ברוכים הבאים, אורח

במקום לצפות - לבקש עזרה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: במקום לצפות - לבקש עזרה 1584 צפיות

במקום לצפות - לבקש עזרה לפני 9 שנים, 11 חודשים #60748

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
בוקר טוב.
הבוקר  קמתי בשעה שבע. תכננתי ללכת למנין בשעה שמונה, לחתוך מוקדם, ולהגיע בשמונה וחצי לספריה.
קודם כל, קמתי בשעה שבע ועשרים.
אשתי, שהלכה לישון מוקדם, עדיין ישנה שנת ישרים. (כמובן שבאותם רגעים לא חשבתי על כך שהיא התעוררה פעמיים כדי להניק)
אתאר לכם את מה שעבר במחשבתי: אני צריך לצאת בשמונה. איך אני אספיק? אני חייב להעיר אותה, היא צריכה לעזור לי. אחרת איך אספיק? אבל מצד שני, מסכנה, היא בטח עייפה, אם אעיר אותה היא תתאכזב ותכעס, טוב, אני לא אעיר אותה, אנסה להתארגן מהר.
עוברות עשרים דקות, הילדים מתעוררים, צריך להתחיל להתארגן. אני מכין להם את השוקו של הבוקר, מנסה לא להעיר את אשתי, מדי פעם מגניב מבט אל השעון. אני מעיר אותה בדקה התשעים ושתיים. ככה, היא לא תוכל לומר שלא ניסיתי אני אומר לעצמי. כמובן שאיני מצפה שדברים ישתבשו, הרי אני חייב לצאת בשמונה.
דקה אחרי שאשתי מתעוררת, הילד החדש שלנו מתעורר אף הוא ורוצה לינוק. אני מתחיל לזוז בחוסר שקט. זה לא היה בתכנון שלי. תכננתי שהיא תקום, תלביש את הילדים, ואני אקח את אחד מהם ואשאיר אותה להתארגן את הארגונים הסופיים.
היא מטפלת בו ברגיעה, ואני מתחיל לרטון. את יכולה לעזור לי עם פנינה אני שואל, ספק שואל ספק דורש.
לא, אני מניקה את גלעד עכשיו. היא מסבירה. השעון מורה על רבע לשמונה. אני צריך להלביש את פנינה, ויותר גרוע, אני צריך לבחור בגדים. למה היא לא יכלה לבחור בשבילי בגדים רטנתי בתוך ליבי, מה, היא לא יודעת שאני מתקשה בזה?
אני מתחיל לחטט בלחץ, אני לא טוב בזה, וקשה לי עם זה, אני מתקשה לעמוד במבוכה הזו שאומרים לי שזה ממש, אבל ממש לא מתאים, זה קשה לי להיות ילדותי, נכשל, לא מצליח. הלחץ גובר. אני מוצא משהו. שם.
הולך לסלון, אשתי עושה פרצוף. אני שונא את הפרצוף הזה. מגיב בלחץ - אז למה לא בחרת לה בגדים בעצמך?, לפחות תחליף את המכנסיים האלה, היא אומרת וזורקת לי איזה מכנסיים אחרות. השעה כבר שמונה, הילדה עוד לא במעון, ואני עוד לא בתפילה.
למה אתה כועס עלי ככה, אשתי שואלת.
אני מנסה לומר שהכעס הוא לא עליה אלא על כך שהתוכניות שלי לא נעשו כפי שתכננתי.
לאחר התפילה, אני יושב כאן בפורום, וקולט את שרשרת האירועים באופן אחר.
1. הצורך שלי בריצוי אשתי התנגש עם הצורך שלי בריצוי המשגיח בישיבה, או ליתר דיוק הציפיות להתנהלותי בישיבה, במצבים כאלה אני נוטה לרצות כמה שיותר כל צד, וכשהדבר אינו אפשרי, אני מתמלא כעס ותסכול.
2. אני מתקשה להודות בחולשה, הצורך שלי בשליטה גורם לי לנסות להישאר חזק גם במקומות בהם אני חלש. וכך, במקום לומר בפה מלא - אני צריך עזרה, אני מצפה שידעו שאני צריך עזרה, ושקשה לי. ומצפה שמי שאוהב אותי באמת יכיר את חולשות בלא שאצטרך לומר אותם. כשזה לא קורה - אני מרגיש דחוי.
3. כשאני מנסה לעשות משהו שאני חסר ביטחון בו הדימוי העצמי שלי באותו רגע שברירי. כל מילה קטנה עשויה לפורר את הכל. מספיק עיקום אף כדי שאני ארגיש שעשיתי טעות איומה. וכך, אני מצפה, שוב שיעריכו את כל מה שאני עושה, ואיני מסוגל ללמוד תוך כדי ניסיון ולקבל עצה מאנשים מנוסים.

