ברוכים הבאים, אורח

הבעיה שלי עם טינה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: הבעיה שלי עם טינה 1231 צפיות

הבעיה שלי עם טינה לפני 11 שנים, 2 חודשים #26192

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד                                                         
אין הרבה דברים שמסכנים את חיי כמכור יותר מטינה, כי לא הרבה דברים הם דלק רב עוצמה כמוה. הגיעי הזמן לתת לה את 'הכבוד הראוי' להקדיש לה פוסט ספציפי. אדגיש שאני כותב את הרגשתי האישית, יתכן ויהיו מי שלא יחושו כמוני, מי שמעוניין בתועלת כדאי שינסה למצוא היכן הדברים כן דומים גם אם לא זהים.

טינה עבורי היא רגש חזק מאוד של שנאה הנובע מפגיעה 'באני' הפנימי שלי. כשהאני שלי נפגע, מילה, או משפט, חודרים פנימה משהו מאוד יסודי בי מתערער, אני  חש שהזהות העצמית שלי נמצאת תחת מתקפה, אני חווה את הפגיעה פעם אחר פעם, ללא שליטה, כולל תחושות פיזיות מוחשיות ככאבים בגב התחתון, קור בידיים דופק מואץ ונשימות כבדות.

זה לא כעס 'רגיל', זו מערכת שליטה מסועפת של דין בה אני התובע הנאשם השופט והתליין גם יחד, כולל טיעונים לעונש ודמיונות ביחס לביצוע גזר הדין, אני מנהל דו שיח עם נשוא הטינה בתוך הראש שלי, ללא יכולת להרפות. גם במרחק של שנים..

חוק ההתיישנות לא חל על סעיפיה השונים, כל איזכור יכול לעורר אותה מחדש, שם, נוף, מראה וריח. אצלי זה מתחיל כהתכווצות בבטן, ואני מתפרנס ממנה רגעים ארוכים. היא מגבירה אצלי את תחושת המסכנות, את המגיע לי, היא מספקת לי את ההצדקות לנקמות ולמעשה מרחיקה אותי מכל מי ומה שאני אוהב. כי אין מישהו שלא טעה כלפי ברמה כזו או אחרת.

אני סובל (גם) מחוסר פורפורציות, וכשמישהו פגע בי הפגיעה עוטפת את כולי, כולי נפצע. לדוגמא ביקורת. עד שבאתי להחלמה (גם בתוכה, זהו תהליך) לא הייתי מסוגל לקבל מאף אדם שום מילת ביקורת, תבינו, אני איש מלא פגמים, וכשמישהו העיז להעיר לי על אאחד מהם, הוא הפך להיות אויבי בנפש. הפכתי את העולם ויושביו להוכיח טעותו ובטיעונים מבריקים (אשתי פעם אמרה לי שהייתי יכול להיות עו"ד ממולח) ניסיתי לשנות את מה (שחשבתי) שהוא חושב עלי.

התרחקתי מאנשים, לא כלפי חוץ, אבל מבפנים הייתי לאיש מריר שמזהה חולשותיהם של כל הסובבים אותו רק כדי שיהיה לי 'נשק' כנגדם ליום הדין שבהכרח יבוא. בזכרוני (הטוב) מילאתי את ראשי באין ספור אנקדוטות ליום פקודה כנגד כל מי שחי לצידי. כמה זמן אפשר לחיות עם איש כל כך צודק?

שנים של תירגול במסירת חיי לכח עליון, סבלנות של ספונסר, סובלנות של חברי אמת, ושיתוף מתמיד בקבוצות לימדו אותי שאני מורכב מרבדים שונים, המחשבות והרגשות שלי הם האני המסובך שלי, שהתלבש על 'האני' האמיתי שלי – הנשמה. כמו שלכל אבר בגוף יש את התפקיד שלו, כך בדיוק בנפש שלי.

