ברוכים הבאים, אורח

קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א 1093 צפיות

קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א לפני 11 שנים, 12 חודשים #6779

קדושים תהיו, כי קדוש אני - הציווי הגדול לעם ישראל, שכולל את כל התורה כולה, הוא, שיהיו קדושים, כדי שיוכלו להיות מחוברים עם הבורא - כי קדוש אני – ה' הוא קדוש, ורק מי שקדוש יכול להתחבר איתו.
כל מצוות התורה, הם קדושה, כמו שאנחנו מברכים: אשר קידשנו במצוותיו וכו', אך היסוד לכל הקדושה של כל המצוות, היא קדושת הברית, כמו שרש"י כותב על פסוק זה (ויקרא יט פסוק ב), שמתחיל במלים: "דבר אל כל עדת בני ישראל" – אומר רש"י, שמה שנאמר: 'אל כל עדת וכו'', זה אומר שפרשה זו נאמרה בהקהל, כלומר שהקהילו את כל עם-ישראל שישמעו אותה, כולם בלי יוצא מהכלל. למה היה חשוב כל-כך שכולם ישמעו? אומר רש"י: מפני שרוב גופי תורה תלויין בה! ועל המלים 'קדושים תהיו', כותב רש"י: הוו פרושים מן העריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה, כגון: אשה זונה וחללה וגו' - אני ה' מקדשכם, (ויקרא כא ז - ח), ולא יחלל זרעו - אני ה' מקדשו (ויקרא כא טו) קדושים יהיו - אשה זונה וחללה וגו' (ויקרא כא ו - ז). ועיין ברמב"ן שביאר את המילים "קדושים תהיו" בשונה מפירוש רש"י, שכל עניין הקדושה זה קדושה אפילו בדברים המותרים.

רואים, שבכל מקום שה' הזהיר על התרחקות מערווה ועבירה, הזכיר את קדושתו, כי זו עיקר הקדושה - הריחוק מניאוף.
נמצא היסוד של כל היהדות והתורה, היא הקדושה, והשאלה היא: מי מקיים את זה? מי באמת גדור ופרוש מהעברות הקשורות לניאוף?
רק מי ששומר את העיניים!
כמו שמרומז בפסוק בבראשית: "איה הקדשה היא בעיניים" – הקדושה תלויה בעיניים, וכמו שרבי נחמן מברסלב כותב, שעיקר הניאוף הוא בעיניים. מי שלא שומר את העיניים, יהיה מי שיהיה, איך ירגיש קדושה? הרי פגמי העיניים, הרהורי הניאוף וכו', מרחיקים אותו מכל קדושת היהדות, קדושת המצוות, קדושת התורה, קדושת הצדיקים וכו', ואיך יהיה מחובר עם ה' יתברך? איך יהיה מחובר עם הקדוש ברוך-הוא? ה' קדוש, ואפילו שבודאי ה' אוהב את כולם ומרחם על כולם, אבל במציאות, משום שה' קדוש, אי אפשר להיות מחובר אליו, אלא מי שהוא קדוש. ומי קדוש? מי ששומר את עצמו מניאוף. ומי שומר את עצמו מניאוף? מי ששומר את העיניים...

בעניין: קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א לפני 11 שנים, 12 חודשים #6780

אדם צריך וחייב לדעת את מקומו – שיש לו יצר- רע! יש לו! והוא לא יעזוב אותו עד הרגב האחרון שזורקים לקבר! כשאדם נעשה מודע לעובדה הזו, למציאות הזו, שיש לו יצר-רע, הוא מתפלל אחרת לגמרי על כל דבר ודבר בחיים. על כל קדושה, על כל מצווה, הוא יודע שיש לו יצר-רע - לכעוס, לאכול בתאווה, לישון בתאווה, לבטל תורה, לדבר לשון הרע וכו' וכו', הוא יודע את הסכנה, והוא מכין את עצמו להינצל ממנה, על ידי הרבה תפלה ומעומק הלב, שה' יציל אותו מיצרו-הרע, כי הוא יודע את הגמרא בקידושין שאומרת, שאלמלא הקדוש- ברוך-הוא עוזרו, אינו יכול לו!

