ברוכים הבאים, אורח

למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח 822 צפיות

למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 11 שנים, 1 חודש #29687

סיפור חביב שקראתי, שהדהד לי דברים שאנחנו לומדים בתכנית:

לרבי פינחס מקוריץ היה תלמיד אחד שהחמיר מאד בהלכות פסח, בחומרות שגם שאר תלמידי רבו לא נהגו בהם.  למשל, בכל שנה הוא היה בונה תנור חדש לכבוד פסח. כמו כן, הוא הקפיד שלפסח יהיו לו מים מיוחדים שהכין לעצמו בחבית לפני החג. הוא כל כך החמיר שלא היה אוכל בפסח אצל אף אחד, אפילו לא אצל הרבי שלו.

פעם אחת, בשביעי של פסח, באו כל החסידים לאכול בביתו של רבי פינחס, ורק מקומו המיוחד של אותו חסיד נפקד. שאל הרבי היכן נמצא אותו חסיד, והחסידים אמרו את האמת, שהוא כל כך מחמיר בפסח עד שאיננו אוכל אצל אף אחד. הרבי פתאום נבהל ואמר, רוצו אליו הביתה ותאמרו לו שיש חמץ בתוך חבית המים שלו. מישהו מיד רץ לאותו חסיד, ובאמת התברר שהיה חמץ בתוך חבית המים שלו. ממש איום ונורא.

עגמת הנפש של החסיד היתה עד אין סוף. איך זה, שהוא כל כך שומר ונזהר שנים רבות, וכעת הוא נכשל בחמץ ממש בביתו? הוא מיד רץ לרבי ונפל לפניו בוכה, ואמר שיש לו שלוש שאלות לשאול. אמר הרבי, שאל מה שאתה רוצה.

והוא שאל: שאלה אחת – אם הרבי יודע שיש לי חמץ בפסח, והרבי גם יודע כמה אני נזהר מזה, למה הרבי לא אמר לי זאת קודם, מתחילת החג?

ענה רבי פינחס: עד שלא הגיעו כל התלמידים וישבו ונפקד מקומך ושאלתי עליך, עד אותו רגע לא חשבתי עליך, אבל ברגע שחשבתי עליך ראיתי שיש לך חמץ בבית.

שאלה שניה שאל החסיד: איך יכול להיות שאני, עם כל החומרות והזהירות, נכשלתי בדבר כזה?

ענה לו הרבי: אתה חשבת שאתה שומר את עצמך בפסח. יהודים מאחלים זה לזה לפני פסח שה' יתן לנו פסח כשר – פסח כשר זה רק מתנה מהשמים. כשאדם חושב שאני עושה זאת, אז אם ה' אוהב אותו מספיק הוא יראה לו שאתה, עם כל החומרות שבעולם, אין זה בכוחך להשמר מחמץ בפסח, זו רק מתנת שמים. נכשלת כדי שתלמד שהשמירה והזהירות היא לא "כוחי ועצם ידי".

השאלה השלישית היתה – ומה התשובה שלי? מה אני צריך לעשות? אמר הרבי, לגבי התיקון שלך תכנס אלי אחרי החג, ואז נסדר לך תשובה. כשמישהו בא לרבי ואומר שחטא, עשה משהו לא בסדר, הרבי מסדר לו תשובה. העובדה שהרבי לא נתן לחסיד תיקון מיד, אלא דחה אותו לאחר החג, מוסברת על פי דברי רבי נחמן מברסלב שתשובה קשורה להמתנה. עצם ההמתנה מחנכת את החסיד ומביאה אותו לתיקון.

מכל מקום, עיקר הלימוד שלנו הוא מתשובת הרבי לשאלה השניה: פסח כשר זו מתנה מה'. שה' יזכה אותנו בפסח כשר ומהודר.

מקור: haravginsburgh.com/2013/03/15/%D7%94%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%93-%D7%A9%D7%A0%D7%9B%D7%A9%D7%9C-%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%A4%D7%A1%D7%97/
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 11 שנים, 1 חודש #29691

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
תודה
יפה מאוד.
אני בכל אופן, בנתיים מתפלל על היום.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".

