כ"ה תשרי התשע"ב

בעלי מסתכל בפורנוגרפיה. מה אני אמורה לעשות?

בעלי מסתכל בפורנוגרפיה. מה אני אמורה לעשות?

שאלה: גיליתי לאחרונה שבעלי מסתכל בפורנוגרפיה. אני בהלם, ואני לא יודעת מה לעשות. עזרי לי!

הרבנית טוורסקי עונה:

אישה יקרה,

הדילמה שלך היא אחת מהמגפות הקשות היום.

הקרב על הנשמה של הגברים שלנו אף פעם לא היה כזה פראי. התקשורת ועולם הפרסום מציפים את הציבור עם דמויות מיניות פרובוקטיביות. האינטרנט הפך את האתרים הפורנוגרפיים לנגישים בקלות עד לנקודה שהנפש של הגבר חשופה יותר מתמיד.

כשזה בא למיניות, הגברים, בניגוד לנשים, הם יצורים שמבחינה ביולוגית מונעים על ידי דחפים. הרגישות המיוחדת של הגברים לגירוי ויזואלי היא מציאות מצערת שדורשת שיפוט מיוחד, זהירות ומשמעת מכל הצדדים.

לדמויות פרובוקטיביות יש כוח לצרוב את עצמם במוח של הגבר עד שלמעשה זה נהפך לבלתי אפשרי לגבר לנקות את המחשבה מהדמויות הארוטיות שהוא נחשף אליהם. בקלות זה יכול להוציא את הגבר המכובד ביותר מהיציבות ולהביא אותו לתוך התנהגות שלילית של הרס עצמי שלא פוסקת. התוצאה היא נטייה לנפילות עם התנהגות בעלת אופי התמכרותי.

התמודדות עם דמויות ארוטיות היא דבר מאוד מאתגר. מלחמות נוהלו ואימפריות התמוטטו על נושאים של תשוקה ותאווה. כולנו הינו עדים להרבה אנשים במשרות ציבוריות שהקריירה שלהם נהרסה על ידי ההתנהלות המבישה שלהם.

צפייה באתרים לא ראויים יכולים לנבוע מכמה סיבות. זה יכול לקרות בצורה תמימה, כשחלון אקראי קופץ. האתגר הוא לא להילכד לפני שיותר מדי נזק נגרם.

בשביל אחדים, הסיטואציה באה מתוך מעשה כפייתי. בשביל אחרים היא משמשת כסם הרגעה, והמשמעות שאדם שוקע לתוך פעילות שמרדימה את המוח וחוסמת כל כאב שנובע מהחיים. בשביל אחרים הפעילות משמשת כתרפיה עצמית. הגברים האלו באים מרקע שלא היה להם למי לפנות בזמנים שהיו להם צרכים, ולכן הם למדו להתעסק בפעילות מרגיעה. ולכן, כשהחיים של המבוגר מערימים קשיים ורגשות של בדידות, הדים מהעבר צפים ובאופן אוטומטי הם מעדיפים לפנות  לפורנוגרפיה בשביל להרגיש טוב מאשר לצאת החוצה ולפגוש את החיים בחוץ.

אישה יקרה, אמליץ לך את העצות הבאות:

  1. התעמתי עם בעלך ונסי להגיע אתו לשיחה לב אל לב. ידעי אותו שאת מוטרדת ואת מניחה שגם הוא מוטרד מכל העניין.
  2. באותו זמן, הבטיחי לו את האמונה ביכולת הבסיסית שלו לתקשר ושאת נכונה לעזור לו בכל דרך שאת יכולה. הצביעי על כך ששום דבר לא עומד בפני אדם נחוש ומאמץ שבא מתוך התחייבות.
  3.  העבירי את המחשב לאזור שעוברים בו הרבה אנשים, כך שהמסך יהיה חשוף כל הזמן.
  4. הירשמי לתכנית כמו "ווב-חבר" (webcahver.org) ששולחים לך התראות על אירועים. זו מערכת מאוד יעילה של בדיקה ואיזון.
  5. חפשי מטפל טוב שיעזור לך ולבעלך להתמודד עם האתגר הזה.
  6. דאגי לכך שבעלך יצטרף לאתר www.guardyoureyes.co.il. שם הוא ילמד הרבה כלים איך לפרוץ החוצה מההתנהגויות האלו, ושם הוא יקבל תמיכה מקהילת אנשים שלמה שנמצאים באותו מצב. לפי הצורך יפנו אותו לקבוצות 12 צעדים או טיפול.
  7.  לבעלך הצפייה בתאוות האלו הם לא חלק ממנו, אלא משהו מחוץ לו והוא צריך להתייחס אל זה כאויב שרוצה ללכוד אותו. ברגעים של מפוכחות הוא צריך לשבת ולרשום את ההשלכות של הפורנוגרפיה בטור אחד ואת היתרונות בתור שני. הוא צריך להבטיח לעצמו להסתכל ברשימה הזו לפני שהוא נוקט איזושהי פעולה.
  8. עבדו ביחד על מערכת היחסים שלכם באופן כללי וגם על האינטימיות ביניכם. דאגו שיהיה בביתכם אור ואנרגיה חיובית. בסופו של דבר, השתדלו להגביר את המאמצים ללמוד טקסטים יהודיים שמלמדים אותנו לחיות על פי רצון אלוקים עבורנו.
  9. בסופו של דבר, התפללי לעזרה מהשמיים, לכוח, לשלווה ותבונה.

בהצלחה.