ברוכים הבאים, אורח

אלוקים נמצא בפרטים הקטנים
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים 1489 צפיות

אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20174

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
הרבה פעמים ניסיתי פשוט "למסור את התאווה לאלוקים" והייתי בטוח שאם רק אכנע ואוותר עליה, תרד יד משמיים ותיקח אותה עבורי, אך למרבה הצער - זה לא התרחש. ככל שאני נמצא יותר זמן בתכנית, נראה ברור יותר ויותר שאין דבר כזה כניעה וויתור רק על התאווה ואם רוצים למסור את התאווה לאלוקים - יש צורך למסור לו את כל החיים. הבעיה היא שזה כבר לא כל כך פשוט...

הנקודה היא שאי אפשר להמשיך לחיות כמו שחייתי בזמן השימוש בתאווה ולנסות לשנות רק פרט אחד: כניעה על התאווה. זה פשוט לא הולך. כדי שהנס יתרחש, יש צורך בשינוי מהותי מלמטה למעלה שמקיף את כל החיים שלי ואז הנס מתרחש באופן טבעי בלי צורך לעשות שום דבר מיוחד. אני מבין את זה כאשר אני בוחן את ההיסטוריה שלי ורואה שהשימוש בתאווה וההתמכרות היו חלק מדרך חיים. לא סתם הגעתי לשימוש בתאווה, אלא בעקבות פגמי אופי רבים שהגדול שבהם אצלי הוא הצורך בשליטה (אצל כל אחד זה יכול להיות משהו אחר). אז כעת אם אני רוצה לזכות בחסד אלוקים, יש לי משימה: לחיות חיים רוחניים.

השאלה היא איך עושים את זה. איפה בדיוק נותנים לאלוקים להיכנס לחיים שלי? לא מדובר כאן על פעולות במישור הדתי שיש לנו רבות מאוד באופן שיקיף את כל היום, כי למרבה הצער עשיתי אותם במשך שנים אבל בלי שאתקרב על ידי כך אל אלוקים. עשיתי אותם כי כך חונכתי בלי שום רגש ואין פלא שזה לא עזר לי. כעת הגיע הזמן להכניס את אלוקים בחיי היום יום.

הבוקר קמתי והתברר לי שפרוייקט גדול שאני מעורב בו תקוע לגמרי. אחר כך במשרד היו עוד כמה "בשורות" לא כל כך משמחות הקשורות בנושאי עבודה ונושאים אישיים גם יחד. הדחף הראשון שלי הוא לברוח. לאן לברוח? לא משנה. לשמוע מוזיקה, לראות סרט, לעשן סיגריה, לחסל חפיסת שוקולד, העיקר לא להישאר עם עצמי. אבל אם אני רוצה לחיות חיים רוחניים, אז אני צריך לקבל את העובדה שמה שהתרחש זהו רצון האלוקים ולבקש שלווה. נכון, לא מדובר כאן בדברים גדולים, אבל דווקא כאן, בפרטים הקטנים, נמצא השינוי.

הצעד השלישי נשמע כמו משהו גרנדיוזי "החלטנו למסור את חיינו ורצוננו להשגחת אלוקים כפי שאנו מבינים אותו", אבל זה לא כך. ההחלטה עצמה יכולה להגיע ברגע של שקט פנימי כאשר מתברר לי שלמרות הכל אני שוב נמצא ברחוב ללא מוצא. אחר כך אני צריך לחדש את ההחלטה הזאת שוב ושוב, אבל היישום שלה הוא לא בפעולה של ברקים וזיקוקים אלא בפעולות קטנות של היום יום. לא להתרגז כאשר קיבלתי ביטול לפרוייקט, לא לכעוס כאשר הילדה שוב שפכה כוס תה על הספה וכן הלאה, כל אחד בחיים שלו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20275

  • אדיקט
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 19
תודה רבה, ועוד הפעם תודה 'סוד הכניעה'! הבהרת את הדברים היטב, זה נורא! בודאי א"א למסור רק התאוה, לפי שאז זה משחק מילים בעלמא, (הגם שאנו יודעים שגם מילים יש להם השפעה כלשהוא)  העיקר למסור את עצמו, להבין שאין לנו שום רצון, לפי שבאמת אין לנו מה שיבטיח שהרצון שלנו ייעשה, אנחנו חסר אונים, ולפיכך אנחנו בעצמינו איננו יכולים שום דבר בהחיים שלנו, רק הבורא יכול לעשות לנו, הכח עליון, והוא עושה לנו כשאנחנו מתבטלים אליו כלומר מבטלים הרצון, ועושים רצונו דוקא ולא רצונינו
זה בא מאה פעמים ואחת בכל יום, אני רוצה לקרוא עכשיו סיפור מתח, אבל אשתי צריכה עזרה, או יהודי אחר, ואני מבטל הרצון שלי ועוסק בעזרה לאשתי, או משהו תקוע בעסק כמו שאמרת ואני רוצה לברוח אל סיגריה או לחפיסת שוקלד או לשיחת חולין בלי או עם לשון הרע, או לגלוש באינטרנט, ואני מבטל הרצון ועושה מה שמוטל עלי או כשיש רצון לשקוע בעצבות ואומרים תפלת השלוה וחוזרחים למציאות
או כשנתעורר טינה ואומרים קלי! קח את זה ממני, זה חזק ממני, איני יכול לשלוט בטינה זה, ואומרים ומודים שאנחנו חסר אונים נגד ה"סבה" שהביא את הטינה, שזה בדרך כלל איזה דבר בהבטחון שלנו שהופרע ע"י מושא הטינה, דהיינו שאנו חוששים שמושא הטינה יעמוד בדרכנו, וכשמודים שאין לנו שליטה על זה לפי שאנחנו לא מנהלים את העסקים כאן, אנחנו רק הפועלים אז זוכים והכח עליןן מתערב
הכח עליון מתערב כשאנחנו רוצים בזה, אם אנחנו לא מוסרים באמת הוא לא עושה טובות בלתי מבוקשות
ושוב תודה רבה.  אדיקט

בעניין: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20284

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
סוד היקר,

תודה רבה על הפוסט.
אני מבין שאלוקים נמצא ב"כניעות" הקטנות!!!

גם אני נתקל יותר מידי פעמים בסיטואציות שבהן מצד אחד אני צריך להכנע לאשתי, אך מצד שני אני חייב לעשות את הדברים הנדרשים, מכיוון שאוביקטיבית אני צודק !!!
מה עושים? נכנעים או לא?

הספונסר שלי לימד אותי שהכניעה צריכה להיות מול הקב"ה ולא מול אשתי.
אני עכשו משתדל ליישם.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20293

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה רבה לך סוד, לא מעט זמן התבלבלתי מסביב לנושא הזה, איך אני יכול למסור משהו גדול כקטן שאני מודה שהוא לא בשליטתי? הסבירו לי כמו שכתבת נפלא, שאני מפסיק להתנהל כמוקדם, משנה גישה.

אחרי שאני מתרגל לבחון עם הספונסר שלי את המניעים - צעד 2  -  קל לי לראות את היכן כדאי  'למסור', לא את המציאות, אלא את הרצונות - המחשבות, והחיים - הפעולות שלי, לקב"ה, בתחילה בדיבור, באופן אישי אני אומר, אבא'לה אני לא יודע מה לעשות כאן, תראה לי את הדרך.

ובהמשך, לנקוט פעולה, בדרך כלל הפוכה ממה שרציתי בתחילה...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20780

כיהודה ועוד לקרא, אביא ציטוט מהספר הלבן:
"נראה שאין דבר כזה כניעה מופשטת. כניעה היא ויתור על משהו מסוים.  (...) כניעה בתור גישה הופכת להיות המפתח לתוכנית הרוחנית הזאת ועצם מהותה. מרגע שחלה התפנית ההתחלתית הזאת, אנחנו זוכים באמונה בתהליך הכניעה. בכל שלב לאחר מכן תהיה נקודת הכרעה שבה נידרש להכיר בגישה או במעשה ספציפיים ולוותר עליהם לפני שנוכל שוב להרגיש בנוח. כניעה איננה רק המפתח לתוכנית 12 הצעדים ולמפוכחות מינית, אלא גם לחיים מאושרים ובעלי תכלית עם אחרים. "
[מתוך הקטע: "כניעה - צעדים 1,2,3" - "שינוי מהותי" עמ' 50]

חשבתי פעם לעצמי שאני צריך לשנות את הביטוי "להכניס את אלוקים לחיים שלי". בשבילי זה אומר שאני הנהג, ואני נותן לאלוקים לשבת לידי כדי "להדריך" אותי. במקום זאת, צריך להיות "להכניס את החיים שלי לאלוקים". אם כבר, אני אשב ליד הנהג - אלוקים - ואספר לו לאן אני רוצה לנסוע. אבל ההגה תמיד יהיה בידיים שלו.

בעניין: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20870

  • משה "חפץ-חיים"


חשבתי פעם לעצמי שאני צריך לשנות את הביטוי "להכניס את אלוקים לחיים שלי". בשבילי זה אומר שאני הנהג, ואני נותן לאלוקים לשבת לידי כדי "להדריך" אותי. במקום זאת, צריך להיות "להכניס את החיים שלי לאלוקים". אם כבר, אני אשב ליד הנהג - אלוקים - ואספר לו לאן אני רוצה לנסוע. אבל ההגה תמיד יהיה בידיים שלו.

הרעיון יפה מאוד [כמו כל דבריך]
רציתי לשאול, ברגע שאתה שם את הקב"ה על ההגה, איפה אתה בסיפור?
"את האומץ לשנות" את זה עושים ממושב הנהג, כי אומנם הקב"ה לוקח את ההגה אבל הוא רוצה שאנחנו נעביר את ההילוכים. [נכתב כשאלה]

בעניין: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20881

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
מיירי ורבייתי

האמת ששניכם צודקים!  (אני תמיד אוהב למצוא את האלו ואלו דברי אלוקים חיים שבויכוחים)

אמת שההשגחה היא 100% לא בידים שלנו - לשבת ליד אלוקים הנהג!

ואמת שהבחירה היא 100% בידים שלנו - אני הנהג ואלוקים יושב לידי ומחכה שאני יזיז את עצמי!

התירוץ לקונפליקט הזה הוא לא פשוט, ואין כאן המקום לפילוסופיות, לכן נאמר בפשיטות:

כשהאדם מתמלא בגאווה פסולה עליו לחדד שאין עוד מלבדו, וכשהאדם בענווה משתקת ופסולה עליו לחדד שאם אין אני לי מי לי...

לזה קוראים מדת ההשתוות. לאזן את 2 הצדדים הנ"ל. זה ממש לא קל אבל חייבים לדעת ששניהם אמת.

ואין מקום להתווכח אם אני מוסר את החיים לאלוקים, או שמכניס את אלוקים אל החיים. שניהם אמת כל דבר בעיתו ובזמנו.
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: אלוקים נמצא בפרטים הקטנים לפני 11 שנים, 5 חודשים #20886

משה היקר,
כדבריו הנחמדים של הושיעה נא, אפשר להמשיך את "האומץ לשנות" כלומר את הבחירה, גם אם מוסרים את השליטה לאלוקים. פשוט, "לזרום" עם החיים ולא לנסות לשנות אותם.

כשאני כל הזמן נלחם במציאות, בבוס ובעמיתים לעבודה, באשתי, בילדי ומנסה לשנות אותם, אני בעצם הנהג והמכוון. הספר הגדול קורא לזה "אני הבמאי". וכשההצגה לא מצליחה, אני מתמלא טינה על כולם.
כשאני מתאים את עצמי למציאות שעומדת לפני, ומנסה להשתלב בה במקום לשנות אותה, אני נותן לאלוקים להוביל אותי ומבקש ממנו "להיות מועיל לך ולחברי" [ע"פ תפילת הצעד השביעי].
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן