ברוכים הבאים, אורח

למה אין כאן פתיחות?
(0 צופה) 

נושא: למה אין כאן פתיחות? 2582 צפיות

למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31835

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
חברים, היו כאן לאחרונה כמה דיונים שהתפתחו בכיוונים שונים ומשונים, ובהם חזרה שוב ושוב הטענה שאין כאן פתיחות וכולם כאן נעולים על 12 הצעדים ועל ההתמכרות וכן הלאה. היו חברים שטענו שבגלל זה חלק מהחברים עוזבים או שבכלל זה לא הייעוד של הפורום וכן הלאה.

ברשותכם אתייחס טיפה לנושא מהזווית ראיה שלי, וכמובן יכול להיות שאני טועה (כמו המון פעמים) ואני לא בא לומר לאף אחד מה לעשות או מה נכון עבורו אלא רק מה נכון עבורי.

אספר מעט על עצמי. במשך עשרים שנה נלחמתי בחירוף נפש בתאווה למין. לא נראה לי שיש איזו שהיא עצה שלא ניסיתי כדי להפסיק את הנפילות - אבל הם לא הפסיקו. ספרתי ימים (בערך 15 שנים לפני ששמור עיניך השיקו את טבלת התשעים יום), נשבעתי ונדרתי (בערך 18 שנים לפני ששמור עיניך כתבו על כך במדריך), חסמתי את האינטרנט (עוד לפני שהיו בכלל פילטרים ראויים לשמם) ובעיקר למדתי והתפללתי. אוהו כמה שניסיתי את הפיתרון הדתי. הלכתי כל בוקר למקווה במסירות מדהימה בהתחשב בעובדה שמדובר בבחור צעיר שלא תמיד קם בזמן ולא תמיד מוצא מקווה ברמת ספא לטבול בו (הגעתי למצבים הזויים בהקפדה שלי על מקווה כולל טבילה במים קפואים ועוד). למדתי ממה שנהוג ללמוד בחוג שלי בלי הפסקה, שיתפתי רבנים בבעיה שלי ואפילו הלכתי לפסיכולוג.

וכל זה עזר לי ק-ד-ח-ת.

אני לא נכנס כעת לסיבה למה זה לא עבד (רק שיהיה ברור: זה לא בגלל שיש בעיה בכל העצות האלו אלא בגלל שאני מכור וכל הדברים היפים האלו הם לאנשים רגילים וטובים עם יצר הרע נחמד ומתחשב), אבל בסוף הגעתי לפיתרון שעובד. בתאריך כ"ו בכסלו תשע"ב מצאתי אוצר ומאז בחסד אלוקים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי, יותר משש עשרה חודשים. החיים שלי ניצלו, החיים של אשתי ניצלו, החיים של הילדים שלי ניצלו, ומאז אני אדם, יהודי, בעל, אבא, עובד וכן הלאה. שום דבר מכל זה לא היה קיים לפני כן, אבל בזכות הפיתרון של 12 הצעדים אני מסוגל להיות כאן היום במקום להיות עמוק בתוך עוד נפילה מטורפת וכואבת.

אז מה הפלא שכאשר אני רואה מישהו שזועק לעזרה אני מספר לו על הפיתרון שלי? ומה הפלא שכאשר מישהו מציע לי את כל אותם דברים טובים שמעולם לא עבדו עבורי - אני לא מתייחס לכך בפתיחות? זה לא בגלל שאין לי פתיחות לנסות את השיטות האלו אלא בגלל שכבר ניסיתי אותם וזה לא עזר אף פעם. ניסיתי לעשות ספורט ולשקוע בעבודה, לקום מוקדם בבוקר ולבכות בקריאת שמע שעל המיטה, להיות בקשר עם רב ולעבור טיפול פסיכולוגי, להישבע ולנדור ולתת צדקה וכן הלאה וכן הלאה והיה לי המון פתיחות לנסות את כל זה.