כשם שרכב נוסע הוא מערכת שלימה המורכבת ממנוע המייצר כח ותמסורת המעבירה אותו אל הגלגלים ובלי דלק לא יכול לזוז ממקומו, כך ההתמכרות שלי בנויה ממגוון כשלים אנושיים - מערכת רגשות לא תקינה, חשיבה לא נכונה. ששלחה אותי כמכור אל 'התרופה' הספציפית שלי, אל המקומות החשוכים שנתנו לי את המרגוע והערך, שנים יכולתי לספוג כל מיני מנוולים מתחסדים בקרבתי רק בגלל העוצמה שסיפקה לי שיכחת התאווה.

הטינה נתנה לי משמעות, כן, תחושה מטומטמת שאני חי, זה פסיכי לגמרי אבל כך הרגשתי ששמים לב אלי, שאני קיים. זה היה ערך עצמי מעוות, אבל עדיין ערך. כמובן שיש טינות יותר מצודקות מאחרות, אבל זה לא משנה, כי הן עדיין רעל. אם הן גרמו לי לפצוח בתכנוני נקמה ובאמצע היום אני מוצא את עצמי חולם מה אנאם בלוויה של הבנאדם. אני גמור.

נתתי כאן תיאור קיצוני של הטינה שלי, זה לא קורה בכל פעם, אבל אם נבודד בהילוך איטי את מה שמתרחש בחלקיקי שניות במוחנו כשאיזה מיקרובּ חטף לנו את התור בזמן שאנו ממהרים מאוד ובגללו איחרנו את האוטובוס שהשפריץ עלינו מי שלולית מעופשים, נראה שהדבר לא רחוק מהמציאות...

לסיכום, האינסטינקטים שלי בזמן טינה נשארו כפי שהיו, לא השתנו. הרעל פועל כרעל תמיד, הרעיון הוא לא לשתות אותו – לא להיות בטינה, וזה אפשרי ליד הכח העליון. כשמשום מה אני מתרחק ממנו וחש בביעבוע יש לי זמן קצר וקצוב לעשות סידרה של פעולות מהירות – לצאת מעצמי, לעשות הפוך ממה שאני רוצה, לרוץ חזרה ליד הכח העליון, לפני שהרעל נכנס אלי.

התקווה הגדולה שלי בהחלמה היא שככל שעובר הזמן מהשימוש האחרון לומדים לזהות את הרעל מתקרב ויש יותר פנאי לנקוט בפעולה המחלימה.

נ.ב.
שמתם לב כמה פעמים הייתי חייב לכתוב את המילה - אני - בתיאורי הטינה שלי? השתדלתי להימנע, מה לעשות זה אני.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: הבעיה שלי עם טינה לפני 11 שנים, 2 חודשים #26194

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
אסירותודה,

אני מאוד מודה לך על הפוסט הנפלא.
דיברתי ממש עלי !!!

אני אכן מקווה שאצליח למסור את הטינות יחד עפ פגמי האופי שלי לקב"ה ולחיות חיים שפויים יותר.

תודה
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: הבעיה שלי עם טינה לפני 11 שנים, 2 חודשים #26202

