ברוכים הבאים, אורח

צעדים תמורת תשלום
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: צעדים תמורת תשלום 2302 צפיות

צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38669

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
הפוסט נולד בעקבות דיון שהתפתח בפורום – תוכנית או מטפל. כתבתי מניסיוני וממה שקיבלתי מהספונסר שלי – כדאי לגשת לטיפול 'כשהעסק תקוע', אחרי שצעדנו ברצינות, ניסינו בכנות את מה שהציעו לנו במשך תקופה ולא ראינו תוצאות מרשימות זה הזמן לגשת לעזרה נוספת. נשאלתי שם האם ישנה עדיפות למטפל 'בשיטת 12 הצעדים', תשובתי היתה שניסיוני מר, ולדעתי לא. ושאכתוב באריכות מדוע. זה מה שניסיתי לעשות כאן, לכתוב את הניסיון האישי שלי. אתפלל לאבאל'ה אוהב שיהיה לתועלת.

אחת לכמה זמן אני מקבל הצעות עבודה שקשורות למכורים, מדי פעם גם מגיע איזה מכור נלהב שרוצה להביא לי מתנות, היה מי שהגדיל לעשות ודחף לי שטרות מרשרשים לכיס... לפני זמן הייתי מדריך במקום טיפולי נפלא וקיבלתי משכורת (חודשיים) על עזרה לאחרים. אני אוהב את התחום. אני מאמין שאתפרנס מעזרה לזולת באופן כזה או אחר בעתיד. אך באותה המידה אני מתפלל שלעולם לא אעמוד בפני הדילמה לעשות כסף מהצעדים. אני מאמין שזהו עסק רוחני. כסף – רווחים, יהרסו אותו.

בכדי שלא לפגוע באנשים יקרים, לא אפרט מדי, כן אכתוב מעט ובקצרה על הניסיון המר שלי – אני סבור שעבור טיפולו בי, המטפל שלי הרוויח את לחמו ביושר. הוא נתן לי את כולו. פינה לי ים של זמן, מחוץ לזמני טיפול קונבנציונאליים. לא פעם 'שעת טיפול' נמשכה הרבה מעבר. הוא הדריך אותי בכל מה שידע, הייתי בן בית אצלו, הפכנו חברים ממש. הוא היה דמות נערצת עבורי. ואז העסק נתקע, התחלתי לראות את השיקולים הכלכליים, הוא שיתף אותי גם במקרים אחרים שטיפל, ולמרות שההחלמה שלי היתה צעירה וניסיוני באותו הזמן היה מועט, יכולתי לראות שבחלק מהם כדאי היה לנהוג אחרת ממה שהציע, ההסבר היחיד להתנהלות שלו, היה הרווח הכספי.

הוא טען שאני גם אמור להרוויח, שהגיע הזמן 'לעשות לביתי', לא רציתי. התחושה שלי היתה שאני מקבל משהו הרבה מעבר לכסף (האמת צריכה להיאמר שאיני יודע כיצד הייתי נוהג אילו לא התפרנסתי ממקור אחר) כך או אחרת, על הרקע הזה היחסים שלנו עלו על שירטון, הרגשתי צורך במשהו אחר, אך לא היה לי את האומץ לעמוד מולו, ובמקום לסיים את הקשר כמו שצריך העלמתי ממנו את העובדה שאני נעזר במישהו אחר. לא שמעתי בקול ההצעות שהציעו לי והקשר התפוצץ בצורה כואבת. הלוואי והייתי פועל אחרת. 

רק כשבחרתי ללכת בדרך שונה ממנו הבנתי את מלוא המשמעות של תשלום עבור ההחלמה על פי עקרונות 12 הצעדים, ראיתי מה זו החלמה ללא תשלום. הודיתי לכח העליון שהקדים תרופה למכה וחיבר אותי לאיש מדהים, לספונסר שלי, האיש היקר הזה חיבק אותי בחום והצביע כל הזמן על השגיאות שלי. בחסד התאוששתי. הוא הסביר לי ששום דבר לא הומצא כאן, בשנת 1950 נוסחו המסורות, תוצאה ישירה של ההתמודדות של החברים שעלו על הרכבת קודם. גם אז היה כסף והיה את מי שרצה להרוויח אותו באמצעות העברת המסר בתשלום. בואו נראה מה יש למסורות להציע בנידון – מתוך 12&12 של AA:

ביל, שמצבו הכלכלי היה בכי רע, מתאר (עמ' 111) מה עלה בסופה של הצעה כספית מרשימה שקיבל מצ'רלי, מנהל המרכז הרפואי שבו הוא פגש בדר' סילקוורט – הוא יקבל נתח ראוי מהרווחים אם רק יואיל להעתיק את פעילות צעד השנים עשר שלו למרכז הרפואי – ההחלטה לחיוב גמלה בליבו, ואז הוא מגיע למפגש AA, (בחדר האורחים בביתו) ומספר לחבריו על העתיד הכלכלי הורוד המצפה לו - "באחת התפרצתי בסיפור ההזדמנות שנפלה בחלקי. לעולם לא אשכח את מבטם היציב שהתמקד בי. בהתלהבות שוככת סיימתי את סיפורי. דממה ארוכה שררה".

'אנו מכירים את גודל מצוקתך, ביל. זה מטרידנו רבות. לעיתים קרובות הרהרנו על מה בכוחנו לעשות. אך אני משער שאני מדבר בשם כולנו כאן כאשר אני אומר כי מה שזה עתה הודעת לנו מטריד אותנו הרבה יותר'. קולו של הדובר קיבל נימת ביטחון נוספת. 'האם אינך מבין', הוא המשיך, 'כי אינך יכול להפוך למקצוען'? וככל שנדיב היה צ'רלי ביחס אלינו, האינך רואה כי לא נוכל לקשור את עניינינו עם בית החולים שלו או עם כל דבר ממוסד אחר?

אתה אומר לנו כי הצעתו של צ'רלי הינה מוסרית. הינה מוסרית בוודאי, אך מה שברשותנו לא יפעל בכוח המוסר בלבד. עליו להיות יותר מכך. רעיונו של צ'רלי טוב הוא, בוודאי, אך אין הוא טוב דיו. זהו עניין של חיים ומוות, ביל, ורק הטוב ביותר יצלח! במבט של אתגר חזו בי חברי בעוד דוברם ממשיך. 'ביל, האם לא אמרת אתה כאן, לעתים קרובות, כי לפעמים הטוב הוא אויבו של הטוב ביותר? ובכן, זהו מקרה מובהק לכך. אינך יכול לעולל לנו כך!' 


מסורת שמונה לא פחות מפורשת (עמ' 133) - "על אלכוהוליסטים אנונימיים להישאר לעולם בלתי מקצועיים, אך מרכזי השרות שלנו יכולים להעסיק עובדים מיוחדים"

באלכוהוליסטים אנונימיים לא יהיה לעולם מעמד של אנשי מקצוע. רכשנו הבנה מסויימת במילים העתיקות "קיבלתם בחינם תנו בחינם". גילינו כי בנקודה של מקצוענות, אין רוחניות וממון מתמזגים. כמעט שאין אף החלמה שנרכשה בעזרת טובי אנשי המקצוע בעולם, הן הרפואיים והן הדתיים. אין אנו מטילים דופי במקצוענות בשדות אחרים, אך אנו משלימים עם העובדה המפוכחת כי אין מקצוענות פועלת עבורנו. בכל פעם בה ניסינו לעשות מקצוע מעבודה בצעד השניים עשר, היתה התוצאה זהה: מטרתנו העיקרית נוצחה.

אלכוהוליסטים פשוט לא יקשיבו לעובד צעד שנים עשר בשכר. כמעט מן ההתחלה, היינו משוכנעים כי עבודת פנים אל פנים עם האלכוהוליסט הסובל יכולה להיות מבוססת אך ורק על הרצון לעזור ולהיות נעזר. כאשר מרצה חבר AA  תמורת תשלום, אם בפגישה ואם לחבר חדש בודד, עלולה להיות לכך השפעה רעה ביותר גם עליו עצמו. המניע הכספי מחשיד אותו ואת כל שיאמר ויעשה למען החבר המיועד. זה היה תמיד ברור כל כך עד שרק חברי AA בודדים עשו את עבודת צעד שנים עשר, אי פעם, תמורת תשלום.


נראה לי שהדברים מדברים בעד עצמם.

הכרתי כמה מטפלים מכורים. טובים בעבודתם. כריזמטיים. עם כושר התנסחות 'וחוש ריח' מדהים, שזיהו רמאים מקילומטר, אי אפשר היה 'לעבוד' עליהם, ולמרות זאת, ברגע שנכנס מניע כספי לסיפור הם איבדו את היכולת להבחין במה שקורה מתחת לאף שלהם. ההסבר שלי הוא שמערכת היחסים שלנו המכורים עם כסף מורכבת, בגדול זו מערכת של יחסי אהבה שנאה פחד והערצה, למעשה כמו מול כל גורם בעל כח עלינו. אנחנו פשוט לא מגיבים שם נכון.

הנסיון המועט שלי הראה שבמוקדם או במאוחר שיקולי מטפל-מכור, ויחסו אל מטופלו יושפעו מההכנסה הפיננסית שלו, הוא מעורב שם רגשית, הוא יכול להיות איש מחלים. מאוד. אך ברגע נתון, הוא עלול לחשוב שאת טובת המטופל הוא רוצה, כשלמעשה הגורם הכלכלי הוא זה שמדריך אותו, זה אמנם יכול להיות אצל כל מטפל, אצל מכור שיש לו רומן ארוך עם כסף זה יותר שכיח ויותר קריטי.

תארו לכם שהייתי מציע את עצמי כמטפל (מי יודע, אולי בעתיד אצטער על המילים הללו...) כאן בפורום, האם זה לא היה משנה כל אות ממה שקראתם ממני? האם לא כל אחד היה חושב לעצמו, סחתין, מצא לו במה ואנשים לעשות עליהם סיבוב? האם זה לא היה משנה את כל צורת הכתיבה שלי? אני הרי רוצה פציינטים - תרגיע דוק', לא אקח לך את (כל) הפרנסה...

לסיום, חשוב לי להדגיש, מכור שחש שיש לו את היכולת לעזור מעבר לעזרה הניתנת מספונסר, כדאי לו שיתייעץ (עם הספונסר, אלא מי?) ויתמקצע באיזו צורה של עזרה לאחרים. באמת. אאחל לו בכל ליבי שירוויח גם בשביל כל צאצאי צאצאיו, אמן. רק שלא יקרא לעצמו ספונסר ולטיפול שלו טיפול "בשיטת" תוכנית 12 הצעדים, 'השיטה' הזו פשוט מבוססת על רוח. רוח שמתה כשמשלמים עבורה. 
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38685

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תודה רבה מאוד על הדברים.

גם אני חושב שבעתיד הלא רחוק אחליף מקצוע למטפל, עם דגש על טיפול לסובלים מהתמכרויות, אבל ברור לי לחלוטין שאני לא הולך לערבב את זה עם הצעדים.

המודל שלי לחיקוי הוא הפסיכולוג שלי. הוא זה ששלח אותי לתכנית, למרות שידע שבמקרה שלי זה אומר שיכול להיות שהוא יפסיד פציינט, אבל הוא המליץ לי על הצעדים בחום. ביחד עם זה הוא פרס לפניי את הכלים השונים ונתן לי להחליט אם אני רוצה בנוסף לצעדים - גם טיפול מקצועי לשאר הבעיות שלי.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38694

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
תודה אסירות על הפוסט המדהים בעבורי.

לפעמים קשה לי לראות את שני צדדי המטבע, כאשר הצד האחד נראה הרבה יותר ברור מהשני.

תודה.
בהחלמה
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38708

  • מנחם
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 145
תודה אסירות על התשובה המפורטת.
בהקשר הזה, אני אחלוק שלאחרונה שוחחתי עם חבר יקר וגיליתי שגם אצלו נולדה מחשבה דומה לשלי, שאולי בעצם 12 הצעדים זו תכנית פסיכולוגית ש"משתמשת" באלוקים כדי להעצים את ההשפעה שלה ואת הכוח שלה מול אובססיות, אבל מה שעובד בה בסוף זה עקרונות פסיכולוגיים.
אלוקים בשירות הפסיכולוגיה. אלוקים ככלי להעצמת כוחות שממילא קיימים בי.
אבל האמת היא שלאחרונה עברו עלי רגעי התמודדות קשים, רגעי משבר בתכנית ובחיים בכלל, שהמחישו לי שאם אנסה להשתמש באלוקים ל"תרגיל פסיכולוגי" של שינוי מודעות והתגברות על חרדות, אובססיות ותאווה, זה פשוט לא עובד ורק אמונה אמיתית, והסתמכות מוחלטת עליו, עושה את העבודה. 

נ.ב. זה ישמע שמאלצי ואולי קצת חנופה, אבל מה לעשות שזו האמת. גם סוד וגם אסירות, אני בטוח שגם אם את צעד 12 לא תוכלו לעשות תמורת תשלום, את רוח הנתינה והחסד שמלווה אתכם בעשיית צעד 12, תוכלו להביא ולשלב בכל צורה אחרת של עזרה לאחרים, גם במסגרת מקצועית, וכל מי שייעזר בכם ייצא נשכר מכך.

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38730

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה חברים, ולמנחם, אני מאמין שיהיו לך עוד כל מיני מחשבות ביחס לתוכנית הזו, כך היה לי, רכבת ההרים הפיזית הנפשית רגשית הזו מטלטת כל חלקה טובה באישיות. מהנסיון שלי זה מתאזן בהמשך הדרך.

הכרתי אדם שטען בלהט 'שלדון לכף זכות' זהו טריק פסיכולוגי מבריק, יתכן אמרתי לו, אבל המשמעות שלו עבורי היא רוחנית. כי בשביל איש כמוני לחשוב 'זכות' על מישהו אחר זו משימה בלתי אפשרית... רק כח בלתי מוגבל יכול לעשות זאת עבורי.

וביחס לשמאלץ, לא אכתוב בשמו של סוד, על עצמי ברור לי 'שרוח הנתינה', אותו הדבר שאתה מדבר עליו, בא רק מהחיבור לכח עליון, מניע חומרי - כסף, מקשה עליו, ובכל מקרה הרוח הזו תגווע עם הניתוק מהכח העליון.

זה הדבר החשוב באמת. להיות מחובר למי שיכול.

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38768

  • דבוק בה'
תודה אסירות על הפוסט החשוב.
קראתי בעיון רב.

אם הבנתי נכון, אין בעיה בעצם העניין שהפסיכולוג מכיר את השיטה, יבדוק, יאבחן, וכו' עפ"י 12 הצעדים. הבעיה מתחילה כשהוא יעשה בי צעד 12 עם תשלום... הבנתי נכון?

נ.ב. מה שכתבת בסוף ההודעה האחרונה על רוח הנתינה. בתחילה חשבתי שאני לא מתחבר עם זה, אבל במחשבה שניה, אני מתחבר ועוד איך.. אם אחד שניסיתי לרצות אותו לא יהיה מרוצה, אני יוכל להרוג אותו...

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38769

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה דבוק, הבנת נכון. איש מקצוע שמכיר את הצעדים הוא רעיון רצוי ומבורך. יש כאן כאלו שסיפרו על 'מקצועיים' שהפנו לקבוצות. הבעיה כמו שכתבת מתחילה כשאיש המקצוע מוכר את הצעדים. הצעדים הם מה שהוא מציע כטיפול.

