ברוכים הבאים, אורח

האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה? 946 צפיות

האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21591

  • אדיקט
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 19
יש לי בעי' ואם מישהוא חווה בעיה דומה נא להגיב, תודה

הספונסר שלי מדריך אותי, שאני צריך לצאת מריכוז עצמי, לדבריו, אני מרוכז תמיד בעצמי וזה המחלה שלי שמביא לבסוף את ההתמכרות

כפי שאני מבין 'ריכוז עצמי' זה מה שאני תמיד מרוכז ב"מה אני?" תמיד אני במחשבות אם אני כזה או כזה, כמעט שאין מצב שאני סתם משוחרר בלי דאגה על עצמי, אני דואג על עתידי בגשמיות וברוחניות, והספונסר מסביר לי באנגלית  ל ע ט  ג א ו  בעברית: ת ש ח ר ר !!!

אני אעתיק פה הקטע מהספר הלבן ששיך לענין:

סיפור על האיש שנפל מצוק בחושך ובדרכו למטה תפס ענף ונאחז בו בכל כוחו.

משנחלש, צעק לבסוף אל השמים, "אנא עזור לי!" ונשמעה התשובה, "שחרר!" "אבל אם אשחרר אני אמות", ענה האיש. "שחרר!" היה כל מה ששמע.כשלבסוף לא יכול היה להחזיק יותר, הוא אכן שחרר, וידע שזה הסוף הנורא. להפתעתו הרבה, הייתה הקרקע במרחק 30 סנטימטר בלבד מתחתיו.

כל עוד נצמדנו אל ההרגל או ניסינו להיאבק בו ולהדחיק, הוא השיב מלחמה,ומאחר שהוא חזק מאיתנו, הוא תמיד ניצח! רק כשאנחנו מוותרים בא השחרור, כאילו אלוהים ברוב חסדו מרים את האדמה עצמה כדי שתפגוש אותנו
.
עד כאן מספר הלבן


הכל טוב ויפה,  אבל כשאני מתחיל לקיים מה שהספונסר אומר לי, אני נכנס למצב חדש, אכן מצב טוב ונהדר, עולם משוחרר, בלי מצרים ומעצורים ודאגות, עולם שכולו שבת

אבל זה מפתח גם בעי' לגבי התאוה, כי זה אומר לי עשה מה שאתה רוצה, ואם אמנם אני מבין שריצה להתאוה זה ההיפוך משחרור, אמת!  אבל היות שהמעצורים הטבעיים שהי' לי עד עכשיו היו מעצורים המתחברים והנובעים להדאגה שלי לעתיד וכדומה, וממילא הסוף פסוק הוא שחסר לי מעצורים לענין התאוה

אני מבין שמסתמא בהמשך הזמן כשאתחבר בעומק לי"ב הצעדים ייעלם בעי' זו, אבל מה עושים בינתיים?
תודה רבה

בעניין: האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21593

  • יוסף (יהודה)
זוהי מהות הצעד הראשון- לשחרר. להבין שגם ככה אני לא באמת יכול לתפוס, שגם ככה בעזרת הכוח שלי אפול תוך שניה. לכן אנחנו משחררים ונכנעים.
אתה צודק, זה כביכול יוצר בעיה- אין שום דבר עכשיו שיעצור אותנו מליפול. הרי עד היום אנחנו עצרנו את עצמנו (אומנם לא בהצלחה) ועכשיו אם אנחנו לא נעצור, מי יעצור?
מכאן מגיע הצעד השני- ה' יעצור. הוא ורק הוא יכול לעצור אותנו. ואחרי שאנחנו מבינים זאת אנחנו מרפים לגמרי ונותנים לו לשלוט באופן מלא עלינו.
זה קצת דומה למכונית שהנהג לא מודע לכך שיש ברקס. בשביל להאט\לעצור הוא משתמש במקל, הוא דוחף אותו מחוץ לחלון לכיוון הכביש וככה מאט.
כמובן שהוא לא יצליח לנהוג ככה, לכן הוא עובר הרבה תאונות, כי הוא לא הצליח לעצור בזמן. אבל להתחיל להשתמש בברקס במקום במקל? מה פתאום! הרי עד עכשיו מה עצר את המכונית? רק המקל. אז אם אני אוותר על המקל, בוודאי לא אצליח לעצור ובוודאי שאעשה אפילו יותר תאונות!
כמובן שזה לא אמיתי. האמת היא שצריך לעזוב את המקל ולזרוק אותו למקום בו לא נמצא אותו לעולם ולהתחיל להשתמש רק בברקס. המקל אולי טיפה עזר, אבל הוא בעיקר הפריע לנו להשתמש בברקס.
הרצון שלנו להחזיק ולשלוט הוא רק מקל חלש שמנסה לעצור את התאווה ללא הצלחה מרובה, בעוד ה' הוא ברקס כל-יכול שיכול לעצור אותנו ולהציל אותנו בכל מצב.