  • יוסף (יהודה)
הזדהתי מאוד עם הכתוב. תודה רבה!
בזמן הקצר שאני בתוכנית, הרגשתי לאחר תקופת ניקיון קצרה שאני מלא טינות, אך מעולם לא הרגשתי שזה מנהל אותי ממש. זה היה עוד רגש שלילי שמציק לי ומפריע לי. ממש לא דלק רב עוצמה. לא חשבתי למסור את זה באמת לכוח עליון. את התאווה אני בהחלט צריך למסור, אני לא מסוגל להתמודד איתה, אבל את הטינה? מה הקשר?
זה מפריע לי ומציק לי, אז אני מקסימום אתפלל להרגיש יותר טוב, אבל אני לא אמסור את זה לה'.
השבוע, ביום ראשון, קרה לי משהו שהרתיח אותי. הטינה שלטה בי לגמרי. פתאום הרגשתי כמה זה רע לי, כמה אני חסר אונים מול זה, לפחות כמו מול התאווה.
לא רציתי לשחרר, רציתי את זה, זה נתן לי סיפוק קטן כהתמודדות עם העצב על מה שקרה לי. היו לי את כל הסיבות בעולם לכעוס, אבל זה לא משנה. זה פשוט חיסל אותי! ידעתי שהמרחק משם עד לנפילה הוא קצר מאוד, הרגשתי שאני לא יכול יותר עם כל הטינה הזו. זה לא היה עוד רגש שמפריע, זה הזין אותי ואת המחלה שלי. לקח לי כמעט חצי שעה מהמקרה עד שה' גרם לי להיכנע. זה היה פשוט נס! ממש לא רציתי לוותר על זה, ובכל זאת הרפתי! הסכמתי לוותר על הזכות לכעוס, שיחררתי ונתתי לה' את ההגה.
לא האמנתי באמת שזה יעזור, אבל ישר ברגע שנכנעתי ה' הציל אותי ושיחרר אותי מזה. הרגשתי הקלה אדירה, במקום להרגיש כבדות וקושי על כך שאני צריך להתאפק ולא לכעוס עכשיו, הרגשתי הקלה, ה' פשוט לקח את זה. שיתפתי כמה חברים אחרי זה בשביל להשתחרר מזה לגמרי. זה היה פשוט נפלא!
אני יודע שאם לא הייתי עושה את זה, עד עכשיו הייתי מלא בטינה הזו, הייתי משתגע ממנה! הייתי חושב על המקרה כמה פעמים כל יום ומתמלא כעס. הייתי ללא שום ספק כבר מספיק לברוח לתאווה מאז. אני חושב שרק עכשיו, אחרי שכתבתי את זה פה, אני באמת מרגיש אסיר תודה לה' על כך.

בעניין: הבעיה שלי עם טינה לפני 11 שנים, 2 חודשים #26250

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
אסירות,
תודה!

תודה רבה על פוסט מחכים ומחלים. חיכיתי לו כבר. ממש סידרת את הדברים מעולה.
אני מנוהל המון מטינות. זה הרבה פעמים נתן לי גושפנקא להתפרקות שאחרי זה. לאט לאט אני לומד לווסת את הטינות החוצה. לשחרר לחץ במקומות הנכונים. וגם בנתיים, למדתי שמהטינות אפשר לברוח אליכם. ולא דווקא לתאווה.
אשרינו
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".

תגובה: הבעיה שלי עם טינה לפני 7 שנים #102196

וואו יפה מאוד זה דיבר אליי מאוד. יש נקודות שאני מזדהה ויש שלא.
קודם כל ברור לי ופשוט לי שאני סובל מהטינות בצורה חמורה. כל היחסים שלי עם אחי הגדול מתבססים על טינות ועל פחדים. אני והוא ניסינו לברר מה בדיוק לא בסדר בקשר שלנו כדי לשפר אותו, ממש ישבנו לשיחות ופשוט ניסינו להבין מה בדיוק אני מרגיש בפנימיותי כלפיו, ולא מצאנו. תמיד יש לי שנאה גדולה אליו ואני פשוט לא אוהב אותו מכל מיני סיבות. כנראה שזה בדיוק הכוונה ל"טינות". יש לי הרבה טינות כלפיו, וגם פחדים. פעם אחת פשוט התפוצצתי עליו ואיבדתי את שפיותי לגמרי וממש התחלתי להרביץ לו. זרקתי עליו בקבוקי מים ואת כל הבא לידי. עכשיו אני מבין למפרע שמה שניהל אותי שם היה לא אחר מאשר הטינות הקשות שלי כלפיו.
למרות שאני לא רואה את הקשר בין הנפילות שלי בתאווה לבין הטינות האלה. גם לא תמיד זה בא זה אחרי זה. זאת אומרת שלא תמיד אחרי שמתעוררת בי טינה אני ישר בורח לתאווה. אני יכול להרגיש טינה נוראה כלפיו ביום מסוים, וליפול בכלל שבוע אחרי.
טוב, לפחות הבנתי עוד משהו שמנהל אותי ובעזרת ה' זה יתרום להחלמה. תודה לך

העיקר זה תודה והודאה.
על כל יום נקי תגיד תודה רבה לקב"ה ששמר אותך נקי.

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.59 שניות

Are you sure?

כן