למה צריך להצטרף לקבוצה?

את התכנית עצמה אנחנו עושים בקבוצה ולא כל אחד לבדו. ישנם רבים שניסו לעשות את הצעדים לבד אבל בדרך כלל ללא הצלחה לאורך זמן. אחת הסיבות לכך היא שכדי להפסיק את הנפילות אנחנו חייבים לשבור את מחסום הבדידות, האשמה והבושה, וזאת ניתן לעשות רק כאשר אנחנו פוגשים אנשים אחרים שמשתפים אותנו בפתיחות בניסיון שלהם ומקבלים אותנו כפי שאנחנו, עם ההתמודדות שלנו ועם הנפילות שלנו. אם שמנו לב לכך או שלא, הבדידות הייתה תמיד חלק מהבעיה, חשבנו שלעולם לא נוכל לספר לאף אחד “מי אנחנו באמת”, כיוון שאם יֵדעו מי אנחנו – זה יהיה הסוף שלנו ואף אחד לא ירצה שום קשר אתנו, וכך הבדידות המשיכה לתדלק את הנפילות. כעת, כשאנחנו מגיעים לקבוצה ואנחנו רואים אנשים אחרים שמתמודדים בדיוק כמונו והם מקבלים אותנו ללא תנאים, אנחנו מתחילים להפשיר את הר הקרח הזה.

אבל זאת לא הסיבה היחידה לכך שאנו צועדים בקבוצה. למעשה, את הצעדים כמעט לא שייך לעבוד בלי קבוצה. מדובר על תהליך שדורש הרבה השקעה והתמדה, ובלי התמיכה והעזרה של אנשים אחרים שעוברים את אותו תהליך, הסיכוי שנתמיד ונצליח הוא אפסי, ובנוסף קרוב לוודאי שלא נצליח ביישום הצעדים עצמם. זה כמו אדם שינסה ללמוד כיצד להיות דתי רק מתוך ספר הדרכה, מבלי שפגש אדם דתי בחייו, כשהוא גר בין זרים ומבלי שהוא מתחבר לקהילה דתית. הרי הסיכוי שתהליך כזה יצליח ויחזיק מעמד שואף לאפס, וכך גם אצלנו, אנחנו חייבים להיות בקשר עם חברים אחרים, לקבל מהם תמיכה וחיזוק, ללמוד מהניסיון שלהם, לשאול שאלות ולקבל תשובות, אחרת זה פשוט לא עובד.

בעיה נוספת שאנחנו מתמודדים איתה באמצעות הקבוצה היא העובדה שאין לנו דרך אמתית להתנתק לחלוטין מכל מה שגורם לנו פיתוי ונפילה, וגם אם התקנו סינון והורדנו את המשקפיים, עדיין הכול זמין מסביבנו וכל מה שצריך כדי להגיע לנפילה זה רגע אחד שבו אנחנו לא מצליחים לעמוד בפיתוי. בעניין הזה אנחנו לא דומים לאלו שמכורים לאלכוהול או סמים אלא דווקא לאלו שמכורים לאוכל, כיוון שבדיוק כמו אצלנו, האוכל נמצא תמיד בהישג יד. איך אפשר להתמודד בהצלחה מול פיתוי שזמין תמיד? הדרך שלנו היא על ידי כך שנוכל לבקש בזמן אמת עזרה מאנשים טובים שיושיטו לנו יד כאשר אנחנו מתקשים ויעזרו לנו לעבור את הגל בשלום. כל זמן שאנחנו נלחמים מול עצמנו – אין לנו הרבה סיכוי לנצח, אבל הקבוצה מספקת לנו רשת ביטחון ומאפשרת לנו לפנות לאחרים בזמן אמת, לבקש עזרה ולקבל אותה.

