ברוכים הבאים, אורח

אתה לא מפחד שיזהו אותך?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אתה לא מפחד שיזהו אותך? 1120 צפיות

אתה לא מפחד שיזהו אותך? לפני 11 שנים, 9 חודשים #13676

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מידי פעם אני שומע את השאלה הזאת בווריאציות שונות, שבכולן ישנו פחד מה יקרה אם מישהו יזהה אותי כשהגעתי לקבוצה. נראה לי שהיה לי איזה שהוא חשש קל כזה לפני הפעם הראשונה שהצטרפתי לתכנית, אבל מיד אחר כך זה התחלף בתחושה אחרת לגמרי - חיפשתי למצוא מישהו שאני מכיר.

אבל גם אם לא היה לי חשש כזה בהצטרפות לקבוצה, אני כמובן לא נקי מהפחד המשתק הזה (שעליו צריך להרחיב כמובן בפוסט בפני עצמו). כאשר כתבתי את הצעד הראשון שלי התגנב לליבי החשש הזה. תכל'ס, כתבתי שם דברים שאם הם יתפרסמו אני יכול ללכת עליהם לכלא, ועמדתי לשלוח את הקובץ לספונסר שלי ואחר כך לעמוד בפני קבוצה ולספר את הכל בלי השמטות וצנזורים. התלבטתי רגע לפני השליחה אבל לחצתי "שלח". אחר כך שוחחתי על כך עם הספונסר שלי ושיתפתי אותו כמובן במחשבות והפחדים שלי. שאלתי: מי באמת אמר שאני לא עומד להיפגע מהמעשה שעשיתי? והוא ענה משפט קצר: יש לי אבא גדול בשמים שדואג לי.

זוהי התמצית של הפסקת הפחד המשתק הזה: אמונה אמיתית בבורא עולם שידאג לי.

ממה שאני זוכר, אף פעם לא הפסקתי לפחד כיון שאמרו לי "תפסיק לפחד". זה פשוט לא עבד. גם כאשר אני ניסיתי להסביר לעצמי מליון פעם לגבי דבר מסויים שהוא "לא מפחיד" - זה לא עזר כי בפועל המשכתי לפחד. זה לא עזר כאשר ניסיתי לשכנע את עצמי שהרכבות הרים בלונה פארק הם בעצם מתקנים בטוחים מאוד, וגם לא עזר כשנסיתי לשכנע את עצמי רגע לפני הצניחה, שבטוח המצנח יפתח. אז כעת אין לי ברירה ואני לא מנסה לשכנע את עצמי ש"זה לא מפחיד", ובמקום זה אני פשוט בוטח בה' יתברך. ובכל זאת, למי שרוצה תשובה קצת יותר "טכנית", אז יש גם תשובות כאלו. עיקר העיקרים עבורי הוא שאין לי שום ברירה. אני מפחד מניתוח אבל אני מוכרח לעבור אותו. אני לא משכנע את עצמי שהניתוח לא כואב ולא מסוכן אלא שבלי הניתוח - אני אמות, ואני לא רוצה למות. אז גם אם זה באמת מסוכן, וגם אם באמת יש סיכוי שמישהו יראה אותי ויספר וכן הלאה, אין לי ברירה ואמשיך ללכת לקבוצות כי בלי זה - אני מת. אני מעדיף לסכן את השם שלי ולא לסכן את החיים שלי.

יתירה מזו לי אין שמץ של ספק שהסיכון הוא יותר גדול שיתפסו אותי אם אמשיך ליפול, מאשר שיתפסו אותי בהחלמה. כבר היתה לי פעם אחת שפגשתי אדם שאני מכיר טוב במקום ששנינו לא היינו אמורים להיות שם, וידעתי בוודאות שזה רק ענין של זמן עד שזה יקרה שוב ובסוף השמועה תצא החוצה. אז כעת אני מנסה לחשוב מה עדיף: שיידעו שביקרתי במקום פלוני ועשיתי כך וכך, או שמא שיידעו שאני נמצא בקבוצה של מחלימים? אין לי ספק מה אני מעדיף. ובגלל ש"זה לעומת זה עשה אלוקים", אני מנסה לשחזר מה עבר לי בראש כאשר פגשתי שם את אותו מכר. כן, היה לי רגע של הלם רציני ופחד, אבל מיד אחר כך אמרתי לעצמי: "אוקיי, אין חשש. הוא הרי לא יכול לספר שהוא היה שם ושם והוא ראה אותי...". אז כעת אני אומר לעצמי את אותו דבר כאשר אני הולך לקבוצה ופוגש שם אדם שאני מכיר. מה בדיוק הוא יספר? שהוא ראה אותי בקבוצה של SA?

