ברוכים הבאים, אורח

להתמודד לבד זה פשוט גדול עליי
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: להתמודד לבד זה פשוט גדול עליי 1264 צפיות

להתמודד לבד זה פשוט גדול עליי לפני 8 שנים, 12 חודשים #73791

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
בשבת הקודמת התקיים השבתון החצי-שנתי של JSS, שהוא שבתון יהודי-רוחני, למחלימים מההתמכרות לתאווה למין.

במוצאי שבת היה נאום מרכזי של חבר שנקי יותר משמונה שנים, אחרי שעבר התמכרות הרסנית, וכיום בחסד אלוקים הוא מפוכח. הנאום שלו היה מיוחד בפשטותו, בלי קולות וברקים ובלי התרגשויות מיוחדות, אלא בסיפור האישי שלו, נקודות השפל אליו הגיע, הדרך שהוא עבר והמקום שבו הוא נמצא היום. חלק ניכר מהדברים שלו הוקדשו פשוט לעבודת הצעדים כשהוא משתף את הקהל בדרך בה הוא עבר כל צעד מתוך 12 הצעדים, ובהשפעה שיש לעבודת הצעדים על החיים שלו.

אחד הדברים שתפס אותי, היה השיתוף שלו לגבי הצעד השני, הצעד בו אנחנו פונים לקבל עזרה, אחרי שהפנמנו את העובדה שהעסק הזה של ההתמודדות מול התאווה פשוט גדול עלינו. הוא סיפר שהוא ניסה לשים לב, מהי התשובה הנפוצה ביותר לשאלה ששואלים כל חבר שמציין תקופת נקיות של שנה או מספר שנים.

כאשר חבר מקבל מדליה על תקופת נקיון, נהוג לשאול אותו: אנא ספר לנו מי אתה ואיך עשית את זה? והתשובות על כך מגוונות מאוד. יש כאלו שאומרים "לא אני עשיתי את זה אלא אלוקים", יש כאלו שאומרים "אין לי מושג" או "הבנתי שזה רק להיום", וכן הלאה וכן הלאה. אבל לדעתו התשובה הכי נפוצה היא "התחלתי לקבל הדרכה מאנשים אחרים".

מה שאני קיבלתי מזה לגבי עצמי הוא שאני יכול להיות בתכנית, לעשות את כל הצעדים, להגיע לקבוצות ולעשות פעולות של החלמה, אבל עדיין להישאר בנקודת המוצא שלי ולא להחלים, וזאת כיון שאני עושה את הדברים בצורה שגויה. אני עדיין מנהל את העולם, עדיין מנסה להתמודד לבד עם הבעיה שלי, עדיין לא באמת מודה בכך שלבד זה פשוט לא יכול ללכת. ההבדל הוא שבעבר ניסיתי להתמודד לבד בצורה אחת וכעת בצורה אחרת, אבל אם אני עדיין מנסה לעשות הכל לבד - זה מראה שעדיין לא הפנמתי מה זאת כניעה, ואני עדיין לא מודה באמת בכך שאני חסר אונים מול התאווה.

כדי להחלים, אני חייב לקבל הדרכות מאחרים, או כמו שאומרים "להוציא את הצמר גפן מהאזניים ולהכניס לפה". במקום לדעת כל כך טוב הכל, אני צריך לרכוש קצת ענווה, להודות בכך שיש הרבה דברים שאני פשוט לא יודע, ולהיות מוכן לפגוע באגו המנופח שלי על ידי כך שאעשה מה שאחרים אומרים לי מה לעשות, גם אם אני חושב שאני יותר חכם מכולם.

זהו המהות של הצעד השני, בו מציעים לנו "הגענו לאמונה כי כח גדול מאיתנו יכול להחזיר אותנו לשפיות דעתו". עוד לפני שאני פונה לאלוקים ומתחיל לעבוד על פגמי האופי שלי, אני נדרש להגיע לאמונה שמשהו אצלי לא עובד, ולכן אני צריך כח שהוא גדול ממני, ולצורך הענין זה יכול להיות הספונסר, חבר אחר בקבוצה או כל אדם אחר. ישנה רק דרישה אחת לאותו כח על מנת שהוא יהיה "גדול ממני", והיא: שהוא לא יהיה אני.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.29 שניות

Are you sure?

כן