ברוכים הבאים, אורח

פנטזיה של החלמה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: פנטזיה של החלמה 1485 צפיות

פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30701

  • מנחם
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 145
שלום חברים

ברצוני לתאר לכם פנטזיה שנרקמה במוחי. המטרה של הרעיון היא לעזור לעצמי בראש ובראשונה, אני מרגיש שלו היתה במציאות הפנטזיה הזאת, הייתי יכול להיעזר בה מאד. אבל לפני כן, ברצוני לתאר רגעים מעולמו של מכור.

אי שם באחד מכבישי הארץ, נוסע לו מכור לתאווה. הוא נמצא בחודש השלישי למפוכחות, מבולבל מכל המצב החדש שהוא נקלע אליו. אתמול היתה לו שיחה טובה עם הספונסר והוא הרגיש מחובר מאד לתכנית, אבל הבוקר הוא מרגיש מנותק. לפני שעתיים חבר התקשר אליו וסיפר לו על התמודדות שהוא עובר, אבל השיחה לא זרמה מצידו והוא לא הרגיש שהיא תרמה לו כל כך. איך הוא מרגיש? מצד אחד מאד טוב לו עם התקווה החדשה שנכנסה לחייו, מצד שני הוא גילה נקודות חדשות של כאב בעולמו הפנימי, והתאווה, הו התאווה, נושפת בערפו. מידי פעם הוא חולף על פני מודעות פרסומת ענקיות עם תמונות שמסוכנות להחלמתו. כשהוא עוצר לתדלק, כאחד שנקי כבר 76 יום הוא רגיש לכל מראה שנגלה לעיניו. הוא יודע שזה הזמן להתקשר לחבר, אבל הוא עוד לא נכנס לגמרי לעולמה של התכנית, עוד ללא השתתף בקבוצות חיות במידה מספקת, עוד לא יודע מה בדיוק הוא מרגיש ואיך לשתף כמו שצריך.

הוא מרגיש חשוף ופגיע, ושואף בכל ליבו להרגיש את האווירה הקסומה של התקווה וההחלמה שחש בקבוצות החיות המעטות בהן השתתף. אפסס... לא רק בקבוצות החיות, לעיתים הוא חש את האווירה הזו גם כשהתעמק בספרות של התכנית בקטעים מחלימים במיוחד. ורגע, גם בקבוצות הטלפוניות, במיוחד בקבוצת הצהריים, בייחוד בימי חמישי עם המסר. המסר, הו המסר, לפעמים עולות בו דמעות כשהוא שומע את החבר הוותיק התורן, ותמיד הוא מקבל שם המון החלמה.

אבל עכשיו השעה היא בכלל 11 בבוקר, והיום הוא יום ראשון. אוח, כמה הוא היה שמח לשמוע עכשיו איזה מסר טוב...

עד כאן סיטואציה שוודאי מוכרת לאנשים נוספים. כנראה שהתחושה של המכור הנ"ל נובעת מאי יישום של התכנית כמו שצריך, אבל המציאות היא שלפחות אצל חלק מהחברים לוקח זמן עד שמצליחים להיכנס למסלול של התכנית כמו שצריך ובשלמות יחסית.

ניתן לרקום עוד אינספור סיפורי דוגמאות של חברים בשלבים שונים של החלמה, מאלה שנחשפים לראשונה לתכנית, עד חברים וותיקים מאד, שברגעים כאלה ואחרים מרגישים מנותקים, ומייחלים לשמוע איזשהו משהו שיחבר אותם לתכנית.

(כמו כן לעיתים יש סתם כך זמן פנוי, בנסיעות, באמצע עבודה שלא דורשת ריכוז מחשבתי, לפני השינה ועוד ועוד, שאפשר לנצל אותו בצורה מחלימה)

מכאן ואילך מתחילה הפנטזיה:

המכור מצמיד אזנייה לאזנו ומחייג לקו של שמור עיניך. יש לו חבילה של שיחות חינם ללא הגבלה בפחות מ100 שקלים לחודש והוא לא צריך לעשות חשבון של כמה לדבר בפלאפון.

מענה אלקטרוני מקבל את פניו:

"הגעת לשמור עיניך. למעבר לקו החי והצטרפות לחברים הנמצאים על הקו הקש 1. לשמיעת קטעים מספרות 12 הצעדים, הקש 2. לשמיעת הקראה של צעד ראשון על ידי חברים בתכנית הקש 3. לשמיעת חברים ותיקים עם מסרים המתמקדים במחלה הקש 4. לשמיעת חברים ותיקים עם מסרים המתמקדים בהחלמה הקש 5. לשמיעת מסרים של חברים שצברו שנת נקיות הקש 6. לשמיעת מסרים של חברים שנפלו לאחר תקופת נקיות של שנה הקש 7. לשמיעת סיפורים של חברים שצברו נקיות של 3 שנים ומעלה הקש 8. לשמיעת סיפורם של חברים שצברו 7 שנות נקיות הקש 9. 

איזה נפלא, עולם שלם של הקלטות  מחלימות.

מיודעינו מחליט להקיש 2. "שלום, הגעת לספרייה המולטת של ספרות 12 הצעדים. לשמיעת קטעים מהספר הגדול הקש 1. לשמיעת קטעים מהספר הלבן, הקש 2. לשמיעת קטעים מהספר 12 הצעדים ו12 המסורות הקש 3."

אני לא ירחיב יותר כדי לא להלאות אבל נדמה לי שהבהרתי את הרעיון כראוי. יתכן שאני צריך לעצור בנקודה הזאת כי משהו ברעיון הזה לא נכון, לא מתאים ואם מישהו חושב שזה אכן כך וכך יחליטו רוב החברים אני מוריד את הכובע ומקבל את דבריהם.

אבל, אם יש דרך ליישם את הרעיון העקרוני באופן מתאים, ניתן לנקוט בפעולות הבאות:

1. לברר האם הרעיון של קו טלפוני עם תכנים מוקלטים ניתן ליישום מבחינה כספית. האם אין הוא כרוך בעלויות כלשהן, ואם כן האם ניתן לעמוד בהן. אם הנושא הכספי אינו מהווה בעיה ניתן להמשיך לשלב הבא. (אני אישית אשמח לתת הוראת קבע כלשהי ואני בטוח שעוד הרבה חברים. (הערה: הדלק לנסיעות לפגישה אחת יכול לעלות כמו הוראת קבע כזו, ובטח יש חברים שמוציאים על נסיעות מאות שקלים בחודש.) מקווה שזה תואם ל12 המסורות.)

2. לגבש מדיניות עקרונית האם ההקלטות יובאו בקולות המקוריים של החברים, האם ייעשה בהם שינוי באמצעות תוכנות כלשהן שימנע אפשרות לזהות את הדובר (אם הדבר אפשרי בלי שתשתבש האפשרות לשמוע את הדברים בקלות), האם הן יוקלטו על ידי קריין כלשהו , או שתינתן הבחירה לכל חבר להחליט מה הוא מעדיף.  אני לא מאריך בתיאור האפשרויות השונות, אך אם יימצא פתרון מניח את הדעת לסוגיה זו של אנונימיות, ניתן להמשיך לשלב הבא.

3. לקבוע תכנית פעולה אסטרטגית. להגדיר יעד, לגבש מבנה של מערכת הקלטות עם מדורים ותת מדורים,  (הדוגמה שניתנה בהקדמה לרעיון היא כמובן רק לשם המחשה) ספרות, צעדים, סיפורים אישיים מסוגים כאלה ואחרים. לבחון שימוש באמצעים טכנולוגיים כאלה ואחרים, סיסמאות.

4. על בסיס התכנית האיסטרטגית לקבוע תכנית פעולה טקטית. בהתבסס על 12 המסורות ועל דרכי הפעולה שהן מאשרות-מציעות, ברור שיקח שנים עד שתתבסס מערכת הקלטות רחבה כפי שוודאי נרצה לראות ברמה האיסטרטגית.  אך יש לאתר ולהגדיר את הפעולות האפשריות ההתחלתיות, ולהתחיל לצבור הקלטות. דוגמה: הקלטת המסרים של ימי חמישי והעלאתם למערכת. דוגמה נוספת: חברים עם קול נוח לשמיעה ועם חוש קריינות מינימלי יוכלו להקליט באמצעות הפלאפון האישי קטעים מהספרות, על בסיס עקרונות שיוגדרו מראש כמו זמן הקראה של עמוד, קריאה בעברית תקנית, קריאה בהטעמה. קטע קריינות שיישלח ויעמוד בסטנדרט הבסיסי שיקבע יוכנס למערכת.

אני יכול להאריך עוד בלי סוף בהיבטים הראשונים של הרעיון שהעליתי, אבל אין בכך טעם,
1. כי אני באמת לא יודע אם זה רעיון מועיל או לא, אם כי אני מוכרח לומר שאני מתקשה להאמין שלא קיימת דרך כלשהי ליישם אותו באופן שכן יכול להועיל.
2. גם אם הוא מועיל אני לא יודע אם יש דרך ליישם אותו מבחינות כאלה ואחרות, טכנולוגית, כלכלית ועוד.

אם החברים ימצאו את הרעיון כמועיל וכבר יישום בדרך כלשהי, אני מוכרח להוסיף הצהרה בנוסח של אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי: הנטייה ההיסטורית שלי היא לומר שאני מוכן לתרום מזמני ומיכולותיי האחרות אם הן קיימות, לתכנון וליישום הרעיון בדרך שתיקבע. אבל, ברור לי שבעצם העלאת הרעיון ובעצם הבעת הנכונות הזו מעורבים פגמי אופי כאלה ואחרים שלי. מצד שני אני לא יכול להעלות הצעה ולדרוש השקעה מאי אלה אנשים אחרים בלי להוסיף שאני מוכן לתרום את חלקי.

אז בקיצור, אם הדברים יבואו לכדי מעשה, אני יתייעץ עם הספונסר שלי: מה, איך וכמה לעשות. בדיוק כמו שהתייעצתי איתו לפני שהעלתי את הפוסט הזה.
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 1 חודש על ידי .

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30702

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
אח יקר, זו לא פנטזיה, זו מציאות. מפותחת מאוד. בקו הטלפון של SA - רק חבר SA  - מי שנוכח בקבוצות החיות רשאי לקבל את המספר עם הקוד - יש מאות מסרים מחולקים לפי נושאי החלמה שונים, כולל חברים שנותנים מסר בזמן ציון דרך של שנים בהחלמה. יש גם מסרים של חברים ותיקים מאוד (עשרות שנים של נקיון ומפוכחות) שבאו לכנסים ש SA אירגנו בארץ ובחו"ל. בעברית ובאנגלית.

לתשומת ליבך, יש אפשרות לרכוש בקבוצות דיסקים עמוסי החלמה...

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30703

  • מנחם
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 145
תודה, אני שמח ונרגש לשמוע. בעזרת ה' בקרוב מאד אתחיל להשתתף בקבוצות של sa, ואני בטוח שאשתמש לא מעט בקוו הזה. האמת שאני מרגיש פאדיחה והנטייה הראשונית שלי היא למחוק חלק גדול מהפוסט, אבל בתור פעולה הפוכה אני משאיר אותו כמו שהוא.

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30704

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
למה? חלילה, הפנטזיה שלך דומה לשל אחרים, היא הפכה למציאות מחלימה בחיי רבים.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30706

  • Rondo
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1012
מנחם רעיון אדיר
על מה פאדיחה?
תגיע לsa ותשכלל להם את המערכת הטלפונית עד לרמה שתיארת
ואז תפתח אותה לנו חברי שמור עינך
בהצלחה

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30712

  • יוסף (יהודה)
כולם מדבים על כל מיני דברים שיש בקבוצות- מדליות, דיסקים וכל מיני דברים משוכללים.
לא הייתי בהרבה קבוצות בחיי בכלל, אבל בקבוצה שאני נמצא בקושי יש ספרות ואין מה לדבר על משהו אחר. האם הקבוצה שלי היא החריגה או שאותן קבוצות עם דיסקים ומדליות הן החריגות (האם זה כך רק בבית שמש ובירושלים)?

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30714

רציתי פעם להציע משהו יותר "פרימיטיבי" - פשוט לשמור את כל השיחות הטלפוניות ויהיה מקום שניתן להוריד חינם, וכך אדם בלי להתקשר ובלי לחכות, מכניס דיסק אונקי, או דיסק או מוריד לפלפון שלו או בנגן - ויכול לשמוע כמויות טעימות של שיתופים ושיחות טלפוניות מחלימות.
השאלה האם המשתפים מרשים ואם משהו כבר עשה או יעשה זאת.

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30827

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מנחם היקר,

לפני מעט יותר משנה, היו לכמה חברים כאן פנטזיה. הפנטזיה היתה הרבה יותר פשוטה ממה שאתה מתאר: בסך הכל שתהיה קבוצה פעם ביום שבה יוכלו כולם לעלות, לשתף, לקרוא ולהיות חלק מקבוצה של הצעדים.

זה יכל היה להישאר פנטזיה וגם היה הרבה מקום לדיונים האם זה מתאים (כבר יש SA, מי יבוא וכן הלאה), אבל זה קם והפך למציאות רק בגלל שהחברים עשו פעולות. בשבוע שאחרי חג הפסח (מכור לי מאיפה שהוא) התחילה הקבוצה הטלפונית של שמור עיניך.

מאז הפנטזיה הזאת התפתחה מאוד וכבר יש כמה קבוצות וכן קבוצות חיות, מסרים וכן הלאה.

למה אני מספר את זה? בגלל שאם אתה רוצה שבעוד שנה (בשבוע שאחרי פסח) מה שכתבת לא יהיה בגדר פנטזיה - תרים את הכפפה. לא חייבים להתחיל מכל העסק הזה, רק משהו פשוט כמו קו טלפוני שיש בו מסרים מוקלטים, ומשם זה כבר ימשיך.

מהיכרותי עם המערכת, יחזקאל ישמח לתת לזה כל תמיכה טכנית שיש בה צורך.

מי רוצה להיות חלק?
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30842

מנחם, הרעיון שלך נהדר. מחזק את ידיך לקדם אותו.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30843

  • מנחם
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 145
אני לא כל כך מבין את התגובות  האחרונות שמדברות על הצורך ליישם את הרעיון.
אסירות אומר של sa יש כבר משהו כזה אז צריך פשוט ללכת לפגישה לקבל את הקוד ולהתחבר.
אם כי, הבעיה היא שsa לא נותנים גישה למי שלא מגיע לקבוצות ואני יכול להגיד על עצמי
שאין אף סיכוי שבעולם שהייתי הולך לקבוצות חיות ללא הרקע המקדים של הפורום, הקבוצות הטלפוניות
והספונסר שקיבלתי עוד לפני שבכלל ידעתי משהו על התכנית.
אז כנראה שבאמת אם היה קו שאליו היתה גישה לכל אחד, ואנשים שפוחדים להיחשף היו
יכולים לשמוע סיפורים חיים וחומרים אחרים שקשורים לתכנית, בלי שהם ידרשו להופיע בקבוצות החיות,
זה היה מחבר אותם ובסופו של דבר נותן להם את האומץ לזרוק את הפחדים ולקפוץ לתכנית עם כל הגוף.

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30860

גם קו פתוח זה טוב, וגם קו של שמור עיניך - לא כל אחד שמוצא את עצמו בשמור עיניך ימצא את עצמו גם בS.A, ולכן כדאי מאד לפתוח קו גם לשמור עיניך.
בדיוק כמו שסוד תיאר על הקבוצה הטלפונית של שמור עיניך, שהיתה פנטזיה ובשביל כולנו היא היום מציאות יקרה, וגם אם יש קבוצה טלפונית כזו בS.A לא היינו מגיעים אליה.

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30862

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מנחם היקר - היטבת לענות על שאלתך.

למעשה: כמדומני ש"לב טהור" הקליט חלק מהמסרים האחרונים כך שיש כבר חומר להתחיל איתו. אם יש מישהו שמוכן להרים את הכפפה - אני בטוח שיחזקאל (וגם לב טהור) ישמחו לסייע בכל מה שצריך.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30888

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
מנחם יקר, חשוב לי להדגיש , לא באתי לייתר את הצעתך כאן, לא חיוויתי לגביה כל דיעה. ידעתי אותך שהרעיון נהדר ומיושם. למען הסר ספק - מי שחושב שיש צורך במערכת דומה בשמור עינך ומוכן לעשות למענה, יבורך.

ובנוגע להצעתו של 'שמואל לוי', אני סבור באופן אישי שלא ראוי להקליט קבוצות למעט מסרים,  סביר לחשוב שהשיתופים ישתנו בתכלית ברגע שיהפכו לציבוריים מדי.

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30977

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
מנחם אני מוכן לעזור לך אם צריך.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".

בעניין: פנטזיה של החלמה לפני 11 שנים, 1 חודש #30993

  • מנחם
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 145
אם מישהו מכיר פתרון טכנולוגי מעשי לשינוי קול, (לא ברמה המתכתית כמו בסרטון של שמור עיניך, אלא שינוי קל שיכול למנוע זיהוי וודאי של הדובר. עשיתי חיפוש בגוגל למילים "תוכנות לשינוי קול" ויש כל מיני תוצאות, אבל יש לי אינטרנט אתרוג... זה לחשוב שאתה עם אינטרנט אבל בעצם אתה בלי...ברוך ה' אני לא מתלונן עדיף כך מאשר לבדוק כל היום גבולות עם ספקים אחרים) אני מוכן בשמחה להתחיל לנסות ולקריין בהטעמה קטעים מתוך הספרות, משום מה נדמה לי שאני יכול לעשות זאת באופן משביע רצון ואני מוכן להעמיד זאת לשיפוט של החברים. מעל לכל זה פשוט יעזור לי בעצמי להתמקד ולהבין את הספרות כמו שצריך, וגם אני יהנה אם אוכל להתקשר לקו כלשהו ולשמוע קטע לפי בחירה.

אין לי בעיה להיות מעורב ברמה כזו או אחרת בארגון של הנושא ולהיות שותף לפיתוח שלו. אבל לדעתי הנקודה הקריטית היא פתרון לאנונימיות של הדוברים, כי פה מדובר על הקלטות פתוחות לכל, שמן הסתם יועלו גם לאינטרנט וכדאי מראש לעשות זאת באופן שאנשים ירגישו חופשי עם הנושא.
  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 0.61 שניות

Are you sure?

כן