זה קשה, צריך להפסיק לסמוך על הדברים שסמכנו עליהם עד עכשיו, על המקל שלנו, על הדאגה לעתיד וכו'... צריך להתחיל לסמוך רק על ה'. להיכנע ולהתפלל אליו שיעזור לנו.

בעניין: האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21596

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
הסבר חזק ביותר. חיזקתני.
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21611

  • אדיקט
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 19
תודה רבה יוסף
מאד חזק ויפה ובסגנון טוב
יישר כוחך
יש לי מה עוד לשאול בענין זה אבל אני ממהר מאד עכשיו, ועוד חזון....

בעניין: האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21613

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
חבר יקר,

ממה שאני יודע, הסלוגן לא אומר רק let go אלא יש לו גם חלק שני let god.

רק "שחרר" בלי "תן לא-ל" לא עובד.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: האם יציאה מריכוז עצמי יכול לגרום בעיות יתר בתאוה? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21619

שלום "אדיקט",
ממה שאני מבין מדבריך, ומתגובות של חברים שענו לך,
הבעיה נעוצה בעיקר בעיקרון שכאשר אני משחרר את המעצורים הנפשיים, הרגשיים, שנובעים מדאגות, חששות, דילמות (תוכל להשלים את החסר),
ומאפשר לעצמי להישען על האין סוף, כביכול אני יוצא מעצמי ומהאגו שלי, ומתמזג עם היקום האין סופי, אז נראה שגם המעצור לתאווה נפתח, ומאפשר לה לזרום בחופשיות וללא השארת עקבות של חרטה, או צער על המעשה שעשיתי בהווה או בעבר.
מנסיוני על גופי, כאשר אני מצליח להתחבר לדברים גדולים מעליי, לדברים שיכולים לעזור לי, ומתמסר אליהם ונותן להם לעטוף אותי מכל צדדי הוויתי, אני אמנם משחרר את המעצורים ונותן למחשבה לצוף מעל פני האגו, מעל פני ים האגו שבתוכי, ולכאורה זה נראה שלא תהיה לי חרטה גם על המעשים הפחות טובים שאני עושה, מכיוון שתמיד בכל מצב ארגיש טוב עם עצמי, כי אני לא מחובר כביכול, לתחושות הרגשיות שמתחוללות בתוכי. אך לדעתי כאן מגיע הרגע הקסום והדי מפתיע לטובה שגיליתי על עצמי, שברגע שאני עם ההוייה ומשחרר את המחשבה, שופע עלי אור כל כך גדול, שבעצם לא נותן לי ליפול אל פח התאווה, וכל הזמן מקדם אותי למעשים טובים, לפעולות חיוביות, ומשדר לי מסרים חיוביים, כלפי, כלפי הסובב אותי, כלפי החברה בה אני חי, שזה כשלעצמו מבטל בבת את הסיבות והמקורות, שגרמו לי ליפול אל העצבות, הדיכאון, הדכדוך, והדימוי העצמי הנמוך, שאלו בעצם השורשים והאבות של הילד ששמו "תאווה למין".
כל הפעולות שאעשה למען קידום המטרה, שינוי בסיס הפעולה שבחיי, כמו אולי להיות יותר מחובר לחברים שחווים את אותם חוויות או חוויות דומות שגם אני עובר במהלך ההחלמה מההתמכרות, יביאו אותי בסוף להתחבר אל עצמי, אך הפעם בצורה נקייה ואמיתית.

מקווה שעזרתי במשהו...
בהצלחה.
הריני מאמין, שביכולתי לשנות את מסלולי החשיבה שנחקקו בתודעתי ברבות השנים, לשנות הרגלים רעים ולשבור את הטבע של עצמי.
אמונה זו נובעת מסיבה אחת פשוטה, אלוקים נתן לכל בני האדם וגם לי כוח לשנות דברים בטבע, ובזכות האמונה החזקה והתקיפה בבורא עולם, כל אדם באשר הוא אדם יכול לשנות דברים בטבע. זאת אמונתי.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן