ברוכים הבאים, אורח

ההכרח בהכרה שאיבדנו שליטה.
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: ההכרח בהכרה שאיבדנו שליטה. 1320 צפיות

ההכרח בהכרה שאיבדנו שליטה. לפני 9 שנים, 12 חודשים #60250

בספר 12 ו12 נכתב שבתקופה הראשונה כשהוקם AA רק המקרים הנואשים ביותר קיבלו את האלכהוליזם כמחלה, מי שהצליח מהם להחלים היו "אלה שדבקו בעקרונות AA באותו להט בו ייאחז אדם טובע בקרש הצלה". זאת הסבה שבספר הגדול הסיפורים הם על מקרים קיצוניים. באותה תקופה המקרים הפחות נואשים נכשלו, הסבה "מפני שלא היו מסוגלים להודות בחוסר אונים".

עם הזמן הסיפור השתנה והצליחו לעלות על דרך גם מקרים פחות קשים. בהמשך גם אלכהוליסטים פוטנציאלים קיבלו את עצמם כחולים וניצלו דרך תוכנית 12 הצעדים, מתוך הבנה שהם חסרי אונים.

לפי מה שנראה החלק השני של הצעד הראשון "איבדנו שליטה על חיינו" היה הרבה יותר קשה לעיכול לאלו שלא הגיעו לשפל המדרגה, הדרך שהיתה מקובלת אז היתה לומר לספקנים "אולי בכל זאת אינכם אלכהוליסטים למה שלא תנסו לשתות בצורה מבוקרת, מבלי לשכוח את מה שסיפרנו לכם על אלכהוליזם?" ולאחר ניסיונות נפל החבר היה חוזר משוכנע במחלתו.

כיום לא שולחים חבר חדש- לכל הפחות בSA- לסיבובים נוספים, וגם כאלו שיכולים אולי להסתפק ביחס למחלתם נשארים על פי רוב ועובדים תוכנית, הסיבה כפי הנראה נעוצה בשמיעת מסרים ובלמידה מאלו שכן הגיעו לתחתית באופן הברור ביותר,מי שרואה בעצמו את אותם תסמינים מקבל את מחלתו גם אם היא בתחילתה.

אלא שממה שראיתי ושמעתי, הכרח הוא לעשות את הצעד הראשון במאה אחוז, כפי שנאמר שם "רק מעטים יאמצו בכנות את תכנית AA אלא אם כן הגיעו כבר לשפל... לא, האלכהוליסט הממוצע, שהוא אנוכי לחלוטין איננו מעונין כלל בתוכנית כזו- אלא אם כן הוא מודע לכך שלגביו, אותה תוכנית היא ענין של חיים ומוות".

הגעתי לתכנית כשברור לי שאני חסר אונים ואיבדתי שליטה על חיי, אף על פי כן לקח לי זמן לתפוס ולקבל את זה שאני חולה, זמן נוסף עד שהחלטתי לדבוק בעקרונות כאדם טובע בקרש הצלה, אבל כל זה הכרחי כי בלי זה לא שייך לעשות את הצעדים.
קדשנו במצותך ותן חלקנו בתורתך, שבענו מטובך ושמח נפשנו בישועתך וטהר ליבנו לעבדך באמת.
אני מאמין באמונה שלמה, שהבורא התברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים.

בעניין: ההכרח בהכרה שאיבדנו שליטה. לפני 9 שנים, 12 חודשים #60298

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
תודה רבה על המסר. הזדיהיתי מאוד.
לא באתי על 4 לכאן. ( כן נרשמתי על 4 למייל החיזוק היומי, אבל זה כבר נשכח ממני ).
לקח לי 200 יום כדי להודות ולהצהיר שאני מכור לתאווה.
כיום זה ברור לי.
אם לא ההתקדמות והצמיחה שלי בתכנית הייתי מעמיק את הבור. כנראה ברגעים אלו הייתי הולך לישון אחרי לילה עמוס...

בחסד אלוקים אני כאן. ואין לי אופציה אחרת.

אוהב
הושיעה
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.32 שניות

Are you sure?

כן