ברוכים הבאים, אורח

הרהורים
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: הרהורים 826 צפיות

הרהורים לפני 11 שנים, 10 חודשים #12476

  • יש לי סיכוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 225 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 22
בס"ד


ברוך השם אני כמעט מסיים 50 ימים נקיים.
אך דבר אחד מטריד אותי.
כל המראות שראיתי לא עוזבים את מוחי והם כל הזמן צפים ועולים וקשה לי להדחיק אותם.


מה לעשות?

בעניין: הרהורים לפני 11 שנים, 10 חודשים #12477

היי
קודם כל חזק ואמץ על השמירה שזכית לה בחסדי ה" 

בקשר למראות ... תדע  קראתי פעם שה"  שולח לאדם  לאחר ששב בתשובה הרורים בכדי שתיהיה לו יכולת לתקן,

כלומר ב"ה אתה נשמר מתקן את הווה שלך ואת העתיד, אבל כיצד תתקן את המראות הרעים שראית ומה שהם גררו איתם, לכן ה" שולח לך את אותם המראות ומקפיץ אותם אל הזיכרון וכל פעם שאתה מסיח דעתך ודוחה את הזיכרון אתה מתקן את העברה.

אז העצה הראשונה זה לזכור שזה עצם התיקון שלך, וחלילה אסור לך לחשוב שאתה עדיין חוטא והנה עובדה שיש לך את אותם הזיכרונות, אלא האמן שאתה רוצה להטהר וה" מסייע לך, וזה כבר לא בשליטתך וההיפך הנסיון שלך זה רק בהסחת הדעת מאותו הזיכרון.

עוד עלייך להתחזק שגם השהיית הזיכרון הינה לגימה קטנה נסה להימנע ממנה ואם נפלת אל תשכח לעשות תשובה להתחזק בשמחה ולא ליפול מאורך וגודל התיקונים האדירים להם זכית.


שמעתי חידשתי חידוש על חידוש ששמעתי ונראה שזה  מתאים לכאן נאמר: "ולא תתורו אחרי ללבכם ואחרי עינכם" ולכאורה הסדר היה צריך להיות הפוך  קודם העיניים רואות ורק אז הלב חומד את מה שראה והרי הפתח כניסה ליצה"ר הוא העיניים??

אלא מסבירים שהפסוק מדבר במצב התחלתי או במצב של תיקון כלומר אדם ששומר את עיניו כיצד ועל מה יפתהו יצרו והרי אין לו כניסה, אלא מסבירים שהיצר מפתה את ליבו לפתוח את העיניים ומשפתח נגמרה בחירתו והוא וודאי יגיע לנפילה...

וחשבתי לחדש בסייעתא דשמיא נאמר ולא תתורו אחרי לבבכם מדבר על האדם ששומר עיניו תקופה אבל יש לו עדיין זכרונות וקופצים בו הרהורים  מצוווה עליו התורה "ולא תתורו אחרי לבבכם" תדע השורש שתדרכו רוצה היצר להחזירך אליו הוא בלב, יש בידו כרגע רק את הלב והרשות להעלות במוחך את אותם הרהורים ובידך המצווה והבחירה ולא תתורו אחרי לבבכם בכד שחלליה לא תחזור ותגיע שוב ל "ואחרי עיניכם".

עוד קראתי בקונטרס שמירת העיניים על הפסוק הנ"ל שהרי מוזכר במצוות ציצית ומסיר רבי יצחק מסלנט שבזכות מצוות ציצית נסיר מעלינו את חמדת הלב,שבאה כתצואה מראייה קודמת ונשכיח מעצמנו את ראיית העין שראינו לפני זה ... ואלי מזה נתן להסיק שהעצה כנגד הרהורים היא באמצעות מצוות הציצית התחזקות באה והזכירה של הציצית שעלינו אל מול הזכירה של המראות שקופצת בראשנו .


חזק ואמץ - מקווה שהעצות יעזרו במשהו... קנאת סופרים שלי להגיע לידי כך שאזכה לפרסם כי אני נקי 50 ימים מכל התאווה הזו ...

שבת שלום  8)
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.31 שניות

Are you sure?

כן