כ"ה תשרי התשע"ב

האם אני מכור?

האם אני מכור?

שאלה: האם אני מכור?

תשובה 1:

האם אתה מכור? ובכן, רק בגלל שאתה מרגיש שאתה נמשך לדברים האלו עדיין לא אומר שאתה מכור. לכל אחד יש יצר הרע אנושי ויכול להרגיש רצון ל"השתמש". זה חלק מהטבע שמשהו בזה גורם לנו להרגיש הנאה בכך. כמובן, ההנאה מכך עושה שנרצה לעשות זאת שוב, וזה רגיל לחלוטין. יש הרבה דברים שמרגישים נפלא, אבל זה עדיין לא אומר שזה רעיון טוב שנעשה אותם, כגון עישון, להשתכר, לתת אגרוף למישהו שאנחנו כועסים עליו, או לאכול סופגניות מלאות בקרם שלוש פעמים ביום. כל הדברים האלו הם לא בריאים בשבילנו בצורה כלשהיא, אבל ברגע שאנחנו מתנסים בהם אנחנו רוצים לעשות אותם בכל זאת!  כך הדברים בשימוש במין.  במיוחד שאנחנו עושים זאת בהיחבא פעם ועוד פעם. החיים שלנו אמורים להיות בעיסוק בחיים אמתיים- לא בדעיכה כל היום עם ההתמודדויות שלנו עם התאווה מחוץ ובתוך השירותים. להרבה מאוד אנשים מאתנו הנושא הזה נהיה אובססיבי, ומשתלט על הנפש שלנו והופך את 'החיים הטובים' למאוד קשים. אפילו אלו שאינם מכורים נעשים אובססיביים לפעמים.

לפי דעתי, רק אתה יכול להחליט אם אתה מכור. האם זה מסבך לך את החיים או לא? האם אתה יכול להפסיק, או לא? בשבילי, הדברים האלו היו אלו שעזרו לי לראות את האמת. הייתי בצרות צרורות והייתי צריך לקבל עזרה. אם אתה מחליט שאתה מכור, אז אני מציע  שתיצור קשר עם אנשים שמבינים- כמו פסיכולוג טוב שמתמחה בנושא הזה, או עם מכורים עם החלמה טובה ויציבה. בעיות אמתיות צריכות פתרונות אמיתיים.

בבקשה תתפלל לאלוקים שיעזור לך לרצות את הדבר הנכון. שינחה אותך בנתיב הנכון. הוא בסופו של דבר יעזור לך למצוא את האנשים שיבינו וידריכו אותך, וכמו כן הוא ייתן לך שכל לגדול ולצאת מהאובססיה ולהיות עסוק בחיים האמתיים. זה עלול להיות תהליך ארוך, כמו כל הדברים החשובים. תהיה סבלני ותמשיך לנסות.

תשובה 2:

כן, אוננות היא דבר נוראי לעשות, כמו שחז"ל מראים לנו. ער ואונן היו מסכימים אני משער... וכמובן , לעשות מין עם עצמי זה דבר הרסני בשבילי ברמות שונות, ונכון, אנחנו צריכים להימנע מלעשות זאת.

אבל ככל שאני יודע, אין לזה בהכרח קשר עם התמכרות. למה זה משנה לך? אם זה לא התמכרות זה עושה את זה בסדר? ואם זה כן, זה עושה את זה בסדר? החיים שלך עדיין ממשיכים לנוע בעוד המוח שלך מנסה לנתח זאת.

אז...תפסיק לשחק, ותתחיל למצוא את עצמך! אף אחד לא יכול לענות על השאלות האלה במקומך! ואם מישהו היה יכול, עדיין הם לא יוכלו לענות עליהם לשביעות רצונך! וזה נורמלי!

אז, אולי כדאי שתנסה במשך ששים יום בלי זה. לא כאתגר חס ושלום- זאת לא הנקודה בכלל! זה לא עניין של נכון ולא נכון או עבירה/לא עבירה... מדובר פה על העובדה של מה זה עושה לך. תנסה להישמר מזה למשך חודשיים בכדי לדעת כיצד החיים שלך נראים בלי אוננות!  כשלוקחים ממך את התרופות, המחלה מדברת בעד עצמה!

ואם אתה לא מכור לאוננות – אתה רק נהנה מזה ( מפני שזה מרגיש טוב, כמו שאתה אומר) – אז מה העניין יהיה לאבד ששים יום בלי התענוג הגדול מול הניסיון הגדול?

תפסיק לפסוח על שני הסעיפים, ולך על זה גבר!

אני אוהב אותך!!

דוב