עבור רבים, ההצטרפות לקבוצה היא צעד מפחיד המעלה חששות רבים, כמו את מי אפגוש שם או מה יקרה אם יֵדעו שאני הולך לקבוצה כזאת? גם אנו עברנו את הפחדים האלו, וכמובן שאנחנו מזדהים איתם, אבל הניסיון שלנו מראה שאין מה לחשוש, והחשש האמתי הוא דווקא מפני אי הצטרפות לקבוצה. הקבוצות עצמן הן אנונימיות לחלוטין ועדיין לא קרה שאדם סיפר בעבודה או במכולת שהוא פגש את פלוני בקבוצה של מכורים לפורנו, ולוּ רק מפני שכולם ישאלו אותו איך הוא הגיע לשם… אז נכון, יש פחד מההצטרפות, אבל אין לנו ברירה אלא לעבור דרך הפחד ולעשות את הדבר הנכון, כיוון שאם לא נגיע לקבוצה, נמשיך ליפול, ואז החשש הוא גדול בהרבה: שיתפסו אותנו בעת נפילה (ואל תאמר “לי זה לא יקרה”, כיוון שגם כל אלו שנתפסו לפניך והתגלה קלונם ברבים אמרו כך). אי הנעימות מהפגישה עם אנשים אחרים מתפוגגת בדרך כלל אחרי מספר דקות, כאשר אנחנו מגלים שלאף אחד בקבוצה אין קרניים ובסך הכול הגענו לקבוצה של אנשים רציניים שמוכנים להשקיע ולהתאמץ כדי להפסיק את הנפילות שלהם, וזאת זכות להיות חלק מקבוצה שכזו.

בנוסף לקבוצות החיות מתקיימות קבוצות טלפוניות המתאימות הן לחברים חדשים שמחפשים מקום נוח להתחיל בו, והן עבור חברים ותיקים המעוניינים בתוספת החלמה בנוסף לקבוצות החיות. חברים חדשים מרגישים לעתים שהם עדיין לא בשלים להצטרף לקבוצה ולהיחשף בפני אחרים, וגם לא תמיד משוכנעים שהתכנית אכן מתאימה להם. עבורם הקבוצה הטלפונית היא פתרון מצוין כי אין צורך להזדהות וניתן להצטרף, להקשיב, או לשאול שאלות, וכך לקבל החלטה לגבי ההצטרפות לקבוצה חיה של התכנית בצורה טובה יותר. כלי נוסף שעזר לחברים רבים הוא הפורום באתר שלנו, שבו חברים חדשים וחברים ותיקים משתפים, דנים בנושאים, שואלים שאלות ומקבלים תשובות. הפורום הוא מקום מצוין להתחיל בו את התהליך באנונימיות גמורה, ולאט לאט לעשות צעדים לקראת חשיפה רחבה יותר, להכיר חברים חדשים ולקבל תשובות על שאלות מטרידות.

בחן את עצמך

בדוק איפה אתה על הרצף בין נפילות להתמכרות בעזרת 7 שאלות פשוטות (3 דק'), וקבל המלצות אישיות בדרך שלך לחופש מפורנוגרפיה.

אנונימי

חינמי

מוכח מחקרית

התחל עכשיו

רוצה תמיכה אבל חושש?

רבים רוצים לעשות צעד קטן לפני שהם יחליטו ללכת לקבוצות תמיכה.

מתנדבים מתוך קבוצות 12 הצעדים ישמחו לעשות איתכם שיחת התאמה לתוכנית, לענות על שאלות בנושא, ולפזר את הערפל

כדי שתוכלו להתקדם יותר בקלות לדרך שמתאימה לכם.

מידע נוסף

רוצה להשקיע בשינוי?

מחקרים מראים שהרבה יותר קל ויעיל להפסיק צפייה קבועה בפורנוגרפיה בעזרת כמה כלים ממוקדים.

מה תקבל?

  • תקבל בחינם: תוכנית מקיפה ומקצועית
  • תלמד: לזהות את הגורמים
  • תלמד: לצמצם את האתגר
  • תלמד: להתגבר גם על דחף חזק
  • תקבל בנייה הדרגתית ויציבה של היכולות שלך

כולל בונוסים בשווי מאות דולרים:

מעקב יומי

מדיטציות

סרטונים

דפי עבודה

סטטיסטיקות

הירשם בחינם

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי:

משימה יומית חדשה
העקרונות הכי חשובים
בלי בזבוז זמן
התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה
חינם!
מידע נוסף

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי

משימה יומית חדשה

העקרונות הכי חשובים

בלי בזבוז זמן

התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה

חינם!