ברוכים הבאים, אורח

תוכנית פורטיפיי
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: תוכנית פורטיפיי 1659 צפיות

תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107505

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלום חברים
בתקופה האחרונה השקעתי הרבה בצפייה בתוכנית פורטיפיי, וראיתי שבסה"כ יש שם כלים מעולים (כמובן במגביל לקבוצות ול-12 צעדים), לכן החלטתי לסכם אותה, וחשבתי לשתף בזה את החברים, דבר שיכול להועיל מאד.
חשוב לי לציין שכתבתי את זה תוך כדי צפייה ולפי הבנתי בלשון שלי, כמו"כ התוכנית מדברת בעיקר על צפייה בפורנו, מכיון שאני דווקא פחות סובל מהנושא של צפייה בפורנו ויותר מבעיות אחרות שקיימות בתאווה, לכן כתבתי את זה באופן יותר כללי.
בשלב זה אני מצרף את הפרק הראשון בע"ה בהמשך אצרף את שאר הפרקים.

שלב 1

1.      צעד בכיוון הנכון - עצם זה שהגענו לתוכנית זה אומר שיש לנו נכונות לעשות מה שהרבה במצב כזה לא עושים ואם כן היום אנחנו במצב טוב, ומה יהיה מחר?, בע"ה נמשיך בתוכנית.

2.      הזהות והמהות שלך מול המקום שבו אתה נמצא- הרבה פעמים בן אדם שנופל אומר לעצמו זה לא מתאים לי וזה לא אני מה אני עושה פה, אבל כל פעם מחדש חוזרים על זה ואומרים לעצמנו אני טיפש ולא מספיק רציני אני חלש ולכן זה קורה לי. אנחנו חולקים על זה אתה לא אשם, זה מגיע בגלל מציאות מורכבת שאתה חי בה ובגלל הטכנולוגיה שמסביבה, אבל בגדול צריך לדעת שההתמכרות זה לא אתה, זה משהו חיצוני, וכאן נעזור לך לחזור להיות מי שאתה באמת.

3.      הסברים מדעיים להתמכרות- מצבים כמו עייפות וחוסר שינה גורמים לנו להגיע להתמכרות וההתמכרות גורמת לנו לחזור לאותו מקום, וזה המוח שגורם לנו לעשות את זה, צריך להבין שמאד חשוב להגן על המוח שלנו מכיון שהוא זה שמעצב את האישיות שלנו, הרבה דברים גורמים לנו לנזקים במוח לדוגמא מכות שחטפנו או כ"מ תאונות שעברנו, אבל כל זה נזקים חיצוניים למוח אבל יש גם נזקים פנימיים כמו סמים, תנסו להיזכר איך החיים שלכם היו נראים לפני ההתמכרות, האם הרגשתם רע כגון עצבות אי נוחות או חוסר יכולת להתרכז בלא שצרכתם את התאווה הממכרת? וודאי שלא היה לכם חיים ונורמליים, והסיבה לזה כי כשצורכים את התאווה המוח מייצר חומר שנקרא דופמין ולמה שמכונה נתיב הגמול של המוח ואותו נתיב מתעורר כשעושים משהו שהוא כיף לנו, ובהתנהגות מזיקה משתחררים חומרים כימיים בדרכים לא טבעיות ובכמויות גדולות שלא טובות למוח ולכן תמיד בהתחלה הרגשתם בחילה או התרגשות או הלם (ב.פ. או רעד), אך עם הזמן שהגוף מתרגל לכמויות הלא טבעיות הוא דורש מזה עוד באותו כמות שהוא קיבל, ולכן ברגע שהגוף מתרגל לזה הוא רוצה עוד כמויות וזה מה שקורה לזה שבהתחלה לא היה צריך את זה כלל ולאט לאט צריך עוד ועוד ואח"כ כבר נזקקים לזה, ובמקביל לזה החיים לא מפסיקים להיות מאתגרים, ולכן כל פעם שיש דברים שקשה לנו כגון אכזבה, סטרס או בדידות אנחנו מאלפים את המוח לברוח להתמכרות וכך כל פעם שאנחנו מציפים את החומר בכימיכלים הוא דורש עוד ועוד ולעתים קרובות יותר כדי להרגיש נורמלי וכך פועלת ההתמכרות היא משתלטת על המוח ותופסת פיקוד.

4.      המדע מגלה את האמת - למה לא מדברים היום על ההתמכרות הזו? הסיבה לזה שלוקח בעולם שלנו הרבה זמן לחקור ולעלות על בעיות היום זה נראה לנו ברור שאלכוהול וסמים וטבק זה לא טוב אבל פעם חשבו שזה מצוין ולקח שנים עד שחקרו והגיעו למסקנה שזה מזיק ומסוכן, כמו שפעם חשבו שקוקאין זה תרופה מצוינת לכאב שיניים ולקח שנים עד שגילו שזה מזיק וזה ירד מהמדף, אותו דבר היה עם אלכוהול שפעם פרסמו שזה טוב למניקות עד שראו תינוקות שזוחלים כמו שיכורים, אותו דבר היה עם הטבק עד לא מזמן הרופאים  המליצו לאנשים לעשן, המדע היה צריך לגלות את האמת ולקח זמן עד שהבינו שזה בעיה, גם היום חושבים שפורנוגרפיה זה בילוי תמים, אבל מחקרים מראים שפורנו ממכר לא פחות, היום יודעים שהתמכרות לא נובעת מחומרים כימיים שאדם מכניס לגופו, ובכן לא חייבים להכניס חומרים בשביל להתמכר, זה יכול להיות גם בהימורים קניות משחקי וידיאו אינטרנט ורדיפות אחרי ריגושים שזה גורם להצפה של החומר במוח שלנו, וברגע שזה גורם להצפה לא טבעית זה גורם לנו כבר שאנחנו לא נהנים מדברים נורמליים שאדם אחר נהנה מכיוון שההצפה הזאת גרמה לנו לכהות חושים והמוח שלנו רגיל כבר לכמויות גדולות, בטכנולוגיה של היום מאד קל להציף את המוח בכמויות גדולות וזה הגורם להתמכרות, אחרי שאתם מבינים כמה שזה גרוע אתם מחליטים להפסיק אבל זה רודף אתכם שוב ושוב ואתם לא מצליחים להפסיק, אתם מונעים על ידי גורמים אחרים ואפילו אם אתם רוצים להיגמל אתם לא מצליחים, התמכרות בלטינית זה נגזר מהמילה דיקטטור, זה אומר שהתמכרות זה כמו לחיות בארץ שיש בה דיקטטור? ולזה צריך לעשות מרד!.

5.      בשורות טובות בעניין המוח- אם המוח שלי מעורב בבעיה הזאת האם אפשר לעשות שינוי אחרי שנים כ"כ רבות? התשובה היא שיש תקווה, מכיוון שהמוח גמיש והוא ניתן לשינוי, פעם לא ידעו את זה, ידעו שאצל ילדים המוח משתנה אבל אצל אדם מבוגר המוח כבר מקובע, היום מדענים אומרים שהמוח שלנו יכול להשתנות מכיוון שכל הזמן הוא יוצר נתיבים חדשים וגם אם מקום אחד נדפק הוא יוצר תא חדש ולכן גם אם ההתמכרות יצרה נתיבים לא טובים במוח אפשר לשנות אל זה (ב.פ. אפשר לראות את זה כמו אצל אחד שעבר אירוע מוחי ונפגע לו תאים במוח, אפשר ע"י פיזיותרפיה ליצור תאים חדשים) ולכן לא משנה כמה זמן אתם מכורים תמיד אפשר להיאבק וליצור תאים חדשים.

6.      להילחם בצורה חכמה- בשביל לצאת מההתמכרות צריך להילחם, אין מה לעשות לחופש יש מחיר, בעבר ניסינו לצאת מזה הרבה פעמים אבל ללא הצלחה הרבה פעמים ניסינו לעשות את עצמנו חזקים ולעשות אגרופים להילחם בזה, אבל ללא הצלחה ותמיד אמרנו לעצמנו שרק צריך להשתדל יותר ואם אני ירצה באמת אני יצליח, אבל האמת כך אף פעם אי אפשר להצליח, דוגמא לזה האם פעם היה לכם קשה להירדם? האם בלילות כאלו ניסיתם להתאמץ להירדם בכוח? מה קרה? ברוב המקרים המצב רק החמיר! אותו דבר כאן אם מנסים בכוח אנחנו מצליחים יום או יומיים וחושבים שהפכנו לאדם חדש אבל מהר מאד חוזרים לנקודת המוצא, לכן לנו יש דרך חדשה אמנם גם היא תדרוש הרבה מאמץ, אבל לא מאמץ של להפעיל שרירים כי זה לא ילך, אלא מאמץ בלהפעיל את התודעה והלב לא פחות מהשרירים שלכם, ואנחנו כאן נלמד על דרך חדשה איך לצאת לחרות.

7.      ציפיות מציאותיות וגם תקווה- כשנכנסים לתוכנית פורטיפיי מאד מזדהים עם זה ומרגישים הנה אני רק יצפה בסרטונים ויצא מזה, אבל האמת שזה לא כך, הרי ע"י צפייה בסרטונים אי אפשר לצאת מזה הרי הסרטונים לא יפעילו איזה מתג במוח שישחרר אותנו, אבל אפשר ללמוד אסטרטגיות מסוימות שיכולות לעזור לנו לצאת מזה, אלפי אנשים נגמלו כך, כמו שאמרנו צריך להילחם בצורה חכמה במקום סתם להילחם חזק יותר, בהמשך נלמד על אסטרטגיות שילמדו אותנו איך להילחם נעמיק ונרד לשורשי ההתמכרות ונעזור לחזק את החיים באופן כללי, נדבר על דרכים להחזיק מעמד גם כשהמצב נהיה קשה ונדון באסטרטגיות להשבת החיים לחרות בסופו של דבר, הדרך לחופש תלויה בדברים טובים שכבר יש לנו ומשתנה מאדם לאדם וזה יכול לכלול קשרים משפחתיים או תחביבים, ערכים, אהבות, אמונה, כשנחקור את הדברים שמעודדים התמכרות, כך נעזור לכם ליצור תכנית אישית משלכם שתשחרר אתכם מההתמכרות התוכנית היא קרב לטווח ארוך להגיע לחרות אמתית ומתמשכת, בדר"כ בעולם הזה שינוי אמיתי לא בא ברגע אחד אלא הוא עמוק והדרגתי ולא דרמטי וזה מבוסס על עבודה מתמשכת ובת קיימא, ולא על פרץ אנרגיה בודד, וכאן אנחנו בשביל לדבר על בסיס הבעיה הזאת וגם על מה שנדרש בשביל זה, מדובר ברעיון של אנשי מקצוע מתחומים רבים ועל בסיס מחקרים רבים, ואם תעשו את הפעולות תוכלו לבסס את חייכם ולהשיב את השליטה האמתית על החיים שלכם, מה קורה כשבא דחף? בעזרת מיומנות תוכלו להתגבר על כל פיתוי שיעמוד בדרככם, גם אם עכשיו אתם עדיין נשלטים, ומפסידים בהרבה קרבות, אתם תחליטו מי ינצח בקרב הגדול, אך הכל מתחיל בהחלטה שלכם לצעוד קדימה וזה לא קל, אבל כל זמן שלא תוותרו דברים טובים יקרו, התוכנית מתאימה גם למי שמכור זמן קצר וגם למי שמכור הרבה זמן, גם לצעירים וגם למבוגרים גם לנשים וגם לגברים, ולכן אי אפשר לקבוע זמן לזה, אבל זה וודאי שזה בהישג יד, גם קרוב לוודאי שלא תנצחו בכל קרב שיהיה לכם בעתיד, אבל אם תתקדמו בכיוון הזה תנצחו במלחמה, וכשהיה לכם קשה תזכרו שיש עוד אלפי אנשים שנלחמים בהתמכרות ואנחנו חלק מצבא גדול שנלחם בקרב הזה וננצח בע"ה.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107512

המון תודה

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107541

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלב 2

1.      איך הגענו לכאן – היעדר ידע - חלק מהאימונים במלחמה בהתמכרות היא להכיר את האויב, הבלבול שממנו אנחנו סובלים, הדור של היום שונה מהדור של פעם, מכמה סיבות, גורם ראשון - חוסר ידע עד היום לא ידעו שזה מזיק פעם אמרו עוד את ההפך שזה טבעי ודבר בריא ואנשים צריכים ללכת אחרי הדחפים שלהם, וכך נוצר פרסום שהכניס פי 4 מפרסומים אחרים וזה בשל העדר השכלה כמה שזה מסוכן.

2.       גורם שני איך הגענו – טכנולוגיה מדהימה ומטורפת- תמיד היה פורנו, אך פעם היה צריך להתאמץ למצוא את זה, אבל היום המצב נהיה שזה זמין לכל אחד ובכל מקום ומאז עידן האינטרנט היא זמינה לכל אחד ובחינם, וזה דבר שלא היה פעם, פעם היה צריך לצאת לחפש את זה ורק הפחד שמא ניתפס היה מרסן, היום זה לא קיים.

3.      גורם שלישי איך הגענו – כוחו של הכסף-  הכסף יכול הכל, אמצעי התקשרות זה רק שליח של אנשים שגילו שיכולים לעשות מזה כסף, ברגע שזה הופיע על פרסומים זה הגדיל את המכירות של המוצרים ומוצר שלא הלך למכור אותו היו שמים תמונה שאינה צנועה וזה היה מקפיץ את המכירות, והסיבה לזה בגלל החומר דופמין שהמוח מתמכר אליו שזה מגיע כבר מרגע שרואים את התמונה וזה מציף את המוח, וכך ברגע שמשרדי הפרסום הבינו שזה מוכר הם משתמשים בחומר הממכר הזה.

4.       גורם רביעי איך הגענו – דברים דורשים זמן - יש שינוי תרבותי שלוקח לו זמן להתרחש, וכמו שבסיגריות שנים אנשים לא ידעו שעישון מזיק ואף חשבו שזה בריא, ולקח הרבה שנים להבין שזה מסוכן וגם כשהתחילו להבין שזה מסוכן הרבה שנים לא האמינו לזה והיה גם וויכוח עם זה באמת מזיק והיה על זה משפטים עם חברות הטבק בעלויות של מיליונים, ולקח למעלה מ-40 שנה עד שהפסיקו, והיום אין אדם שטוען שזה בריא אותו דבר בפורנו אנחנו עובדים עכשיו להוכיח שזה לא בריא למוח ולמערכות היחסים שלנו, וזה לא אומר שהכל ישתנה מייד, יכול להיות שיחלפו הרבה שנים עד שיבינו את זה ויעשו שינוי ועוד יבוא היום שיצחקו על זה שחשבו שזה בריא, אבל אנחנו יודעים את זה לפני כולם.

5.      מיניות סינתטית: מה היא פורנוגרפיה באמת - פעם חשבו שפורנו זה דבר בריא להוציא דחפים וזה נורמלי וטבעי, אם היינו אומרים לכם שלאכול חטיף מסויים בלי הגבלה זה בריא! מכיון שלגוף יש דחף טבעי לזה, האם הייתם מקבלים את זה? חברות המזון הגיעו למסקנה שחומרים כמו סוכר מלח ושמן יכול לגרום לשחרור אדיר של כימיקלים במוח ולתת לו מכת דופמין וכך זה יגרום שנרצה את זה עוד ועוד, בנוסף חוקר גילה שבחטיף מכניסים חומר משמר שעשוי מרכיבים ששמים גם בשמפו ובקירות גבס ואבן גיר הוא המרכיב שגורם לחטיף שיהיה קל משקל, כמו באכילת חטיפים אלו שהגוף נהנה מהם בהתחלה ואח"כ מרגישים מזה דפוק, והסיבה לזה הוא בגלל שהמזון אינו טבעי ואז הכדוריות הלבנות בדם תוקפות אותו כאילו הוא אויב שפלש לגוף, אותו דבר בפורנו, רגשות של משיכה זה טבעי אבל כל זה כשיש קשר אמיתי וטבעי אבל אם מפתחים את המערכות בצורה לא טבעית וזה מה שעושים המערכות לפתח את זה וזה גרום לגוף לדחף לא טבעי ולכן אח"כ גם חשים ריקנות ובחילה, מכיון שבהתחלה מייצרים את זה שיהיה חומר כימי לא טבעי בגוף באופן סינטטי בכ"מ צורות ולגרום לגירוי לא טבעי וזה מזיק לגוף, ויש הבדל בין חוויה של יחסים טבעיים לבין לא טבעי וזה רחוק מאד כמו שיש הבדל בין חטיף ללחם, דמיינו לעצמכם שאתם הולכים במדבר ומאד צמאים ומוצאים מים מלוחים, הדמיון אומר לשתות, אבל למעשה עדיף שלא לשתות כי זה יהרוג אתכם, מכיון שמים מתוקים מרווים את הגוף ומים מלוחים מזיקים אפי' שהם נראים אותו דבר, אותו דבר זה ההבדל בין מיניות בריאה לחולה, כשבן אדם מתחבר למישהו הגוף מייצר חומר שגורם לחיבור, ואם זה לא חיבור אמיתי זה גורם לנזק.

6.      מה הן ההשפעות הפורנוגרפיה?- אחרי מאות מחקרים זה ברור שלפורנו יש השפעה לא טובה על המוח שלנו ועל היחסים, יש ראיות ברורות שצריכת פורנו לזמן ארוך גורמת לאנשים להיות מדוכאים וריקניים יותר, והסיבה לזה בגלל שמרכזי העונג במוח נשחקים מאד מגירויים מלאכותיים בלתי פוסקים ולכן הם מפסיקים להגיב לסוגי עונג טבעיים יותר, ועם הזמן נעשים קהי חושים או אדישים, במילים אחרות החיים נהיים משעמים ומחפשים יותר ויותר ריגושים וכך כל דבר יכול להיראות משעמם, אחד הדברים שאנשים מצפים לו זה בן זוג, ויש מחשבה שפורנו עוזרת לזה, והאמת שזה בדיוק ההפך, כי ברגע שנחשפים לזה תמיד מחפשים עוד, וכך לא מוצאים סיפוק, ויש גם בעיות חמורות של ציפיות לא מציאותיות מבן הזוג, וכך יש פחות חיבה לבן הזוג, היו זוג שרצו לשפר את היחסים וצפו בפורנו ובסוף שתיהם היו רק מול מסך והתגרשו, מחקרים מראים שב-56 % מהגירושין בארה"ב לפחות צד אחד היה צופה בפורנו, היה אחד שהגדיר את זה כהפרעת קשב מיני מכיון שאנשים שהיו בזה כבר לא יכלו להתרכז בקשר אמיתי, הפורנו מעוות את המציאות ומראה את הגוף בצורה לא טבעית עד כדי כך שאח"כ הגוף הטבעי נראה כאינו טבעי, מחקרים בארה"ב הראו שב-80 % מהפשע המיני נמצאו בזירה סרטי פורנו, מקרים מראים שצריכת פורנו מרחיקה את הרצון לבן זוג, וכן את הרצון להתחייב למישהו לטוח ארוך, וכן מגביר את המתיכות בין בני הזוג ולהביא ילדים, וכן בתשומת לב לילדים שכבר נולדו ויש להם סיכון גדול יותר לבגוד ולהתגרש, אך יש גם את הדרך ההפוכה למי שנוטש את זה ויש לו סיכוי גדול הרבה יותר לחיות מערכת יחסים טובה ובריאה.

7.      השקר שמאחורי התעשיית הפורנוגרפיה- פורונו לעיתים נראה עולם מלא פנטזיה תענוגות וריגושים, אבל למעשה זה לא כך, האנשים שעושים את זה, מלא בסמים אונס והתעללות, בדר"כ עושים את זה בחשאי ומאיימים על מי שבפנים בהפחדות ובסחטנות שלא יספרו כלום מתייחסים עליהם כמו לבהמות ולהרבה מהם צורכים סמים ורופאים מרמים אותם שזה בריא ולכן יש שם בעיות רפואיות, בנוסף יש בתחום הזה סחר בבני אדם שמגלגל למעלה מ-32 מיליארד ש"ח בשנה ויש בזה למעלה מ9.7 מיליון איש בכל העולם שנחטפו לצורך כך לרבות ילדים וילדות ומאיימים עליהם בחייהם שיראו כאילו הם נהנים ולכן מה שנראה לצופה שהם נהנים באמת הם סובלים ולא נהנים ואף אנשים נרצחו כשלא הסכימו, ובכך לא רק שהפורנו משפיעה לרעה על הצרכן שלה, אלה גם אלו שעושים את זה עוברים דברים קשים.

8.      מעגל ההתמכרות - ישנם מצבים בחיים שכולנו סובלים מהם פחות או יותר, והם - מתח, לחץ, חרדה, שיעמום, ובדידות, ובן אדם מחפש הקלה ממצבים אלו, אדם נגרר להתמכרות כיון שהוא רוצה לברוח ממצבים אלו, באופן כללי זה דבר לטוב להיפטר ממצבים אלו, אבל לא לברוח באופן קיצוני, אבל קורה שבן אדם רוצה משהו שיקהה את חושיו ואז באופן אוטומטי הוא בורח לצפות באינטרנט שיביא לו הקלה מיידית, אך זמנית, וברוב הפעמים זה קורה בלי שנרגיש בכלל שהמעגל הזה נכנס לפעולה בתוכנו ומושך אותנו לתוכו, ובשלב זה אנחנו עזבנו את ההגה ולתת לטייס אוטומטי לפעול בתוכו, וזה קורה לנו הרבה פעמים שאנחנו עשים משהו בלי לחשוב ומצבים אלו מובילים אותנו לשתף פעולה עם ההתמכרות ולעשות בנו מה שהיא רוצה והמשמעות של זה שאתה מתחיל להיכנס לסביבה שלא היית רוצה להימצא שם, וזה נקרא לנוע לקראת הצריכה, או התחלת הפולחן, אם אתה רואה שאתה במצב הזה תוכל לזהות אותו בקלות ולעצור בזמן, אמנם אם ממשיכים, אז ממשיכים בטייס האוטמטי ונעים לכיון הצריכה, באותו שלב המיקוד שלך מצטמצם וההתנגדות לדחף נראית כדבר בלתי אפשרי ולכן אנחנו צורכים ושוב חשים קהות חושים כמו אחרי סיגריה או אכילה מופרזת, הפורנו משחרר בגוף כמות אדירה של כימיכלים ותחושת השיעמום שהרגשנו קודם נעלמת ומרגישים תחושת הקלה מהאי נוחות או מהקושי שהיה לנו, הבעיה היא שמהר מאד אנחנו מרגישים יותר רע ממה שהיה לנו קודם, ובטווח הארוך לא רק שחוסר הנוחות לא נעלם, אלא שהוא גם מתעצם כי לא טיפלנו בבעיה האמיתית, אבל בדר"כ אנחנו לא שמים לב לזה, ולפעמים אנחנו כ"כ עסוקים בתחושת חוסר הנוחות עד שכבר לא איכפת לנו שאח"כ נרגיש רע יותר, קוראים לזה לחוות השפעות מזיקות, ואז מה שקורה זה שהפורנו יכול להפוך לסיבת המתח בחיים במקום לפוגג אותו, וככל שהקשיים בחיים גוברים אנחנו יכולים לצרוך עוד ועוד פורנו כדי להימלט מהכאב ההולך וגובר ומחוסר הנוחות שנובע מהמעגל הזה, בפעם הבאה שאנחנו חשים חרדה קושי או שעמום, אנחנו שוב חושבים למה אני צריך לחוש את זה אם אני יכול למצוא הקלה וכך המעגל מנציח את עצמו ככל שההשפעות שלו הולכות ומצטברות, וכך מהר מאד אנחנו לכודים במשהו שלא רצינו, ודוגמא לזה אם אתם לבד בבית בהתחלה לקוחים מתלה אח"כ מרגישים קשיים או חרדה ואז  בשלב זה יש ברירה  וצריך לדעת שזה בסדר להרגיש חרדה ואין צורך להעלים אותה, אך במקום לדעת שזה בסדר להרגיש קצת קושי, אם מנסים לחפש הקלה כאן זה השלב הראשון להיכנס למעגל וכך מדליקים את המחשב ומסתכלים קצת ואז רוצים להיכנס לכ"מ מקומות לא רצויים, ובהתחלה מתנגדים לזה בראש אבל אז הרעיון עולה שוב ושוב ואז בלי להרגיש צורכים שוב ואז מרגישים ריקנות ואכזבה ואולי מבוכה וחושבים איך נתתי לזה לקרות, והתשובה לזה היא ששוב נכנסת למעגל ההתמכרות, ומאז שנכנסים למעגל זה בא בבומים, בום בום בום, דהיינו לשקול את הרעיון אם לצרוך, ולנוע לקראת צריכה, ולצרוך, ואז חווים את ההשפעות המזיקות ובדר"כ איננו מודעים לצעדים אלו, אבל אם יהיה לנו מודעות היא תסייע לנו נגדם, עכשיו אפשר להבין שאתם זה לא ההתמכרות שלכם וזה בעיה גדולה שלא טמונה רק בכם וכך אפשר להיפרד מההתנהגות ואפשר לראות את הבעיה ממעוף הציפור.

