ברוכים הבאים, אורח

12 הצעדים ביהדות?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: 12 הצעדים ביהדות? 2485 צפיות

12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21475

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
אני רוצה ברשותכם להתייחס לתופעה בפורום הנחמד הזה של חברים שמשתדלים להביא מקורות ביהדות להחלמה על פי שיטת 12 הצעדים.

קודם כל המוטיבציה ברורה מאוד, אנחנו אנשים דתיים, שהדת לוקחת חלק חשוב מאוד בחיים שלנו. חשוב לנו לחבר כל דבר בחיים שלנו לדת. אבל הרבה יותר מזה חשוב לנו לחבר לדת המוכרת והחמימה שלנו את התוכנית הרוחנית שמכניסה את הקב"ה עמוק לחיינו.

הרבה פעמים נשאלה בפורום השאלה למה אין במקורותינו התייחסות ל-12 הצעדים?

ורבים החברים שניסו לענות על שאלה זו.

פעמים אחרות חברים כעסו כשהובאו כאן דברי חיזוק מהמקורות, בטענה שדברי החיזוק האלו נוטעים בנו רגשי אשמה וניסו אותם כבר 20 שנה וזה לא עבד, אז במטותא מינך...

פעמים אחרות נטען שהתוכנית היא כמו אקמול או אנטיביוטיקה, לא צריך מקור בתורה לכל תרופה. ניתנה רשות לרופא לרפא, וזהו.

הספונסר שלי אמר שהתכנית היא רוחנית ולא דתית. אהבתי את החילוק.

אבל זה לא עזר הרבה... יש לכולנו נטייה טבעית לחבר לתורה ולמצוות את החוויות הנפשיות והרוחניות שאנחנו חווים. 

אז באו חברים אחרים וניסו את כוחם. היו שאמרו שפרעה סבל מהתמכרות (אמיתי..), היו שאמרו ש - 12 הצעדים מכוונים כנגד 12 השבטים, או שיעקב אבינו ביקש לישב בשלווה – ואמר את תפילת השלווה אבל עשיו בלבל אותו. או שראש השנה זה הצעד הראשון, עשרת ימי תשובה הצעד השני, יום כיפור זה הצעד השלישי, סוכות זה הצעד הרביעי (מבטיח לכם שחבר אמר לי את זה בטלפון בשביל לחזק אותי במעלי יומא דכיפורא...)

יסלחו לי כל החברים האהובים עלי אם הייתה נימה של זלזול בדברי...

אני רוצה קצת לחדד את הנושא ולהציג לפחות את דעתי הענייה.

12 הצעדים זו שיטה שפותחה על ידי אנשי מקצוע שעבדו עם מכורים. השיטה חולקה ל-12 צעדים מכל מיני סיבות. היה אפשר לחלק את זה אולי קצת אחרת. אבל כך הם חילקו – זה עובד. נקודה. זו לא הלכה למשה מסיני, אין טעם לנסות למצוא מקור דתי לכל צעד או ביטוי בכל אחד מהצעדים. השיטה עובדת. זה מה שחשוב.

אבל השיטה הזו מבוססת על עקרונות ויסודות רוחניים שאמורים להעניק לנו איכות חיים טובה יותר. העקרונות האלו עובדים על כל אחד. אצלנו הם עקרונות מצילי חיים. אצל אחרים הם  עקרונות שרק יתנו איכות חיים.

העקרונות של השיטה הם למשל כניעה, מסירת המאבק לכוח חיצוני, מסירה לקב"ה, נכונות לוותר על פגמים, ויתור על טינות.

כשמדובר בעקרונות של השיטה לית מאן דפליג שהם עקרונות רוחניים, שמקורותיהם מושתתים ביהדות. בטחון בקב"ה, עבודת המידות, לא תיקום ולא תיטור, כל המעביר על מידותיו, כנות, ענווה, שמח בחלקו וכו'

העקרונות האלו הם באמת עקרונות פשוטים שידענו אותם מגיל ינקות. כל היהדות מסובבת סביב עקרונות אלו.

היום בנו בשבילנו את העקרונות האלו כשיטה מובנית. כי בלי שיטה מובנית לא נצליח ליישם אותם. אנחנו לא יכולים ליישם את העקרונות האלו ללא השיטה המובנית, לא כי היהדות לא מספיק טובה, אלא כי אנחנו חולים. אנחנו בנינו מנגנונים נפשיים שמנתבים את כל הרוע להתמכרות. אנחנו הפכנו לנעולים על מנגנון נפשי מסוים בלי יכולת לצאת ממנו. השיטה מוציאה אותנו בכוח מהמנגנון הנפשי הקלוקל הזה.

התורה ציוותה עלינו להניח תפילין. התורה לא נתנה פתרון לאדם הסובל משלשול. לאדם כזה אין פתרון, הוא לא יכול להניח תפילין. התורה נתנה עקרונות רוחניים לחיים טובים. אנחנו לא יכולנו להשתמש בהם כי אנחנו חולים. התורה לא סיפקה לנו פתרון. סליחה על האכזבה.

כשתופעת ההתמכרות בעולם התפשטה בגלל זמינות גבוהה מאוד של כל מיני גורמים ממכרים כמו אלכוהול, סמים, אוכל ופורנוגרפיה נוצרה מחלה מסוימת. הקב"ה ברוב רחמיו ראה בעוני עמו וסיבב שאנשים חכמים ומנוסים ינסחו שיטה ליישום עקרונות רוחניים.

לכן ידידי, אם תרצו לחזקני בשיטת 12 הצעדים נא הביאו בפני מאמרים ודברי חז"ל שיחזקו ויקבעו בנפשי את העקרונות הרוחניים עליהם מבוססת השיטה. אני כמוכם רוצה לחבר בין החוויה הרוחנית של השיטה לבין החוויות הדתיות שלי. בעזרת ה' בקרוב אפרסם רשימה עם רעיון פשוט איך לעשות זאת. אבל זה יהיה מבוסס על העקרונות הרוחניים שהשיטה מקנה לנו, לא על כל צעד וצעד באופן פרטני.

השיטה עצמה על כל מסורותיה אינה צריכה מקור היא פשוט עובדת. אני ההוכחה.

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21478

  • מוישלה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1667 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • נקי בחסד אלוקים מי"ב בטבת תשע''ג 20/12/12
  • הודעות: 1007
עובד? מילה בסלע!
כתוב יפה, מנוסח מהוקצע,
תודה רבה!
מה לך, יחידה, תשבי דומם כמלך בשבי, כנפי רננים תאספי וכנף יגונים תסחבי, כמה לבבך יאבל, כמה דמעות תשאבי, דבקת ביגון עד אשר קבר בתוכו תחצבי.
דומי, יחידתי, לאל, דומי ואל תעצבי, עמדי וצפי עד אשר ישקיף וירא יושבי.
סגרי דלתך בעדך, עד יעבר-זעם חבי.

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21486

  • בן אהוב!
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • כן אני יכול!!! לשעבר
  • הודעות: 146
מסכים עם כל מילה.
תודה רבה!
מתפלל להיות נקי רק להיום! תודה אלוקים על הדרך ותן לי את הכוח להמשיך לצעוד!

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21495

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תודה על הדברים. אכן אין צורך בחיפוש המקורות.

יחד עם זה, אתמול שמעתי התיייחסות לנושא מרב חשוב העובד בעצמו את דרך הצעדים (הוא טוען שהוא מכור לגאווה ושאר פגמי אופי...), וברשותך אכתוב זאת כאן בקצרה.

מסובר על הבית יוסף (כמדומני) שפעם ישב כל הלילה להתעמק בסוגיה קשה ביותר ורק עם אור ראשון עלה בידו להבין פשט כראוי. מיד לאחר התפילה נכנס לבית המדרש וראה אחד התלמידים בעל ראש בינוני לומד את הסוגיה ומיד הסביר בדיוק כפי שהוא למד זאת ביגיעה עצומה. חלשה דעתו מכך עד שרבו הסביר לו את המושג שנקרא "פתיחת הצינור". זה כמו חברת הבניה שסוללת כביש, כורתת עצים, בונה גשרים וחופרת מנהרות, ולאחר הפתיחה החגיגית, נוסעת לה מכונית במהירות עצומה את כל הדרך. ברור שהנסיעה באותו כביש מהירה אלפי פעמים מאשר אלו שסללו את הכביש כי הם כבר עשו את העבודה הקשה. כך גם בלימוד, לאחר שהוא הבין את הפשט בגמרא, התלמידים יכלו להגיע לכך במהירות ובלי קושי.

כל העקרונות שעימם אנו צועדים, עד לפרטי פרטים מופיעים בספרי היהדות השונים של כל העדות והחוגים. לאחר שהדברים ירדו לעולם, גם הגויים יכלו לגלות את העקרונות בשעה שהם ניסו באמת להתחבר אל אלוקים.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21500

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
כיף. add? זה vip! שמע, כתבת נהדר, אני אוהב אותך, מאוד, אתה יודע את זה, ואני הולך לכתוב דברים שונים ממך, הייתי פונה אליך בפרטי, אבל בגלל הפומביות של הדברים חשבתי שהנכון הוא לפרסם את הדיעה  האחרת גם כן בפומבי. אדגיש שאין לי כאן דבר אישי. אתפלל שלא תיפגע ותיקח את הדברים למקום נכון.

כמי שנהנה למצוא את המקורות לפיתרון המדהים הזה במקורותינו אאיר - עבורי יש הבדל עצום בין לחפש את התרופה - 12 הצעדים, לבין לתור אחר המחלה - התמכרות לתאווה. הארכתי על כך לא מעט, המעוניין יתור. בקצרה אכתוב, שאם אחפש מקורות לכך שהחטא הינו מחלה, סימן הוא שאיני מאמין באמת שזו מחלה, ולמעשה הריני חוטא. פושע וכו', ודו"ק.

בנוסף הסיטורית, העובדות מעט שונות, זו לא שיטה 'שפותחה' על ידי אנשי מקצוע, ההפך הוא הנכון, אנשי מקצוע ברובם המוחלט זילזלו (ומזלזלים גם היום) בעקרונות הללו באופן מופגן.למעט אחד שתמך - דר' קרל יונג, הוא זה שאמר לרולנד האזרד שהוא צריך חויה רוחנית בכדי שלא ישוב לשתות, זה גם מה שהוא כתב שנים מאוחר יותר לביל W .

דר' סילקוורט, רופאו האישי של ביל הרים ידיים ממנו, ולאחר החויה הרוחנית של ביל, אחרי שאֶבִּי סיפר לו על 4 המוחלטים של האוקספורד גרופ, הוא תמך, מאוד, וכתב את מכתב הרופא המופיע בתחילת הספר הגדול.

כמה סרוטים שנמחקו להם החיים חיפשו נואשות פיתרון הם מצאו אותו בדמות עקרונות קיימים, כפי שהדגשת הייטב, אבל דע לך שהם התאימו כן אותם בכוונת מכוון ל 12 צעדים, כשכל צעד מהווה נדבך חשוב בבניית הצעד הבא, כמו שמופיע במפורש בספר הגדול (עמ' 64):

אנו קוראים בקפדנות את חמשת ההצעות הראשונות ושואלים את עצמנו אם השמטנו משהו - היות ואנו בונים שער שדרכו נעבור סוף סוף כבני אדם משוחרררים, האם עבודתינו יציבה עד כאן? האם האבנים מוצבות במקומן? האם חסכנו במלט ששמנו ביסודות? האם ניסינו לעשות בטון ללא חול?

כארבעים שנה לאחר מכן בא רוי K אלכוהוליסט מכור לכדורים עם אובססיה מינית מטורפת וניסה להפסיק באמצעות אותם עקרונות את הפעילות החולה שלו, הוא הצליח, חסרה לו ההיזדהות, כי החבר'ה ב A.A. לא כל כך הבינו מה יש לו... אז הוא פירסם מודעה בעיתון... הגיעו כמה אנשים, שרצו בעיקר להשתמש איתו...

הקבוצה הראשונה נוסדה בגאר'ג שלו... לפני קצת יותר משלושים שנה, יש היום אלפי קבוצות ועשרות אלפי חברים ברחבי הגלובוס.

לסיום ולסיכום, היה לי חשוב להבדיל בין העובדות כפי שלימדוני.  לבין הדברים שכתבת ואהבתי מאוד.

נ.ב. תמשיך לכתוב. זה מעולה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21505

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
אסירות הנחמד, תודה על ההקדמה המפרגנת.
אין צורך לחשוש, פוסט מסוג זה מושך אש, לשם כך הוא נכתב.

לגופם של דברים אני מודה לך על הידע הרב שבתגובתך. אכן התוכנית נוסדה מניסונם המר של חובבי הטיפה המרה. עם זאת, חבר נאמן ומנוסה בתוכנית אמר לי פעם כי התוכנית חכמה ועמוקה מדי לחשוב שהיא לא נערכה בסופו של דבר בעזרתם של אנשי מקצוע.

וכעת, לנושא שלשמו התכנסנו:

אם מישהוא הבין מדברי שניתן לבצע את עקרונות התכנית בלי להצמד לצעדים, שיחזור ויקרא את דברי בעיון. אנחנו החולים חייבים להצמד לתוכנית ככתבה וכלשונה. רק כך.
אבל, אין צורך בגלל זה להתחיל להביא הסברים שמשה רבינו עשה תוכנית 12 הצעדים עם בני ישראל במדבר. משה רבינו ללא ספק השתמש בעקרונות של התכנית בשביל ללמד את עם ישראל תורה ומוסר.

כשאנשים מפרשנים פסוקים ומעלים פילא בקופא דמחטא זה לא מתיישב אצלי על השכל ולא גורם לי להאמין בביל ובתורתו.
או בדוגמא שלך אסירות: אין צורך לחפש במקורות שההתמכרות שלנו מוגדרת כמחלה. ההגדרה של ההתמכרות כמחלה לא צריכה מקור בתורה. ההפך הוא הנכון, התאווה עליה התורה מדברת היא תאווה איתה מתמודדים אנשים רגילים. אין לי בעיה לומר שהתורה לא התייחסה לאנשים שהפכו לתאווי תאווה מתוך מחלה של התמכרות. בדיוק כמו שאין לי בעיה לומר שהתורה לא התייחסה לאנשים שסובלים מפריצת דיסק.

אני חושב שהדוגמא החיובית להשוואה בין התכנית לבין היהדות מונחת בעיקר בניתוח של עקרונות התוכנית. הרב טוורסקי עושה את זה הרבה.

ובשביל שלא יעלה על מאן דהוא מחשבה אחרת אשוב ואומר: אין דרך אחרת לצאת מההתמכרות מלבד תכנית 12 הצעדים על כל פרטיה ודקדוקיה. תאמינו לי, 20 חיפשתי. 

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21510

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה לך עובד, האמת היא שמטבעי איני כל כך נחמד, ע"ע הסמסים... תורת ביל עיוותה אישיותי, לא אתווכח עם חברך המנוסה והאמין, אני יכול לומר - לכתוב את מה שהספונסר שלי לימד אותי.

ובנוגע לפירשון פסוקים, לטעמי זה עניין של טעם, יש דברים שאני מתחבר ויש כאלו שלא, אני אוהב לעסוק בזה, בשבילי זאת החלמה.

אחרי שנים של ריאקציה - אבא חזונישני'ק או לא? - בצעד 11 קיבלתי שלווה ואיחוד בין העולמות. מי שלא רוצה לקרוא, שלא יקרא, לא אפגע. (אשתדל)
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21515

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
אולי אפשר לחלק בין מחלת ההתמכרות ואולי איתה שאר המחלות הנפשיות, לבין מחלות פיזיות אחרות.
כי מחלות נפשיות הם נושאים שבהם התורה התעסקה, תיקון מידות ופגמי אופי בכל הרמות של הפגם, ההתמכרות היא רק תופעת לוואי של הבעיה.
לעומת פריצת דיסק, שזה לא כ"כ עסק דתי או רוחני. (בכלל לא היה דיסקים אז  )
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21516

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
לא הבנתי, האם בתורה מצאת את הפתרון לתסמונת דאון? ומה בדבר דכאון כרוני? חשבתי גם על סכיזופרניה ומאניה דיפרסיה ושלל מחלות נפשת נוספות שעדיין לא מצאתי להן מענה ברור בתורה הק' (למרות שהכל מגיע משם כפשוט).
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21523

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אגב, ביל מתייחס (כמדומני בספרו "כפי שביל רואה זאת") לכך שהוא שומע מאנשים שונים המוצאים את המקור לדרך הצעדים בדת בה הם מאמינים.

לי זה מתיישב מצוין אם העובדה שהכל מגיע מתורת ישראל ובדרך ממילא העקרונות הרוחניים נמצאים בכל הדרכים וכל אדם המאמין באלוקים יכול למצוא את הצעדים בדרך בה הוא חי.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21534

אתרום את חלקי.
לעיתים התעורר בי רצון לחפש ביסודיות מקורות ביהדות ל-12 הצעדים. שאלתי את עצמי אם זה לא נקרא לסמן את המטרה ולירות את החץ...
לא עשיתי זאת. אך במשך הזמן כשלמדתי פה ושם ספרי מוסר קדמונים ואחרונים מצאתי הרבה עקרונות.

פעם קראתי באחר העלונים סיפור על ר' דוד פוברסקי זצ"ל ראש ישיבה פוניבז': (אני מקוה שאני מדייק, הניסוח - כמובן - שלי.)
היה ארוע כלשהו בישיבה שהשתתף בו רב שהתהלכו אחריו שמועות על מידת רצינותו ואמינותו. אחד הבחורים התלהט כנראה וביזה את אותו רב.
לר' דוד הדבר כאב מאד מפני שזה פגע גם בישיבה. אך הוא לא עשה דבר.
כשאותו הבחור התחתן, טרח ר' דוד וערך לו סעודת שבע ברכות.
מקורביו שידעו על קפידתו על אותו בחור, שאלו אותו, "רבינו, עד כאן?"
אמר להם ר' דוד: "אם אני רוצה להסיר את הקפידא שלי מאותו בחור, אני צריך לעשות משהו טוב בשבילו".

מה זה, אם לא דוגמה של "פעולה הפוכה"? ממש כפי שמציעים לנו בעבודה על הפגמים...

המסקנה שלי היא, שאני לא הצלחתי לשמוע את מה שלימדו אותי, עד שהגיעו חברים טובים ודיברו איתי בגובה העינים, ומשם הצלחתי להרים את הראש מעט ולפגוש את הדברים במקורותינו.
וכבר כתב על כך אסירותודה בפוסטו: "התכנית - מכשיר שמיעה".

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21554

  • שלמה די דיינו
  • רצף ניקיון נוכחי: 255 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 531
כשנפגשתי עם הרב יהושוע שפירא שאלתי אותו את השאלות הללו..
הלכתי רחוק... שאלתי, האם 12 הצעדים הם תורה וכתוב "תורה בגוים אל תאמין"?..
ענה לי הרב וודאי שלא! תורה מחייבת מצוות, היא דרך חיים, יורדת לפרטי הפרטים.. 12 הצעדים הם בגדר של דרך ארץ שקדמה לתורה!
היא מיועדת לחולים כמונו! וכמו שעובד הזכיר, התורה לא מרפא מחלות פיזיות, כך גם התורה לא התייחסה למחלתינו הרוחנית, זה לא סותר שאפשר לראות בתורה אין ספור מקורות ל12 הצעדים, בכל מקרה מייסדי AA וSA וכו' בנו לנו שיטה מסודרת שריפאה אלפי אנשים ממחלתם.
עבורי החיבור לאלוקים בתכנית, זה החיבור לאותו אלוקים שחיפשתי כל החיים, רק עכשיו זה נעשה מתוך כלים מובנים ב12 הצעדים

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21562

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
לאחר בירור נמרץ עם חברי החביב. התברר שהוא אמר שלדעתו מישהו לחש לביל וחבריו מה לכתוב בספר הגדול. כוונת חברי היתה שהקב"ה כיוון את ביל לכתוב את הדברים בכדי לסייע למליוני בריות בעולם. חברי לא התכוון שאנשי מקצוע כיוונו את ביל בעיצוב התוכנית כפי שאני הבנתי בטעות.

עמכם הסליחה. 


[quote author=אסירותודה link=topic=2043.msg21510#msg21510 date=1355158942]
לא אתווכח עם חברך המנוסה והאמין, אני יכול לומר - לכתוב את מה שהספונסר שלי לימד אותי.

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21588

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
איזה מקסימים כולנו... אני מקווה שלמדתי מההתרחשות המשונה הזו הוא את מאמר חז"ל - חכמים היזהרו בדבריכם שמא תחובו חובת גלות וישתו התלמידים הבאים אחריכם ונמצא שם שמיים מתחלל...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: 12 הצעדים ביהדות? לפני 11 שנים, 4 חודשים #21599

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
מאמר שכתבתי בתחילת היכרותי עם התכנית.

תוכנית 12 הצעדים...
יש ששואלים איפה זה כתוב? האם זו היא חכמה חיצונית או דרך התורה?
ומה בכלל ההבדל בהגדרה בין חכמה חיצונית "חכמה בגויים תאמין" לחכמת התורה "תורה בגויים אל תאמין"?

הכלל הוא, שאם הדברים קשורים לקדוש ברוך הוא זה תורה. ואם לא זה חכמה חיצונית.
לדוגמא, דיין שפסק בבית דין ממון המוטל בספק חולקין, זה תורה. כי הפסיקה היא מתוך הכרה שזה רצון ה' כפי שהתגלה בתורה שבעל פה.
אבל אם שופט גוי פוסק בבית משפט שחולקים חצי חצי, זה משפט עכו"ם - עקום. ואין לנו שום מחויבות לזה, כי זה בא מהשכל האנושי והנימוסין שהמציאו בני אדם.

ישנו וורט עצום, כל המפסיק ממשנתו ואומר מה נאה אילן זה, הרי הוא מתחייב בנפשו...
אומר הבעל שם טוב, מי שבשבילו לומר מה נאה אילן זה, זה הפסקה במשנתו, דהיינו שהוא לא מקשר את נפלאות הבורא לנותן התורה, ה"ז מתחייב בנפשו.

כי כל מה שמביא ליראת שמים ולעבודת ה' זה תורה.
ומי שהוא סטודנט לתלמוד או לשפה הארמית ואינו מכוון ללמוד את תורת ה', הרי זה חכמה בגויים.... זו חכמה חיצונית.... בוודאי לא יקבל מזה דעת תורה....

לענייננו, תוכנית 12 הצעדים, אין זה משנה אם היא הומצאה ע"י גוי שיכור, או בת קול מהר חורב....
העיקר זה הגישה, אם זו פסיכולוגיה לחילוץ אנשים כדי לשפר את איכות החיים שלהם, הרי זו חכמה בגויים... ותאמין... את זה המציא הגוי השיכור...

אבל אם אנו מחפשים כאן דרך חדשה לשמירת קדושת ישראל, טהרת המחשבה, אות ברית קודש, והמטרה היא לשם שמים,
אז תורה בגויים אל תאמין... את זה לא המציאו האלכוהוליסטים...

התורה הזאת (דער צוועלעף צעודים) היא חידוש בלעדי שלנו... של ארגון שמור עינך... של כל יהודי שמנסה להתחזק בדרך זו... שלי... שלך.......
זו תורה, שהמאור שבה מחזירו למוטב, שעליה נאמר מגנא ומצלא!!! זו תורה שמביאה את האדם קרוב יותר לנותן התורה...

כן!!! תוכנית 12 הצעדים הוכיחה את עצמה כשטיקל תוירה עוצמתי, שבידו לחזק את הנשמה, ולהחזיר לה את עוצמתה המקורית...
אז אל תתן ליצר הרע המתוחכם את התירוץ העלוב הזה כאילו זו חכמה חיצונית...
בא והצטרף לקבוצה של יהודים, שמוכנים לנסות כל דבר כדי לעשות נחת רוח לאבא שבשמים... ועי"ז הופכים כל דבר לתורה...

אם יורשה לי להפסיק לרגע ולומר.... מה נאה אילן זה......


אני לא בטוח שהייתי כותב את זה היום כך, אבל לא נמנעתי מלהביאו כאן.
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...
  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 0.75 שניות

Are you sure?

כן