ב' שבט התשע"ז

למה אנחנו כאן?

אנחנו, קרי - אני אתה וכל חבר אחר פה בשמור עיניך, נמצאים פה כיון שמשהו גדול מורכב מסובך ועמוק נמצא לנו בחיים. הפורום פה הוא לא פורום תגובות על מה נעשה בעולם וכל מיני רעיונות וחידודי מוח למיניהם. הפורום פה הוא של אנשים מכורים. אנשים לא רגילים, אנשים עם בעיה. אנחנו לא פה סתם כי כיף לנו להתפלסף או להגיד כל מיני תיאוריות על פורנו והמסתעף. אנחנו פה אנשים שהתאווה השתלטה לנו על החיים.

יש בינינו כל מיני סוגי מכורים יש כאלה שרק מתמודדים עם שמירת עיניים, יש כאלה עם אוננות ופורנוגרפיה, ויש כאלה שמתמודדים עם דברים הרבה יותר קשים. אף אחד מאיתנו - אף אחד - לא פה כי ״וואלה נשמע סבבה״. כולם פה כי איבדנו שליטה על חיינו. איבדנו שליטה - פשוטו כמשמעו. קשה לנו עם החיים, עם הילדים, עם המשפחה, עם העבודה, עם האשה וסתם קשה לנו. קשה לנו לתפקד נורמלי, קשה לנו להתנהג כמו אנשים רגילים כי אנחנו לא רגילים. אנחנו מכורים, ניזוקו קשות מההתמכרות שלנו. חלקינו איבדנו מקומות עבודה ולימוד, חלקנו סתם הרסו כל קשר טוב שהיה להם עם הסובבים איתם, וחלקנו ממש איבדנו את החיים שלנו כמו הנישואין שלנו, המשפחה שלנו והשם שלנו.

ניסינו הכל. צומות, תעניות, סיגופים, הבטחות, תפילות, רבנים, קופת העיר, תיקון כללי, פרק שירה, הכל הכל הכל. ו-א-נ-ח-נ-ו ע-ד-י-י-ן פ-ה! כי אנחנו מכורים. הבנו שאנחנו חסרי אונים אל מול התאווה ושאיבדנו שליטה על חיינו.

הספונסר שלי אמר לי אתמול שיש בצעד הראשון שני חלקים: 1. התאווה. 2. החיים שלנו. לא רק מול התאווה אנחנו מבינים שאנו חסרי אונים אלא גם בחיים עצמם איבדנו שליטה. וזה לא קשור לתאווה אלא כי אנחנו מונעים מפגמי אופי, כעסים, פחדים, טינות ובעיות נפשיות ורגשיות, ופשוט התפקוד שלנו כבני אדם לא פועל טוב. לכן אנחנו פה עם קבוצות, ספונסרים וחברים, כי למכורים כמונו אין יותר זמן/כח/חשק/רגש להמשיך לנסות לבד. כי ניסינו ולא הלך לנו. כי ניסינו ואנחנו פה באתר של שמור עיניך. כי ניסינו ואנחנו עדיין מאבדים ואין לנו שליטה על חיינו. כי שום דבר לא משתפר לנו, שום דבר לא הולך לנו ושום דבר לא בשליטתנו.

הבנו (ואנחנו מנסים כל יום להבין להפנים ולחיות עוד ועוד) שנגמר ה״אני יכול״. נגמר ״אולי זה רעיון מעניין ויעזור לי״. נגמר ״אני צריך לעבוד על הרצון שלי״. כי רצון לא חסר לנו וראיה שניסינו להפסיק אינספור פעמים!

הייתי בקבוצה ביום שלישי וחבר שחגג שנתיים נקיות סיפר שעשה חשבון שהוא הפסיק בכנות (היינו שהיה אמיתי והבטיח לאלוקים שהוא יפסיק) משהו כמו 4,000 פעמים! רצון לא היה חסר לו... ולא חסר לנו. ופה נכנסת התוכנית. וההבדל בין התוכנית לבין כל מה שניסינו עד היום הוא פשוט: עד היום ניסינו לבד, היום אנחנו מבינים שאי אפשר. בתוכנית אנחנו מערבים כח עליון, אלוקים, אבא אוהב. אנחנו עושים את שלנו והשאר בידים שלו. אנחנו נכנעים. אנחנו משחררים. אנחנו מוותרים על הרצון שלנו לשלוט. וזה עובד. עובד כי יש אלפי אנשים שנעזרו בתוכנית. עובד כי זה לא עוד ניסיון שלנו לבד, זה תוכנית רוחנית שיש לה הרבה הרבה כוחות, ומאות ואלפי אנשים שלא הצליחו לבד, בעזרת התוכנית הנפלאה הזאת הצליחו!

ולכן עד כמה שזה קשה, עדכ כמה שזה מוזר ועד כמה שאין לנו כח - אנחנו נשארים כאן, בפורום ובקבוצות של שמור עיניך. הפורום הוא מקשר בינינו, בין ישראל לאוסטרליה, בין לונדון לאמריקה, ובין ברזיל לרוסיה. הוא יוצר לנו עולם חדש. עולם של שייכות עולם של מפוכחות. עולם עם מושגים חדשים והיררכיה אחרת. חוקים אחרים תפקידים אחרים. כי באמת אנחנו בעולם אחר, בעולם של כניעה, בעולם של כנות, בעולם של רוחניות. ועד כמה שנבין את זה עוד, כך נתקדם נחלים ונתפכח.

אוהב אותך אבא ותודה על העולם המיוחד ששמת אותי בו. תעזור לי להבין שאני חי במקום אחר. רק להיום.