ברוכים הבאים, אורח

אדם, מקום, דבר או מצב
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אדם, מקום, דבר או מצב 623 צפיות

אדם, מקום, דבר או מצב לפני 10 שנים, 11 חודשים #36508

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
שוב ושוב אני מגלה כמה קבלה היא המפתח לכל הבעיות שלי כיום. שוב ושוב מסתבר לי שאם רק אקבל את הדברים כפי שהם - יהיה לי הרבה יותר קל וטוב. אז אני מנסה לקבל את החיים לפי התנאים שלהם ולא להכתיב תנאים לחיים שלי כי זה לא עובד. כל פעם שאני כן מנסה לשלוט בדברים ולא מוכן לקבל את המציאות - אני ממשיך לסבול.

בסוף הספר הגדול (ספר הבסיס לתכנית 12 הצעדים לגמילה מהתמכרות) מופיע סיפור בשם "רופא, אלכוהוליסט מתמכר", סיפור שאני משתדל לקרוא כמה שיותר פעמים, בפרט בזמנים בהם יש לי בעיה עם קבלה. הוא מספר כיצד קבלה היתה המפתח לבעיית השכרות שלו (מה שאצלי היה מפתח לבעיית התאווה שלי), וממשיך שקבלה היא אכן המפתח לכל הבעיות שלו כיום. המעניין הוא שבסיום הוא מספר שקבלה היא גם המפתח לקשר שלו עם אלוקים כיום, כיון שהוא מקבל את רצונו של אלוקים ויודע שעליו מוטלת רק ההשתדלות, אבל התוצאה היא בידי הכח העליון.

יש שם קטע מאוד מאוד חזק עבורי שאומר ש"כאשר אני מוטרד, זה מכיון שישנו אדם, מקום, דבר או מצב - איזו שהיא עובדה של חיי - שאיננה מקובלת עליי, ולא אוכל לקבל שלווה עד שאקבל את האדם הזה, המקום הזה הדבר או המצב כדבר שצריך להיות בדיוק כך. שום דבר - באופן מוחלט שום דבר - לא מתרחש בעולמו של אלוקים בטעות".

הקריאה וההפנמה של הדברים האלו מחזיקים אותי שפוי הרבה פעמים. כן, אני מוטרד כיון שמישהו עשה משהו מעצבן או בגלל שמשהו השתבש או בגלל כל סיבה אחרת, ואז אני צריך לזכור ולהפנים שאם אני מוטרד זה כיון שישנו אדם, מקום, דבר או מצב שלא מקובלים עליי, ולכן לא אוכל לקבל שלווה עד שאקבל את זה שכך בדיוק צריך להיות. השאלה היא איך אני אכן מצליח לקבל את הדברים האלו שכל כך מרגיזים אותי ותמיד הפריעו לי לחיים שלווים ותקינים?

מסתבר שבלי אלוקים זה פשוט לא עובד. למרות שאני מבין היטיב שאני לא יכול לשנות את כל העולם, במציאות אני ממשיך לנסות לשנות את הדברים, וגם כאשר אני לא מנסה לשנות אותם - אני משתגע ומתפוצץ. אז אותו רופא אלכוהוליסט מספר לי שהגיע הזמן להפנים שאלוקים לא רק ברא את השמים ואת הארץ אלא מנהל כל דבר בעולם שלי ולכן אני צריך להפנים טוב טוב ש"שום דבר - באופן מוחלט שום דבר - לא מתרחש בעולמו של אלוקים בטעות".

מה שמוזר לי בכל הסיפור הזה הוא שבעצם אין כאן שום חידוש עבורי. הרי גדלתי בחוג שבו שבו וחזרו והחדירו לנו לעצמות את תורת הבעש"ט הידועה על כך שהכל בהשגחה פרטית, ושמעתי בערך חצי מליון פעם את השיר של אברהם פריד על העלה הקטן שנופל בדיוק בזמן הנכון ובאופן הנכון כדי לכסות את התולעת, אז מה לעזאזל אני צריך את האלכוהוליסט הזה שיספר לי על קבלה שהיא בעצם מילה נרדפת להשגחה פרטית?

נראה לי שהבעיה המרכזית שלי היתה איך לחיות עם הדברים ברמה המעשית. הענין הוא שאין לי שום בעיה עם כך שהעלה יפול בהשגחה פרטית - מה אכפת לי, זה במילא לא מעלה ולא מוריד עבורי... אבל כדי להסכים שגם כאשר אני טעיתי או גם כאשר מישהו דפק אותי או הרגיז אותי זה באמת בהשגחה פרטית - בשביל זה אני צריך קצת יותר מאשר לימוד והבנה, כאן אני צריך דרך להפנים את זה.

