ברוכים הבאים, אורח

חג (לא) שמח
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: חג (לא) שמח 2986 צפיות

חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72439

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
חגים. המון נכתב עליהם, ורבות עוד ייכתב. לטעמי הסיבה לכך היא שהם, החגים, מפגישים אותנו עם המון זוויות שלנו.  במאמר הזה אתן לכם הצצה לזווית נוספת לחג שלי. לחג הלא שמח שלי ליתר דיוק. עברו עלי יומיים ממש לא שמחים. כל מה שניסיתי לא עזר. היה לי לא נעים. בכלל. למרות הקושי זכרתי כל הזמן שלמרות שמרגיש לי שהסוף שלי הגיע, המצב הזה - זמני. ושאבשלי למעלה רוצה אותי ככה. לא שמח. למה? כי כנראה יש לי מה ללמוד גם מהמצב הזה. להיכן לגדול. קיבלתי את זה שאני לא שמח. הרפיתי באמת ממה שחשבתי שאמור וצריך להיות, ודווקא אז הוכנס ה (לא) לסוגריים, והחג הפך עבורי לשמח.

אבל בל נקדים את המאוחר. קחו נשימה ארוכה (הפוסט ארוך) ושיהא לתועלת.

הבלאגן הרגשי שלי התחיל כשאשתי החליטה שהשנה אין לה כוח להכין ליל סדר ושאנחנו צריכים להתארח. התלבטתי, מצד אחד ליל הסדר של השנים האחרונות הוא ליל שימורים אמיתי עבורי. זכיתי וכבר כמה שנים אני מרגיש בן חורין. גם את הבן וגם החורין. ומצד שני אשתי רוצה... נתרציתי. הבנתי את הקושי שלה וסיכמתי עם ההורים שלי 'שאם לא יבנה המקדש', נהיה אצלם. אבל נסיבות שלא בשליטתם ביטלו את האפשרות הזו. כבר החלטנו שנישאר בבית ואז הסתבכנו עוד פעם. חברים קרובים מאוד הזמינו אותנו אליהם.

שוב, מצד אחד היה לי ברור שזה לא יהיה אירוע אינטימי פרטי ומשפחתי אלא משהו אחר, אבל מצד שני אשתי... היא מצידה החליטה שהיא משאירה לי את ההחלטה אבל נתנה לי להבין הייטב מה היא מעדיפה 'שאחליט'. התייעצתי, נאמר לי שלא כדאי להיות נעול על סגנון אחד של מפגש עם אבא. לחיבור איתו יכולות להיות חוויות שונות ומגוונות. הרגשתי מספיק יציב רוחנית והודעתי למזמינים שאכן נגיע אליהם לליל הסדר.   

ההתחלה היתה מבטיחה, הלכנו להתפלל תפילת ערבית בבית פרטי. אצל אדם חולה שלא יכל לצאת מביתו. אמנם הצטערתי שדווקא בלילה היחידי בשנה כשאפשר לשיר את ההלל ברוב עם מהלב הוא הולך להיאמר על ידי במניין מצומצם. אבל אז, חמלתי על האומלל שנזקק למניין בביתו ולא יכול אפילו לדדות ממנו לבית כנסת קרוב והוטב לי. וכשהחזן אץ לו בין המילים, זכרתי שאהבתי כי ישמע השם את קולי ותחנוני, ולא משנה היכן גופי נמצא, רוחי משתכנת במקום בו אני חפץ להיות. ואני רציתי להיות עם אבשלי קרוב. דקות ארוכות אחרי שסלון ביתו של החולה התרוקן עמדתי אני והתנגנתי לי ביחידות. אודך כי עניתני ותהיה לי לישועה. הרגשתי אותה. את הישועה.

הסדר התנהל אחרת ממה שאני רגיל וזה היה בסדר. גמור. זרמתי, לא מובן מאליו. מראש הצהרתי 'שאשב ליד כיסא הנהג', ביקשתי מבעל הבית שיוציא אותי ידי חובת סיפור יציאת מצריים לילדי, ודבקתי בהחלטתי. האיש ניהל את הסדר כפי ראות עיניו וזה היה נפלא. לא יצאתי מגדרי כשהכוס השניה (מגיד) הפכה לכוס שלישית (רחצה...) על ידי מי שאני אמור לספר לו את יציאת מצריים... וגם לא כשהיא התרוקנה על ידי הבן השני בפעם השלישית. הייתי נוכח. נחוש ששום דבר לא יוציא לי את המיץ. אפילו לא הענבים.

