ברוכים הבאים, אורח

תפילות במקום טינות
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: תפילות במקום טינות 1508 צפיות

תפילות במקום טינות לפני 9 שנים, 8 חודשים #64342

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
בשבועות האחרונים, לאחר שמיעת מספר מסרים של סדנת צעדים של חבר בשם סקוט ל. מארה"ב, התחדד לי משהו ביחס לדרך להתמודד עם טינות בספר הגדול
להבהרת הדברים, אפתח במעשה שהיה השבוע:
"למה היא לא יצאה כבר מהבית? התפללתי מוקדם, רציתי כבר ללכת, היא ידעה את זה, אמרתי לה שאני הולך להתפלל כדי ששנינו נוכל לנצל את הבוקר, והיא...מתארגנת לאט פתאום...כשאני חוזר אני שומע אותה אומרת לי, אתה לוקח את הילדים למעונות, כן? אני נרגז בתוכי, איך היא לא מתחשבת בי. כשהיא צריכה לצאת היא מתארגנת בחמש דקות, אבל עכשיו, פתאום חצי שעה!! וקמתי מוקדם, ואני עייף, והכל בשביל להצליח, ועכשיו בגללה הכל משתבש".

ננתח מעשה זה לפי ההגיון המבני של 'צעד ארבע' בספר הגדול [אני נצמד לספר הגדול כדי להדגיש את ההדרכה של סקוט].
יש לי טינה על: אשתי.
היא פגעה בי: תעסוקה (אני תכננתי כל השבוע לצאת מוקדם כי היו לי שינויי תוכניות והייתי חייב להשלים את הזמן הזה), שאיפות (אני צריך לעמוד במשימות שלי, אני לסיים חלק מהמטלות שעוד יש לי היום).
[סקוט ל. הדגיש כי אין להאריך את החלק הזה, משום שהוא עשוי להעצים את הטינה, ולתת לכאב לבעבע, אני באופן אישי  סבור שהדבר תלוי בסוג האדם שכותב צעד ארבע (שני אבות הטיפוס מאופיינים בספר 12 ו12 בפרק על צעד 4) - האם הוא מורגל בביטויי כעס על אחרים או שהוא בדרך כלל מורגל בביטויי כעס ואשמה על עצמו].

כעת הספר הגדול אומר לנוח רגע, ולהתחיל להתבונן על האירוע מנקודת מבט אחרת. 
עד היום, במרבית הפעמים מייד הייתי מתייחס אל 'החלק' שלי. סקוט הדגיש שבספר הגדול ישנו שלב נוסף, הכרחי ביותר.
קודם כל, הבהיר, ברגע שאני מתייחס אל 'החלק' שלי, אני מניח שיש 'חלק' למישהו אחר, כך שאני משמר עדיין את הטינה.
לפני שאתייחס ל'שגיאות' שלי (שימו לב: לא החלק שלי, השגיאות שלי), עלי קודם כל להתחיל את התהליך המרפא של הסליחה לאותו האדם שפגע בי.
אני עוצם עיניים, ומתפלל: אבא שבשמיים, בבקשה ממך, אני יודע שאשתי חולה מבחינה רוחנית [והראיה: שהתנהגותה גרמה לי לטינות], בבקשה ממך, תן לה את מה שאני רוצה כרגע: שלווה לקבל את המציאות בתנאים שלה, אומץ להתמודד עם שינויי תוכניות מהירים, אורך רוח נפשי לשאת התנהגות לא צפויה של בן הזוג שלה, הענק לה מטובך' [כאן, ההדרכה היא להיות יצירתי ולהאריך דווקא].
למרבה ההפתעה, לעתים משהו שם זז. אם הוא לא זז, ואני לא מצליח לומר את התפילה בכנות, עלי להמשיך להגיד אותה בכל פעם. הרגע שבו הצלחתי לומר אותה בכנות, הוא הרגע בו אני יכול לעבור אל השלב הבא של הצעד הרביעי, בחינת השגיאות שלי.