ובדיוק בשביל זה יש לי את 12 הצעדים. כדי להפנים ששום דבר - באופן מוחלט שום דבר - לא מתרחש בעולמו של אלוקים בטעות.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: אדם, מקום, דבר או מצב לפני 10 שנים, 11 חודשים #36511

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
תודה סוד, שבוע טוב.
בא לי בדיוק בזמן...
אני כרגע חסר שלווה, האשה, בית הכנסת, הילדים, בעבודה, המשפחה, בקיצור כל הבלאגאנים...
וזה חובר למוצ''ש שבאופן כללי אני לא מקבל את זה שהשבת הלכה לה...
קבלה!
האם צריך מחשבה ספציפית על כל דבר ולקבל אותו בצורה פרטית?
או מספיק לטוס לחלל, עולמות העליונים, מקום בו אין טעות בעולמו של... שמה הכל בהיר, ושם אני מקבל הכל באופן גורף וכללי?
כך או כך מאחל לכולנו שנזכה לקבל כל מקום אדם מקרה דבר ומצב.
והכי חשוב שנקבל את עצמנו. את כל עסקת החבילה.
שבוע טוב חברים יקרים
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: אדם, מקום, דבר או מצב לפני 10 שנים, 11 חודשים #36532

תודה רבה סוד. מזדהה לגמרי עם ההרגשה שהקבלה היא המפתח לכל הבעיות. הלוואי הלוואי שאזכה לקבל את המציאות, ולו רק ליום אחד. רק להיום.
גם אני חונכתי שה' משגיח על כל תולעת בהשגחה פרטית, אבל לא חשבתי שזה משהו שאני צריך לחיות. צדיקים גדולים יכולים לראות את מעשי ה' בכל דבר. אני - מספיק שאזהה אותו באירועים הבאמת גדולים של החיים, בשמחות ובאסונות ל"ע. או בצירופי מקרים נדירים.
אבל בזכות התכנית אני מבין שבשבילי הקבלה של כל מה שקורה, קטן כגדול, היא תנאי לשפיות שלי. היא לא לוקסוס רוחני, אלא משהו שאיני יכול בלעדיו. אם לא אדע לקבל את זה שהבן שלי שבר צלחת היום בסעודה, יתחיל להתגלגל בתוכי כדור שלג שרק יקבור אותי מתחתיו. אני מוכרח לדעת לקבל את כל מה שקורה, לזכור ששום דבר לא קורה בעולמו של הבורא בטעות, ושכל דבר שקורה הוא עבורי הזדמנות: אם זה משהו לא טוב (בעיני הבשר שלי), הזדמנות לזכור שאני לא בעל הבית ושאני צריך להיכנע; ואם זה משהו טוב, להתמלא אסירות תודה.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: אדם, מקום, דבר או מצב לפני 10 שנים, 11 חודשים #36583

תודה סוד.. אהבתי והתחברתי.! נראה לי שכל עניין הקבלה הולך ע"פ המשוואה ש: הקב"ה כולו טוב וודאי שאין בו רע ומה שנראה לנו רע זה איזה שהם קליפות שגם אותם ה' עושה, אז אם ה' עושה אותם כנראה שיש איזה סוג מסויים של רצון מאת ה' שיקרה מה שקורה. ח"ו שנעשה לעצמנו היתר ליפול אבל כן חייבים להודות שגם "הרע" הוא לטובה הרגשתי את זה שבוע שעבר שחבר שלי שלך לי הודעה לאייפון ובדיוק הלכתי לקחת טישו לקנח את האף ונפ לי הפל' לשרותים! 3000 שקל נפלו לשרותים וישר הסתכלתי למעלה ואמרתי "אתה בודק אותי? אתה רוצה שאני אשמח עכשיו?" אמרתי טוב והתחלתי לרקוד!! קצת משוגע אבל אני שמח שהגעתי למדרגה הזאת וזה הכל בזכות עניין הקבלה! שנזכה לראות את ה' בדברים הרעים!!

תגובה: בעניין: אדם, מקום, דבר או מצב לפני 2 שנים, 10 חודשים #137071

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 247 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2080

מאד מתחבר למילים האלה, הלוואי שהם יכנסו לתוכי...

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.43 שניות

Are you sure?

כן