בכנות אציין שלמרות שלפרקים התרגשתי, לא היו לי האורות והברקים 'בנשמת' כבשנים עברו. גם לא הייתי עד הסוף בתוך "כי לו יאה", ובכלל קרסתי עוד לפני שיר השירים, והייתי עצור ולא חשוף אבל היה לי מחובר. ראיתי שלאשתי טוב וזה הספיק לי. היה לי ברור שבאמת אפשר לקבוע דייט עם אלוקים בכל מקום.

הקריזה התחילה בבוקר. ישנו בממ"ד ומבעד לדלת הנעולה המארחים לא הצליחו להעיר אותנו. קרוב לעשר בבוקר מצאתי את עצמי אומר הלל על ספת סלון עצוב. בדרך חזור 'זה' התחיל. הגדול רב עם הקטן על שטויות ואני נבחתי עליו שזה לא מתאים. זאת אומרת שלא מתאים שאנבח עליו, רק שאגער בו... הבנתי שהעצבים שלי לא קשורים למתרחש וניסיתי למנוע את הקטסטרופה הבאה. ביקשתי אשתי שתבטל את התוכניות למחר  - טיול לספארי עם השווער ומשפחתו – היא סירבה בטענה שלא מגיע להם שנבטל, "נתפלל ויהיה בסדר".

התפללתי. ביקשתי. הודיתי בחוסר אונים מול הרגשות שלי ו... יצאנו לדרך. ובאמת היה בסדר, עד שהפקקים שיגעו אותי. סימסתי לחברים. זה לא היה משו. התור בגוב אריות (תרתי משמע) איים להעלות לי את הטורים לגמרי. שלושת רבעי שעה המתנה בשביל כמה סְפק אריות לא היו אטרקטיביים מספיק.. שוב התפללתי, שוב עשיתי הפוך – נתתי קצת תפוציפ'ס לבת היענה (והזדהיתי איתה לגמרי) ונרגעתי. או יותר נכון חשבתי שנרגעתי. כי ההמולה העצומה לא באמת אפשרה לי להירגע לרגע. זה התחיל בחיפוש מייגע אחר מקום לשבת ולאכול, והמשיך עם הקטן שנעלם אי שם ליד הפילים ורק פרצופו המבועת שטוף הדמעות מנע ממני לחבוט בו מדין 'חינוך' למען יראו ייראו. וכשהגדול צבט את הבינוני ליד הקופים שאחד מהם התחיל לאונן, והצבים החליטו להתייחד, אני הפכתי לקרנף.

הקפיץ שלי נמתח לגמרי, ובמצב הזה שכחתי מה זה להיכנע ונלחמתי. בתאווה שבאה (בכמויות!) מבחוץ. ובמיוחד ברגשות שלי. עדיין סתמתי ת'פה אבל איפה אני ואיפה החלמה. חסר סבלנות דברתי עם חברים וספונסיים שהתקשרו, כתבתי גם סמסים בעצמי, אבל יכולתי להבחין שאני פקעת עצבים, שאיבדתי ת'פרופורציות והיגון השתלט עלי. הייתי בדרך לאבדון. וכשדקות לפני הנחיתה בבית אחד הילדים זילזל באחיו, התפוצצתי. לא יכולתי לסבול את הנימה של דבריו ושטפתי אותו עד העצם. יחד עם כל התסכול שלי מכל היום המזעזע הזה.

ראיתי את זה בא, ידעתי שאני הולך לטעות בצורת הדיבור שלי, הבנתי מהיכן זה יגיע, ולא היה שום דבר שיכולתי לעשות בהקשר לזה. אכלתי ת'לב. כח אני מצפה מעצמי להתנהג אחרת. 'וכמחלים דגול' ידעתי גם שזה לא הזמן לכפר בפני הילד על ההתפרצות שמא תבוא אחת נוספת... זזתי. עד שאשתי היקרה אמרה לי "אולי כדאי שתלך לקבוצה". התעצבנתי גם עליה. קודם את מכריחה אותי ללכת למקומות שלא בא לי, עכשיו את גם יודעת שקבוצה תועיל לי? די. תעזבי אותי בשקט. התיישבתי לכתוב צעד 10 (כמו צעד 4 – חשבון נפש עצמי – רק שהוא על חוויות של ההווה) ולא הבנתי מה אלוקים רוצה ממני. ברור שלא הייתי צריך להתפרץ על הילדים שלי, אבל לא ידעתי מה עוד יכולתי לעשות. בשורה התחתונה התנהגתי בהתאם למה שלמדתי  - פעלתי בדיוק 'לפי הספר'.

