ברוכים הבאים, אורח

מחלת ההכחשה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מחלת ההכחשה 470 צפיות

מחלת ההכחשה לפני 10 שנים, 11 חודשים #35616

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
גם בספרות וגם מחברים ותיקים שמעתי כמה פעמים, שככל שעובר הזמן בתוכנית ההחלמה נהיית קשה יותר. הם הסבירו את זה שככל שאני מתקדם כך הרגישות שלי גוברת. אני נהיה רגיש יותר למעשי, לפגמי, לזולתי. וככל שאני מרגיש יותר, כך אני שם לב שיש לי דברים רבים יותר לתקן.
אבל לא ממש הצלחתי להבין את הדברים. היה לי ברור בצורה פשוטה שככל שאני מתקדם בתוכנית כך האובססיה שלי תפחת. והיו לי גם הוכחות מעצמי, שהרי תמיד אחרי שבוע נקיות אני מרגיש הרבה יותר רגוע ושליו מול התאווה. למעשה אני בטוח שהיא ממש התייאשה ממני, ואם כך זה אצלי אחרי שבוע, אז אצל הותיקים שנקיים כבר כמה שנים ודאי שחלק עיקרי מהאובססיה שלהם כבר עזבה אותם. אם כך למה הם אומרים שמיום ליום ההתמודדות רק הולכת ונהיית קשה?

באיזה שהוא מקום אני מבין שזה כוחה של ההכחשה. אתמול הייתי בקבוצה והיו שם כמה חברים ותיקים עם תקופת נקיון ארוכה ששיתפו בעובר עליהם. היה לי קשה מאוד לקבל את השיתופים שלהם, היה לי גם קשה להבין את הצורך שלהם בהשתתפות בקבוצה. ניסיתי לדמיין את עצמי בעוד כמה שנים, ודי נחרדתי מהמחשבה הזאת. האם גם אני בעוד חמש שנים יאלץ להשתתף כך בקבוצות ולשתף על העובר עלי. קשה היה לי להאמין לחבר שסיפר שאם הוא לא היה בא היום לקבוצה ומשתף הוא היה נופל. זה הרי לא הגיוני, ברור שאני הרי יחלים יום אחד. אם אחרי 20 יום שאני נקי התאווה כבר שחררה אותי לגמרי, בעוד חמש שנים בשביל להזכר במושג הזה תאווה אני יאלץ לנער את האבק מהארכיון... מה לא ככה?
ואני מאמין שהמחשבה הזאת עוברת גם בראשם של עוד חברים יקרים שנמצאים בקבוצות ושומעים את השיתופים. אח ההכחשה..

