ברוכים הבאים, אורח

נשמע לי מוזר , לא מתחבר
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: נשמע לי מוזר , לא מתחבר 1015 צפיות

נשמע לי מוזר , לא מתחבר לפני 10 שנים, 6 חודשים #47699

  • lesahkan
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 12
שלום,

1. קודם כל אני כאן איתכם רק שבוע ימים, אני קראתי ופרסמתי מעט מאוד פוסטים אבל אני מרגיש כבר הרבה יותר טוב. נראה לי שעצם זה שאני הגעתי לפה שינה לי את התפיסה שלי לגבי הבעיה ואני מרגיש שהראש שלי עובד אחרת לגמרי מלפני שבוע.
אין צורך להדגיש שבשבוע הזה, לא נפלתי וגם לא היו כ"כ חשק לזה כך שזה לא היה ממש קשה. חוץ מזה, אני גם עומד יפה בהסתכלויות אסורות דבר שהיה בכלל לא פשוט לפני.

2. עברתי ברפרוף על תוכנית 12 הצעדים ויש לי כמה תהיות :

א. אני לא מבין מה כל צעד אומר. זה נשמע לי הכל אותו דבר :-\
ב. אתם אומרים שזו תוכנית שפותחה עבור אלכוהוליסטים גוים. אבל אני רואה רק דברים הקשורים לדת, ליהדות, לאלוהים, אז איך זה בא בדיוק מסתדר?
ג. אני מרגיש קצת שכולם פה עסוקים רק באותו עניין ומדברים רק על העינין הזה, זה נשמע לי לא בריא ודווקא מסוכן להתרכז סביב זה כל הזמן. לא יותר טוב דווקא להתמקד סביב דברים אחרים כדי שלא ליפול בשיח ומחשבות לא כ"כ נקיות?
ד. אני היום בע"ה הולך להתחבר לקבוצה, אין לי מושג איך זה עובד אבל אני מאוד סקרן לשמוע ולראות עד כמה זה יכול לעזור ולסייע. יש לכם הערות, עצות , רעיונות לגבי זה.

תודה.

בעניין: נשמע לי מוזר , לא מתחבר לפני 10 שנים, 6 חודשים #47731

  • להבות אש
שלום, גם אני דיי חדש בפורום, אך אני מרגיש שיש לי תשובות לשאלות שלך.
א. קודם כל, הסיבה שהכל נראה אותו דבר כי אתה לא מבין מה כל צעד אומר. אז ככה, זה מתחלק לארבע חלקים והם: הכניעה, החיפוש, התיקון, והחיזוק\הפצה (יכול להיות ונראה לי שכן ששלושת האחרונים לא מנוסחים טוב, אך בכ"ז), והם 12 הצעדים:
  כניעה: (1) הודאה על אשר אין אנו יכולים לשלוט על היצר הזה ואי אפשר לחיות איתו, וזה אז מביא אותנו לחיפוש אחר התיקון שזה (2) ההבנה כי יש מישהו, ה', שמעלינו והוא כל יכול ויכול להחזיר אותנו לשפיות, וזה מוביל אותנו (3) לנתינת חיינו ורצונותינו אליו. כל שלב הוא חשוב בפני עצמו כי מאוד קשה להודות בזה שאין לנו שליטה על החיים, ואח"כ זה גם קשה להודות שרק ה' יכול להציל אותנו, וכל זה זה שלב אחר שלב שמוביל לנתינת חיינו בידי ה', ובאמת, זה לא משחק (יש לי ואני בטוח לעשרות אם לא מאות ניסיון אישי אמיתי שמוכיח את הדבר הזה, וכמובן שיש גם פרטים ופרטי פרטים...)
  חיפוש: אחר שנודע לנו כי אין אנו יכולים לשלוט ביצרינו והעברנו את רצונינו וחיינו לידי ה', אז צריך (4) להוציא את האמת לאור וזה קודם כל בחשבון נפש מעמיק ואמיתי ושלם ולהעלות אותו על הכתב, ורק אחרי שמעלים אותו על הכתב ניתן (5) לומר את מה שעשינו ואת החשבון נפש הזה לעצמינו, שזה אומר הפנמה ועמידה מול האמת, לה', שזו דרך תפילה, ולומר לאדם אחר שכמו שהרמב"ם מכנה אותו: "חבר ביטחון", וכן לפני שגיליתי את אתר שמור עיניך הבנתי מתוך עצמי שצריך לשתף אחר שצרותיך כי אדם לא יכול עליהם לבד והוא צריך השתדלות בשביל שאז ה' גם יעזור לו, ואז כל זה מוביל את האדם (6) להיות מוכן לתת לה'  להעביר מעלינו את כל הפגמים באישיותינו.
  תיקון: זה חלק קשה שצריך לקחת את מה שעשינו על הכתב ובפה ולעשות מעשים יותר נועזים, וזה קודשם כל מתחיל בהגשמה של צעד 6 שהיה רק מוכנות, שכן כל הזמן המוכנות זו שלב בפני עמצו להכין את עצמך כראוי לפני העשייה שכאן זה מתבטא (7) בבקשה בענווה רבה (עיין חיזוק יומי מספר 500) מה' להסיר מעלינו את כל הפגמים והמגרעות שלנו. אחרי זה בא השלב הבא ( 8 ) שצריך לעשות רשימה של כל מי שפגענו בו ע"מ לעשות תיקון ולהשלים איתם על מה שעשינו להם ואז השלב הבא זו הפעולה וזו (9) ניסיון ישיר לניסיון להשלים עם כל מי שפגענו בו, אך רק אם זה לא יפגע בו או באחרים. עד עכשיו עסקנו בחלק של האדם הפרטי. ההבנה שיש מישהו שיכול לעזור לו, החיפוש אחר מה שטעה בו, ואז תיקון הדברים, ועכשיו ניתן לעבור לשלב האחרון.
  הפצה: השלב הבא (10) זו כמו שלב 4 אבל ברמה גבוהה יותר שזו חשבון נפש תמידי (אני אישית כותב יומן ויומן נוסף מיוחד בשם יומן "יודו לה' חסדו" ואם תרצה ארחיב עוד) וכשמוצאים פגם אז ממהרים לתקן אותו מיד. אחרי שעכשיו השלמנו את ההבראה שלנו ניתן עכשיו לעבור (11) לחיזוק הקשר שלנו עם ה' ע"י תפילה והתבודדות (אישית התחלתי להתפלל יותר בכוונה ובאריכות) ובהחזקת הקשר עם ה' ולא בדרך של איזה כח בלתי מושג וכלומניק אלא כאב ובנו, שיש קשר של אהבה ויראה בינך לה' וזו חשוב מאוד לדעת כי ה' אכפת מכל יצור ואוהב אותך ורוצה בקשר איתך, והגמרא אומרת כי "ה' מתאווה לתפילת צדיקים", מאי משמע? ככל שאדם מתפלל יותר כנראה שהוא יותר צדיק ואז בעצם הוא מתפלל יותר ובעצם ה' מקבל עוד תפילות, נקודה למחשבה. ועכשיו לשלב האחרון, (12) וזה שלב "את האדם" שזו השלב שבה האדם שהשיג את כל השלבים מבין כי הוא לא יכול להשאיר את הסוד הזה לעצמו ומנסה לעזור ואפילו ליזם עזרה לאחרים שרואה שמתקשים באותם קשיים ולעזור גם להם להתרפאות.
  סליחה על האריכות אבל זה לא דבר פשוט, זה גדול. וזה לשאלתך הראשונה. 