מה ה' רוצה מהאדם, במלחמה הארוכה בעולם הזה? קודם כל ה' רוצה מהאדם, שידע שיש לו יצר-רע! ומה על האדם לעשות? להתפלל על כל דבר, שיש לו בו יצר-הרע, שזה למעשה כל דבר שבקדושה. ה' לא רוצה שהאדם ילקה את עצמו, יכעס על עצמו, יהיה עצוב ושבור ומיואש מזה שיש לו יצר-הרע, שהרי האדם לא ביקש זאת, שיהיה לו יצר-רע, ולא הוא ברא את עצמו עם הטבע הזה, אלא כך ברא אותו ה', וה' לא בא בטענות לאדם, למה יש לו יצר הרע, הוא רק רוצה שיהיה מודע לזה, ויתחיל להתפלל.

והיסוד של הכל, והיצר-הרע הכללי והגדול ביותר, זה היצר-רע של הניאוף. אדם שיש לו נקודת אמת, יודע, שיש לו נסיון יומיומי על שמירת העיניים. הוא יודע היטב שיש לו יצר-רע, שהוא לא יכול בשום אופן להתגבר עליו, אלמלא ה' יהיה בעזרו, ולכן הוא מבקש מה' כל יום: תרחם עלי! שאלך עם עיניים עצומות, שלא אפתח את עיני, שלא אסתכל על מה שלא שייך לי וכו'. כך הוא מתפלל כל יום, לפחות חצי שעה, שזה המינימום של המינימום, בשביל להינצל מכזה יצר-רע גדול שכל היהדות וכל הקדושה וכל הגאולה תלויה בהתגברות עליו. ובחצי שעה שהוא מתפלל, הוא מתפלל באמת, מעומק הלב, כאדם שנלחם על חייו, ולא מן השפה ולחוץ, כי ברור לו, שכמה מלים חלושות, זה לא מספיק בשביל כזו מלחמה גדולה.

כל מי שיבין ויפנים את היסוד הזה, שהעיקר הוא להיות מודע ליצר-הרע שלו, ואז להתפלל, הוא יתחיל לחיות חיים אחרים לגמרי, של תפלה והתעלות תמידית, כי בודאי ה' מחכה לתפלה של כל אחד ורוצה לעזור לכל אחד להתגבר על היצר- הרע שלו, וכל מה שמעכב, זה רק השקר וההסתרה, שהאדם לא מבין את זה, וחושב שישדרכים אחרות להתגבר על היצר-הרע מלבד תפלה, ואז הוא נשבר כשהוא לא מצליח או שמתייאש ונכנע ליצרים שלו.

בעניין: קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א לפני 11 שנים, 12 חודשים #6781

כל אחד צריך להבין היטב - בשמים לא ישאלו אותו: למה היה לו יצר-הרע? למה לא ניצחת את היצר-הרע? למה היתה לך תאווה? זה לא מה שישאלו. כי בשמים יודעים איך האדם בנוי, ואיזה יצר-רע גדול יש לו. ישאלו אותו רק: למה לא התפללת? הרי ראית שוב ושוב שיש לך יצר-רע שאתה לא יכול להתגבר עליו בכוחות עצמך, וגם אם היה לך ספק, שאולי בכל זאת דורשים ממך להתגבר עליו בכוחות עצמך, הרי כתוב בגמרא במפורש שלא – אתה לא יכול להתגבר עליו בלי עזרתו של ה' יתברך, אז למה לא התפללת ובקשת בכל יום, שה' ישמור לך את העיניים? שיעזור לך לנצח את היצר- הרע שלך – זה מה שישאלו. מה יוכל האדם לענות על השאלה הזאת? שהוא התפלל כמה מלים על שמירת העיניים? כזה יצר-רע גדול ויסודי ועיקרי וכללי, אתה מצפה לנצח עם כמה מלים? צריכים לפחות חצי שעה ביום, וכולי האי ואולי זה יספיק להתגבר על היצר-הרע הכללי המטונף. מה יאמר האדם? שהיה לו יצר-רע להסתכל? ה' יודע. יאמר, שהוא רצה לשמור את העיניים? אם הוא היה באמת רוצה, הוא היה מתפלל על זה חצי שעה לפחות כל יום, ומעומק הלב!