9.      נקודות בחירה- אחרי שמעגל ההתמכרות מושך שוב ושוב ושוב, מרגישים מיואשים ושאין דרך אחרת להתקדם מכיון שנמצאים באמצע מעגל וזה כמו אדם שאבוד בתוך מבוך ואפילו אינו יודע שהוא בתוך מבוך, נניח שאם מישהו היה מביא לכם מפה ומראה לכם איפה הנקודות וכך יש מוצא, אכן יש בשורה טובה יש מוצא, ויש כמה נקודות בחירה שצצות בזמנים וברגעים שיפתיעו אתכם שאפשר לצאת דרכם, אם תנצלו את נתיבי המילוט האלו תוכלו לשבור את המעגל ולצאת לחופשי, היה פסיכולוג בשם ויקטור פרנקל ניצול שואה והוא אמר שבין גירוי לתגובה יש מרחב ובמרחב הזה נמצא הכח שלנו לבחור את התגובה שלנו ששם יש את הצמיחה לחרות שלנו, ככל שההתמכרות מתרחבת נראה שאין בה מרחב וזה כמו בשביל טיול זנוח רגעי הבחירה מתכסים בצמחייה ומוסתרים ולכאו' אי אפשר למצוא אותם ולכן הולכים לאיבוד, במעגל הבחירה יש 4 נקודות שנותנות לנו את ההזדמנות לצאת ממנו מכיון חדש לעבר חירות, כמו שנכתב כבר קודם זמנים של קשיים וחוסר נוחות יש לכל אחד בחיים ואף אחד לא חסין בפניהם והם חלק מהחיים, אך התגובה שלנו לקשיים היא זאת שקובעת את ההבדל האם נלך במעגל ההתמכרות או שנלך בכיון טוב יותר, אלה שבוחרים להגיב לאי נוחות בצורה בריאה פשוט נמנעים מלהיכנס למעגל הזה ובמקום לנסות להימלט מהחוסר נוחות יש מגוון של דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לנו להתמודד עם הרגשות האלו ולהתגבר עליהם, והם לדבר עם חברים, לצאת החוצה, לקרוא משהו, להיות קצת בשקט ואלו רק דוגמאות, ככל שתמשיכו להגיב בדרך הנכונה ובאופן בריא רגעי החוסר נוחות בחיים יתחילו להתמעט עם הזמן, הם יהיו פחות כבדים וחלקם אפי' ייעלמו לתמיד, ומצד שני אם נמלט לא נוכל להתמקד בשינוי החיים באופן שירד לשורש הקושי, במקום זה נתמקד רק בהעלמת חוסר הנוחות עכשיו, וכך איבדתם את נקודת הבחירה הראשונה, בהמשך נדון בדרכים איך להעלים את זה לתמיד, אבל כרגע זה דרך לברוח בנקודת הבריחה הראשונה, אמנם אם נניח שכרגע אנחנו רוצים להעלים את חוסר הנוחות בבריחה, במקום בהתמודדות, בשלב הבא אתם מרגישים חרדה, רעב, שעמום, עייפות, עצבות, ואתם רוצים להסיח זאת ולכן ניסיתם להתרחק מהתאווה ובכל זאת, נכנסתם לאזור כמובן לא בשביל לצרוך אלא רק בשביל להסתכל  ואתם אומרים לעצמכם שאתם לא עושים כלום רק מסתכלים קצת, זכרו מעגל ההתמכרות הזה חזק, הוא יכול להטות את כוח הרצון ולרמות אותנו, ברגע הזה אם אתם לא מבינים מה קורה ולא מתרחקים, אתם תמצאו לעצמכם עוד צידוקים שזה לא נוראה ושזה כיף ואיש לא ידע מזה ושאני עוד יצליח להתגבר על זה, אם תשימו לב, תזהו את הרגע שבו כל התעמולה הזאת מתחילה לדבר עליכם כנקודת בחירה שנייה כהזדמנות נוספת לצאת מהמעגל המאמלל הזה, מה יקרה אם תראו את כל הסיטואציה הזאת כתסריט ערוך מראש שאתם יכולים להבחין בו ולדחות אותו, נדבר על זה עוד בהמשך, אבל בינתיים שימו לב, שגיליתם עוד נקודה שאפשר לבחור בה, עוד מקום שבו אתם כבר לא צריכים להיות מופתעים ע"י האויב, וכך יש כבר שתי רגעים שבהם אפשר לצאת מהמעגל, אם תבחרו שלא לצאת אתם תנועו לעבר הצריכה, כמובן, וגם כאן עדיין לא מאוחר מידי, רגע לפני יש לכם את ההזדמנות לשאול את עצמכם האם זה באמת מה שאני רוצה. כשאתם מתחילים לשים לב יותר לחוויות שלכם אתם יכולים לדעת איפה בדיוק אתם נמצאים במעגל ולשים לב לנקודות הבחירה בדרך, ולעולם לא מאוחר כדי לתפוס את עצמכם ולהתרחק, וזה כולל גם את הרגע שאחרי התחלת הצריכה, כי לפעמים כשזה קורה אז נוטים לחשוב הנה הרסתי את הכל כבר אין טעם להתאפק, תשימו לב למחשבות שלכם, התבוננו ברגשות שלכם, האם זה באמת מה שאתם רוצים לעשות? האם באמת חייבים להמשיך? גם אם אתם מרגישים הקלה זמנית, האם אתם חשים טוב יותר עמוק בפנים? אבל מה קורה אחר כך? אתם מרגישים רע יותר שזה יכול להתבטא בכמה דברים, תחושת אשמה, פחות סיפוק במערכת יחסים, מתיכות ועוד, וככל שהקשיים וחוסר הנוחות בחיים גוברים כך גם אחרי התחלת הצריכה עומדת לרשותכם נקודת הבחירה, האם אני מוכרח להמשיך להרבה זמן? אני יכול להפסיק קודם, ככל שתגיבו בזמן מוקדם יותר במעגל זה יקל עליכם יותר כמובן לעשות את הצעד לקראת החירות ולהתקדם בכיוון שאתם רוצים, אבל מה קורה כשיש נסיגות וברגע שהם מתרחשות, צריך ללמוד מהם, אפשר ללמוד להבחין במצבים משכשירים את הקרקע למעידה וללמוד איך להשתנות כדי להימנע ממצבים כאלו אם תתרגלו את המיומנות הזו ותלמדו לזהות את נקודות הבחירה, תגלו שאתם הולכים ומתחזקים ושאתם מוצאים בעצמכם כח להפסיק ולא להיגרר, כוח לעשות באמת מה שאתם רוצים ולא לפעול בניגוד לרצונכם, אולי תצליחו אפילו להימנע מקרבות מסוימים, חשוב להבין שעצם זה שהתחלנו להבחין בנקודת הבחירה עדיין זה לא אומר שהמאבק נעשה קל פתאום, קרוב לוודאי שעשיתם את זה זמן רב והמוח שלכם השתנה כך שהוא מגיב באופן מסוים ולכן ההרגלים האלו לא ישתנו בן לילה.

10.  לחשוב על חשיבה- האם קרה לכם שרציתם פעם לכבות את המחשבות שלכם? בהתמכרות המחשבות מגיעות מהר וגורמות לנו להרגיש קצת נשלטים, האם אפשר לעשות משהו ברגעים אלו? ברור שבטווח הקצר הכי פשוט להיכנע למחשבות וללכת להם לקחת אותו למקום שכולנו יודעים לאן זה מוביל, האפשרות האחרת היחידה היא לנסות לשלוט במחשבות הלאה ולנהל אותן, כדי להיפטר מהם, האם ניסתם את זה פעם? זה יכול להצליח אולי בשלב הקצר, אבל בשלב הארוך זה יכול להתיש אותנו, האם יש דרך אחרת? מה אפשר לעשות במקום? ההצעה היא לשים לב למחשבות ובמקום לנסות לשלוט בהם במאמץ ולסלקן, נסו להתבונן בהם מהצד כאילו אתם רואים סרט או כמו מדען שמתבונן בניסוי, ואז תשימו לב שהמחשבות באות והולכות כמו גלים בים ולפעמים הם משתנות מעצמם כמו דפוסי מזג אוויר, אתם צריכים להבין שאתם זה לא המחשבות שלכם ואם תדעו את זה תוכלו לאמץ לכם מיומנות להתבונן בתודעה בלי להימשך לפעולה בדרך זו תוכלו להתבונן במחשבות בלי ללכת אחרים ובלי לפעול לפיהן, אותו דבר לגבי הרגשות, צריך לתרגל להתבונן במחשבה וברגש במקום להיות בתוכו, בהתחלה זה יהיה קשה אך ככל שתתרגלו זה יהיה יותר קל.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107569

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלב 3

1.      אסטרטגיה – סטאר חלק ראשון- נעשה תרגילים לשלוט על המחשבה, וככל שנתרגל בזמן אמת לאט לאט יהיה יותר קל ועם פחות צלקות בכל התקף שיבוא בהמשך, ישנו סטאר (כוכב) שיש בו 4 חלקים שהם ארבע שלבים שבהם צריך לפעול במחשבה, 1. צעד לאחור והתבונן, 2. קח כמה נשימות מודעות, 3. שאל את עצמך מה באמת אתה רוצה, 4. הגב בצורה בריאה, בעבר אנשים שספינתם אבדה בים היו עוקבים אחרי כוכב מסוים בשביל למצוא את עצמם, אותו דבר אנחנו, הכוכב הזה יעזור לנו לעגן את עצמנו בקרקע כשאנחנו מרגישים פגיעים במיוחד ונמשכים שוב למעגל ההתמכרות, בעניין של צעד לאחור ולהתבונן, מדובר כשהדחף לצרוך תאווה מתעורר בכם, יכול לעזור שתלכו צעד אחורה ותתבוננו בצורה בריאה, ותזהו בתשומת לב באמת מה קורה כאן , כדאי לתרגל לעשות את זה ואח"כ לעשות את זה כל פעם שיש דחף, אמנם אם תעשו את הצעד הזה לבד זה לא יספיק צריך להמשיך לעשות גם את הצעדים הבאים שיש בכוכב, כי גם אחרי שלוקחים צעד לאחור עדיין יש משיכה לתאווה, לכן כדאי לקחת כמה נשימות איטיות ומודעות, זה יאפשר לכם למקד את המחשבות ולהרגיע את התאווה, איך עושים את זה?, פשוט עצמו את העיניים ותרגישו שהריאות שלכם מתמלאות אוויר אט-אט ואז תשחררו, אנשים רבים  משתמשים בתרגילי נשימה בכל מיני מצבים בשביל להיות בקרקע, מדענים אומרים שנשימה מודעת יכולה להרגיע את הגוף ואת הנפש בכך שהוא מנתק את שטף הכימיקלים אל המוח, בשלב זה זו החלטה שלכם מה לעשות, ואם תחליטו כשאתם רגועים יותר יש לזה יותר סיכוי להצליח, וזה יוביל לשלב הבא ולעזור לכם להתחבר לרצונות האמיתיים שלכם, למה שאתם באמת רוצים ומקווים, במקום ללכת אחרי כל דחף שפוקד את גופכם, אחרי שתיקחו צעד לאחור ותיקחו כמה נשימות מודעות ותשאלו את עצמכם באמת מה אתם רוצים כך תוכלו להגיב בצורה בריאה.

2.      אסטרטגיה סטאר- חלק שני- מכיוון שלאדם מכור קשה מאד להילחם בדחפים, ולכן זה יכול להטריד הרבה ובמיוחד לאחד שהיה מכור הרבה זמן, לכן נביא עוד דרך להילחם בזה, וזה להחליף את הדחף במשהו טוב יותר וזה להחליף אותו באחת התשוקות שלכם, לפעמים תגובה כזאת יכולה להספיק כשנמצאים בקרב,  אך יש דרך חזקה נוספת להגיב כאשר נראה שהדחף לא נעלם, במקום להילחם בו או לברוח, תעצרו ותעמדו על שתי רגליים ותסתכלו לדחף בעיניים ובצורה רגועה תתבוננו במה שאתם מרגישים וחושבים, נסו להישאר סקרנים נוכחים ושלווים בזמן שאתם מתבוננים כאילו אתם מסתכלים בסרט ואתם תראו שזה בא והולך בגלים, רבים חושבים שדחף זה דבר שבא והולך ומתגבר עד לנפילה, אך כשמתבוננים בדחף מקרוב הוא יכול להפתיע כי בעצם הוא יכול לעלות עד לשיא ואח"כ הוא יורד, במילים אחרות דחפים ותאוות ולא משנה כמה הם חזקים בסוף מתפוגגים, וזה תמיד כך!, לפעמים לוקח לדחף יותר זמן לחלוף ונדמה שהוא לא יחלוף לעולם, אבל האמת היא שתמיד זה עובר, יש אנשים שקוראים לזה גלישת דחפים, אך שהכניעה לדחף דורשת אפס אנרגיה ומאמץ, כשבוחרים לעמוד מול הדחף ולהתבונן בו זה דורש אומץ, אין ספק שלעמוד בצד ולצפות בו זה דורש אומץ בעיקר בגלל שרוצים גם לעשות משהו ולא רק לעמוד בצד ולצפות בו וזה כמו עקיצת יתוש שמציקה שרוצים לעשות משהו כדי לסלק אותו או לגרד אותו, מה שרק יחמיר את המצב, כשגלישת דחפים מתנהלת נכון לא עושים כלום, אלא נשארים נוכחים מתרחקים מהדחף ומתבוננים בו גם אם זה קשה וגם אם צריכים להחזיק מעמד ברגעים מאתגרים כדי להגיע לסוף הדחף, נסו להתמקד בנשימה שלכם למשך כמה שניות לפני שאתם חוזרים לדחף, אמנם זו טכניקה קשה אבל מתברר שזה אחת התגובות האפקטיביות ביותר לדחף ברגע שתהיו מומחים לזה אתם תראו שיש לכם את היכולת להתמודד עם דחפים במצבים רבים ושונים, צריך להתרגל לזה אבל ברגע שמתרגלים זה עובד, לסיכום ישנם שתי דרכי התמודדות, 1. להחליף את הדחף באחת התשוקות, 2. להתרחק מהדחף כדי שיהיה נפרד מהזהות שלכם, ואז פשוט להתבונן בו, בזמן שאתם עושים את זה שימו לב לסביבה שלכם וגם למה שקורה בגוף ובמחשבות וכך אתם יכולים לראות את הדחף מתעורר לחיים מגיע לשיא כוחו ואז הוא מתפוגג ממש כמו גל בים, במידה ויש רצון לפעול על התאווה ואפי' פעולה ראשונה ופשוטה ויש לזה דחף נוראי, אפשר להיכנע לזה מייד ומצד שני אפשר להתרחק מהמצב ולנשום כמה נשימות מודעות ולשאול את עצמכם מה באמת אתם רוצים ואז להגיב, אבל הפעם מגיבים אחרת ומחליטים להישאר נוכחים ולהיות מודע למצב ולחקור אותו עד שיתפוגג ואז הוא נעלם וניצחתם, אמנם סיכוי גדול שהדחף יחזור, וזה יהיה מצוין לתרגל שוב ושוב אבל בכל פעם שתתרגלו עוצמת הדחף תקטן ועם הזמן תאמנו את המח שלא להיגרר אחר כל דחף חולף, יהיו ימים שלא יהיה לכם כוח ותרצו לתת לדחף לעשות את שלו, אבל תדעו שבמצב כזה אתם מכשירים את הקרקע לדחפים יותר גדולים וחזקים בעתיד, אתם יודעים שהכניעה לדחף מביאה הקלה באותו רגע, אבל אם הזמן היא רק מגבירה את הדחף מפני שהיא מחזקת את הנתיבים העצביים במוח שמובילים להתמכרות, לעומת זאת בכל פעם שפועלים לפי התוכנית, כובשים במוח נתיב חדש שאומר שאני לא עובד לפי הדחפים וככל שתפעלו כך יותר כך תקטן עוצמת הדחפים, מפני שלא נכנעים להם וגם לא מתעלמים מהם, בשורה התחתונה זו הצורה הבריאה והיעילה להגיב לדחפים, אולי בהתחלה יידרש זמן לשלוט בזה ואולי תמעדו ותיכנעו לדחף, אבל חשוב שלא תוותרו ותמשיכו לתרגל את זה עד שזה יטבע אצלכם ואחרי זמן תקלטו את העסק וזה ילך וייעשה קל יותר וכך לומדים על דרכים בריאות להתמודד עם הדחף ולהישאר נוכחים.

3.      אסטרטגיה 2 – אפס סובלנות- עד עכשיו הקדשנו זמן בדרכים להתמודדות בזמן שהדחף מגיע, עכשיו נדון איך לגרום שלא יגיע דחף, לפעמים נדמה לנו שאם רק נלגום קצת לא יקרה לנו כלום, והמחשבה היא שנוכל לשלוט על זה, צריך לדעת שאלו אשליות, העובדות הם שאפילו לגימה קטנה משחררת במוח פרץ של כימיקלים ומזרימה עוד כימיקלים למחזור הדם כמו אלכוהול בדם של נהג שיכור כך הכימיקלים נכנסים למחזור הדם וזה יכול לעוות את שיקול הדעת ולנצח תפיסה עמוקה יותר של הטוב, ובכך לסנוור מלראות את הטוב האמיתי, ולכן כל מבט קטן או כל צעד קטן של לגימה בתאווה זה כמו לגימה קטנה באלכוהול או שחתה קטנה בסיגריה, די במבט אחד בשביל לעורר את הכימיקלים של העונג, ולהתחיל בתהליך ההיפנוזה שמונע ממנו את המציאות ולהשאיר אותנו בסופו של דבר מהופנטים ומאובנים, לכן אסור בשום פנים ואופן לתת לפילוסופיה של רק פעם אחת וצריך להביט סביב על אנשים אחרים וללמוד מהניסיון שלהם, אפילו פעם אחת משאירה חותם, אם אתם רוצים באמת תחושת יציבות עמוקה, כדאי לאמץ רגילות של אפס סובלנות בשביל לבנות אורח חיים נקי, שזה אומר ללכת לקראת שינוי מוחלט, ולכן צריך להתנזר מכל דבר שיכול לגרום אפי' שזה לא ממש קשור כגון סרטים ושירים, ולכן חשוב להחליט כל אחד על גבול שלו במה שמפריע לו שאותו הוא לא עובר, כי אם עוברים את הגבול אח"כ זה יפריע ליכולת שלכם לחשוב בהיגיון ובתבונה, סטייה של ס"מ אחד ברכבת יכולה להפוך להבדל של אלפי ק"מ בהמשך הדרך, ואם אתם מרגישים שהאפס סובלנות גדול עליכם? קחו כמה נשימות עמוקות! רק תעצמו את העיניים ותנשמו לרגע, אל תדאגו אנחנו לא דורשים מכם להיגמל במכה אחת, זאת התחייבות לעתיד וזה לא אומר שצריך להגיע כבר עכשיו לקו הסיום של המרתון, אלא שצריך רק להתחייב לסיים את המרוץ ולא לפרוש באמצע, הרעיון של אפס סובלנות עוזר להגיע לשם וזה גורם למודעות לדברים שאמורים להפריע לכם להגיע לשם, וזה אומר לשים לב יותר למדיה סביבכם כי היא יכולה להוות גורם לנפילה וזה כמו לרוץ מרטון כשמשקולות קשורות ברגליים זה יתיש ויקשה להגיע לקו הסיום ואולי יהפוך את המשימה לבלתי אפשרית, מדובר בקבלת החלטות קטנות שיכולות להוציא מההתמכרות, מעידה שמחזירה אתכם לא יכולה להתרחש בלי שיתוף פעולה מצדכם ברמה כזו או אחרת, אם תנהגו באפס סובלנות המלחמה תהיה קלה הרבה יותר.

4.      אסטרטגיה 4 - עוגנים- כל בן אדם שמתמודד עם התמכרות הוא מתוסבך עם עצמו מבפנים, עד שלעתים הוא שוכח עד כמה הסביבה משפיעה עליו, אך כמו בכל קרב ההתעלמות מהסביבה יכולה להיות מסוכנת, החברה שאנחנו חיים בה היום מכשירה את הקרקע להתמכרויות, חשוב שנהיה ערים לזה בשביל שנוכל להתגונן בפניה, ולכן חשוב דבר ראשון בבית לשמור שיהיה בטוח וששם תהיו מוגנים וכמו שאחד שרוצה להפסיק לעשן וכל הזמן מעשנים לידו לא שייך להפסיק, אותו דבר כאן חשוב שבבית יהיה מבצר בטוח ומוגן, ולכן צריך לעשות רשימה לראות דרך איפה חדר אלינו התאווה ואת זה לחסום כגון סינון לאינטרנט וחסימה לטלפון ובזה צריך שתהיה אפס סובלנות בשביל שלא תהיה מעידה, צריך לדעת שאם אין חסימה אתם לא מוגנים וזה כמו לחיות בבית עם דלת שבורה, זכרו הבטחת בסיס הבית הנו דבר חיוני והכרחי.

5.      אסטרטגיה 5- מערכות יחסים אמיתיות למי שאינם גיבורי-על - המטרה שבן אדם צורך תאווה היא מכיוון שבאותו רגע הוא רוצה להרגיש טוב בהנאה רגעית וזה הדבר היחיד שחשוב לו, צריך לדעת שהתאווה אמנם באותו רגע היא נוחה אבל היא הורסת לנו משהו כללי ומרכזי בחיים, ולכן הרצון להשתנות צריך להיות חזק יותר מהרצון הרגעי, יתכן שבהמשך נרגיש יותר ויותר את הרצון החזק הזה וזה יגבור על הרצון לתאווה, אבל בינתיים צריך עוגן שיחזיק אותנו וישמור עלינו בסערה המשתוללת, היה אחד שהיה מכור לפורנו, יום אחד הוא לקח פטיש ושבר את המחשב ואת השברים שם בקרטון וכתב לאשתו אני אוהב אותך, כך גם אנחנו צריכים לחשוב האם יש בחיים שלנו דברים או אנשים שאנחנו אוהבים יותר מזה, אם נחליט שלא להתעלם מהם עוד הם יכולים להפוך לעוגנים שלנו בקרב הזה,  רוב העונגים מתחלקים ל-3 קבוצות, 1. אנשים, 2. תשוקות, 3. תכלית, נתחיל עם אנשים- ישנם אנשים שהם המאוימים מההתמכרות כמו אשה הורים או ילדים, האיש שניפץ את המחשב שלו הבין שאשתו חשובה לו יותר מהפורנו ולכן אשתו הייתה עוגן בשבילו, לגבי תשוקות-דיברנו על זה בסטאר ברגע שניגש לתשוקות האמיתיות שלנו זה יגרום לנו להוריד את התשוקה הרגעית לתאווה שהיא מסתירה לנו את התשוקה האמיתית, תכלית- היא משהו שכולנו שואפים למצוא בחיינו וזה כמו בעל טוב או אבא טוב או לעזור לאחרים או עצם האמונה שלנו בבורא עולם, ולכן כאן צריך לדעת שההתמכרות היא אויב מס' אחד לתכלית שלנו כאן בעולם, ושתיהם לא יכולות לעבוד יחד במגביל וזה סותר את התכלית האמיתית ולכן כאן זה יכול לשמש כעוגן כשמשווים את הסיפוק שמקבלים בהנאה רגעית לסיפוק בתכלית האמיתית, כדאי לקחת את אחד משלושת הדברים הללו, אנשים תשוקות ותכלית ולעלות את זה על הכתב וזה ישמש כתזכורת כשהמצב יהיה קשה, אם רוצים לצאת המתאווה צריך להכין תוכנית מה ימלא אתכם במקומה בזמן שאתם משועממים בודדים או עייפים או מתוסכלים, ולכן צריך שיהיה מטרה וכן לאהוב משהו או מישהו יותר מהתאווה.

6.      אסטרטגיה 6- מעקב קרב- בדרך לגמילה הרבה פעמים עולה מחשבה שאני בן אדם חזק והפעם אני ילחם בזה ואני ינצח, אני יוכל להתגבר על זה, אני רק צריך להשתדל יותר להתאמץ יותר, להפוך את זה למציאות ואני לא צריך עזרה, יתכן שלא תוכלו להתגבר בלי עזרה מאדם אחר ואנחנו לא מדברים על פסיכולוגים שזה דבר טוב אלא דווקא על האנשים שנמצאים מסביב בכל יום קרוב וזה ע"י מתן דין וחשבון בפני מישהו, לדוגמא היה אחד שגילה זאת לאביו וסיכמו שכל שובע הוא ייתן לו דו"ח וכן כל שבוע זה עבד ואביו עזר לו בטכני וגם שמע והקשיב והבין אותו, ובנוסף הידיעה שאביו ישאל אותו והוא יצטרך להשיב בכנות מלאה זה הוסיף עוד למוטיבציה וכך האמון והתקווה דחפו אותו לאט לאט ליציאה לחופשי, לכן חשוב לבחור אדם קרוב שנוכל לתת לו דין וחשבון ורק כך ננצח, צריך לזכור שבדידות היא מקור טוב להתמכרות וההפך מזה זה סיבה לצאת מזה. זכרו גם הגיבורים הכי חזקים לוקחים עוזרים.

7.      טבלת מעקב, לציין הצלחות- פעמים בזמן ההתמודדות אנו נוטים לזכור רק את הנפילות שלנו, אבל לא זוכרים את החלקים היפים ואת הפעמים הרבות שעמדנו בהתמודדות, כדאי לנהל מעכב צמוד ולראות כמה ימים שלא נפלנו, איזה אורך של תקופה זה לקח, כמו"כ איזה זמנים גרמו כן לנפילה, או מה המצבים שגרמו לנפילה, בהתחלה זה לא טוב להתמקד בתקופות ארוכות כמו 5 שנים הקרובות ולדאוג שנהיה נקיים על אף שזה הרצון הטבעי שלנו, אלא להתמקד כל יום ביום שלו אפי' כל שעה, מעקב צמוד יוכל גם לתת מוטיבציה, לכן כדאי לנהל טבלה ולסמן מתי היו הנפילות ומתי שהיה נפילות לכתוב מה גרם לזה בשביל שנוכל להפיק לקחים, כמו"כ כדאי להציב מטרות, לדוגמא אם אתם רואים שהנפילות מגיעות בעיקר מאוחר בלילה בגלל עייפות, כדאי בתקופה זו ללכת לישון מוקדם, כדאי לשלב את המעקב ביחד עם המשימות לתווך קצר.