אני מתפלל לאלוהים. אבא, בבקשה ממך טע בי אמון בעצמי הערכה עצמית ושלמות פנימית כך שלא אצטרך את האחרים כדי לאהוב את עצמי. עזור לי להכיר את גבולותי ואת חולשותי ולקבל אותם, כדי שאוכל להודות בהם ללמוד להיעזר באחרים וממילא להצליח לעזור ולתת ולא רק לעסוק בריצוי אינסופי.

נתן במתנה
,
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: במקום לצפות - לבקש עזרה לפני 9 שנים, 11 חודשים #60769

  • brother
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 883
תודה על השיתוף,
לא אני הוא שיציע לך מה לעשות אך חברים אמרו לי שטוב להתחיל את הבוקר מיד בכריעת ברך לפני ה' יתברך ולהתפלל את תפילת הצעד הראשון השלישי והשביעי,
אני אישית מוסיף את התפילת יום של צעד 11 כך אני מפוקס יותר ויודע שהיום מתחיל בהחלמה, יש משהו שאלוקים רוצה שאעשה היום...
אוהבים!
אני תמיד הרגשתי שחסר לי החיבוק הגדול שיקרב אותי אליך.

לכן החלטתי שאת החיבוק הזה אני רוצה להעניק לכל מי שרק יבקש

בחיבוק גדול ואוהב שרק אח יכול לתת.

בעניין: במקום לצפות - לבקש עזרה לפני 9 שנים, 11 חודשים #60789

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה. רבה. מדהים. אצלי יש עוד תנועות בתוך הכעס - 'הרי את כבר מכירה אותי, יודעת שאני מסתבך בקטעים האלה... למה בשם שמיים אינך מושיטה יד?! אה, בדווקא, חכי, עוד תראי מה זה'... בחלקיקי שניות סיטואציה נוספת שכל קשר בינה למציאות מאופסנת בתקיית 'הגמול' ופתאום סילון של רעל כלפיה נשפך לו 'כאילו' משום מקום...

רק כשדברתי, בנעימות, יכולתי לקלוט שדווקא הרגישות שלה לרגישות שלי ביחס למקומות החלשים שלי היא זו שהדריכה אותה להפסיק 'ולעזור' לי.. ובשל חוסר התקשורת ביננו (בעיקר ממני) והפרשנות שאני נותן לתגובות שלה התחלנו להתהלך כפקירים מעל גחלים..

הצעד הראשון כפי שאתה כותב היה לראות את זה ולהודות בזה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: במקום לצפות - לבקש עזרה לפני 9 שנים, 11 חודשים #60802

הדברים שלך האירו לי מקרה שקרה לי בבוקר חג השבועות, כאשר ערכנו תפילה עייפה של בוקר חג השבועות בבסיס לאחר שכל אחד תרם לעם ישראל את הלילה הזה כפי יכלתו ושיבוצו בדף השמירות(אני בעיקר בלימוד ובשינה של איזה שעתיים) וכולם היו שמחים והשתדלו לעורר את עצמם בתפילה שמחה.
כשהגענו למוסף בקשו ממני לעלות ואני לא רציתי- מפחד מזה במיוחד בחג/שבת- וקצת לחצו עלי אז עליתי בחוסר נוחות ותרעומת מסויימת על ה'כיבוד' הזה וכאשר התחלתי להתפלל התחלתי לחשוב מחשבות והחלטתי ל'התנקם' בחברה שדחפו אותי לעלות ולהתפלל בסגנון שהם פחות רצו (גם כי אני יותר אוהב אותו אם כי פחות מזוהה איתו) בסוף יצא מזה סלט ויצא לי סגנון מעורבב והרגשתי שבגלל זה הציבור 'משתלט' לי על התפילה וכל מיני דמיונות כאלה.
לאחר התפילה החלטתי להרגע ולהצטרף עם כולם לשירת אנעים זמירות ולקידוש ופתאום גיליתי להפתעתי שאף אחד לא כועס עלי או שאף אחד לא באמת שם לב שהתחבטתי בין שתי מנגינות או אפילו בכעס שלי. כולם התנהגו כרגיל ורק אני ייצרתי הרים וגבעות דמיוניים.
תודה על התובנה והבמה לשיתוף
אם אין אני לי, מי לי?
וכשאני לעצמי מה אני?
ואם לא עכשיו אמתי?
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.35 שניות

Are you sure?

כן