היה לי ברור שיש פה משהו שאני מפספס. התפללתי שאנצל את ההזדמנות ואגדל. הספונסר היה לא זמין (יו"ט שני של גלויות) אז דברתי עם מישהו אחר. ואז הבנתי שקצת קפצתי מעל הפופיק. שהגיע הזמן שלי. שאני לא מכבד אותי. את מה שאני מרגיש. שאני מנסה להחלים בכוח. שוב – מסיבות כאילו טובות – אני מהנדס את הסיטואציה. מרצה את אשתי. שהאשמה על החגים עברו מכריחה אותי להיות מנהל לשכת התעסוקה הפנאי והטיולים כשאיני כשיר לתפקיד. ומפה העניינים החלו להשתנות.

כשאשתי דרשה גם למחרת שנצא כולנו, הודעתי לה "חגיגית" שהם מוזמנים לצאת בלעדי. אני פשוט "לא שמיש".. זה לא מצא חן בעיניה. בלשון המעטה. "שוב אתה הורס לנו את החג"... "אתה בנסיגה"... למרות שנעלבתי ממנה, שתקתי. כשהיא המשיכה בתנופה - "הנה המכור חזר"... נשאבתי לרגע פנימה, החזרתי לה. בשני משפטים קצרים, העלבתי אותה במקומות שאני יודע שמכאיבים לה. אבל בחסד ה' הייתי נוכח גם שם. תפסתי מה אני עושה בזמן אמת, ומיד לאחר מכן שתקתי ולא הוספתי מילה. ידעתי שיבוא הזמן לכפר על המשפטים הפוגעים, אך באותה המידה אני לא צריך להתנצל על המצב הרוח העצוב שנפל עלי. אמנם הרגשתי קצת אשם מיותר ומבוייש כשהם יצאו לטייל בלעדי, אבל התייעצתי עם חבר, וידעתי שזה הדבר הנכון לי ולהם.

נשארתי בבית ועשיתי למעני דברים שאני אוהב. שכבר זמן לא יצא לי לעשותם. הספונסר כבר יכל לדבר, ואני שיתפתי אותו במה שעבר עלי ומה שלמדתי מהחג הזה. על עצמי. על ההחלמה שלי. על 'המרחב' שאני זקוק לו. על המרחבים שהמשפחה שלי זקוקה להם. ששמתי לב שהצפיות של אשתי ומשפחתי ממני, במודע ובתת מודע מעיקות עלי. מייצרות אצלי אשמה רעילה שגורמת לי לעשות פעולות שלא תואמות את המצב שלי. שלמדתי שמעללי העבר שלי לא יכולים להכתיב להווה את המציאות כל הזמן, שיש לי היכולת לבחור שלא לפעול ממנו. שאני חסר אונים מול מה שאני מרגיש באמת. אבל יש לי את היכולת לבחור שלא להגיב משם.

ואז החג נהיה ממש שמח. הבנתי למה עברתי את כל זה - בורא עולם החליט 'לקחת אותי לסיבוב' הזה כיון שעבורי זו הדרך הנכונה להגיע לתבונה המבחינה בין מה שביכולתי לשנות ובין מה שעלי לקבל. וכשביקשו ממני לתת מסר בקבוצה חיה אמר לי הספונסר שהחוויה הזו יכולה לסייע לאחרים. נסעתי. דברתי. והרגשתי שסגרתי מעגל. כמה רגעים אחרי שהתחלתי לדבר מישהו התחיל להקליט אותי. לא שמתי לב. רק בסוף הוא 'הודיע' שהקליט, בלי לשאול אותי. אסירותודה שקיבלתי גם את זה. ידעתי באופן כללי מה אמרתי אבל לא זכרתי כל מילה ומשפט. האחריות כלפי אשתי וילדי גרמה לי לומר לו שקודם אתן לאשתי לשמוע ואז אודיע לו. אשתי שמעה, נהנתה. אמרה שאין לה בעיה שאתן את ההקלטה. לא מובן מאליו.