8.      תרגול- בשביל לצאת לחופשי לא מספיק ללמוד את הנושא אלא חייבים כל היום לתרגל את הדברים, לא כדאי להגיע למצב של קושי בשביל לנסות את התוכנית, לכן כדאי גם במשך היום סתם כך לעצום עיניים ולקחת קצת אוויר שממלא את הריאות ואז לשחרר, להמשיך לנשום ולנשוף אט אט, ואז לחשוב בצורה נבונה מה אנחנו באמת רוצים, כך כדאי לתרגל כמה פעמים ביום בשביל להיות מוכנים.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107573

איזו השקעה!
תודה רבה רבה לך בן פורת היקר
מי יתן והקדוש ברוך הוא יתן לנו כוח להמשיך בדרך!
אוהב ה'

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107591

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלב 4

1.      לבנות את החיים שאתה באמת רוצה- ככל שנתרגל ונצא מההתמכרות כך לאט לאט זה יקל עלינו ולא נצטרך להיות כל היום בקרבות, כיון שאנחנו מאמינים שהמוח משתנה, וכך יבוא יום אחד שפשוט זה כבר לא יהיה קרב, אך עדיין צריך לזכור שתמיד נהיה יותר פגיעים מאנשים אחרים, ולכן צריך להשקיע לבנות את החיים שאנחנו באמת רוצים, צריך להבין שכמו שחושך לא מסלקים ביותר חושך, אלא באור אותו דבר כאן המלחמה לבד לא תעזור וצריך להתמקד גם בדברים חיוביים, ואם נכניס תוכן לחיים ההתמכרות תעזוב מעצמה,

2.      התמודדות עם דברים קשים מהעבר- אחד הגורמים להתמכרות, זה חוויה קשה מהעבר וזה יכול להיות איבוד בן משפחה קרוב או חבר, או התעללות שעברנו מהעבר, והתעללות זה יכול להיות התעללות מהאנשים הכי קרובים, וכן זה יכול להיות התעללות פיזית או מילולית, מקרים אלו יכולים לדחוף להתמכרות, כיום שבן אדם מנסה למצוא מפלט מהחוויה הקשה שהוא עבר שאינו יודע איך להתמודד איתה, בנוסף יש קשר הדוק בין התעללות מינית בילדים לבין ההתמכרות, וצריך לדעת שאם עברת בעבר התעללות זה לא אומר שאתה צריך עכשיו ליפול כי אתה לא אשם בזה, לפעמים חווינו גם התעללות שהיינו עדים לה שהתעללו באדם שקרוב אלינו וזה גם גורם לנפילה, ואז סוחבים את החוויה הזו כל הזמן ולא יודעים איך להתמודד עם זה, הפתרון לזה היא להיפתח לאדם נוסף, אפשר גם לאיש מקצוע, והעיקר לספר את זה למישהו, וכך זה יוריד את הקושי ולא תצטרך לסחוב את זה כל החיים, אמנם זה שמספרים זה לא ישנה את העבר, אבל זה יגרום שלא נצטרך לסחוב את זה איתנו, דבר נוסף שצריך לשקול לעושת עם הזמן, זה לסלוח לאותו אדם, הסליחה לא תשנה את העבר, אבל תעזור לנו לעתיד להשתחרר מזה, זה שנסלח לאותו אדם זה לא אומר שמהדבר שהוא עשה הוא דבר טוב, אבל אנחנו סולחים לו בשביל העתיד שלנו. בשביל השחרור.

3.      השבת השליטה על חייך לידיך- אנחנו חיים בחברה שקשה מאד לשלוט על חיינו בגלל הפיתויים הרבים, כמו הפרסום שאם אתה צמא אתה צריך מייד לשתות, ולכן אנשים מכורים למשחקי מחשב, לקניות, עודף משקל, וכו', ולא שולטים על חייהם, וזה הבעיה של ההתמכרות, אנחנו צריכים להשיב את השליטה שלנו על החיים, ולא מדובר בתרופה קלה לבעיות שלנו, אלא דרכים שיאפשרו לנו להרגיש טוב מחר ובכל יום שאחריו, אם לא תשלטו על החיים שלכם וכל רצון קטן יוציא אתכם מהשליטה על החיים, זה יפגע בכם ובאנשים שקרובים אליכם, בדר"כ אנשים שסובלים מהתמכרות אחת הם יכולים לסבול גם מעוד התמכרויות, מכיון שהתמכרות אחת גוררת את השנייה, כיום שמחפשים לברוח מהתמודדויות והמוח שמפריש חומר הנקרא דופמין שגורם לצורך לרצות עוד, לכן הבשורה הטובה היא שאם נתפטר מהתמכרות אחת היא גם תעזור לשנייה, והפתרון שיכול לעזור גם לדחפים להתמכרויות האחרות זה התרגול והסטאר שכתבנו עליו בשלב הקודם.

4.      לטעון מחדש את הגוף- אחד הדברים המשפיעים על ההתמכרות הם כגון - שינה, תזונה, ופעילות גופנית, והסיבה לזה היא שכל אחד מהדברים האלו משפיעים על הבריאות הנפשית ועל ההרגשה הכללית שלנו, כל אחד בנפרד וכולם ביחד, ומשפיעים על כל פן, החל מדיכאון וחרדה, ועד יכולת הריכוז בכל רגע נתון, ולא צריך בשביל זה מחקרים מדעיים, כל אחד מרגיש זאת שאחרי זלילה של אוכל לא בריא הוא מרגיש לא טוב, וכן להפך, העניין הוא שכשאנחנו לא מרגישים טוב מנסים לברוח ומזה נרגיש עוד יותר לא טוב, לכן חשוב להתחזק באמצעות שיפור הבריאות הבסיסית, ולשנות את הרגלי החיים, ניקח לדוגמא את השינה, אחד שלא ישן מספיק הוא יותר חשוף להתמכרות מכיון שהמוח לא מקבל את הדלק שלו ולכן הוא לא מספיק צלול בשביל לקבל החלטות נבונות, מחקרים מראים שנהג עייף זה כמו נהג שתוי, ובשורה תחתונה כשהמוח עייף והחשיבה מעורפלת אתם יותר פגיעים, לכל תאווה שפוקדת אתכם, מחסור בשינה יכול לפגום בשיקול הדעת, ולכן צריך לשים דגש על שעות שינה מספיקות בשביל הגמילה, דבר נוסף בדלק שמכניסים לגוף זה המזון שנכנס לגוף, כמו שסירופ מייפל או שתיה קלה לא מכניסים לאוטו בשביל שייסע, כך גם בגוף שלנו, שאנחנו מכניסים חומרים שלא בריאים לגוף איך אנחנו רוצים שיתפקד כראוי? וממילא אין מפסיק כח ואנרגיה לעשות את מה שאנחנו באמת רוצים, וממילא זה מגדיל שוב את החשיפה למעגל ההתמכרות שוב, ולכן חשוב להקפיד על תזונה בריאה, בנוסף פעילות גופנית זה דבר שמתדלק את הגוף מציף את המוח בחמצן וגרום לבנות את המוח בתאי עצב חדשים ובריאים. וכך זה גורם למוח לתפקד במיטבו, לא צריך לעשות שינויים גדולים, אבל חשוב להכניס לגוף הרגלים כאלו, לדוגמא אפשר לעלות במדרגות במקום במעלית, או להחנות את הרכב במקום קצת רחוק, לצאת לטיול רגלי באזור המגורים, ללכת יותר לפארק, או לעשות כמה כפיפות בטן או שכיבות שמיכה לפני שנכנסים למקלחת, לסיכום הרגליי חיים בריאים יעזרו לנו בקרב נגד ההתמכרות.

5.       למצוא משמעות מטרה- הידעתם שהערכה עצמית נמוכה יכולה להפוך אותכם ליותר פגיעים להתנהגויות ממכרות, והסיבה לזה היא שחוסר הערך גורם לנו לברוח להתמכרות למצוא שם ערך, אבל האמת היא שזה רק מוסיף שמן למדורה, והערה עצמית יכולה לגרום לצרוך את ההתמכרות וממילא ההתמכרות עושה עוד יותר הערכה עצמית וחוזר חלילה, כשצורכים את ההתמכרות המוח משחרר דופמין, ואז אח"כ כשקמים מזה מרגישים שהחיים משעמים וכך יש חוסר וחוסר הערכה עצמית ואנשים שהתמכרו כבר לא אכפת להם מהחיים שלהם, ומרגישים שאיבדו תקווה, תחושה, תכלית, ומשמעות בחיים, והמעגל נמשך, מצב רוח מדוכדך כזה דוחף אותנו לחשוב שאנחנו רוצים וצריכים עוד הצפת דופאמין מלאכותית, ולכן בכל פעם שאנחנו מרגישים רע מנסים לקבל תחושה טובה, אבל צריך לזכור שאם אנחנו בורחים זה יוסיף יותר לתחושה הרעה.

6.      תרגול: חשוב לתרגל כמה פעמים ביום את הכוכב - סטאר שכתבנו עליו בעבר, כדאי לתרגל את זה גם בסתם כך יום יום לראות איך שהדחף גובר ואח"כ נעלם, ולגלות שיש לנו שרירים מנטאלים חדשים בגוף, שרירים שלא ידענו שקיימים, אם נדבר על זה הרבה בלי לתרגל זה לא יעזור כלום לכן כדאי לתרגל את את זה ולעצום את העיניים, לשים לב לצלילים שמסביבנו ולשים לב איך שהגוף מגיב ואיך הוא מרגיש, ולחשוב ברוגע על המחשבות שיש לנו בין אם הם טובות או רעות, להתנתק מההרגשות ומהמחשבות האלו ולהתבונן בהם בלי לעשות כלום, לזהות שאין לנו שליטה עליהם ואם הם משתלטים עלינו למהר ולהתמקד בנשימה שלנו כדי לעגן את התודעה, כך שמאטים את המחשבות ומתחברים לרצון האמיתי כך גדל הסיכוי שנשאר בשליטה, כדאי לתרגל את זה מידי פעם כדי להתרגל לעשות את זה וכך לשלוט.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107620

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלב 5

1.      קשרים אמיתיים- תופעה הולכת ונרחבת היום בעולם המערבי, היא הבדידות, יותר ויתר אנשים חשים תחושה של בדידות, מחקר שנעשה באמריקה הראה שיותר ויותר אנשים מבלים היום בשעות הפנאי במקום עם משפחה וחברים מול מחשב, וכך שיש מחסור הולך וגובר בחיבור אנושי אמיתי, בדידות זה לא קשור למושג של להיות לבד, להיות לבד בלי חברה זה מצב נפשי של ריקנות, וזה יכול להיות שבן אדם יהיה באמצע המדינה ומוקף באלפי אנשים ועדיין הוא ירגיש בודד, מצד שני יכול להיות בן אדם בטיול בהרים עם עוד אדם אחד בלבד ולא ירגיש בודד, וזה תלוי במערכת יחסים אמתית ומציאותית, חברה זה דבר שחשוב לנו בדיוק כמו מזון ושינה, וכמו שתינוק שאף אם יאכילו אותו ויטפלו בו, אם הוא לא יחוש מגע הוא יכול למות, מערכות יחסים טובות אמורות לספק אותנו הרבה יותר מהתחושה שנותנת לנו ההתמכרות שהיא בעצם ההפך שגורמת לבדידות, אנשים רבים שחיו עם חברה והיו במרכז העניינים הלכו ונעשו יותר ויותר בודדים ואיבדו את כישוריהם החברתיים בגלל ההתמכרות שלהם, ככל שנהיה יותר מחוברים למשפחה ולחברה כך פחות נצטרך את ההתמכרות, לכן כדאי להקדיש זמן לקשרים שיש לנו עם אנשים בחיים ולבדוק אלו קשרים יכולים להוביל אותנו לסיפוק אמיתי או קשרים חלולים שאותם צריך לסלק מהחיים וזה יעזור נגד ההתמכרות.