והרדיפה העצמית, היא בכלל טעות נוראה – לא זו אף זו: לא זו בלבד, שאתה לא מתפלל ולכן אתה לא מנצח את היצר-הרע, אלא אף זו – אתה נופל לדכאון, לרדיפה עצמית, לעצבות, ליאוש, שזה השקר הכי גדול, וכי האדם יכול להתגבר על היצר הרע? הוא רודף את עצמו על דבר שהוא לא עשה בעצמו – הרי זה ידוע שיש לאדם יצר-רע, שמפיל אותו לעברות – זה ידוע! תדע את המציאות, ותתפלל! זה מה שמבקשים ממך! זה הפירוש של 'קדושים תהיו' – להתפלל על קדושת העיניים, קדושת הברית, ואז ממילא הכל כבר יבוא, כל ההתקרבות לכל הקדושות הנפלאות שיש ביהדות, התורה, התפלה, הצדיקים, השבת, התפילין, החגים וכל המצוות כולן – הכל יהיה עם אור, עם נועם, כשיהיה את היסוד של הקדושה.

יהי רצון שיהיה לכולנו קיץ בריא בגשמיות וברוחניות, קיץ של לימוד תורה בהתמדה ובמסירות נפש, קיץ של עבודת ה' תמימה בתפלה והתבודדות, קיץ של שמירת העיניים ושמירת היסוד, והתקרבות לצדיקים, והפצת הדעת הנפלאה של רבינו בעולם, ונזכה לגאולה שלמה בקרוב בקרוב – אמן סלה!

הרב שלום ארוש שליט"א...

בעניין: קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א לפני 11 שנים, 12 חודשים #6870

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
תודה
אני מאוד רוצה לשמור,
אבל זה חזק ממני
אני יודע את הזוהר והכל,
אז מה,
אני מקבל תחושה שאתה אומר לנו אתם לא באמת רוצים להפסיק,
אם כן אינך מבין בכלל מה זו התמכרות
ומקומך אינו כאן
מוטי
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.

בעניין: קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א לפני 11 שנים, 12 חודשים #6873

נראה לי שמתחת לכל המילים האלה יש כאן הצעה לדרך עבודה מסויימת. להתפלל על זה. זה עצה מאד מאד טובה. גם אם לא די בה למכורים היא אכן יכולה לשמש כתוספת רצינית של חיזוק. יש דמיון קל לדרך של זלמן - אני באמת לא יכול ולא אמור לנצח יצר הרע שנברא חזק ממני. מלכחילה כל התביעה היא שאתפלל על זה והקב"ה יעזור לי.

אבל שיהיה לכולם ברור, הבעיה של אף אחד פה היא לא חוסר יראת שמים, ולא חוסר הבנה והערכה של חשיבות שמירת הברית קודש.

לי באפן אישי כרגע קריאת מאמרים תורניים בנושא היא כמו רעל. אפילו רק לראות את המילים "שמירת הברית" עושה לי חררה.
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 12 חודשים על ידי .

בעניין: קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א לפני 11 שנים, 12 חודשים #6877

  • גד
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 313
יפה ניצוץ.
"חררה" היא המילה המתאימה. (חפשתי אותה הרבה זמן).
תודה
"וקבלה היא התשובה לכל הבעיות שלי כיום. כשאני מוטרד, זה מכיוון שאני מוצא איזה שהוא אדם, מקום, דבר או מצב - איזה שהיא עובדה של חיי - שאינם מקובלים עלי, ואיני יכול למצוא שלווה עד שלא אקבל את האדם הזה, המקום הזה, הדבר או המצב כמשהו שצריך להיות בדיוק כך ברגע זה."

בעניין: קדושים תהיו - מאת הרב שלום ארוש שליט"א לפני 11 שנים, 12 חודשים #6879

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
יש לי במגירה ליד המחשב ספרייה שלימה של ספרי חיזוק בענייני קדושה. כשאני קורא בהם יום יום אני חזק. ואז אחרי תקופה של נקיות אני מפסיק לקרוא ונופל.

אז כנראה שהחיזוקים האלו הם לא התשובה להתמכרות.

החיזוקים האלו טובים רק להסביר לנו את הנחיצות הגדולה לטפל בהתמכרות.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.45 שניות

Are you sure?

כן