בעניין: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 11 שנים, 1 חודש #29728

  • מוישלה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1667 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • נקי בחסד אלוקים מי"ב בטבת תשע''ג 20/12/12
  • הודעות: 1007
תודה מיסטר דוקטור
נהניתי מאוד
מה לך, יחידה, תשבי דומם כמלך בשבי, כנפי רננים תאספי וכנף יגונים תסחבי, כמה לבבך יאבל, כמה דמעות תשאבי, דבקת ביגון עד אשר קבר בתוכו תחצבי.
דומי, יחידתי, לאל, דומי ואל תעצבי, עמדי וצפי עד אשר ישקיף וירא יושבי.
סגרי דלתך בעדך, עד יעבר-זעם חבי.

בעניין: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 11 שנים, 1 חודש #29837

אהבתי את הסיפור. אם אני לא טועה מוזכר בספרי חסידות את העניין הזה בהקשר שכאשר אדם עושה איזו מצווה ויש לו תחושה של סיפוק גדול בל יחשוב שהוא זה שבכחו עשה את המצווה אל ה הוא הנותן לך כח לעשות חיל, ועלה לי בראש רעיון שכל ענין של הבחירה שניתן לבן אדם הרי הכל מה' אלא הבחירה היא שלפעמים בן אדם חושב שהוא זה שפועל ועושה וכנגד זה ה' נותן לאדם את הדרך של ובחרת בחיים שאדם מבין שאלוקים עושה הכל בכחו הגדול ולא בכחנו. עכ"פ שיהיה לנו יום נקי בכחו של ה' ולא בכחנו, ושיתן לנו את הכח למסור את חינו השגחתו וניהולו(צעד 3).
יום מחלים
נ.ב. התכנית שלנו היא תכנית מעשית של פולות יישומיות, הרעיונות כולם מוזכרים בספרי חסידות וכן בספרי ברסלב חב"ד רוז'ין ועוד.

בעניין: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 11 שנים, 1 חודש #30161

תודה ושנזכה כולנו לבער את החמץ שבלב.

בעניין: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 10 שנים #57928

שנה שעברה פרסמתי את הסיפור הזה לפני פסח, וגם סיפרתי אותו לכל מי שהסכים לשמוע, והדגשתי שהניקיון מחמץ הוא מתנה מלמעלה, ושאסור לאדם לייחס אותו לעצמו.
ובכן, כנראה שאלקים החליט לבדוק כמה אני מאמין בזה. אחד האורחים הביא לחג הראשון שלל עוגיות וחטיפים. ובבוקר החג התברר שאחת מהחבילות היא חמץ גמור (הרי היום קל כל כך להתבלבל). יושב לו באמצע המטבח שלנו, שולח פירורים לכל עבר. חלק מיושבי הבית אפילו הספיקו לאכול מזה. ברוך ה' לא צעקתי והתפרצתי אבל בפנים היה לי כואב מאוד וכעסתי. ראיתי כמה אני רחוק מלהבין שהניקיון מחמץ הוא מתנה מלמעלה. אפילו עכשיו כשמתקרב החג אני שוב נזכר בזה בכעס. כנראה שאני צריך לעשות צעד 4 על העניין...
חג שמח וכשר!
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 10 שנים #57955

לקחתי את הסיפור החסידי השני. עם החטיפים.

וקיפאון

בעניין: למסור לה' את החמץ / סיפור לפסח לפני 10 שנים #57966

  • להבות אש
אהבתי מאוד את הסיפור, ואולי אם אפשר לתת פירוש לסיפור החסידי השני. הרי ידוע כי לפעמים ה' לוקח את בחירתו של האדם ממנו ומכשיל אותו כמו שאומר הגמרא "מה יעשה אותו הבן שלא יחטא?", אבל מה? השאלה של הבחירה היא מה יעשה אותו הבן לאחר שחטא? ה' הכשיל את החוסיד שלנו בזה שנמצא בביתו חמץ בפסח במטבח מלא אנשים וחבל על הזמן פשוט, עכשיו אין כאן שאלה של להחמיר לשנה הבאה או לבדוק כפליים ולשלש ולסגור את הבית ולא להזמין אורחים ולא ללכת לאף אחד לפסח או האם הוא עבר על בל יראה ובל ימצא, אלא, מה עשה אח"כ, האם יכעס וישאג וירגז ויצעק על כולם או יטפל בבעיה בנחת ובאהבה ובחיבה תוך כדי שהוא מרגיע את דעת אותו האורח שהביא את החמץ במילות של אהבה וחיבה ושמחה ונחמה, זה השאלה, כל טוב וחג כשר ושמח!
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן