ברוכים הבאים, אורח

להתפייס עם אלוקים
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: להתפייס עם אלוקים 1260 צפיות

להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #18925

כמכור לתאווה שנים רבות, אני לומד עד כמה אינני יכול לסמוך על התחושות הספונטניות שלי. פעמים רבות אני נוכח לדעת שמה שאני מרגיש לא חייב להיות מה שאני חושב. כשיש לי טינה כלפי מישהו על עוולה שנעשתה לי, יתכן שהעוולה ההיא היא רק חומר ניקוי שגילה תחתיה עוד פגם נסתר באישיותי. 

עד לא מכבר, הסתובבתי עם רשימה של כעסים וטינות כלפי כל מיני אנשים, הייתי דואג מדי פעם לתדלק את השנאה על ידי "משפט חוזר" ולא ממש הרגשתי רע עם זה. הם הרי עשו לי, פגעו בי, עשקו אותי, ומה לא. היום אינני חף עדיין מרגשות שליליות, אבל אני יודע שבכל הרגשה שכזו טמון עוד חסרון באישיותי שעלי לגלות ולפתור.

חלק מהתובנה בנושא, שייכת לסגנון החיים שלפני תחילת דרכי בהחלמה. משהו בולט במיוחד בתחילת הדרך היה התחושה כאילו עלי לזרוק הצידה את כל מה שהכרתי עד עכשיו ולא להפריע לתובנות ההחלמה. עד היום ממש אני שומע חברים שמתלוננים על ירידה באמביציה הרוחנית מאז שהם בתכנית. מישהו אמר שקשה לו לחזור ללימודו ולשיעוריו כפי שהיה קודם. אחרים דברו רבות על אדישות ורוגע בימים הנוראים בשונה משנים עברו, או על הורדת לחץ בכל הקשור בעניינים רוחניים.

השילוב של תכנית "רוחנית" יחד עם ירידה לכאורה בתפקוד רוחני דתי, עורר תחושות של אי נחת, אצלי בכל אופן. מצד אחד התרגשות על הצלחה בדרך כפי שמעולם לא חוויתי, הפסקת המעשים שהעיקו עלי ביותר מבחינה דתית. מאידך, התקררות בשאר עניינים רוחניים, סתירה לא מובנת. מה גם שבתכנית 12 הצעדים אנו זוכים לכאורה לחיות צמודים ממש לכוח עליון שאצלנו הוא אלוקים, באופן מעשי לגמרי, דבר שמחמיר את התמיהה. נדמה לי שתחושות אלו אומרות דרשני.

במשך יותר משני עשורים כאשר הייתי שקוע במחלה, קרה משהו לאישיות שלי. הצורך המתמיד להרגיע את ייסורי המצפון עקב הנפילות, הביא אותי לפעמים למאמץ נואש לפייס את אלוקים. גם אני חונכתי באווירה תובענית שציפתה ממני להגיע לגדולות ונצורות, גם אם לא במישרים אלא ברוח הדברים. בעוד אני מביט סביבי ומדמה לראות את כולם מתקדמים במעלה הדרך, אני מדשדש  רחוווווק מאחורה. כל נפילה גרמה לצריבה נוספת בתודעה על הצורך במאמצים גדולים יותר להתקרב לקב"ה. אם בשנים הראשונות היו תפילות נואשות על הפסקת התאווה, בשלב מאוחר יותר הם הפכו לתחינה אילמת ונואשת. אך תמיד הייתה אותה מחשבה על    הצורך במיליוני שנות צום וגלגולי שלג בכדי לכפר על מעט מזעיר של חטאי.

דבר אחד היה ברור, הפתרון לבעיה נעוץ אי שם בינות לדפי הגמרא. עוד תפילות ומזמורים, עוד אנחה ומכאובים, או שמא בדמות רוחנית תורנית שעדיין לא פגשתי, והיא אשר תגאל אותי מסאת תאוותי. באופן אישי, שנים רבות הייתי מוסיף בתפילה את הבקשה שאזכה לתקן את כל מה שפגמתי במיוחד בעוון זה, ושאזכה להכיר אישיות רוחנית שבעזרתו אחלץ ממצבי העגום.

בלי לשים לב (ואולי עם...) נוצר אצלי קשר בין תפילה ולימוד לבעיית התאווה. לא משנה שעבודת ה' שייכת לעוד אלפי תחומים. אצלי הכול הפך למשהו אחד, דביק, מייסר, ולא נעים. אחרי הכל, כל מה שאני עושה קשור בקשר בל יינתק לעובדת היותי חוטא ופושע, ובצורך לכפר, לכפר, ועוד פעם לכפר.

לא פלא שהמחלה הביאה אותי לטלטלות לא פשוטות. לפעמים הייתי מתאמץ ועושה מעל ומעבר כדי לתקן, ולפעמים הייתי נואש ואדיש לכל זיק, כי הרי כל מה שאעשה לא שווה מאומה. בקיצור חגיגה אחת גדולה של סערות ורגשות שהפכו את חיי הרוחניים לתמונה צבעונית ורועשת.

ההחלמה תפסה אותי לא מוכן. פתאום בלי לדעת כיצד, בעזרת תכנית של כמה שיכורים גויים, הצלחתי לעשות משהו לא ייאמן, ניצחון הולך וגובר על התאווה. מה לא היה טוב בכל מה שניסיתי עד היום? האם לא ניסיתי דרכים רוחניות? האם לא התפללתי ובקשתי עד כלות הכוחות? אז למה כל זה לא עזר? מחשבות מסוג זה הם אלו שגרמו לי בתחילת הדרך לכעס ולזחיחות דעת. כעס על שנים רבות של חיפוש ללא מוצא, וזחיחות מן העובדה שכביכול מצאתי את הדרך ללא עזרה רוחנית. כמובן שמסרתי את חיי בידי כח עליון, אבל היה לי נח באיזה מקום לא לקשר את זה לאותו כח עליון שאליו פניתי כל השנים. 

תחושות אלו גרמו לי לדבוק בתכנית ולזנוח במידת מה את שאר העניינים הרוחניים. הצטרפה לכך גם התובנה שאני צריך להיזהר משנה זהירות מכל טינה ולחץ. והרי הלחצים הגדולים שלי הגיעו תמיד מעניינים של רוחניות. תורה, תפילה, מצוות וכו' מה יותר מתבקש מלעבור לניוטרל ולהפסיק "לקחת ללב"?

ב"ה, ההתרגשות הראשונה עברה חלפה לה זה מכבר, המטוס גמר את שלב ההמראה, וכעת יש את הזמן לשבת נינוח יותר בכיסא ולבדוק את הדברים באופן מושכל יותר. ובכן, במחשבה טיפה יותר פנימית אני יודע שאותו אלוקים שאליו התפללתי שנים כה רבות, הוא הוא זה שהחליט לקבל את תפילותי ולהמציא לי את הדרך למציאת הפתרון. אולי בכלל דווקא במקום קצת שונה ממה שחשבתי, רק כדי שאסכים לקבלו, כל דרך אחרת הייתה נראית לי מוכרת וחסרת סיכוי. במשך הזמן אני מתחיל לקשר בין אותו כח עליון נפלא ומשחרר מן התאווה, לאותו אב רחום וחנון המלווה אותי מאז ועד עתה. "זה קלי ואנוהו" אני יודע ששום מחשבה או מעשה טוב אינם הולכים לאיבוד, כך גם כל המאמצים של שנים עברו. 

אני לומד לפרק את המשקעים מן העבר, אותם משקעים שקשרו את התפילה ושאר המעשים לסבך התאווה. אין ממש קשר בין חוסר היכולת שלי להתגבר על התאווה, ובין הטינה שפיתחתי לרצונות מסויימים בעבודת ה'. גם אם הצלחתי להגיע להחלמה בדרך רוחנית ולא דתית, אין זה אומר שאין לי חובות דתיות. נהפוך הוא, דרך ההחלמה מלמדת אותי כיצד לעבוד את ה' במנוחת הנפש, מתוך רוגע ושלווה ולא עם סערות נפש. אני זוכה להכיר את אלוקים בצורה שלווה ונכונה. יחד עם מפוכחות הולכת וגדלה, יש בתוכי פנאי גדול יותר לקבל את הדברים, ובהחלט להקפיד ולהוסיף בתורה ובעבודת ה' באופן הראוי. בדרך זו אני זוכה להתפייס עם אלוקים ועם עצמי.
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 5 חודשים על ידי .

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #18928

  • שלמה די דיינו
  • רצף ניקיון נוכחי: 255 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 531
אדם יסודו היקר, תודה רבה על הדברים
דבריך מאוד מדויקים עבורי! הסברת במילים מה שאני חווה בחודשים האחרונים!
זה פשוט מדהים שכך הם הדברים, עבודת ה' מתוך שלווה מוזרה לי מאוד! איך אפשר לחיות עם ה' בלי עליות ומורדות?? מה בדיוק אני אמור לבקש מה'?? 
אצלי הקושי מתבטא גם בסוג לימוד התורה.. עד ההחלמה, מה שהחיה אותי היו ספריו של ר' נחמן, משיבת נפש, השתפכות הנפש, הספר אשיב ממצולות של הרב יהושוע שפירא, הדברים שם תמיד מנחמים, אומרים לך שיש תקווה.. ופתאום אתה רואה שאין צורך בספרים הללו.. פתאום אין עם מה להתחיות :-\
לעת עתה עדיין לא הצלחתי לחזור ללימוד תורה נורמאלי.. בעז"ה מקווה שמתוך ההחלמה אתחבר מחדש ללימוד תורה נכון עבורי!
בתפילה מה שמחבר אותי בימים האחרונים הוא ההודאה לה' על הניסים העצומים שנעשים עימי, והיכולת לבטא בתפילה את הנכונות למסור את חיינו ורצוננו להשגחת אלוקים
שנזכה

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #18932

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
לאדם היקר, תודה רבה לך, 'למדתי' את הפוסט, הדרך שאתה עושה מדהימה, השינוי שאתה עובר ניכר בכתיבתך. חזק ואמץ.

אחת ההבטחות המשמעותיות בצעד 9 - עמ' 71 - בספר הגדול: נדע בדרך אינטואיטיבית כיצד לנהוג במצבים שהיו מבלבלים אותנו בעבר... המשך בדרך, צעד, וכשתגיע לאצמצעו של צעד 9 תראה כיצד אתה יכול לסמוך על 'תחושת הבטן שלך'.

איני מדבר על ספונטניות, היא לא רצויה, זו דרך של המחלה להתלבש לנו על החיים, אלא על אינטואיציה בריאה, לרובנו יש אינטליגנציה רגשית גבוהה, מרגע שאנו מפסיקים את השימוש בחומר הפיזי - הרגשי נוכל להביא לידי ביטוי את יכולותינו הלא מועטות.

ובנוגע למסלולים הנפרדים, רוחניות של תוכנית, ודתיות  - שמירת מצוות, המשך לצעוד, בצעד 11 בעזרת ה' הכל יתחבר לך. זה מה שקרה אצלי.

בהצלחה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 6 חודשים על ידי .

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #18949

  • שלמה די דיינו
  • רצף ניקיון נוכחי: 255 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 531
אדם היקר
מסכים עם כל מילה
שיתפתי בגדול על התחושות בתקופה האחרונה
אין לי ספק שבעוד תקופה מסוימת הספרים המנחמים ישובו למדף הספרים שלי, מתוך מבט חדש, היום עדיין אני לא נמצא שם, היום כפי שתיארת בתחילת הפוסט אני נמצא איפה שהוא בין שמים לארץ מבחינת החיבור שלי לתורה, מקווה להתקדם בצעדים ולקבל את ההבטחות של צעד 11 כמו שהזכיר חברינו אסירות

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #18965

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
פוסט אדיר וחשוב מאין כמותו.

אקווה למצוא קצת זמן להמשיך את חוט המחשבה לגבי המטרות והיעדים הנוספים מבחינה דתית ולא רק רוחנית.

תודה רבה
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #18992

  • מוישלה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1667 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • נקי בחסד אלוקים מי"ב בטבת תשע''ג 20/12/12
  • הודעות: 1007
איזה פוסט נפלא אני לא מפסיק לחשוב עליו
דרך אגב
שאלתי פעם את סוד איך יהיה היחס שלנו לספרי המוסר והחסידות אחרי שהם לא עזרו לנו להגיע לשינוי פנימי  והוא השיב שצריך להתיחס אליהם כאל סולם גבוה שלצערינו רגלינו קצרה מלטפס על השלב הראשון
והתוכנית הציבה לנו שרפרף שנוכל להגיע אליו
כי יש בעבודת ה' את השלב של לעולם יהא אדם שזה חסר לנו(בלע"ז חסר לנו בצורת אדם) וקיבלנו מהתכנית
ומשם נוכל להעלות למעלת ירא שמים, שזה אי"ה השלב של הספרים.
מה לך, יחידה, תשבי דומם כמלך בשבי, כנפי רננים תאספי וכנף יגונים תסחבי, כמה לבבך יאבל, כמה דמעות תשאבי, דבקת ביגון עד אשר קבר בתוכו תחצבי.
דומי, יחידתי, לאל, דומי ואל תעצבי, עמדי וצפי עד אשר ישקיף וירא יושבי.
סגרי דלתך בעדך, עד יעבר-זעם חבי.
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 6 חודשים על ידי .

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #19026

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
הייתי אומר שזה הנושא כמעט הכי מאתגר בכניסה לתכנית. אני זוכר כאשר קראתי את הצעדים בפעם הראשונה ודי כעסתי. אמרתי לאשתי שלא מתאים לי הסגנון הנוצרי הזה. למזלי לא היו לי ברירות אחרות והצטרפתי למרות הכל. אחר כך הבנתי שזה היה הראש החולה שלי שחיפש תירוצים למה לא להיכנס, אבל התירוץ הזה היה מצוין מאוד.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #19030

  • מתנת-הנקיון
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אל תתן לעבר שלך להרוס את עתידך.
  • הודעות: 2033
פוסט חשוב מאין כמהו

תודה לכולם
משתדל לזכור:
שהנקיון הוא מתנה
שלא מקבלים אותה בחינם
שדרושה עבודה רצינית עקבית וממושכת לזכות בה
שהיא מגיעה ללא חומר משמר
שצריך להמשיך בעבודה ע"מ לשמרה
"שיהא עסק זה לי לרפואה שלימה"
זכני, אלוקי, ל"מתנת-הנקיון"
נקי ברחמיו המרובים, לא בכחי, מאז יום ה לפרשת לך לך ו' מרחשוון ה'תשע"ד 10 אוקטובר 2013

בעניין: להתפייס עם אלוקים לפני 11 שנים, 6 חודשים #19043

  • משה "חפץ-חיים"
יישר כוח!
מעורר ומאתגר את המחשבה!
[אגב אני חושב שתפקיד הספרי מוסר בהחלט לא יסתיים,
אמנם נגד התאווה עצמה אין להם כוח, כי הדבר לא תלוי ברצוננו,
אך כעת שיש לנו דרך לצאת ממאסרי התאווה, והדרך הזאת כן תלויה בנו,
אנחנו יכולים להחליט אם למסור את זה לה' או להמשיך ולדשדש ולבכות כאילו אנו רוצים להחלים,
פה הספרי מוסר נכנסים לתמונה ומי שלוקח אותם בצורה הנכונה-דהיינו בתור דירבון וסיוע להתמיד בתוכנית,
ולא בתור מסר מפחיד ומלחיץ, יכול להפיק מהם הרבה תועלת,]
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 1.44 שניות

Are you sure?

כן