אז כאשר מישהו מגיע ומציע לי את כל הדברים האלו - אני אומר לא תודה, אני לא מעוניין. ניסיתי, זה לא עבד, כעת יש לי משהו שעובד. ואין לי שום פתיחות לזה כי מדובר על החיים שלי. אני כמו אדם שסבל ממחלה חשוכת מרפא והלך לכל רופא בעולם אך לא מצא רפואה ובסוף מצא רופא אחד שכן ריפא אותו, וכעת מספרים לו שעדיף לו בכלל לחזור לרופאים האלו מהעבר. אני מניח שהוא לא יגיב ב"פתיחות" ונחמדות להצעה הקוסמת לעזוב את נס ההצלה שלו ולחזור לגסוס לאיטו.

אז אם יש מישהו שמכור וכל השיטות היפות האלו עובדות לו - שיהיה לו בכיף ולבריאות, אבל אני עדיין מעדיף לחיות עם הפיתרון היחיד שעבר עבורי, ולא רק זה אלא שאני ימשיך לחזור על כך בפני כל מי שאני יכול, כדי שכל מי שסובל כפי שאני סבלתי - יידע שיש לנו אלוקים אוהב שדאג לנו לפיתרון ואין חובה להמשיך לסבול כל החיים.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31854

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
סוד,
אני רק רוצה לספר לך שאני כבר עמדתי להתפוצץ.
תודה לך שאתה כותב את הדברים בצורה עדינה ועניינית, אני לא יכולתי לעשות את זה, לכן שתקתי.
חסרונים.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31856

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה גדולה סוד. לא הגבתי בפוסט 'הטיפים' כי בשבילי החיים הם לא טיפ. הגם שאני מבין שיש כאלו שאינם מכורים וזה יכול להועיל להם. יש רעיונות קטנים שיכולים להצליח גם עבורי אבל זה רק לאחר בסיס מוצק של תוכנית ברורה ביחס לחיים. לא ניתן לבנות בית ממרפסת שמש... צריך קודם יסודות, וככל שיהיו איתנים הבניין יעמוד זמן רב יותר על תילו.

כהמשך לדבריך, נראה לי שישנו בלבול בין פתיחות לסובלנות. קל להיות פתוח לרעיונות חדשים, פתיחות מול מה שגרם לי צער מורכבת ומיותרת. כדאי לנהוג בסבלנות ובסובלנות גם ביחס לדברים שנראים כמופרכים ואפילו מקוממים אותנו כיון שאנו מתוסכלים מחוסר ההצלחה איתם ותחושת האשם המזיקה, אנחנו נגדל שם.

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31858

תודה על הדברים החשובים ועל העלאת הנושא והסברתו.
האם לחולה קצת מתאים תרופה חריפה?
האם למי שאינו מכור ויש הרבה לא מכורים - חייב לקחת את מה שמכורים לוקחים?
האם ההצעות כאן בפורום הם רק למכורים בלבד?
האם האתר או הפורום הזה נפתחו רק לחסידי 12 צעדים?
האם יש למחוק מהאתר את החוברת של GYE? כי יש שם 20 כלים ועצות שונות שאינן מכילות רק 12 צעדים?
האם בגלל שלא עזר למכור אחד או לכמה את העצות של התורה - אז כבר הן לא רלוונטיות לכל מי שמבקר בפורום?
האם אלוקים אוהב רק את 12 צעדים ושונא את התניא, המסילת ישרים, ושאר ספרי מוסר - בגלל שהם לא עזרו למישהו?
כנגד אחד שלא עזרו לו ספרי מוסר - יש עשרות אלפי יהודים שספרים אלו עזרו להן לעבור קשיים באש ובמים.


דוגמא לתרופה חריפה שייתכן שיכולה להזיק ללא מכורים - אדם נפל פעם בשנה או פעם בשנתיים באינטרנט - על פי 12 צעדים אין החלמה אם לא משתפים את האשה - האם כך מומלץ לאדם כזה לשתף את האשה?
באתר עצמו כאן כתוב - שקבוצות חיות 12 צעדים מתאימים למכורים כבדים - ולא מומלצות ללא מכורים. אז ברור ש- 12 צעדים זו תרופה טובה והכי טובה למכורים, אבל מכאן ועד לאי הבנה את מי שמציע דברים יותר "רכים" - הדרך ארוכה.
אני כותב מתוך איכפתיות - כי חבל על מבקרים בפורום שיבואו לפורום יראו צמצום גדול מדיי ויעלמו.
כמובן שטוב ומובן לומר מה עזר למי ומה הכי עזר.
אבל לזלזל בשיטות שכן עובדות לאחרים - זה מרחיק ויכול לפגוע במטרת הקמת האתר והפורום.
זה לעניות דעתי.
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31862

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
שמואל שלום,

אני מוכן לדון בכל נושא, אבל רק אחרי שנבדוק אותו לעומק. לדוגמא כאשר אתה כותב שמי שנפל פעם בשנה או בשנתיים באינטרנט אז אין החלמה אם לא יספר לאישה - מאיפה זה נלקח בדיוק? הרי בפתיח לספר הלבן כתוב מפורש לא לספר לאישה (ורק אחרי תקופת מפוכחות, ובייעוץ והכוונה של ספונסר וכן הלאה).

ולגופם של דברים:

כפי שכתבתי, הפורום כאן היה מת כאשר לא דיברו בו בשפה של 12 הצעדים. לא היה כאן אפילו אדם מחלים אחד! אז לבוא לספר לי שאנשים יברחו מכאן בגלל הצעדים זה פשוט לא נכון. תשאל את נתן במתנה ונועם ה' ומוטי ראוי ושמואל ושאר החברים היקרים מה היה כאן לפני שנה וחודשיים. היה כאן בית קברות לנופלים. תחלופת האנשים כאן היתה יותר גבוהה מאשר בתחנת רכבת.

ואגלה לך סוד: אף אחד מאלו שהיה כאן באותו זמן לא בא וסיפר שהוא למד תניא והפסיק ליפול. כולם סיפרו שהם רק ממשיכים ליפול וליפול.

[גילוי נאות: למדתי בחיי תניא בלי הפסקה ואני בקיא בתניא, אבל זה לא עזר לי להפסיק ליפול (לא בגלל בעיה בדברים של אדמו"ר הזקן אלא בגלל בעיה בי, אבל את העובדות זה לא משנה).]

אז אם מישהו רוצה להפוך את המקום כאן לפורום של תניא ומסילת ישרים - בכיף. אבל קודם כל שיוכיח שזה עבד עבורו להפסיק את ההתמכרות למין. עד אז - אני מעדיף לדבוק בחיים ולהמשיך לדבר אך ורק על הצעדים כי זה הדבר היחיד שאני מכיר שעובד.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31865

אני חדש כאן ולא מכיר את כל הנאמר או לא נאמר כאן.
אבל אני באמת לא מבין על מה המהומה?

יש כאלו שעזר להם ללמוד תניא\ מסילת ישרים\נפש החיים\מסכת זבים\סוטה וכו' ויש כאלו שזה לא עזר להם.
.
יש כאלו שעזר להם 12 צעדים\כניעה\כנות\וכו' וכו'    ויש כאלו שזה לא עזר להם.

יש  כאלו שעזר להם למלמל מילים כאלו ואחרים, \ להניח את ידם על ראשם תוך כדי קפיצה על רגל אחת\ ללחוץ על עמוד השדרה \לשטוף את הראש בברד \  וכו' וכו'

יש כאלו שעזר להם לספר בקבוצה כזו או אחרת את הרצון שלהם להתאוות \ לכרוע ברך תוך כדי מלמול תפילת השלווה \ לחבק חברים בתכנית \להוריד את הראש מול  הספונסר \וכו' וכו'

כל אחד ייקח מה  שעובד בשבילו, מה שמועיל לו.

אבל אני באמת לא מבין את הצורך שיש לאלו שמטיפים ללימוד מוסר וכדומה כמו שאני לא מבין את הצורך של אלו שצועקים רק צעדים.