2.      הכול יחסים- במערכות היחסים ישנם מערכות בריאות שגורמות לנו לסיפוק וישנם שאינם בריאות  שגורמות לנו לחורים, וחשוב לחזק את הקשר של המערכות הבריאות, ובשביל זה צריך לזהות מהי מערכת יחסים בריאה ומה לא, מערכת יחסים שאינה בריאה - אם אתם מרגישים לעיתים כעס כשאתם מדברים עם אותו בן אדם? האם אתם מתחמקים ממנו כי אתם חושבים שתריבו בסוף? האם אתם מסתירים את רגשותיכם האמיתיים כשאתם בנוכחותו כי אתם לא יודעים איך הוא יגיב? האם אתם כל הזמן מקנאים בהישגים שלו? האם אתם עושים דברים שהוא ביקש מכם לא לעשות רק בשביל להרגיז אותו? האם אתם מתקשים למצוא עליו דברים חיוביים?. לעומת זאת צריך לחזק יחסיים בריאים, ובעיקר מערכת יחסים במשפחה שהיא מאד חשובה מכיון שחברים הולכים ובאים, אבל משפחה תמיד נשארת. מערכת יחסים בריאה שכדאי לתרגל - 1. להתמקד בנקודות החוזק של הזולת ולא בחולשותיו, לכל אחד יש נקודות חוזק וחולשות וזה יכול מאד לעזור עם נתמקד בדברים החיוביים, 2. לשרת, דהיינו לטפח את הרצון לשרת אנשים אחרים סביבכם ולפנות זמן בשביל זה, כל דקה שמקדישים בשביל זה, היא מנקה את המח מרעלים ומחדש את עצמו, 3. דברו בכנות מלאה, חוסר כנות זה דבר שמאד הורס מערכות יחסים בריאות. חשוב להיצמד לאמת. 4. להתנצל. לא תמיד זה קל ולפעמים זה מתפרש אצלנו כחולשה, אמנם אצל אנשים אחרים זה נתפס כחוזק וענווה, לכן שווה להתנצל, 5. סלחו לעתים קרובות, אנשים שיודעים לסלוח מהר זה מחזק להם את מערכות היחסים, היאחזות בעלבונות מהעבר מגבילה מאוד את היכולת שלנו לחזק מערכת יחסים טובה, צריך ללמוד להרפות מדברים, אנו מבטחים שתהיו מאושרים אם תעשו את זה, 6. תיפתחו, תקשורת היא מפתח לכל מערכת יחסים טובה, תיפתחו ותדברו על דברים קטנים, למשל איך היה היום, וגם על דברים גדולים כמו התקוות והפחדים שלכם, תקשורת כזו תחזק את החברות התוססת והעשירה, הרי לכם 6 עצות למערכת יחסים בריאה, תתמקדו כל יום בעצה אחת עד שתהיו חזקים בהכל, וככל שתתרגלו את זה כך כל המערכות יחסים שלכם ישתפרו, אחרי שתשפרו את מערכות היחסים שלכם ההתמכרות תמשוך אתכם פחות ופחות ותהיו מעורבים במשהו שמפסק הרבה יותר.

3.      הגיע הזמן להתחיל ברצינות- לאחר שכתבנו על הנושא של מערכת יחסים טובה ובריאה, נחזור לנושא של לשתף מישהו נוסף, כי אם לא נעשה את זה זה כמו ללכת לרופא ולא לספר לו את כל התסמינים, חשאיות זה חלק מרכזי בהתמכרות והיא מקום להתמכר בלי שאף אחד יידע ובלי לשלם על זה מחיר, ולעיתים מכורים לא מבינים שחשאיות אינה פתרון לטווח רחוק והאמת היא שתמיד בסוף זה יתגלה, ולכן השאלה היא לא אם זה יקרה אלא רק מתי זה יקרה ואנשים יגלו את זה, אנשים שקרובים למכור בסוף ישימו לב והמשפחה תשאל שאלות, לכן כדאי לכם לתפוס שליטה על המצב ולהיות אלו שנפתחים, במקום לחכות שההתמכרות תסגיר אתכם, הם ירגישו לאט לאט את חוסר החיבור, ולכן תקשורת היא חיונית במערכת יחסים בריאה, דמיינו איך תרגישו אם לא יהיה לכם שום סודות ויש אדם שיודע עליכם הכל ובכל זאת אוהב אתכם בלי תנאי, להגיע לזה צריך עבודה לפעמים מתביישים בזה ולפעמים חושבים שיכעסו עליכם, אבל האמת היא שאנשים פונים לעזרה בדר"כ שמחים לעזור, מכיון שזה קשה ישנם 9 עצות איך לעזור להיפתח, 1. תבינו שאתם זה לא ההתמכרות שלכם, זה משהו שהסתנן לחיים שלכם ואתם עושים מה שצריך בשביל להיפטר מזה, 2. עצם זה שאתם פועלים בעניין זה אומר שגמרתם אומר להשתנות, 3. תבחרו אדם מהימן שתוכלו להיפתח בפניו, 4. כשמדברים על זה עם השותף תקיפדו שיהיה מספיק זמן לשוחח על זה, 5. ספרו רק פרטים שרלוונטיים לגמילה שלכם ושנעים לכם לספר, 6. היו רגועים וסבלניים וגלו הבנה לתגובות שלו, נתקו עצמכם מההתמכרות ואל תגנו עליה. 7. בואו אליו מתוך ענווה וספרו לו על נכונותכם להשתנות, ולעבוד קשה בשביל להגיע לפיתרון, הכירו בכך שאתם זקוקים לעזרה, 8. לערוך בדיקה שבועית של ההתקדמות, הצטרפו לתוכנית של גמילה ושתפו את האדם בזה שיעקוב אחריכם, 9. דברו על האסטרטגיות על היעדים ועל הסכנות האפשריות, בשביל שהאדם שמספרים לו יידע איך לעזור לסייע לגמילה, חשוב לדעת שהשיתוף של אדם נוסף זה חלק מאד מרכזי בגמילה.

4.      תרגול - ככל שתתקדמו ותראו את האור בקצה המנהרה זה יקל על העבודה, אבל עדיין צריך להמשיך ולהשמתש באסטרטגיות, לדוגמא לדאוג שיהיה סינון טוב לאינטרנט, לבדוק רשימת רעיונות שרציתם ליישם ואיזה השפעה היה להם על ההתמכרות עד כה ? האם היו דברים שהוזנחו ולא נתתם עליהם תשומת לב? לוקח זמן לאבטח דברים ולפעמים יהיו עוד נפילות אבל ככל שתדעו את נקודות התורפה לא יהיו עוד תירוצים, הדבר הכי קשה בתוכנית הזו היא ליישם אותה, ולכן מאד חשוב למצוא חברים שיתמכו וישפיעו באופן חיובי בתקופת הגמילה.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107640

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלב 6

1.      לשמור על כושר מנטאלי- חסר

2.      לעבוד קשה או לעבוד בקושי- חיים ללא לו"ז ושיגרה הופכים אותנו ליותר פגיעים להתמכרות, מכיון שחיים ללא לו"ז גורם לבטלה ובטלה היא דבר שגורם לדחף הבא, ומצד שני אדם עם לו"ז מסודר יהיה לו פחות זמן להתמכרות וגם יהיה לו סיפוק במה שעושה וגם ההערכה עצמית תשתפר, וכל שנשקיע זמן בנתינה לאחר היא גם תעזור לנו, ולכן חשוב להכין רשימת מטלות בבוקר ולעשות את המיטב לבצע אותם לפני שהולכים לישון, לעשות יומן עם מטלות, להיות מעורבים בקהילה ולמצוא מקום להתנדב בו, חשוב להגיע תמיד בזמן, לחפש הזדמנות לשפר את הכישורים והכשרונות, לקבוע שעה שבה הולכים לישון, לקום מוקדם יותר ממה שהייתם רגילים ולעשות מה שלא הפסקתם לעשות, כל זה דורש מאמץ אבל זה שווה.

3.      להוריד את רמת המתח והלחץ- מצד שני להיות עסוקים ומתוחים מידי זה גם לא טוב, כמות המתח בחיים היא בגלל ההתגברות של קצב החיים, תקשרות מיידית, אובססיה ליעילות, ולו"ז צפוף מידי, וזה גורם לדכאון חרדה והתמכרות, ולכן חשוב לשים לב לדברים שגורמים לנו למתח ובזה להוריד את רמת המתח וזה מחזק נגד התמכרות, ולכן כדאי להכין רשימה עם סדרי עדיפויות מה יותר דחוף ומה פחות ולפי זה לעשות רק מה שמספיקים ובזה יהיה לכם סיפוק, בכל מקרה חשוב להוריד מתח בחיים, וגם כשכבר מגיע זמן מתח איך מתגברים על זה? את אותם מיומנות שלמדנו לגבי תאווה דהינו לקחת צעד לאחור ולהתבונן בדחף איך שהוא גואה עד שהוא דועך, אותו דבר גם לגבי מצבי מתח כעס או חרדה ומרגישים שהמצב מתחיל להיות מטורף צריך לזכור את זה, אסור לברוח מזמני לחץ זה מה שמזין את ההתמכרות, אלא צריך את המיומנות, והנה עוד כמה דברים שיעזרו, 1. לדבר על זה, לפעמים כשמשתפים עוד מישהו אפשר לראות את המצב באמת שהוא לא מלחיץ, 2. לצחוק על זה, ידוע שצחוק היא תרופה למצבים מלחיצים, יש לזה גם הסבר מדעי כי הצחוק מרחיב את האוויר בריאות ומשחרר חומרים שנותנים תחושת אופוריה, 3. פעילות גופנית, שחרור קיטור כשאתם במתח יכול לחולל פלאים בחיים, נעשה על זה מחקר שפעילות של 20/30 'דק' 3 פעמים בשבוע משחרר מאד, 4. להיות מציאותי, קבל את עצמך כפי שאתה באמת ותדע את המעלות והחסרונות שלך, 5. לחשוב חיובי, לפעמים כשקשה אנחנו בקלות חושבים שלילי וחשוב מאד לחשוב חיובי ולדעת שהחיים מביאים גם צער וגם שמחה, ולכן צריך לדעת שרגעים של לחץ או צער פשוט יחלפו, ואם תלמדו לנהל את מצבי הרוח נכון, לאט לאט מצבי המתח ירדו ותלמדו לחיות נכון.

4.      חזק את חייך – סיכום- מאד חשוב לשים לב לטיב השינה והתזונה שלנו וכן לגבי הפעילות גופנית שלנו או שיפור מערכות היחסים בחיים שלנו, גם אם עדיין לא הצלחנו להתנתק בכל מקרה אנחנו יכולים להתחיל לעשות את השינוי הזה ובמובן הזה בעצם כל רגע הוא הזדמנות להתקרב להתמכרות או להתרחק ממנה, בשלב זה יש לנו אסטרטגית קרב אישית משלנו, התמכרות לא יכולה להתקיים בחיים מלאים ותוססים באמת, ההתמכרות יכולה להתקיים רק בריקנות ואפלה רגשית כשהחיים מלאים אין לה קיום וזה יכול להיות אפי' ע"י קריאת ספרים מוזיקה ועד הידוק קשרים עם בני משפחה וחברים וחידוש הפעילות הרוחנית, בשורה התחתונה אם החיים יהיו מלאים בסיפוק ההתמכרות תהפוך למטרד במקום למשיכה שלה ולכן חשוב במקום להילחם בהתמכרות פשוט לבנות חיים בריאים.

5.      תרגול- חשוב מאד להשתמש בכלי של מעקב הקרב שזה כלי שיגביר מאד את הסיכוי להגיע לגמילה אמתית, מכיון שאז אפשר לבדוק האם יש זמן מסוים שגורם לנפילות או מצב מסוים שקשה בו לעתים קרובות, האם יש מכנה משותף למקומות שבו יש מעידות והאם הצלחנו להאריך את פרקי הזמן שבין נפילה לנפילה ואיזה דפוסים בחיים שלנו עזרו לנו, וכך עם הזמן נוכל לזהות דפוסים ומגמות שדוחפים לנפילה וכך נוכל להימנע לגמרי מנפילות.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107652

שוב תודה לך בן פורת היקר
לא הבנתי מה כתבת לגבי כושר מנטלי- אני חושב שיש בכיוון ההוא הרבה מה ללמוד
בברכה אוהב ה'

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107661

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלום לך אוהב השם היקר
ראשית תודה על המשוב החיובי!
לגבי שאלתך, כפי שכתבתי אני לא כותב מעצמי פשוט הקלדתי את הנאמר בתוכנית, - בסעיף של כושר מנטלי פשוט החלק הזה חסר שם (כנראה תקלה טכנית) לכן לצערי לא יכולתי לכתוב, אם מישהו ראה שאצלו זה כן עולה, אשמח שיעדכן אותי, כי גם לי זה היה מאד חסר
תודה

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107662

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלב 7

1.      אנחנו עושים דברים קשים- כל פעם שמתחילים משהו חדש קל להתרגש ולהתלהב, הבעיה היא שהריגוש הראשון אמור להתפוגג אחרי זמן מה, ואז זה יכול להפוך למאתגר ומשעמם, אותו דבר גם בנושא הגמילה בהתחלה הכרנו את המח ולמדנו את המוח ואסטרטגיות קרב ואימונים שונים טקטיקות ושיטות שונות, העניין הוא שכשנגמור את התכנית ונחזור לשגרה ולרגשות הרגילים שלנו האם משהו מכל זה אמור להשפיע עלינו?, התשובה היא שהחיים מזמנים לנו התמודדויות וקשיים ואנחנו ערים לזה ולכן לא אומרים שאם קצת נתאמץ זה יעזור או שכח רצון יעזור, אלא צריך עבודה קשה ובוודאי שזה לא מגיע ביום אחד ובהתחלה עוד יכול להיות נפילות, אך העיקר בהתחלה זה הכוח רצון, ובסוף אחרי שנה או יותר שתראו מה זה חיים בלי זה, זה מה שיכול להחזיק מעמד, וצריך לעשות את זה ביחד ולסמוך על מה שנותנים לכם ולתת אמון בטקטיקות ובאסטרטגיות קרב שאתם יוצרים לעצמכם וזה לוקח זמן התהליך כמו כל דבר שיש לגוף יחסי שנאה ואהבה כלפיהם כמו סיגריות ולוקח לגוף זמן להתרגל למצב החדש, ואם תתמידו מספיק זמן הגוף שלכם יסתגל לזה, יתנקה ויתחיל להתהוות לדברים טובים יותר, כל רגע שעובדים על יחסים אמיתיים זה עוד רגע של ריפוי עמוק יותר, כל רגע שהמוח עסוק ברעיונות מרוממי רוח זה עוד רגע שהמוח משקם את עצמו, על תנסו להילחם היום את הקרבות של מחר, התקדמו מהרגע להרגע, וכך כל פעם מחלימים יותר והמוח לאט לאט יוצר תאים עצביים חדשים טובים יותר וקל יותר להיגמל, תנו לתהליך הזה זמן והבחירה שלא לצרוך תאווה תהיה כמו שלא להתמכר אבל זה ייקח זמן ובינתיים צריך להילחם וזה לא קרב שמתחיל בין שווים, כי אנחנו מגיעים כאסירים, אבל אם נילחם ונדע שלא לצריך להיבהל מכל דחף ולא צריך להישמע לכל רצון בסוף ננצח.

