רבנים מדברים


 

הרב יהושע שפירא

הרב חיים דוד זויבל, הרב אהרון פלדמן, הרב ד"ר אברהם טוורסקי, וסיפורו האישי של שלום.

הרב יוסף ויינר, אגודת ישראל, ניו יורק:

"לא עובר שבוע בלי שאצטרך להתמודד עם בעיות שלום בית או בעיות של חינוך הבנים או הבנות או עם בחור מצויין, או לפחות עם מה שנשאר מבחור מצויין, שמתקשר אליי בבכי ומתחנן לעזרה. אין אדם שיכול לטעון שהוא או בן משפחה שלו או שכן שלו או החבר שיושב לידו בבית הכנסת או החברותא שיושב מולו בישיבה אינם מושפעים מהתופעה הזאת. אם ביטלתם אותה עד כה, תצטרכו להאמין לי כשאני אומר לכם שאין בעיה גדולה מזו שניצבת היום בפני היחידים בעם ישראל והקהילה בכלל. יש חובה קדושה לעשות משהו עכשיו, לפני שלא תישאר שמץ של קדושה בכלל ישראל. ואני לא אומר את זה בקלות ראש. אל תשכחו שהאנשים שבאים אליי הם כל כך דתיים וכל כך נסערים ממה שמתרחש, עד שהם מוכנים לדבר על כך עם הרב שלהם. מכאן אני למד שיש אלפי אנשים שלעולם לא ידברו עם הרב שלהם. לא נעים לי להישמע פסימי, אך אם יש לכם בבית גישה בלתי מוגבלת לאינטרנט, אינטרנט בלי גם מסנן וגם תוכנה מדווחת, הייתי אומר שיש סיכוי של 90 אחוז לפחות שאנשים בביתכם כבר נכשלו. ואם זה עוד לא קרה, יש סיכוי של למעלה מתשעים אחוז שזה יקרה. ואם זה לא קורה בבית, זה קורה במשרד."

הרב ד"ר אברהם י. טוורסקי:

"אין לכם מושג איזה אנשים נופלים קורבן לפורנוגרפיה באינטרנט. לא היינו מעלים בדעתנו שאנשים כאלה יהיו מסוגלים לזה. אדם ירא שמים לא ילך לחפש את הזבל הזה. עם זאת, זה בהחלט אפשרי שבזמן שאדם גולש ומשוטט באינטרנט הוא ילחץ על מקש ותצוץ בפניו תמונה פורנוגרפית. הוא לא חיפש אותה, אבל זה קרה. יש לו בדיוק 3 עשיריות השנייה לכבות אותה. אם הוא משאיר אותה למשך 4 עשיריות השנייה, הוא עלול להתמכר. המצב חמור עד כדי כך. זאת אחת ההתמכרויות החזקות ביותר. יום אחר יום אחר יום אני מקבל מכתבים וטלפונים מאנשים ששואלים "מה אני יכול לעשות כדי להציל את עצמי?" לאחר שהתמכרו לפורנוגרפיה שהפילה אותם עד בור תחתיות. יותר מכל גורם אחר התופעה הזאת הרסה חיי נישואים ופירקה משפחות. היא ממיטה חורבן נורא."

הרב אהרון פלדמן, ראש ישיבת נר-ישראל:

"מגיפה עולמית תוקפת גם את העם היהודי: התמכרות נרחבת לצפייה בתכנים בלתי נאותים ובהתנהגויות אחרות הקשורות בהם. בעיקר בשל הנגישות הקלה לאינטרנט והאנונימיות שנלווית לשימוש בו, הנגע הזה מאיים לקרוע את מרקם החיים היהודיים ולקעקע אחד מיסודותיו החשובים ביותר: צניעות וקדושה. התמכרות זו פוגעת בכל סוגי היהודים: ממתבגרים צעירים עד אברכי כולל, מעובדי משרדים ועד רבנים, מרווקים ועד גברים נשואים. חייהם ונישואיהם של אלפי אנשים כבר נהרסו בגלל אותו פיתוי הרסני. "שמור עיניך", באמצעות שימוש בשיטות שהוכחו כיעילות בטיפול בהתמכרויות אחרות ובעזרת עידוד מתמיד ומתן תמיכה ואסטרטגיות למטופלים, עזר לגמול בהצלחה מאות אנשים, אם לא אלפים, מההתמכרות ההרסנית הזאת וסייע להם לחזור לחיים תקינים."

ר"מ בקהילה:

"אני ר"מ בישיבה קטנה שבה אני מתמודד עם נערים דתיים רגילים בגיל חטיבת הביניים שלא הצליחו כל כך בבתי הספר הרגילים מסיבות שונות. לאחרונה הובא לתשומת לבי שרבים מהנערים, שגילם נע בן 11 ל-14, התמכרו לפורנוגרפיה ולהוצאת זרע לבטלה. הם רואים זאת כעניין נורמלי ואפילו לא כמשהו שראוי לעבוד עליו. רבים מהם אפילו לא יודעים שזה אסור, והם התקשו להאמין לי כשאמרתי להם שאסור מן התורה להסתכל ולחשוב על דברים כאלה.  נער אחד שאל אותי איך יוכל להימנע מהתנהגות כזאת כשהוא מרגיש משועמם מאוד ואין לו מספיק עיסוקים למלא את שעות הפנאי, ופורנוגרפיה היא דרך קלה להעביר את הזמן. נער אחר אמר שבשבילו זה אמצעי להירדם בלילה. בעיה נוספת היא שלרוב הנערים האלה יש אייפוד טאץ' או מתקנים אחרים עם אינטרנט אלחוטי כך שחסימת המחשב שלהם לא תפתור את הבעיה באמת. נערים אחרים מיומנים מאוד ויכולים לפרוץ – כדבריהם – כל חסימה במחשב."