בכל משפחה יש הרבה סוגי ילדים.. יש גם משפחה עם כמה סוגי ילדים מיוחדים, יש משפחות שיש בהם גם אוטיסט גם תסמונת דאון ואפילו ילד בעל תסמונת אנג'ל...

במשפחה של אלוקים יש הרבה מאד ילדים, יש גם כמה  סוגי חולים, יש כאלו שימצאו מענה בזה, ויש כאלו באחר.

מה שברור לנו כנראה, שכולנו ילדים במשפחה של אבא יקר ואוהב, ולכולנו יש מקום בבית שלו..
גם לי...
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 1 חודש על ידי .
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31891

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
כאוב יקירי,

אתה כותב נפלא אבל השאלה היא רק עבור מי מיועד המוסד סגור הזה שבו אנחנו מאושפזים.

אם הוא מיועד לאנשים נחמדים וחייכנים כאלו שיצאו מתוך פרסומת של קוקה קולה וכל הבעיה שלהם זה שעל השלט ממול היתה בחורה לא בסגנון מאה שערים, או שהמוסד שלנו הוא עבור כאלו שברחו זה עתה מהגהינום.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31893

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
אבל אני לא חושב שכל האלה שמסתדרים עם הפתרונות האחרים צריכים את הפורום הזה...
פה זה פורום לנואשים. לכאלה שלא מספיק להם הפתרונות של הבית כנסת. וגם לא הפתרונות של הפסיכולוגים.
לי אישית אין שום דבר נגד שום סגולה. חוץ מזה שמתסכל אותי לקרוא את כל העיצות ה'חכמות' האלה. ולחשוב שהם הראשונים שגילו את אמריקה...
הבעיה היא שגיליתי את אמריקה מזמן. אבל גם אמריקה לא נתנה לי דולרים.
פה מחלקים דולרים (ירוקים דווקא, לא סגולים...), חינם.
תבינו אחים.

(סוד סליחה שחזרתי על דבריך, פשוט כתבתי אותם יחד איתך)
אוהב.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31900

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
חסר אונים,

אני מציע שתנעץ את ציפורניך בקרקע. בדוק ומנוסה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31903

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
נראה לי שאני פשוט יוציא את הצמר גפן מהאוזניים וישים אותו בפה.
לי זה ודאי יעזור.
לילה טוב.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31910

  • אֵינְאוֹנִימי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • ניצחון - דרך חוסר אונים - בחסד אלוקים
  • הודעות: 678
יואו נהיה פה חם, וחריף...
כשהלכתי היה פה אמצע החורף...

אישית היתה לי פה תקופת נקיות בלי הצעדים, ונפלתי מזה. וכשכבר לא יכולתי פניתי לSA ולצעדים.
שאלתי  וותיק בSA האם זה נכון לרחם על חבר שאינו בSA - אבל הוא מכור בוודאות - ולשכנע אותו לבוא לפגישות?
הוא אמר לי כך: חביבי, לכאן מגיעים על ארבע, אם לא על שמונה...
מי שהוא מספיק נואש כבר יגיע, מי שלא מרגיש שסבל מספיק ורוצה לנסות עוד קצת - שיתנסה בעוד כאב. אחר כך הוא כבר יבוא לבקש טלפון של איש קשר ב-SA.

כלומר, בשבילי אין טעם בשכנועים, (למרות שאני לא יכול להתאפק ואני פה ושם מסביר לחברים שצריכים לדעת מה זה,) מי שרוצה לנסות דרך אחרת, שינסה ויחזור אחר כך אם צריך...
בהחלמה ובאהבה לכל הדעות..
"עם כל עוול שכיפרנו עליו, נשר מעל כתפנו עוד מהמטען הנורא של רגשי האשמה"
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31924

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אינאונימי היקר, נכנסתי לכאן כי רציתי לכתוב הודעה עם הציטוט מהדברים של ד"ר בוב ואז שמחתי לראות שחזרת ועשית לי את העבודה על ידי החתימה שלך...
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31931