ובנוגע למה שלא הבנת ואחר כך כן, קבל תוספת מתובלנת -

ומה אם אותו אחד שעזרת לו, לא רק יהיה לא מרוצה, הוא ידאג לומר זאת לאחרים.. הוא פשוט יודה 'בחוסר האונים' שלו על מה שנגרם לו כתוצאה מהעזרה הנוראית שלך... או שמא יהיה לו כל כך אכפת מהם והוא 'רק' ירצה שלא תזיק להם... כמו שאימללת אותו...

עכשיו אתה מבין קצת יותר למה אנחנו חייבים את אלוקים כמו אויר לנשימה?!
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38772

  • דבוק בה'
תודה.

האמת היא שקשה לי לדמיין סיטואציה כזאת, זה ממש קשה לעיכול..
אבל ממש לא מופרך לי שבמצב כזה(בגישות החולות כמובן, ללא עזרת הכח גדול והכח העליון) אני יתכנס בתוך עצמי, עם המון פחדים ושנאה עצמית. לאוו דווקא בהתפרצויות זעם.

אני נזכר ששנה שעברה באזור הזמן הזה, היה לי רעיון מבריק לאיזה עניין, וכשהאחראי לא קיבל את הרעיון ואפי' נזף בי, לא התפרצתי עליו, רק השתכנעתי יותר ויותר שאין עם מי לדבר ואני הכי חכם, אחרי יומיים בערך נפלתי..(זה היה ממש בתחילת דרכי בתכנית)

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38788

  • HappyMan
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 87
לא הבנתי, האם מכור שהחלים דרך 12 הצעדים ואח"כ החליט ללמוד פסיכולוגיה כדי לטפל במכורים, כן יוכל לטפל ב12 הצעדים? למה העובדה שהוא למד פסיכולוגיה משנה את הסיפור?

לי אישית לפני שהצטרפתי לקבוצות היה ניסיון נואש אחרון ללכת למטפל(מכור) הוא ערבב 12 צעדים עם עוד כמה דברים אחרים(במבט לאחור זה נראה ניסיון שלו להפריד עצמו מהתוכנית),א.ת שלא היה שם החלמה כי אחרת לא הייתי מגיע לתוכנית המדהימה הזאת.

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38791

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
HappyMan יקר, היכן ראית שכתבתי שלימוד המקצוע משנה את הסיפור ביחס לטיפול דרך הצעדים? אני חש צורך להדגיש - ציטטתי את המסורות. אתה מוזמן לקרוא את הדברים בפנים. כתבתי את ההבנה שלי בהן - לא לעשות כסף מהצעדים. בלי קשר למקצוע ולתעודות. ושיתפתי בנסיוני האישי - ראיתי איך 'הרוח' של מטפל בשיטת 12 הצעדים מתעוותת בגלל הצורך שלו בפרנסה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38803

  • HappyMan
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 87
אסירותודה יקר, סליחה אתה צודק ובאמת לא קראתי את דבריך בצורה מעמיקה ועיקר ההתרשמות שלי היו מדבריו של סוד, לא ראיתי שהגיבו לדבריו ולכן חשבתי שזה רוח הדברים , ואולי אני ינסה לשאול את השאלה מזוית אחרת, מכור שהחלים בעזרת 12 הצעדים  ולמד מקצוע טיפולי כמו פסיכולוגיה למשל,חוץ מהפניה לקבוצות איזה עזרה הוא יוכל להציע למכור?,גם המטפל שהלכתי אליו הציע לי בשביל לצאת ידי חובה ללכת לקבוצות (בנוסף כמובן להליכה אליו) אבל הלכתי אליו כי לא רציתי להיחשף והוא התיימר לעזור לי בתוך 15 גג 20 פגישות כשהוא ראה שהעסק לא מתקדם הוא החליט שאני בדיכאון (למרות שאין לו שום הכשרה בנידון, הוא אפילו לא פסיכולוג) והציע לי לקחת כדורים,עיקר הזעזוע שלי הוא מיזה שבמקום לדחוף ולדרבן אותי ללכת לקבוצות הוא הציע לי בהינף יד לקחת כדורים.

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38853

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
HappyMan יקר, אין לך על מה לבקש סליחה, הכל טוב. איזו עזרה יוכל להציע מטפל למכור? שאלה טובה. צריך לשאול את המטפל או את המכור שהולך אליו לטיפול.. הדגש שלי היה מנסיון אישי שלי - לא כדאי ללכת לטיפול אצל מכור שהפך למטפל ומספק תמורת תשלום את הרוחניות הנובעת מהצעדים.

על עצמי אני יכול לכתוב שהלכתי למטפל זוגי כדי שיגיד לאשתי את מה שרציתי שהיא תעשה... בעצם שילמד אותה להקשיב לי. מה שקרה בפועל - בתוך פגישות ספורות למדתי שאני הוא זה שצריך להקשיב לאשתי והטיפול הפך מיותר...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #38855

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אלוקים נתן לעולם הרבה רופאים טובים, פסיכולוגים וכן הלאה, ואין מה להסס כאשר יש צורך בהם.

אני לא מדבר על "מטפלים בשיטת 12 הצעדים" שזה בעיניי בדיחה, אלא על מטפלים אמיתיים שלמדו פסיכולוגיה או כל סוג אחר של עזרה. לאנשים האלו יש משהו לתת, בדיוק כמו שלרואה חשבון או עורך דין יש מה לתת במקצוע שלו.

הלכתי לפסיכולוג בגלל התאווה, ובאמת הוא לא טיפל בה, אבל הוא עזר לי לפתור הרבה דברים אחרים שהיו מסביב לכך. גם כאשר הייתי צריך עזרה זוגית בגלל בעיות שהתעוררו במהלך ההחלמה (כן, יש דברים כאלו), הוא היה שם לעזור לי ולאשתי.

שלא לדבר על מי שסובל מהפרעות נפשיות אחרות (OCD, דיכאון והפרעות נוספות המצויות מאוד אצל מכורים), שהרבה פעמים יצטרך טיפול מקצועי לפני שהוא יכול להתחיל לעשות את התכנית. נכון שהפתרון הרוחני משפיע באופן רציני מאוד גם על הצד הנפשי והצד הפיזי, אבל ישנן בעיות שהטיפול בהן הוא כדורים (באמת, לא כפי שכותב כאן האפי-מן), ובלעדיהם יהיה קשה מאוד להחלים.

לעומת כל זה, כאשר אדם רוצה ללמד אותי את 12 הצעדים ובעצם למכור לי מה שהוא קיבל בחינם, זה נראה כמו למכור אויר בבקבוקי שנסגרו בוואקום.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #39003

  • מנחם
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 145
שלום חברים
לתועלת הדיון, יצא לי להאזין למפגשים של הדוברים מחול שהובאו לכנסי s.a. בארץ, עם מטפלים. יש שם המון המון חומר על הנושא הזה,  של 12 הצעדים מול טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים. לחברי s.a שמתעניינים בנושא מומלץ לרכוש את הדיסקים.
אני אכן הופתעתי לשמוע אצל הדוברים מחול שחלקם במקביל ל12 הצעדים הסתייעו באופן אינטנסיבי מאד בטיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים, וחלקם עד היום לוקחים כדורים, למרות ההבטחה של התכנית לשחרור מפחדים וכיו"ב. כנראה שיש הרבה מאד גישות בענין. 

בעניין: צעדים תמורת תשלום לפני 10 שנים, 10 חודשים #39011

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה מנחם. חשוב להדגיש הפוסט הזה נכתב על - מטפלים \מכורים, שגובים תשלום על העזרה שהם מציעים לאחרים בשיטת 12 הצעדים - לא על טיפול רפואי ותרופתי מחוץ לתוכנית או במקביל אליה. כאן אין 'גישות שונות', לא שמעתי על איש מחלים שאמר למישהו שצריך רופא שלא ילך אליו...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 0.57 שניות

Are you sure?

כן