2.      סערות במוח- בכל התקופה יהיה רגעים קשים ותתמודדו עם תשישות ועם התקפות פתע בכל דבר שאתם עומדים להשיג ואפי' תמעדו לפעמים, למרות כל הכלים והמיומנות ואסטרטגיות הקרב תאוות יוסיפו להתעורר ודחפים ימשיכו לתקוף, למה דחפים מגיעים דווקא כשמנסים להשיג התקדמות? אחת הסיבות לזה הוא שהמוח לא יודע להשתנות בקצב המהיר של החיים שלנו ולוקח לו זמן והוא עדיין עובד לפי התאים העצביים שעבדנו בו בעבר זה אומר שהגוף מפגר אחרי התודעה בכמה צעדים ויוצר התנגדות מסוימת, ולכן זה לוקח זמן וכמו אנשים שמנסים להיגמל מעישון מספרים שהשבוע הראשון הוא כמו גהינם מכיון שהמוח עוד לא התרגל לסביבה להרגלים החדשים ולכן ייקח זמן עד שהמח יתרגל בלי ניקוטין שהיה רגיל אליו תמיד, לכן גם כאן זה לא אמור שבעתיד כל תמונה לא צנועה לא תגרה, אלא יהיה לכם את הכוח להחליט שזה לא טוב לכם, רמה נוספת של סערה יכולה לנבוע מהפיתוי להשתמש בצידוקים אנחנו יכולים לשכנע את עצמנו שמה שאנחנו עושים זה לא כ"כ חמור בשביל שלא נצטרך להתמודד עם המציאות הלא נעימה, ואנחנו יכולים להגיד כ"מ תירוצים כמו הצצה אחת לא תזיק או רק קצת זה בסדר, או שאני ישתנה בסופו של דבר, או כל זמן שאתרחק מהדברים הגרועים באמת זה יהיה בסדר, או אני יכול להפסיק בכל זמן שארצה, או כשהתחתן אפסיק, או כשיגמר התקופה הלחוצה אז אני יפסיק, לפחות אני לא עושה דברים גרועים יותר, או זאת הפעם האחרונה, או שאני ישמור את זה בסוד שאף אחד לא יידע, אמנם הם תירוצים שונים אבל המכנה המשותף שלהם זה שכל התירוצים האלו זה סיבה להצדיק את מה שאני עושה ולכן אני יכול לעשות, ולכן בעצם כל התירוצים האלו במילים אחרות אנו משקרים לעצמנו ומערימים על עצמנו, עמוק בלב אנחנו יודעים שזה לא נכון, הצידוקים הקטנים האלו יכולים להפוך למחסום ענק, כל נפילה מתחילה בהצצה קטנה בלבד שמזה אפשר ליפול וזה כמו שאתם מרשים לעצמכם להיכנע בקרב עוד לפני שהוא מתחיל, ולכן חשוב כבר בשלב זה לאחוז בכסא ולהתמתקד במטרה שלנו ולא לשכוח לרגע את המטרה לטווח הארוך, כל פעם שמחשבה לא טובה, חובה לזכור מעין באתם, ולשים לב איזה מרחק עשיתם עד היום, ולהישאר ממוקדים ביעד הרצוי, ולא להתפתות לרצון לעונג רגעי, היזכרו באימון הבסיסי שבו למדתם את האסטרטגיה של ה"סטאר", שימוש בסטאר יכול לתת את הכח לצעוד צעד לאחור ולעשות מה שבאמת צריך לעשות, מציאת עוגן, מישהו או משהו שאתם אוהבים יותר מההתמכרות שלכם יכולה לעזור לכם למצוא את המוטיבציה ואת הכוח להתמודד עם הסערה במוח, לסיכום אין ספק שהגמילה יוצרת זעזועים במוח בדיוק כמו גמילה מסמים ואלכוהול ואין ספק שאם תהיה חזקים ברגעים אלו וודאי שתצליחו.

3.      תעמולה פורנוגרפית- לפעמים קשה לדעת מה אמת ומה שקר במסרים שמגיעים אלינו באמצעי תקשורת בכל יום, ויכול להיות שתתקלו במסרים שסותרים את מה שנאמר כאן, כמו למשל שזה התנהגות טבעית ונורמלית, או כולם עושים זאת, או שזה הרגשה טובה אז מה רע בזה, או שזה לא פוגע באף אחד, כמו במלחמה שהאויב מטיס מטוסים ומחלק פליירים המפחיד את התושבים וקורא להם להיכנע, אותו דבר כלוחמים אל תופתעו אם יקרה לכם אותו דבר, התקשורת עושה את זה היום והיא יכולה לגרום לנו לפקפק במחויבות שלנו וברצון האמיתי שלנו עד שאנחנו יכולים להאמין למסרים השקריים למרות מה שלמדנו, אסור להאמין לזה וכמו שנגד העישון יצא מחקר לפני יותר מארבעים שנה ורק לאחרונה התחילו להיות מסרים כנגד זה בתקשרות, יכול להיות שגם כאן ייקח שלושים או ארבעים שנה עד שנראה את התקשורת כנגד זה, ולכן עד שזה יקרה צריך שתשימו לב למידע שאתם מקבלים אם או אמיתי או שיקרי, וכן אם הוא מועיל או מזיק ולהיות מוכנים יותר לדחות את המידע השקרי ולהמשיך הלאה.

4.      לנווט בתוך הגאות והשפל את התאוות שלך- מפרץ פנדי שבחוף המזרחי של קנדה בזמן הגאות הוא הכי גבוה בעולם והוא יכול בתוך 13 שעות להגיע לגובה של 15.8 מטרים ואז לסגת חזרה לגובהה המקורי, לעיתים המאוויים שלנו יכולים להיראות כמו מפרץ פנדי יש ימים שבהם אנו חשים מוטיבציה גבוהה להיגמל, ובימים אחרים אנו מרגישים נטולי אנרגיה וכוח, יש ימים שמאד נרצה לנצח ובימים אחרים לא יהיה אכפת לי, כל בן אדם אמור לחוות את זה וזה נורמלי, מאד שכיח בזמן גמילה שיהיה לנו רצונות שונים והמאווים שלנו לא תמיד מקובעים על אותה המטרה או על אותה רמה של עוצמה ובאותו רגע נתון  אפשר לרצות להיגמל ואפשר שלא כתוצאה מזה אנחנו יכולים שלא להיות עקביים כשהרצון שלנו חזק אנחנו פועלים ונלחמים וכשהרצון שלנו לא חזק אנחנו יכולים להתמוטט בקלות, לעיתים התוצאה היא מלחמה פנימית סוערת שמתנהלת בקרבנו ממצב של ממש ממש אני רוצה שזה יהיה כבר מאחורי למצב של לא איכפת לי, הרי ההתמכרות יש לה תחושה טובה ונהנים מזה לפחות בהתחלה וזה לא כמו לכרות לעצמך יד, אז איך מתמודדים עם זה?, למה לוותר על משהו שנותן תחושה טובה? איך יכולים להישאר מחוייבים כשאין מוטיבציה מלאה? וקל גם לתהות האם הרצונות שלכם יתנגשו כך עד סוף החיים. התשובה לשאלות אלו: קודם כל, ניגוד רצונות אלו הוא התזכורת החזקה לחשיבות של כל הדברים שדנו בהם עד כה, כולל הבטחת בסיס הבית שלכם, ועירוב אנשים אחרים שתוכלו לתת להם דין וחשבון, אם לא תערבו אנשים אחרים ותיצרו סביבה שתומכת בגמילה בכל פעם שיש שינוי ברצון שלכם יש חשש שתמעדו, כשתתנו לגוף ולמוח שלכם את מה שהם צריכים כדי להתנקות, מובן שהצורך שלכם במסננים חיצוניים ובחובת דיווח יפחת, אבל כרגע דברים אלו הם חיוניים באסטרטגית הקרב בזמן שהרצון שלכם חלש, ואם הזמן יהיה שינוי, הסתירה בין המאווים לא חייבת להימשך לעד, אגדה מספרת על סבא זקן צ'ורקי שסיפר לנכד שלו שבתוך כל אדם ישנם שתי זאבים אחד - רע, מלא שנאה, תאווה, חמדנות ויהירות, הזאב האחר - הוא טוב, מלא אהבה, חמלה, כנות וענווה, שתי הזאבים האלו נמצאים במלחמה בלתי פוסקת שניהם מנסים לשלוט באדם, הנכד חשב לרגע ואז שאל את הסבא איזה זאב ינצח? הסבא השיב בפשטות, הזאב שאותו תאכיל, (א.ג. - אנו מכירים את האגדה הזו מהתורה על יצר הרע ויצר הטוב) לנו גם יש בתדירות רגשות סותרים והשאלה היא לאיזה מהם אנו נותנים יותר תשומת לב, בכל פעם שמזינים רצון הוא רק הולך ומתגבר ולכן ככל שתזינו את הרצון לגמילה הרצונות האחרים פשוט ייעלמו ויגוועו, בכדי לצאת לגמילה צריך להזין כמה שיותר להקיף ולעשות את הרצונות הטובים ולהיות מוקפים באנשים ובדברים שייסעו לכם לצאת לחופשי, זה לא סותר שיגיעו לכם ימים קשים ויהיו תנודות, אבל בסוף אתם הנהגים והאסטרטגיות יעזרו לכם לצאת לחופשי.

5.      ללמוד מהקרבות שהפסדת בהם- כמעט בכל ניצחון יש כמה נפגעים לפחות, גם עם מירב המאמץ קרוב לוודאי שלא תהיו מושלמים, במיוחד בהתחלה, ברגע של חולשה יכול להיות שתיפלו ואז אפשר לחשוב שאין סיכוי לגמילה ולחופש, אבל זה לא כך נסיגה או מעידה הן התרחשויות שכיחות בדרך לגמילה, נפילות אלו יכולות כמו עשבים שוטים לחסל את כל ההתקדמות שהשגתם, צריך לדעת שיכול להיות נסיגות אבל העיקר לא לשכוח להתקדם למטרה הסופית, ברגע של מעידה וודאי שתרצו לעשות את ההפך מזה ולהמשיך ליפול עוד ועוד ומעידה אחת יכולה להיכנס לכמה ימים של בולמוס ואז יש חשש אמיתי לביטול כל ההתקדמות, לכן כשיש מעידה הימנעו מלייסר את עצמכם וגם מלעמיד פנים של לא נורא, שתי הרגשות אלו אינם בריאות, במקום זאת נקטו גישה מאוזנת יותר אחרי מעידה שמתרחקת משתי הקצוות, נסו לגלול לאחור את החוויה כולה, ולהתבונן במה שהתרחש בתשומת לב ובהליך איטי ואז למדו ממנה אילו החלטות קטנות הובילו אותכם לנפילה ואז תכננו איך להתגונן כנגד הדחף הבא, כמו"כ שימו לב לתחושה שלכם רגע אחרי הנפילה, רבים יגידו שמרגישים קהות חושים, ריקנות, אשמה, מבוכה, דיכאון ואפי' זעם, הרגשות אלו עלולים לדחוף אדם להתייאש ולהידרדר שוב, אך יכולים גם לדחוף אותו להילחם שוב להיות חזק יותר ולומר שהוא לא רוצה לעבור את זה שוב, זכרו שאתם לא מושלמים ומעידות הן דבר שכיח בגמילה רצינית, צריך רק ללמוד מזה לא בהתלהמות אלא בענווה, התקדמו כל יום ותהנו מכל יום של חופש מתאווה, דבר נוסף קל לנו להתמקד בנפילות ולא בימים הטובים, בימים שלא נפלתם ובכלל עצם זה שאתם עדיין בתוכנית.

6.      תרגול- דבר הכרחי להחלמה הוא לשתף אדם מבוגר נוסף או אפי' קבוצה של אנשים, ולדווח להם על המצב שלכם, מי שהתנסה בזה יודע כמה הקלה שזה נותן בכך שחולקים בנטל של ההתמכרות ולא נושאים את זה לבד, חשוב גם לשים לב לתכיפות שמשתפים את האדם הנוסף, ואם לא תעשו את זה אתם יכולים לחזור שוב להתמכרות אחרי כמה חודשים או אפילו אחרי כמה שנים, זכרו גמילה היא תהליך ואם לא יהיה מישהו שילווה אתכם או יתמוך בכם בעליות ובמורדות לא תוכלו להחזיק כך מעמד.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 7 חודשים #107672

  • בן פורת
  • רצף ניקיון נוכחי: 1435 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 93

שלב 8

1.      להביט לאחור ולהתכונן להתחיל - המטרה של פורטיפיי הייתה להביא אתכם לדרך חדשה בחיים, 1. תחילה בדקנו כמה מהתגליות בנושא כושר ההשתנות של המוח, והתחלנו לחשוב על דרכים חדשות להילחם דרכים שהן מעבר לגישה שאומרת שצריך רק להתאמץ יותר. 2. למדנו כמה אמיתות קשות על האויב ורכשנו הבנה טובה יותר לשבור את מעגל ההתמכרות ולנוע לעבר יציאה לחופשי. 3. למדנו כמה אסטרטגיות שיכולות לסייע ברגע שהדחף תוקף, וגם למנוע התרחשות של קרבות בעתיד. 4.ערכנו חיפוש מעמיק, מצאנו עוד דרכים להתחזק, והבנו שהגמילה היא הרבה יותר מהתנגדות לתאווה בלבד, הקדשנו זמן לסקירת כל אחת מנקודות החוזק והתרופה שלנו, וחשבנו איך נכין את עצמנו לאורח חיים נקי מתאווה. 5. הסתכלנו במבט בוחן על מערכות היחסים שלנו ובחנו דרכים לשפר אותן, בחנו דרכים ליצור מערכות יחסים אמיתיות ולהימנעות מהקדשות זמן רב מדי למערכות יחסים חלולות, הוספנו את עניין החשיבות לצרף אנשים נוספים שיהיו שותפים בגמילה, 6. בדקנו את התזונה המנטלית ואת הפרודוקטיביות שלנו, למדנו שאנחנו יכולים להימנע מדברים רבים בחיינו שמכשירים את הקרקע להתמכרות. 7. התמודדנו מול התקפות, רעיונות, מסרים ואתגרים שמנסים לבלום את ההתמקדות שלנו, העתיד הזה תלוי בנכונות שלנו לקום ולהילחם שוב ושוב ושוב ולא להישאר מובסים, אלא לקום ולהמשיך להילחם, ועתה נדון בכמה אמצעי תמיכה שיקדמו אותנו,- להישאר מעורבים, לתרום לקהילה, ולהמשיך להתקדם בכיוון הנכון, אין ספק שהתהליך יהיה קשה ומתיש לעיתים, אבל לא לעולמים, החופש שלכם תלוי במידה רבה באומץ לבכם להגיב בתעוזה ובנכונות להמשיך לבקש עזרה, במסירות התירגול ובמידת הרצון להשיב את השליטה על החיים, גם אז תזדקקו לתמיכה מאנשים אחרים על מנת להשתחרר לתמיד.

2.      להריץ קדימה לעתיד- תארו לעצמכם שאתם בפגישה ורוצים לסגור שידוך והבת זוג שואלת האם יש לכם משהו מסויים לספר על החיים שלכם, כי הרי בזוגיות צריך שהכל יהיה גלוי, תרחיש מס' 1 - שתגידו היה לי מאבק קשה עם התמכרות לתאווה, הייתי צריך להילחם בכל כוחי, אבל בסופו של דבר עם הזמן השתחררתי מזה ואני נקי כבר 3 שנים, אני חזק יותר ואני אדם טוב יותר בעקבות זה, תרחיש מס' 2 - אתם משיבים אני מתמודד עכשיו עם התמכרות לתאווה ניסיתי אבל לא הצלחתי להיגמל מזה וכך כבר 9 שנים שאני בתוך זה וזה מאד קשה לי, זה פשוט וברור איזה תרחיש אנחנו מעדיפים, הרי גם אם שייך לנהל מערכת יחסים בתור מכורים הרי זה ברור שלעיתים מסוימים קשה לחוש אהבה אמיתית ולכן גם אם רוצים להתחייב לאדם אחר בתוך התמכרות פעילה, קרוב לוודאי שלא יהיה לכם רצון לתת לו מה שהוא צריך באמת, מערכות יחסים שמחזיקות מעמד הם רק מערכות שדורשות מאיתנו יכולת להקדיש תשומת לב קפדנית ומתמשכת לצרכים הרגשיים של בן או בת הזוג. ואם המנגנון הרגשי שלכם שנים אומן להתחשב רק בצרכים התאוותניים שלכם, איך תוכלו לתת לאחר? ולכן זה ברור שהתמכרות לתאווה ביחד עם מערכת יחסים טובה זה לא יכול לקרות, אם אתם רוצים מערכת יחסים טובה ראשית אתם צריכים שבאמת אתם פנויים לאהוב, החיים שלנו סובבים סביב דבר אחד, או שאנחנו רוצים לחיות נכון וחיים של נתינה או שזה חיים עם ריכוז עצמי ודאגה לתאוות שלנו, כשתצאו מזה ולא תהיו מכורים, אתם תהיו הכח שמשפיע טוב על כל הסביבה ולא למרות מה שקרה, אלא בגלל מה שקרה, וכך בעתיד לא נהיה פגיעים, אלא מלאים כח ותבונה בזכות התוכנית וכך נלמד שהבעיה הכי גדולה שלנו יכולה להפוך למורה הכי חשוב שלנו.

3.      להיות מעורבים ולתרום לקהילה- המסע שלנו רק מתחיל וצריך לרענן כל הזמן את הזכרון ותמיד כדאי לחזור שוב ושוב על התוכנית ותמיד לגלות דברים חדשים, והעיקר המסר שהפורנוגרפיה לא רק שהיא לא בריאה אלא היא פוגעת במערכות יחסים, היום אנחנו יודעים את זה יותר טוב מכל אדם אחר, ולכן חשוב מאד להעביר את המסר הזה לאנשים אחרים ולכמה שיותר אנשים כדי שלא יפגעו מזה, ולכן כדאי להיכנס לתוכניות ולהעביר את המסר שלנו לאנשים אחרים, ולא משנה איפה ובאיזה תוכנית העיקר להיות מעורבים בתרומה לקהילה, אם תעשו את זה אתם תגלו שייכנסו בחייכם כוח ונחישות שיפתיעו אתכם' ובכך שתעזרו לאחרים לצאת מזה הדבר יגרום לכם להאיץ את תהליך הריפוי שלכם.

4.      עזרה מקצועית מעבר לתוכנית- אם תשתמשו בכל הכלים שהיו בתוכנית אתם תתחילו לראות חיים חדשים לגמרי ולא רק בנושא התאווה אלא גם כמעט בכל היבט אחר בחיים שלכם, תתחילו להרגיש בטוחים יותר בעצכם, שלווים ומאושרים יותר, רבים מדווחים שהתוכנית בשיתוף אדם נוסף עזרה להם, אך יש אחרים שמרגישים שצריכים גם עזרה של אדם מקצועי כדי להגיע לגמילה מלאה וזה בסדר גמור, ולא צריך להתבייש בזה, ההכרה בזה שזקוקים לעזרה מקצועית היא עוד צעד ענק לקראת המטרות לטווח הרחוק שהצבתם לעצמכם, בהתחלה דיברנו על כך כמה חשוב להפסיק להסתיר את ההתמכרות ולהיפתח בפני מישהו שבוטחים בו ושהוא יכול לעזור, אם אתם ואותו אחד שבחרתם ייעץ לכם שטוב ללכת לאיש מקצוע וגם לשלם לו על זה תבחרו ביחד מטפל או מוסד שהכי מתאים לצרכים שלכם, חשוב מאד שהמטפל הזה יכבד את מערכת הערכים שלנו, לא כל המטפלים מביני את הסכנות שכרוכות בהתמכרות הזו, לכן צריך איש מקצוע שיבין מה אנחנו עוברים ורק יוסיף למה שיש לנו עד עכשיו ואף אם זה לא הכי נעים, שווה האי נוחות הקטנה מול הגמילה הגדולה.

5.      להפוך ללוחם- נכון שאתם מאד רוצים לצאת מזה ונכון שבהתחלה זה מאד קשה, וגם אח"כ תחוו תהליך של עליות ומורדות שעלולים להיות מייאשים בלשון המעטה, לא משנה מה אתם עוד חושבים על חייכם ועל עתידכם אתם הוכחתם כבר דבר אחד בעצם ההשתתפות בתוכנית הזאת אתם לוחמים, במלחמת העולם השנייה כשהנאצים ימ"ש תקפו את בריטניה אמר ראש הממשלה וינסטון צ'רצ'יל, אל תיכנעו לעולם! אל תיכנעו לעולם! לעולם! לעולם! לעולם! ותעשו רק מה שהשכל הישר מורה לכם, לעולם אל תיכנעו לעוצמתו האדירה לכאורה של האויב, אלה שמצליחים קמים שוב ושוב, אולי תגיעו לנקודה שבה תאמרו הלוואי וכל זה לא היה קורה, כל אדם במקומכם היה מרגיש את זה, אבל זה לא משהו שאפשר למחוק זה קרה, וכולנו צריכים להחליט מה נעשה בזה הרגע, ובזה שאחריו ובזה שאחריו, זה המבחן האמיתי שלכם והאסון היחיד יהיה אם תרימו ידיים, אל תאבדו תקווה, אל תפחדו, זה ייקח זמן, אבל זה לא יימשך לנצח, וכמו שנאמר לפניכן אתם תצטרכו לעזור את כל כוחכם וגם זה לא תמיד יעזור אתם תצטרכו גם עזרה מאנשים אחרים, גם אנחנו כאן אחיכם ואחיותיכם למלחמה, בכל מקום סביבכם מתגייס צבא של לוחמים, מצויידים ונחושים ואנו נעים באותו כיוון ולא נרשה שיעצרו אותנו, לסיום חתמו על התחייבות הלוחם: זה הזמן שלי לקום ולעזור לאחרים להתגבר על מה שהשפיע על משפחתי, על חברי ועל הקהילה שלי, אמנם מחשיפה לסם החזק הזה שמקורו בתאווה, אהיה מקור הכח לאלו שצריכים תמיכה, ואקבל עזרה בשעת הצורך, אהיה קול של תבונה בתוך שאון של דעות נוחות, רבים מדי סבלו, רבים מדי הקריבו, אני חייב לדבר בגילוי לב על נושא שאיש אינו רוצה לדון בו, כלוחם אני חזק, הצטרפתי לצבא של תומכים ואשען על כוחם וגם על כוחי, כדי לעזור לאנשים אחרים להבין איך התאווה פוגעת בחייהם, אני נועז, אני לא פוחד לדבר בגילוי לב על השפעות הרעות של התאווה, אני מבין שאני ער לקשיים שאיתם מתמודדים חלק מהאנשים, במאמץ לסלק את צריכת התאווה בחייהם, במקום לגנות מעשים, אעזור להקל על הבושה שלהם, אני מקבל, אני יודע שאין זה מתפקידי לדון מעשים של אנשים אחרים, אקדם את דעותיי בכבוד, אבל בסופו של דבר, אניח לאנשים אחרים לבחור את בעצמם את הדרך שבה הם ילכו, אני בן אדם מחובר, אין דבר יותר מחובר משני אנשים מחויבים יחד, לא אהיה זאב בודד שמחפש אהבה בסתר, או מאחורי צג מחשב, אני פתוח ואני מבין שהדעה שלי איננה הדעה היחידה, אכבד השקפות של אחרים כפי שאני מצפה שיכבד את השקפותיי, אני מעודד, לא אפנה עורף לאלה שזקוקים לעזרתי, אתחייב לעזור להם להתגבר על השפעות התאווה, אני אמיתי, אני לא רודף אחרי חיקויים כוזבים או מצגי שווא, אני בטוח בעצמי מספיק כדי להיות אמיתי, אני אוהב באמת, אני מבקש מערכות יחסים אמיתיות ומתרחק מזיופים חלולים, אני מורד, אני מסרב ללכת אחרי הסטטוס קוו, אעשה מה שצריך להיעשות ואומר מה שצריך להיאמר בין אם זה פופולארי או לא כדי לסייע לחולל שינוי, אני לוחם, אני מתחייב להילחם!!! ואתם???

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 6 חודשים #108162

מה שיש פה זה חומר מעולה ממש

שוב תודה לחבר בן פורת היקר על תרומתו ברחבי הפורום.

אולי כדאי להכין מהדבר הזה חוברת?

אוהב ה'

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 6 חודשים #108462

תודה רבה על הדברים!!! מועיל מאוד!!
אולי כדאי לעשות מעין סיכום/תקציר? שיהיה קל לזכור את ריבוי הפרטים החשובים. 

אין תחליף  ל ח ו פ ש.  נקודה.

תגובה: תוכנית פורטיפיי לפני 6 שנים, 6 חודשים #108473

  • צריך חבר
  • רצף ניקיון נוכחי: 927 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 598

איזו השקעה בן פורת
תודה 

  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 1.84 שניות

Are you sure?

כן