כאשר אני בוחן את השגיאות שלי, אינני בוחן היכן הייתי לא בסדר (שהרי איני אשם בכל דבר, לדוגמה: הייתה לי טינה שילד גדול ממני הרביץ לי והעיף אותי מהמגרש שאני וחברי שיחקנו בו כשהייתי בכיתה ב', איני אשם בכך). אני בוחן אך ורק כיצד קרה שאני נעשיתי מלא טינה (כיצד בכל פעם שאני רואה את פניו, מבצבץ בתוכי רגש חמוץ ומכוער): היכן הייתי לא ישר, מניפולטיבי, מרוכז בעצמי ולא כנה.
בשלב זה יש אנשים שבודקים כיצד כל אחד מהאפיונים מתבטא בהתנהגותם. אני באופן אישי איני אוהב זאת (חושש מחוסר כנות), אני משתדל לכתוב במילים שלי את הדברים המרכזיים.
בהקשר הנוכחי: הייתי לא כנה בכך שלא הצלחתי להגיד לאשתי בבוקר את תוכניותי כי התביישתי להודות שחלק מתוכניותי קשורות לתחושה שאני חייב לרצות את המערכת בה אני עובד, רגש שהיא נוטה לבקר אותו. הייתי מניפולטיבי בכך שקיוויתי שהיא תנחש על פי התנהגותי את רצונותי ובתגובתי החמוצה למה שהיא כן הספיקה לעשות. הייתי מרוכז בעצמי בכך שלא הצלחתי לשמוח איתה שהיא סוף סוף הצליחה להתארגן בנינוחות ולהרגיש כמו בן אדם, בניגוד למרבית השבוע בהם היא ממהרת מדי.
 
אני חייב לומר לכם, שעד ששמעתי את הסדנה הזו (וסדנה נוספת בה הוזכרו הדברים) וניסיתי ליישמה, לא הבנתי עד כמה שלב התפילה חשוב. הלכתי (מהר מדי) אל ה'חלק' שלי, בלא לשים לב שאני מתחזק בכך טינה סמויה מחד (שהרי גם ליימח שמו הזה יש חלק!), ושאני לא מצליח להתניע את תהליך הסליחה שיתבשל בתוכי עד צעד תשע (בו אני מגיב באופן פגיע ואמיתי על מנת לחבר ולקרב ולא על מנת להימנע מנזקים ולהישרד), מאידך משום שמבחינה רגשית אני מחפש לא רק היכן 'שגיתי' אלא היכן אני 'אשם'. 

מקווה שהדברים חודדו.
נתן במתנה
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: תפילות במקום טינות לפני 9 שנים, 8 חודשים #64369

  • bralevtaor
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 69
לא הבנתי הכל, אבל האמת שאני פשוט לא שם. רחוק מצעד 4.
כן רציתי לשאול על המשפט שכתבת שאתה יודע שאשתך חולה במחלה רוחנית והראיה לכך שהיא גורמת לך טינות..

אשמח אם תוכל להסביר

בעניין: תפילות במקום טינות לפני 9 שנים, 8 חודשים #64393

תודה על זה. צריך לקרוא את זה שוב.
פלא מבחינתי בכלל איך שתפילות משנות את הזוית החדה שאני מתנגש בה בחיים למשהו עגול ומוכל. גם מול תאווה, בזמן שהאיסטניקט מורה לי לקלל ולקלל, לשנות דיסקט, ולגלות איך התקדמתי משם.

וקיפאון

בעניין: תפילות במקום טינות לפני 9 שנים, 8 חודשים #64418

נתן במתנה היקר!

ממש באת לי מהשמים.
הבוקר בדיוק אלה היו התחושוות שלי.
שוב היא מפילה עלי לעשות הכל והיא יוצאת לעבודה. כן, איך שחשבתי על הפרצוף שלה התחילו הטינות להתעורר ולהתחמם.
אני עכשיו בשלב התפילות, מקווה שזה יעזור...
חשבתי אולי שצריך בכל זאת שלב נוסף שבו אני מזדהה ונותן מקום לרגש החולה, אולי לומר כך -
אני יודע עכשיו אני מאוד כועס על אשתי, מאוד לא נוח לי המצב הזה. אני מרגיש לחוץ מזה ובאמת קשה לי...
אני מרגיש שאשתי לא מאורגנת, קצת לחוצה קצת מבולבלת ורק אז להתפלל...
מה אתה אומר?
לב טהור

בעניין: תפילות במקום טינות לפני 9 שנים, 8 חודשים #64430

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
צהריים טובים.
אגיד מה אני חושב, ואחר כך אגיד מה למדתי מהספר הגדול.
אני חושב שיש הבדל בין שני סוגי אנשים, ב12 ו12 מתארים אנשים שמגיעים לצעד ארבע וצועקים - למה אני צריך לעשות חשבון נפש, היא/הם צריכים לעשות אותו, אני לא אשם, זה הם. לעומת זאת יש אנשים שמתבוססים ברגשות אשמה שצריך להגיד להם שגם אני עברתי את זה ושהתהליך מרפא ומעניק כוח, ולא רק מדכא.
אם אתה מן הסוג הראשון, אני לא הייתי ממליץ את מה שאתה מציע, בגלל שמה שיקרה לך הוא 'אפקט הניפוח' של הטינה: ככל שאני שוהה בטינה זמן רב יותר, ומעלה גירה את כל מה שהיא עשתה לי, ולמה זה לא הפעם הראשונה, אני מרגיש יותר צודק ומסכן והיא יותר אשמה וחסרת התחשבות. על כן, התהליך אינו סטטי, ועדיף לקטוע אותו עוד בראשיתו.
לעומת זאת, אם אתה (כמוני) מהאנשים שלוקחים את כל האשמה עליהם. אז יש משהו שקרוב ל'פעולה הפוכה' בלהגיד 'לא, זה לא אני. זה קשור לבעיות של אשתי, שהיא לא מאורגנת וכו'' . אדם כמוני מצליח להגיד את זה רק אחרי שהוא עובד את התוכנית, לפני התוכנית היה לי ברור שאני תמיד אשם, והרגשתי מנוצל אך חסר יכולת להתנגד לניצול זה בגלל הריצוי והצורך באהבה ובקבלה. על כן, לטיפוסים כאלה אני מסכים שיש לתת את השלב הזה.

בספר הגדול, בכל מקרה, לא מובאת אבחנה בין שני סוגי הטיפוסים. והתהליך המתואר הנו כפי שכתבתי.
אני חושב שההגיון שעומד מאחורי הספר הגדול פשוט - הספר הגדול אינו ספר פסיכולוגיה, הוא מעוניין בחיבור לכוח העליון שלי. הטינה, במובן זה, מהווה את הטריגר לתפילה. אם אני חי בתודעה של צעד שלוש, שאלוהים מכוון את דרכי ושאני אמור להתמודד עם מה שאני מתמודד איתו, שהכוח העליון שלי תכנן את זה [צעד שלוש], אז מה אישתי קשורה? למה להיתקע עם מה בדיוק היא עשתה, וכמה היא עשתה ולמה היא עשתה...
ואם אתה רוצה לדעת למה אלוהים שם אותי עם אישה כזו? בשביל שאלה כזו אתה צריך לחזור לצעד שתיים - לבדוק האם אתה מאמין שאלוהים אתך, אוהב אותך אכפת לו ממך ושהוא רוצה להעניק לך מטובו. אחרת, כיצד תסכים למסור לו את ניהול חייך?
אתה חושב שאתה היית עושה את זה אחרת? אם כך, תחזור לצעד אחד - תבחן את חייך עד עכשיו ותבדוק: האמנם אתה מנהל כל כך טוב?

נתן במתנה
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: תפילות במקום טינות לפני 9 שנים, 8 חודשים #64434

תודה רבה. עזרת לי מאוד.
לי אישית מועיל מאוד לכתוב את החלק שלי. אני משתדל לעשות את זה בלי להרגיש אשם. לפעמים מקבל מתנה וזה אפילו מצליח.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: תפילות במקום טינות לפני 9 שנים, 8 חודשים #64448

  • יוסי כהן
  • רצף ניקיון נוכחי: 1094 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 429
תודה. צריך לקרוא שוב ולנסות ליישם.

לא ענית על השאלה של bralevtaor. גם אני אשמח אם תענה.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.40 שניות

Are you sure?

כן