ב. אגלה לך סוד, אם אין אלקים אין לך סיכוי להחלים, כי האמת היא, שאין אדם שיכול לעזור לך להחלים ולכן צריכים לבקש מאלקים לעזור לך להחלים שרק הוא יכול. נכון שלעובדי כוכבים אליליהם כסף וזהב אבל עדיין המנטליות הזה של נתינת החיים שלך לכח עליון כל יכול עוזר להחלמה ויש מצב שה' יענה להם כאילו שהם פונים אליו עצמו. כל נושא ההתמכרות וההחלמה זו נפשי וזה קשור לאלקים בלבד.

ג. אתה צודק לגמרי! ידוע בהלכה שמי שחוטא ועובר על מלאכה בשבת טו לו שיהרהר במעשי חטאו כל הזמן שיחרד ממנה וילמד להבא, אבל חטא "גילוי עריות" הזה מיוחד שאם נפלת הגמרא אומרת "משכהו לבית המדרש" שאם תחשוב עליו ותהרהר על מה שעשית ואיך ומה, כמו אם נפלת במלאכת שבת, אז בעצם תיפול שוב כי זו בעצם החטא שזו הרהורי עבירה. אבל אנו לא מדברים כאן על מה בדיוק קרה ומה ראינו ואיך ואיזה סרטים ואיזה אתרים. מה שעושים כאן זו הזדהות עם האחרים שכולם ירגישו שיש אחרים כמותם והם לא אבודים ויש שהיו כמוהם ונחלימו וזה נותן תקווה.

ד. אני גם חדש כאן והתחברתי לאתר באנגלית לפני כמה ימים וזה כאן הפוסט הראשון שלי בעיברי, אבל סתם ניחוש זה להיכנס למה שמעניין אותך ולכתוב!

בהצלחה לך ולי ולכולנו, למי שפה עימנו היום שיחלים ומי שאיננו פה עימנו היום שלא יכשל אף פעם!
נערך לאחרונה: לפני 10 שנים, 6 חודשים על ידי .

בעניין: נשמע לי מוזר , לא מתחבר לפני 10 שנים, 6 חודשים #47818

רק - ברוך הבא בצל קורתינו. יש כאן החלמה. והרבה. הישאר
התשובות יבואו גם

וקיפאון

בעניין: נשמע לי מוזר , לא מתחבר לפני 10 שנים, 6 חודשים #47929

אני פה 70 יום (שזה כלום...) ומרגיש שמקום אחר להחלמה אין לי.
15 שנה ניסיתי. לא התקדמתי הרבה... היא עדיין בועטת...


- אח, איזה שרשור של טירונים ...
  הותיקים עם הבייגלה מחייכים ...
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.43 שניות

Are you sure?

כן