ברוכים הבאים, אורח

אלוקים, עוד קצת חבל בבקשה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אלוקים, עוד קצת חבל בבקשה 998 צפיות

אלוקים, עוד קצת חבל בבקשה לפני 11 שנים, 1 חודש #29212

תארו לעצמכם גולש צוקים המתחיל מסע גלישה מיוחד במינו. אחרי מסע ארוך ומפרך הוא מגיע ליעד. צוק רם ונישא אי שם במעמקי המדבר. במיומנות הוא מקבע את נקודת העיגון,  מחבר אליה את קצה החבל. בלוליינות מופלאה הוא מתחיל את המסע מטה. מתחתיו תהום פעורה ונוף עוצר נשימה. הוא מרגיש את משב הרוח המטלטל אותו מצד לצד. 

החבל משתחרר לאטו כשלפתע, ממש באמצע בין שמים וארץ משהו משתבש. לא ברור לו כיצד הוא טעה בחשבון איש מנוסה שכמותו. אבל למרבה האימה הוא מבחין כי החבל הסתיים. קצר מדי מכפי שהיה אמור להיות.  

הוא נותר תלוי בין שמים וארץ כמו בסיפור על ההוא עם הענף. הפסוק "אשא עיני אל ההרים מאין יבא עזרי" הופך למוחשי ביותר. על פי ההיגיון אין מוצא. ואז, באורח פלא, החבל מתארך ומתארך. נגד כל הגיון וסיכוי הוא ממשיך לרדת עד לקרקע מוצקה.
***

חוסר אונים בדרך כלל, הוא מה שאני מרגיש ולא תמיד המצב כפי שהוא בפועל. זה לא ממש משנה לדידי כך או כך כאשר התחושות שלי מתחילות לשדר מצוקה. המציאות כפי שהיא נראית הופכת לדרך ללא מוצא. כל המדדים מראים על מחסום בלתי עביר. יתכן שהוא קיים בפועל וייתכן כי זהו חזיון תעתועים. אבל מה זה משנה עכשיו. 

למרבה הפלא, מעבר לכל דמיון. ההודאה בחוסר אונים ומסירתו לכח גדול ממני פורצת מחסומים. היא יוצרת יש מאין. פתאום נפתח האופק ומתארך לו החבל. קשה שלא לחוש את תחושת השלווה המתפשטת עם כל כניעה שכזו. מעשה קסמים של ממש. 

כאן במקום זה הייתה טמונה המלכודת. המחשבה הנותנת תחושה של אין ברירה. סוף כל הקיצים. היא זו אשר הייתה כנבואה המגשימה את עצמה. החלום ופשרו התברר פעם אחר פעם כ"פטה מורגנה". הפתרון התברר כמקסם שווא, הבעיה התגלתה  כעוברת. אז למה באמת היו צריכים לו?

הכניעה ומסירת חוסר האונים יוצרת את המפוכחות הנכונה. היא מאפסת את המכשירים המשתוללים ו"מכיילת" אותם. פתאום מתברר שיש כאן מהומה על לא מאומה.
 
***

בכל צובר גז יש פתח לשחרור לחצים. בחילופי טמפרטורות או מסיבות אחרות נוצר לחץ אשר יכול לגרום לפיצוץ. ניצוץ קטן של חשמל סטטי יכול להפוך את הכל לעיי חרבות. שחרור לחץ מבוקר חיוני עד קיומי. גם בתוכנו נוצרים ל הזמן גלים גלים של טינות, כעסים, פחדים וטינות. יש צורך תמידי לנטר אותם לדעת את מקורם ולטפל בהם כראוי.חוסר טיפול הולם מחריף את הלחץ ההולך וגובר. 

חלקם ברי טיפול, יש לנו את הכלים הנכונים לפרק אותם. לבדוק את הסיבה, לנתח את הדברים ולקטלג כל דבר בפרופורציה הנכונה שלו. אחרי המיון והטיפול מצטברים דברים ללא פתרון. כן מה לעשות, לא לכל דבר יש מענה. כאן נוצר הלחץ המשמעותי ביותר. תחושת ה"אין מוצא" מסוכנת ומתסיסה. בדיוק כאן כשאין ברירה, כשאני לא יכול לפתור את העניין באמצעים הטבעיים העומדים לרשותי, אני מוסר אותם הלאה לכח גדול יותר. 

ההודאה בחוסר אונים מבצעת את השינוי המיוחל. היא מורידה ממני את הקושי שבהתמודדות עם הבלתי אפשרי. זה נשאר עדיין בגדר בלתי אפשרי, אבל לא אני צריך לפתור את הבעיה. פתאום מתברר שהקושי האמתי שלי הוא לא הבעיה עצמה, אלא העובדה שאני הוא זה שהייתי צריך לפתור אותה.
,
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 5 חודשים על ידי .

בעניין: אלוקים, עוד קצת חבל בבקשה. לפני 11 שנים, 1 חודש #29227

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אדם, תודה

כניעה פורצת דרך, כך זה מתואר בספרות של הצעדים. אין לי שום הסבר לכך, אבל זה עובד.

אתמול הייתי במבוכה לגבי המשך דרכי, לא ידעתי האם עליי להרפות ולתת לאלוקים או שמא לעשות השתדלות נדרשת. כאשר הודיתי שאני חסר אונים, שאלתי את הספונסר שמצידו אמר שהוא לא יכול לענות על השאלה אבל הציע שאשאל את אשתי.

אשתי לא חידשה לי דבר אבל אמרה את מה שהיא מרגישה. פעלתי לפי הרגשות של אשתי (דבר הזוי, שאני אפעל לפי משהו שאדם אחר חושב), והעסק הסתדר בצורה מדהימה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: אלוקים, עוד קצת חבל בבקשה. לפני 11 שנים, 1 חודש #29371

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
תודה אדם
אתה יסודי
ואני חש כמי שנאלץ לטפס על K2
ומאה מטר לפיסגה קולט סופה קטלנית פתאומית.
אין תקווה,
במקום לפנות לאבא שידרדר אותי ברגע למחנה הבסיס,
אני מנסה לבד לגלוש בדרדרת ברוח120 קמ"ש ו30 מינוס,
סביר להניח שהמשלחת הבאה תגלה אותי מתנדנד על החבל,
וזה חבל.
חוסר אונים,
מוטי
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.87 שניות

Are you sure?

כן