  • אֵינְאוֹנִימי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • ניצחון - דרך חוסר אונים - בחסד אלוקים
  • הודעות: 678
אם הייתי זוכר את החתימה שלי, אולי הייתי חוסך הרבה מילים בהודעה עצמה...
פשוט שכחתי מזה ושזה קשור...
"עם כל עוול שכיפרנו עליו, נשר מעל כתפנו עוד מהמטען הנורא של רגשי האשמה"
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31935

סוד היקר, אני ממש שמח שבזכות 12 צעדים הפורום חי ותוסס, אני מודה שלמרות שיש שחושבים שהפורום לא הכי פעיל, אני חושב שהוא דווקא כן פעיל, וזה בזכותכם - סוד, אסירות תודה ועוד חברים יקרים.
אני מנסה להבין את ההשקפה שלכם שהפורום אמור להיות סטרילי מדברים שלא עזרו לכם, כי פשוט אף אחד לא שמח לקרוא על תרופה שהוא השתמש בה והיא לא עזרה לו, וכואב לו שמציעים תרופות כאלה למי שצריך לדעתו תרופה מועילה יותר.
אני מבין את זה.
אבל עדיין אני חושב שכמו שבבית חולים לא מציעים סוג אחד של תרופה אלא מנסים תרופות מסוגים שונים, עד שמגיעים לתרופה שפועלת נגד החיידק המסויים שתקף את האדם המסויים, כך גם הגיוני להציע למי שחושב שהועיל לו את הדברים שהועילו לו.
וזכותך וחובתך להודיע קבל עם ועדה - שתרופות מהיהדות וספרי מוסר לא עזרו לך - וזה מצויין להודיע כך, על מנת שאם משהו ינסה ולא ילך לו, או שהוא ניסה בעבר, הוא ילך על 12 צעדים.
אבל אני חושב שמנהל האתר יחזקאל לפי מה שהבנתי יש לו תואר בנושאי התמכרות, הוא הבין את החשיבות בגיוון הפתרונות כי יש רמות שונות.
המצחיק הוא שהרב יהושוע שפירא שנותן הסכמתו לאתר ולפורום ול-12 הצעדים, כתב ספר מצויין בשם "אשיב ממצולות" - ואם הוא יכנס לפורום ויצטט מספרו עצמו, הוא יתקל בקיטונות של בוז מכמה חברים. לא מצחיק?

ולגבי המשפט של בוב:"אם אתה עדיין חושב שאתה חזק מספיק לנצח את התאווה לבדך - זו בעיה שלך... (הספר הגדול 142)"
כולנו נעזרים בתרופות שונות לנצוח התאווה, או לוויתור על התאווה - לא משנה מה המינוח - אם היינו מנצחים לבד לא היינו כאן.
יש שיטה בשיווק והיא להציג בעייה - ואז לומר שיש פתרון אחד ויחיד, אבל זו שיטה מטעה.
כי באמת יש בעייה והיא שאי אפשר לנצח את התאווה לבד, ולכן ישנם פתרונות שונים, שעוזרים לאחד ופתרון אחר עוזר לשני.

אני באמת מעריך את ההשקעה של כל חברי הפורום, במיוחד שלך ושל אסירות תודה ועוד חברים יקרים. אבל מה שאני כותב לתועלת לפי הבנתי הדלה. אם בכל זאת אתם בתור מנחי הפורום חושבים אחרת. אז אנסה להמנע מהבעת אי הסכמה על זלזול בעצות שאינן מתוך 12 הצעדים.
The topic has been locked.

בעניין: למה אין כאן פתיחות? לפני 11 שנים, 1 חודש #31936

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
אני רק רוצה לומר דבר אחרון,
כשבבית חולים, במחלקה לחולי סכרת מגיע מתנדב ומתעקש לחלק סוכריות, אני לא חושב שמתייחסים אליו באורך רוח וסבלנות.
בדרך כלל מזמינים את הביטחון....
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".
The topic has been locked.
זמן ליצירת דף: 0.52 שניות

Are you sure?

כן