, אבל הם גם כבר בדרך החוצה משם, זה מה שתופס אותי ותפס אותי ובזכות זה ורק בזכות זה [בחסדו של אלוקים כמובן] אני נקי 112 יום !!!

זה מה שיש לי,
זה מה שעובד בשבילי,
את זה אני רוצה להעביר הלאה לעזור לאותו אחד שסובל כמוני, ולאמר לו ש,,כן, ישנה דרך החוצה מהחושך הגדול.

תודה רבה לך אלוקים על כל החסד אשר עשית עמדי,ואשר אתה עתיד,,,,

הוי אריאל,,,
אריאל,
אני בהתחלה,,, אני מנסה,,,, אני מתבייש,,, אני מפחד,,, אני מקווה,,, אני מייחל,,, אני מתפלל !!!!!!!!

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #74978

אריאל היקר.

ואם אותו מטפל היה גם בעברו מכור למין, והיה מטפל בך בשיטה שטיפל בך, התוצאות היו שונות?

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #74984

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
אני ניסיתי טיפול אצל מטפל מכור למין בעברו, ששילב המון שיטות פסיכולוגיות שונות (לטענתו לפחות). שילמתי מאות שקלים לפגישה שבועית (ולעיתים דו-שבועית) במשך כשנתיים. זה לא הצליח להשאיר אותי נקי יותר מחצי שנה.
כמובן, זה היה מלבד המון ניסיונות בעצמי, וגם מתוך היעזרות בספרים, רבנים, חברים וכו'. לעומת זאת, למן היום שהצטרפתי לתכנית 12 הצעדים, אני נקי בחסד אלוקים 510 יום.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #75005

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
יעקב לוי,

אני לא יודע לומר לך אחוזים, אבל אחוזים גדולים מאוד של המשתתפים בתכנית ניסו שיטות גמילה אחרות - ללא הצלחה.

הרבה מאיתנו פנינו למטפלים שניסו עלינו מגוון שיטות ונכשלו, וכמעט כולנו ניסינו להיגמל בעזרת שיטות עצמיות. וכן, גם פניה לרבנים זה נסיון של שיטה לגמילה - בפירוש כן. כמעט כל הרבנים מציגים שיטה לגמילה, שעיקרה הוא "משכהו לבית המדרש", ו"מרעיבו שבע" וכיו"ב, וגם כאן - נכשלנו.

יתירה מכך, אני מכיר חברים רבים שהשקיעו סכומי עתק והתאשפזו במוסדות גמילה לחודשים, ובאותה תקופה הפסיקו לעבוד, עזבו את המשפחה והשקיעו רק בגמילה - ונכשלו.

לעומת זאת התכנית הזאת עובדת עבורנו. אני לא טוען שהיא עובדת עבור כולם, ובודאי לא טוען שיש צורך בשיטת גמילה אחת, אבל אני כן טוען שמי שפוסל את השיטה הזאת על סמך הטענה של "אחוזי הצלחה" הוא פשוט לא מבין מה זאת התמכרות וכיצד עובד העסק הזה של החלמה.

(בנוגע לשאלה ששאלת את אריאל, אתן לו לענות בעצמו, אבל עבורי - התשובה שלילית. אני אישית לומד ומקווה להיות איש מקצוע לטיפול בהתמכרויות, אבל ביחד עם זה אני מבין שבתור איש מקצוע יש גבול לאמפתיה ולהזדהות שאני יכול להעניק, ועבור המכור יש צורך בקבלה ללא תנאים והמון תמיכה, ובשביל זה יש צורך בקבוצה, ספונסר וחברים).
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
נערך לאחרונה: לפני 8 שנים, 10 חודשים על ידי סוד הכניעה.

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #75031

  • walter
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 9
ראיתי את המכתבך בנושא הכתבה שהופיעה במקור הראשון ביום השישה האחרון. דבריך הם דבר דבור על אפניו ולפי דעתי אפשר להוסיף עוד כמה נקודות:
- רב גינזבורג טען שנצרות דוגלת בגישה של חטא הקדמון ולכן אנחנו כולנו חוטאים היום בעקבות זה ואין לנו ברירה חופשית. בתוכנית מדובר שחולה הנו חוסר אונים מול הנושא ההתמכרות שלו בלבד (אלכוהול, הימורים, סמים, תאווה, אכילת יתר וכו') ולא ביחס לעבירות אחרות. תוכנית לא טוענת שאיננו יכולים לעמוד מול פיתוי של טרפות ונבלות.
- תוכנית אינה דתית אלא רוחנית שנוסדה ע"י אנשים שבמקורם היו נוצרים פרוטסטנטיים ויישמו חוות דעת של אדלר שגרס שמכור חייב לעבור חוויה רוחנית חזקה ע"מ להחלים, בנוסף לאבחון של ד"ר סילקוורט וקבוצת אוקספורד שתירגלה נצרות של מאה הראשונה שחופפת כמעט בכל דברי חז"ל. בתוכנית משתתפים גם קתולים, נוצרים אורתודוקסים ויהודים כבר כמעט 80 שנים ואף גדול הדור לא טען שליהודים אלכוהוליסטים או נרקומנים אסור להשתתף בתוכנית. פניצילין הומצה ע"י א' פלמינג הנוצרי, האם לא נשתמש בגלל זה אנטיביוטיקה כאשר יש לנו דלקת ראות, האם יש רב אחד שימליץ ליהודי חולה סרטן להתחזק בשמירת מצוות
ובלימוד ספרי מוסר כדי להחלים ולא לקבל טיפול רפואי.
- בכתבה הופיעה טענה שמפגשים נערכים בכנסיות. כפי שידוע לי בחו"ל הפגישות נערכות בחדרים צדדיים שלא מכניסים שם עבודה זרה ולא נאסרו להנאה (ר' משנה תורה הל' עבודה זרה וחוקות הגויים, פ' ח' הל' ט'). מצד השני הליכה לבית בושת או לחנות המוכר מוצרי תאווה היא חמורה יותר פי כמה ולא לדבר על כמה איסורי כרת אשר רובם בגדר יהרג ובל יעבור אפשר לעבור שם.
- אינני מכיר מקרים שיהודי התנצר בגלל התוכנית ומצד השני יש מקרים רבים של אנשים שעזבו דרך התורה בגלל ההתמכרות לתאווה או מצאו את מותם.
- כפי שציית במכתבך אתה וגם רב טווערסקי שליט"א כל הרעיונות של התוכנית כבר מופיעים בדברי חכמי ישראל. הדוגמא הבולטת היא ספר חובות לבבות המתחילה עם שער היחוד ה' (FIND YOUR GOD OR DIE), שערים הבחינה והכניעה, שער הבטחון, שער התשובה, שערים יחוד המעשה והחשבון הנפש ואהבת ה' הם עמוד השדרה של התוכנית. אפילו רבנים שמתנגדים לתוכנית לומדים ובבית מדרש מחזיקים חובות לבבות.
אגב, ביום ראשון בקול ברמה היתה תוכנית על פגעי אינטרנט ובמסגרתה רואיינה אשה מכורה אשר בזכות התוכנית שעושה בזכות רב א' אקשטיין היום נקיה שנה וארבעה חודשים.
בברכת יום המחלים

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #75032

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תודה רבה על הדברים. אכן, חשבתי להוסיף קטע על "מבחן התוצאה" שאתה מדבר עליו, אבל העדפתי לשלוח לעיתון תגובה קצרה יותר מתוך מחשבה שכך יש יותר סיכוי שזה יתפרסם.

בגדול - מה שאתה כותב הוא מדוייק. הרי יש אלפי יהודים שמשתתפים בתכנית כבר עשרות שנים, אז אפשר לבדוק בקלות האם מישהו מהם התנצר רח"ל, או שכולם נשארו יהודים יראים ושלמים ואפילו התחזקו לאין שיעור בתורה ומצוות מכפי שהיו קודם שהגיעו לתכנית.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תשובה: מקורות התכנית ואחוזי ההצלחה לפני 8 שנים, 10 חודשים #75035

יעקב לוי- לגבי שאלתך, אינני יודע מכיוון שלא ניסיתי ולימדו אותי בתוכנית זו לא לצטט דברים שראיתי או שמעתי או שנדמה לי, ואני מנסה ליישם את זה כך שאין לי מה לענות, רק לחזור שוב על דברי שבשבילי [ואני בן אדם מאוד סטנדרטי ונורמלי ואין שום סיבה שאהיה שונה מאחרים] זה עובד ברוך ה' בהצלחה כבר 113 יום אחרי יותר מ-10 שנים קשים מאוד !!
walter - רק להוסיף כמה מילים, אני מכיר כמה פגישות של גויים! המתקיימות שלא בכנסיות. וגם אלו שכן מתקיימים שם [כי זה בחינם,,,,] זה כמו שציינת בחדר צדדי, וכניסה צדדית בד"כ, וכל מי שמגיע לשם שואל רב, ועוד לא שמעתי על רב שאסר את זה. שכחת גם לציין שבתוכנית זו משתתפים כל יצורי אנוש שקיימים בעולם ואני מכיר חברים נוצרים [מכל הזרמים שם], מוסלמים, הינדים, וכאילו מהמזרח הרחוק. דבר נוסף, אני באופן אישי חשבתי להתחלן או להתאבד [ שניהם עמדו על הפרק תלוי באלו תקופות של ההתמכרות] וזאת למרות שאני ב"ה מגיע מרקע מאוד מאוד חזק ורוחני, ויש לי המון קשיים בהחלמה דווקא בקטע הזה בו אני צריך לשמוע על רוחניות מגויים או מכאילו שלא היה נראה לי שהם אלו שיורו לי את הדרך בה אלוקים רוצה שאצעד, ובכל זאת ברגע שקלטתי שהיכן שאני נמצא[לפני התוכנית] אלוקים לא רוצה שאהיה, וזו הדרך הנכונה בשבילי, התחלתי לצעוד בה ואני רואה ברוך ה', ניסים ונפלאות ממש !!!!

מאחל את זה לכולנו !!
אריאל,
אני בהתחלה,,, אני מנסה,,,, אני מתבייש,,, אני מפחד,,, אני מקווה,,, אני מייחל,,, אני מתפלל !!!!!!!!
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.52 שניות

Are you sure?

כן