לאחרונה יצא לי לשוחח עם כמה חברים חדשים. ראיתי את הברק בעיניהם, שמעתי את ההתלהבות בקולם, את השמחה שלהם במציאת התוכנית המצילת חיים הזאת, את התדהמה בכמה שמה שכתוב בספרות משקף את הלך התנהגותינו. והרבה התלהבות בעקבות גילויו המחודש של אלוקים 'כפי שאנו מבינים אותו'. האמת היא שאני מאוד שמח בשמחתם, גם בשמחתי. אני אסיר תודה לאלוקים על התוכנית המדהימה הזאת, תוכנית פשוטה לאנשים מורכבים.. אבל אני ממש מגלה אצלם את דפוס ההתנהגות שלי. גם אני התלהבתי מאוד ממציאת התוכנית, גם אני אחרי תקופה של נקיון כבר בטוח שכבשתי את האוורסט. שזהו, אני כבר לא מכור. שמצאתי את הפתרון שלי להביס את התאווה, ועכשיו אפשר קצת להרגע ולנוח על זרי הדפנה.
אני יכול למצוא את עצמי מטיף מוסר לחברים על זה שאם התוכנית לא עוזרת להם, כנראה שהם לא מוכנים מספיק להכניס את אלוקים לחיים שלהם. אבל אני?
מצחיק שכמותי. בקושי הסכמתי לא בכוחי בכלל להכניס אותו היום. ומי אמר שאני יסכים להכניס אותו מחר?. כמובן שהתוכנית שלנו היא רק להיום. אבל רק להיום הכוונה היא: רק להיום אני נקי, ואני לא יודע מה יהיה מחר, ולא משנה מה היה אתמול. רק להיום אני מתמודד, רק להיום אני מוותר. רק בשביל היום, לא בשביל מחר. אבל אני בטוח מבחינתי שזהו עברתי את זה. חתיכת הכחשה.
ואני מנסה לבחון, אני נמצא בתוכנית בערך חמשה חודשים. וכי היום היה לי יותר קל מאתמול? ודאי שלא. אם כבר היום המצב הרבה יותר מורכב מאשר אתמול, כי מאתמול ועד היום למדתי עוד משהו על הפגמי אופי שלי. גיליתי אצלי עוד רגישות שאני צריך לעבוד עליה. נכנסתי עוד רובד אחד אל נבכי מסתרי נפשי..
נכון, אולי פה ושם יהיו דברים שבהם האובססיה שלי תפחת. אבל לעולם. כן, לעולם תהיה לי עבודה מול עצמי וחסרונותי. ולעולם אם אני לא יעשה את העבודה העצמית היום יומית אני יפול. זה לא שהאובססיה מתגברת עם הזמן ולכן נהיה לי קשה יותר. אלא שעם הזמן אני מגלה אט אט את פניה האמיתיים של ההתמכרות שלי. וככל שעובר הזמן אני מגלה כמה פנים לה. כמו שחבר סיפר שבפעם הראשונה שהוא עשה את צעדים 4-10 הוא מצא פחות מעשר אנשים שהוא צריך לעשות עליהם את הצעדים. אבל בפעם השניה הוא כבר מצא כמה עשרות. מהסיבה שבפעם השניה הוא היה הרבה יותר מודע לעצמו ולדקויות שמרכיבות את תהליך ההחלמה.
זו הסיבה שככל שהזמן גובר נהיה לנו יותר קשה. לא כי אנחנו קטֳנים, אלא כי אנחנו גדֵלים.

אלי תן בי את התבונה להבין, שגם אני כל יום מחדש, חוזר להיות חבר חדש.
אמן
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".

בעניין: מחלת ההכחשה לפני 10 שנים, 11 חודשים #35617

תודה. אהבתי את דבריך ובפרט את התפילה בסוף. כל יום יהיו בעיניך כחדשים...
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: מחלת ההכחשה לפני 10 שנים, 11 חודשים #35618

  • חוזר לאבא
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • שוב חוזר לאבא
  • הודעות: 316
אני מניח שאני מוצא את עצמי בשלב הראשון שהזכרת. ואני מזכיר לעצמי שהתאווה לא תיטוש אותי לעולם. אולי היא תחליף צורה, לא יותר. אחד הדברים שמאוד עוזרים לי באופן אישי זה לקרוא וללמוד. הרי בעוד חודש כבר אהיה "ותיק" בתוכנית והיא תתחיל לשעמם אותי... ככה גם פעלה התאווה, לא? ואני משתדל ללמוד בכל יום משהו חדש על התוכנית ועלי.
אני משתדל לקרוא כל יום ואפילו חוזר כמה פעמים על שירשורים שהשפיעו עלי ועזרו לי. הירושלמי כותב: ""אי אפשר לבית המדרש שלא יהא בו דבר חדש בכל יום" ואני מאמין שזה ככה בכל דבר.
ממשיך לתת לאלוקים לנהל לי את החיים. רק להיום, מחדש!
חוזר.
בלנ"ד לעולם לא אחזור יותר ליפול מרצוני. אבא, גם אם ארגיש שאתה דוחה אותי אמשיך לנסות לחזור אליך בכל יום, רק להיום. עד שאמצא את הדרך.

בעניין: מחלת ההכחשה לפני 10 שנים, 11 חודשים #35619

  • Avtalion
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 57
ב״ה

חזקת אצלי את העובדה שככל הנראה נולדתי להזיע
בשבוע האחרון נורא הפריע לי כל הקטע הזה של אז ״זה ירדוף אותי כל החיים״ ?!
וככה הניתוח של הדברים רק מעודד אותי להבין  ולהמשיך הלאה לגלות את הבעיות האמיתיות ! 
תודה
אוהב אותך
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן