ברוכים הבאים, אורח

מה נשתנה בהחלמה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה נשתנה בהחלמה 1035 צפיות

מה נשתנה בהחלמה לפני 10 שנים, 7 חודשים #45829

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מצד אחד, כשהגעתי לקרקעית שלי והתחלתי את הדרך להחלמה, הייתי בלי שום ציפיות, לא חשבתי שפתאום הכל יהיה בסדר, וגם לא ציפיתי בכלל לשום התפחויות מסעירות. עבורי, אם אצליח שלא ליפול בתאווה ולא להמשיך בהרס החיים שלי - והיה זה שכרי. יתירה מכך: בכלל לא חשבתי שיש לי עוד בעיות רציניות שצריכות להיפטר, אז אם אין בעיות - אין פתרונות.

אבל כשהתחלתי להיכנס לתהליך עצמו, ככל שהתקדמתי בצעדים, התברר לי שמדובר בפיתרון כולל, לא רק לתאווה אלא להרבה בעיות אחרות, הן כאלו שאני מודע להן והן כאלו שאני בהכחשה ביחס אליהן. המון דברים השתנו פתאום לטובה אם זה בקשר עם האישה והילדים, אם זה בעבודה, אם זה פחדים ממצבים מסויים וכן הלאה.

הענין הוא שכאשר ישנן ציפיות - הן יכולות לפגוע בי כמובן. בסוף הספר הגדול (ספר הבסיס להחלמה בשיטת 12 הצעדים) ישנו סיפור ובו מופיע הענין הזה שהציפיות הן ביחס הפוך בדיוק לשלווה, ככל שהציפיות גבוהות יותר - כך השלווה נמוכה יותר. ואז פתאום היו פעמים שדברים לא הסתדרו כפי שהיה נראה שהם צריכים להסתדר - וזה כמובן היתה בעיה.

ומצד שני, הרי ברור שיש דברים שהשתנו, וגם אם אני לא מפתח ציפיות מוגזמות, אני יודע שמשהו כאן כבר לא כמו שהיה. אז מה כן השתנה ומה נשאר כמו בעבר? האם כל מי שמגיע להחלמה מובטח לו שלא יידע מינוס בבנק ולא מריבות בבית ולא קשיים בחינוך הילדים? ברור שלא. מה שכן השתנה הוא הדרך בה אני מגיב לאירועים, הדרך בה אני חווה את הדברים, או במילים אחרות: העולם נשאר אותו דבר - אני זה שמשתנה. גם בעבר היו לי ימים קשים וגם כעת ישנם, גם בעבר היו לי ימים טובים יותר וטובים פחות - וגם כעת. אבל אני יכול להגיב אחרת - וזה השינוי המבורך.

אם אני חושב שכאשר הגעתי להחלמה אז פתאום הכל יהיה ורוד ומגניב - אני צפוי להתאכזב קשות. הבשורה עבורי היא שגם כאשר יש קשיים וגם כאשר יש כשלונות - אני לא חייב להגיב כפי שהגבתי בעבר. די קל לראות את זה כאשר אני משווה מקרים דומים מלפני שנתיים (או אפילו מלפני שנה) לעכשיו. אם בעבר קושי וכאב היו דברים בלתי נסבלים עבורי והיו שולחים אותי מיד לשימוש בתאווה - היום אני יכול לחיות אחרת, ולהבין שקושי וכאב הם חלק מהחיים. אם בעבר לחץ או דחיה או פחד היו רגשות בלתי אפשרים שלא היה לי מושג מה עושים איתם והיו מוציאים אותי מדעתי - היום זה אחרת, כיון שהתכנית נתנה לי כלים לעבוד איתם, ובעיקר בגלל הצעד השלישי: החלטנו למסור את חיינו ורצוננו להשגחת אלוקים כפי שאנו מבינים אותו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: מה נשתנה בהחלמה לפני 10 שנים, 7 חודשים #45885

"בכלל לא חשבתי שיש לי עוד בעיות רציניות שצריכות להיפטר, אז אם אין בעיות - אין פתרונות."
שמה בדיוק אני...
תודה רבה. עוד צריך להפנים.
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."

בעניין: מה נשתנה בהחלמה לפני 10 שנים, 7 חודשים #46400

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
כל כך מוכר.
מה שמדהים הוא דווקא שלב הביניים, לאחר מספר מועט של חודשי ניקיון, בו אני מדמיין שכבר נפתרו הבעיות שלי ושאני לא צריך את התוכנית.

תודה
נתן במתנה
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: מה נשתנה בהחלמה לפני 10 שנים, 7 חודשים #46471

יש עוד שלב
נפקחו לי העיניים.
אני רואה את כל הבעיות, את פגמי האופי שלי וכו'.
אבל לא בניתי כלים להתמודד. לא למדתי לתת את חיי לאלהים.
מה שדוחף אותי לשימוש חזק יותר מאי-פעם.
חוסר אונים איננו חולשה, זו המציאות.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.38 שניות

Are you sure?

כן