וכמובן קיים ענין נוסף וחשוב לא פחות. בתכל'ס, כל מי שהיה אי פעם בקבוצה יודע שאין דבר כזה ואין סיכוי שמישהו יוציא החוצה מילה שהוא שמע בפנים, זה פשוט לא קיים. כמות הכנות והאמון שיש בפגישה אחת בקבוצת SA שקול לכמות הכנות והאמון שראיתי בכל החיים שלי ביחד. כאשר אני מגיע לקבוצה, זה המקום הכמעט יחיד בחיי שבו אני יכול לומר כל מה שיש לי בלב או בראש, כל דבר שעבר עליי וכל פעולה שעשיתי או שאני רוצה לעשות, ואני יודע שני דברים בלי שום ספק: א. יקבלו אותי כמו שאני באהבה אמיתית למרות (או שמא בגלל) כל מה שאומר. ב. אף מילה לא תעבור החוצה לאף אדם, אפילו לא לבני הזוג של אלו היושבים בחדר. המחשבה שמשהו ייצא מפגישה של קבוצת תמיכה החוצה - לא עולה על דעתם של אלו המשתתפים בקבוצות. לא לחינם אומרים שמעולם לא נפגע אדם מכך שנחשף בפגישות הקבוצות.

ואחרי הכל: אני לא מנסה לשכנע אף אחד שזה לא מסוכן או שזה לא מפחיד. זה לא הענין שלי. יש אלוקים וזה לא אני, ואלוקים דואג לי ושומר עליי.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: אתה לא מפחד שיזהו אותך? לפני 11 שנים, 9 חודשים #13684

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה רבה לך סוד. כשהייתי נקי שנה +, התברר לי על ידי מי שהיה מקבל את החברים החדשים, ששכן מהבניין, דלת ממולי הולך לבוא לקבוצה... הוא נתפס עושה מעשים שלא יעשו, וגורש מהשכונה על ידי רב הקהילה.

הנשים חברות, הבנות שלנו היו כתאומות סיאמיות, צמודות הכי קרובות שאפשר, למדו באותה כיתה ושרצו כל הזמן אחת אצל האחרת... בלתי ניתנוץ להפרדה, אין לי מספיק מילים בכדי לתאר את המצוקה שחוויתי, אוי לי מיצרי, אוי לי מפחדי, חרדה אמיתית.

הרב שלי אמר לי שאסור לי ללכת לקבוצה, שמא הוא יפיל אותי יחד איתו, בבחינת תמות נפשי עם פלישתים, הספונסר (החילוני) שלי אמר לי שהוא לא מבין בציבור שלנו, ולכן יכול לומר אלא רק שהוא כן היה הולך.

אחרי שבוע של לבטים, הבנתי שחיי קודמים, אני חייב את הקבוצה, אחרת אמות. נפגשתי עם האיש, זו היתה פגישה מרגשת במיוחד, עבורי ועבורו, הוא לא יכל לעמוד על הרגליים מרוב תדהמה.  הוא כיום אחד החברים הטובים שלי בהחלמה, לא מזמן הוא חגג שש שנים...

לפני כחצי שנה, ביום של מצוקה רגשית לא פשוטה, הגעתי לקבוצה ומצאתי בה איש מהשכונה שמכיר אותי הייטב, תחום העיסוק שלנו דומה, והוא מכיר אותי לפני ולפנים, אחרי המבוכה הראשונית נתתי שם מסר, האיש היה בהלם,  היום אנחנו יכולים לדבר על הכל.

אז כן, יש סיכוי שאפגוש שם אנשים מוכרים, זה לא נעים, אבל בסופו של יום שנינו באותה הסירה, לא? הסיכוי שידעו עלי אם לא אגיע לקבוצה גדול יותר.

לסיכום: אני כן מפחד שיזהו אותי, משומש. 
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: אתה לא מפחד שיזהו אותך? לפני 11 שנים, 9 חודשים #13719

  • נעם ה'
הפחד הזה הוא ממש הפוך מההגיון.
הרי אחת הבעיות שלנו היא הבדידות. הבדידות החולנית וההסתרה הם האוכל המרכזי של התאווה.
הגילוי והשיתוף הם התרופה.

לראשונה מזה כ 15 שנה אני יושב ומשוחח עם חברים על כל מה שעובר עלי ושעובר עליהם. אין תענוג גדול מזה.
חברים שאני מכיר כבר 20 שנה והכל היה רק כאילו ופתאום נפתחנו זה לזה - זה מעין עולם הבא.

אני מבין את הפחד. במיוחד מי שחושש שילדיו ידעו על כך (או ילדי השכנים - וזה יותר גרוע).
אבל לא צריך הרבה שכל כדי לא להגיע לשם.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.35 שניות

Are you sure?

כן