מבלי להמעיט בגדילה מהחגים האחרים, ועם האתגר הגדול שחוויתי, לא הייתי מוותר על הגדילה מהחג הזה. במיוחד בעניין הקבלה. שלי. של המחלה שלי. של אשתי. של ילדי. של המציאות. תודה אבא על הכל. שוב לימדת אותי "ששום דבר, באופן מוחלט שום דבר, לא קורה בעולמך בטעות".

חג שמח.


     
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72442

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
זה מיוחד בשבילי,
היה לי גם חג בהתחלה (לא) שמח,
מזדהה מאוד עם הרבה רגשות, ושמחתי על השיתוף, זה נתן לי המון כוח לדעת, שאני במסלול שהוא החליט בשבילי, ואני רק אמור להשתלב בזה,
תודה,
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72444

תודה רבה. למדתי עוד משהו על תורת ניהול משברים.

הציווי ושמחת "בחגיך" קצת תמוה, האם אלו החגים שלנו הלא אלו חגיו של הקב"ה? מסתבר שהוא רוצה שנשמח בחגיו כפי שהם אצל כל אחד ואחד מאיתנו. הנה אפשרות לשמוח ולגדול מחג (לא) שמח!

חג (כן) שמח!

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72446

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה חברים. בחלק מהזמן (עשיתי דברים שאני אוהב, זוכרים?) גם חפרתי מסביב לנושא השמחה בחג. התחלתי לכתוב על זה, אפרסם בל"נ את המאמר שיקרא - ושמחת(י). לעת עתה אכתוב, שהספונסר שלי אמר לי שזו אחת המצוות המאתגרות ביותר ליישום אצל המכורים, כי אנחנו 'אנשי הכל או לא כלום', ואנחנו רוצים להיות שמחים לגמרי, והתפקיד שלנו בהחלמה הוא למצוא גם ברגעים פחות שמחים משהו לשמוח בו. כי תמיד יש משהו שבגללו אפשר להכיר תודה / טובה / לשמוח. והתבוננות הזו היא בכלל הדברים שביכולתנו לשנותם.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72449

  • מוישלה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1667 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • נקי בחסד אלוקים מי"ב בטבת תשע''ג 20/12/12
  • הודעות: 1007
תודה רבה אסירות על המסר
יש משהו בכאב שמחבר
משהו ברגעים הכואבים
שנותן יותר מרגעי השמחה
אוהב
מה לך, יחידה, תשבי דומם כמלך בשבי, כנפי רננים תאספי וכנף יגונים תסחבי, כמה לבבך יאבל, כמה דמעות תשאבי, דבקת ביגון עד אשר קבר בתוכו תחצבי.
דומי, יחידתי, לאל, דומי ואל תעצבי, עמדי וצפי עד אשר ישקיף וירא יושבי.
סגרי דלתך בעדך, עד יעבר-זעם חבי.

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72450

  • שלמה(די דיינו)
אסירות, תודה רבה על השיתוף מהחג!
זה מדהים אותי לראות בכל פעם כמה שאנו המכורים כל כך רגישים
כשהתחתנתי היה לי נורא קשה לקבל את העובדה שאני בתור גבר מגיב לסיטואציות בצורה רגישה (ועדיין קשה לי לקבל זאת)
אבל מה שאני רואה יותר ויותר שככל שאני לומד לקבל את זה יותר כך אני לומד לקבל את עצמי יותר ומתוך כך אני רואה כשאני נמצא בסיטואציה כזו של איבוד פרופורציות במהלך נסיונות שה' מזמן לי יותר קל לי להתמודד איתם.
גם לי היה קשה ב"יציאות" במהלך חוה"מ.. השיתוף שלך חיבר אותי להחלמה!
תודה רבה
אוהבים!

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72505

תודה. הסוף היה מפתיע, היה מה ללמוד.
קדשנו במצותך ותן חלקנו בתורתך, שבענו מטובך ושמח נפשנו בישועתך וטהר ליבנו לעבדך באמת.
אני מאמין באמונה שלמה, שהבורא התברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים.

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72538

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
שבענו, זה נכון. גם אני הופתעתי. אבל נאמר לי שלכל אחד יש את המקום שלו לגדול בו. ויותר מכך, הכיוון אליו גדלתי אתמול - לעשות הפוך מהרצון לשליטה שבי - אינו סותר בהכרח את הכיוון אליו עשויה השאיפה להחלמה שלי  להוביל אותי אליו. במקרה שלי - הצורך בלהעמיד גבולות ולא להישלט על ידי הזולת...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72546

תודה אסירות
פעמים רבות אני במצבך
אך אצלי זה בד"כ זה נגמר רע
נהנתי לקרוא כיצד אתה לוקח את הדברים למקום של צמיחה וגדילה

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72557

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
שלום חבר יקר.
המאורעות שקרו לך הדהדו את המאורעות שלי. בתור מרצה (מלשון ריצוי) מדופלם, אני מכיר את קוצר הרוח הזה שנגרם מהניסיון לתת בלא להתחשב במגבלות שלי.
אחד הדברים המופלאים בדרך הזו, היא שפגמי האופי שלנו נחשפים בה באופן מדורג. כל פעם אלוהים חושף אותנו להתמודדות עם מה שמתאים לנו בשלב זה. אז ברוך הבא לעולם של הריצוי, הפחד מדחיה וחוסר הערך העצמי, אני חייתי שם (ועדיין מדשדש במים הרדודים)  הרבה שנים. אני בטוח שאלוהים יתן לך לצמוח מהמפגש הזה, כמו גם ממפגשים אחרים ודומים עם חלק זה שבאישיותך.
תודה על השיתוף, ועל חשיפת החסד שמאחורי המתיחות הלא שמחה שחווית.

אוהב
נתן במתנה
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72575

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מה שאהבתי בסיפור הזה, הוא הניגוד הכבד בין החג הנוכחי אצלי, לבין מה שאתה מתאר. הענין הוא שכאשר דיברנו בטלפון (כנראה כחלוף הסערה אצלך) היה לי מאוד קשה להבין את המצב לאשורו, ורק כעת מקריאה של הפוסט כולו אני מבין מה היה שם.

זה כמו לנסות לתאר קור של מינוס עשרים מעלות לאדם שמשתזף על החוף בשיא הקיץ בתל אביב. זה אפעס לא הולך.

הענין הוא שהעולם שלנו עגול להחריד, ולמרות שבימים הטובים זה נראה שנישאר על פסגת העולם כל החיים - מסתבר שיש ימים שאנחנו עפים למטה. וגם הפוך, כאשר נראה שנישאר בתחתית כל החיים, אלוקים שולף אותנו כלפי מעלה.

תודה על השיתוף הכנה. לא מובן מאליו. הפוזה שלנו כמחלימים יכולה להרוס הכל. להוביל בחולשות זו חתיכת משימה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72580

  • יוסי כהן
  • רצף ניקיון נוכחי: 1094 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 429
תודה אסירות והמגיבים.
התחברתי ל( ולמדתי מה נכון ומה לא במקרים של) צורך לא להתחשב ביכולותיי ולניסיון לתקן מצבים דומים מהעבר.

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים, 1 חודש #72592

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
תודה רבה! (סוף סוף לקחתי את טהרני המפוזר בידיים והתיישבתי לקרוא הכל!...)

מאוד התחברתי אל הכיוון שהגעת אליו בסוף. זה החזיר אותי לחלק מצעד 5 שעשיתי לא מזמן עם חבר יקר, ובמהלכו פתאום הבנתי שחלק מהדברים שצריכים להשתנות אצלי זה לא רק לקבל את כל מה שקורה ולשתוק בהכנעה, אלא גם, ובמצבים מסוימים אפילו בעיקר, להציב גבולות, אך בצורה נכונה, נינוחה ולא מתלהמת.
אז איזה חג "שווה" יותר - חג של "אורות", או חג של "שברי כלים", שדוחפים לבניית כלי גדול ואיכותי יותר?...
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

בעניין: חג (לא) שמח לפני 9 שנים #72647

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה חברים. סוד יקר, נכון. דברנו אחרי יומ"ט שני שלך... אכן, אחת המתנות הגדולות שהרגשתי שניתנו לי בסיטואציה הזו היא שלא האמנתי לפוזת המחלים שלי. שזכרתי שאינני קבלן הצלחות וגם לא קשקשן המבליט הישגים. ידעתי בזמן אמת שיש פה תוכנית שעובדת. רק אם עובדים אותה.
טהרני, התחושה הראשונית היא שאורות נעימים עדיפים. המציאות היא לא כזו. ולו בגלל שבלעדי האתגר אין בניין. חלק מההחלמה שלי היה להפסיק להשוות בין ארועים וחוויות. אני מתפלל לקבל עלי כל חוויה שאבשלי מחליט שאחווה מתוך אמונה שבמהותו הוא אחד. החסד הרחמים והדין. 
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.62 שניות

Are you sure?

כן