ברוכים הבאים, אורח

שינוי מהותי
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: שינוי מהותי 895 צפיות

שינוי מהותי לפני 11 שנים, 6 חודשים #18945

  • יוני
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 32
ברוך ה' התגלגל לידי הספר הנפלא: "כפי שביל רואה זאת".
זכיתי לקרוא את הקטע הראשון בספר כמה פעמים וללמוד ממנו בכל פעם דברים חדשים, ואני שמח לחלוק אתכם:

"לעיתים קרובות נטען כי A.A מגלה עניין רק באלכוהוליזם. אין זה נכון. עלינו להתגבר על השתייה על מנת להישאר בחיים. אבל כל מי שמכיר מניסיונו את האישיות של האלכוהוליסט יודע כי אף אלכוהוליסט איננו מפסיק לשתות לתמיד בלי שיעבור שינוי משמעותי באישיותו".
חשבנו כי התנאים גרמו לכך שנשתה וכאשר ניסינו לשנות תנאים אלה, וראינו כי אין אנו יכולים לעשות זאת בדרך שתספק אותנו כליל, השתייה שלנו יצאה מכלל שליטה ונעשינו אלכוהוליסטים.
מעולם לא עלה בדעתנו כי אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לכללים. יהיו אלה אשר יהיו". 

הדברים הנפלאים של ביל לימדו אותי כמה דברים:
ראשית כל אנו עובדים על האישיות שלנו. אנו עוברים שינוי משמעותי באישיות, כך שהתאווה תשתחרר מאליה, ברגע שנשנה את האישיות. אני רואה על עצמי, כל זמן שניסיתי להתגבר על התאווה בדרכים שונות, זה לא עזר להרבה זמן. אם היה לי אינטרנט מוגן, הייתי מוצא במוקדם או במאוחר את הדרך ליפול. אם הייתי לחוץ פחות, בכל זאת נפלתי להתפרצויות זעם...
היום, אני למעלה מ100 יום שיש בידי אינטרנט לא מוגן בכלל, והקב"ה מחזיק אותי נקי. לא יאומן!
אני יודע שזה לא תלוי באינטרנט, אלא במצב הרוחני שלי. אם אני לא במצב רוחני טוב אני פשוט לא יגש לאינטרנט, אני יעבוד לשפר את המצב הרוחני. 
"חשבנו כי התנאים גרמו לכך שנשתה וכאשר ניסינו לשנות תנאים אלה, וראינו כי אין אנו יכולים לעשות זאת בדרך שתספק אותנו כליל, השתייה שלנו יצאה מכלל שליטה".
חשבנו שיש סיבות שגורמות לנו להימשך לתאווה. אנחנו משועממים. האינטרנט לא חסום. עומס של עבודה ועוד...
בכל פעם ניסינו לפתור את התנאים האלו וזה לא עזר. מעבר לכך, זה רק דרדר אותנו לשלב הבא. חשבנו שכנראה אין לנו דרך לצאת מזה. "המין אינו ניתן לבחירה" ולכן לא ניסינו דברים נוספים.
זה לא שזה לא עזר בכלל, זה עזר באופן חלקי, ולא סיפק אותנו כליל!
אני, באופן אישי רואה נס בכך שהסתכלתי על הפרסום של "שמור עיניך". בתוך תוכי לא חשבתי שיש סיכוי, אחרת הייתי מחפש אותו מזמן... לא האמנתי שיש תקווה.
כל פיתרון שניסיתי עד היום רק דרדר אותי יותר: צומות, צדקה, טבילות, תפילות ועוד...
הרגשתי שכבר ניסיתי הכול וזה לא עזר באמת. חבל לי לנסות ולהתאכזב...
ברגע שנכנסתי לתוכנית והתחלתי את הצעדים, הבנתי שאני לא מנסה לשנות את הדברים שגרמו לי ליפול. אלא יש אפשרות שאני ישנה את עצמי כדי שלא אפול. יהיו התנאים אשר יהיו.
זה המשפט שמלווה אותי כל הזמן: "יהיו התנאים אשר יהיו"! כאשר אני חושב שאני צודק ומותר לי לכעוס.  מותר לי לשמור קצת טינה, אני לא אשם במה שאני רואה באינטרנט ועוד...עומד למול עיני המשפט: "יהיו התנאים אשר יהיו". השינוי המשמעותי אמור להחזיק אותי לא משנה מה יקרה!

"יהיה מה שיהיה אני עוד אשנה אני יגשים את חלומי. נושאי בשורה רעה מכות או עוד גזירה לא ישנו את מהותי...".

הכינוי שלי הוא לב טהור. היום בו יצאתי מקבוצה חיה הוא היום בו נולדתי מחדש. היום בו בחרתי להפסיק לשנות ולהתחיל להשתנות.

בעניין: שינוי מהותי לפני 11 שנים, 6 חודשים #18980

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה יוני, בספר הגדול ביל כותב את הדברים בצורה מפורשת (עמ' 16) 'כי אם האלכוהליסט לא יצליח לשפר ולהרחיב את חייו הרוחניים ע"י עבודה והקרבה עצמית למען אחרים, הוא לא יוכל לעבור את המבחנים ונקודות השפל שבוודאי יבואו בעתיד, ולהשאר בחיים. אם הוא לא יעבוד, הוא בוודאי ישתה שוב פעם, ואם הוא ישתה הוא בוודאי ימות'.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.39 שניות

Are you sure?

כן